Jan Arie van der Heijden

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di jul 22, 2008 9:08 am

Iemand inzicht in een middenveld:

Aissati
vd Heijden -- Lindgren?

Is vd Heijden daar geschikt voor? Ik heb hem afgelopen zaterdag niet verdedigend kunnen beoordelen. Qua overzicht en passing zit het wel snor, maar hoe zit het met de overige kwaliteiten?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jul 22, 2008 10:28 am

Gaat wel. Type Witschge/Roger, volgens mij.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di jul 22, 2008 12:47 pm

Ook een publiekspeler?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » di jul 22, 2008 12:54 pm

Dat mag je voor jezelf bepalen, maar bij Jari gaat alles op techniek. Hij speelt wel eens een mannetje uit met een mooie beweging en heeft van die mooie steekballetjes in huis. :hupajax.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di aug 05, 2008 8:47 pm

Jöhnk schreef:Gaat wel. Type Witschge/Roger, volgens mij.
Klopt wel, maar dan iets langzamer.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di aug 05, 2008 9:05 pm

Nog langzamer? Jeetje. :blush.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 05, 2008 9:52 pm

Van der Heijden is niet langzamer dan de Roger die jullie in Amsterdam hebben gezien hoor. Ik ben tot dusver niet gecharmeerd, maar Van der Heijden heeft in technisch opzicht in ieder geval nog wel snelle voeten. Z'n (start)snelheid is inderdaad wel onvoldoende, maar langzamer dan Roger gaat me te ver.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di aug 05, 2008 9:59 pm

Op een middenveld met Aissati centraal zie ik liever Lindgren met Gabri spelen. Onze aanval gaat niet veel verdedigend werk opknappen en ook Aissati zal daar geen hobby van maken. Daarom zie ik liever twee spelers die de rommel op kunnen ruimen. Nu ken ik V.d.Heijden nog niet zo goed maar volgens mij ligt daar niet zijn kracht.

Gaat nog een probleem worden trouwens. De balans op het middenveld. Want wie stellen we op als Lindgren en/of Gabri er niet bij zijn?
Nil volentibus arduum

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo aug 06, 2008 9:38 am

Thomas schreef:Van der Heijden is niet langzamer dan de Roger die jullie in Amsterdam hebben gezien hoor. Ik ben tot dusver niet gecharmeerd, maar Van der Heijden heeft in technisch opzicht in ieder geval nog wel snelle voeten. Z'n (start)snelheid is inderdaad wel onvoldoende, maar langzamer dan Roger gaat me te ver.
Roger had de snelste ogen, vergeet dat niet mee te rekenen. :ajaxsmiley.gif:

Jan Arie vind ik nog steeds overschat. Hij heeft een prachtige pass in de benen, maar met zijn lage handelingssnelheid komt hij op eredivisieniveau niet toe aan het versturen van die pass. Hij voetbalt goed als anderen verdedigen en hij als nummer vier rustig om zich heen kan kijken naar wie hij een pass kan versturen.

Als nummer vier heeft hij hetzelfde probleem als Vertonghen: te weinig verdediger, niet kunnen koppen, maar iedereen spreekt nog van die pass op Rommedahl, de 4-1 tegen Roda. Die pass was mooi, maar op tv lieten ze niet zien dat hij permanent van het kastje naar de muur werd gestuurd door de middenvelders van Roda.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » wo aug 06, 2008 2:57 pm

Ik weet niet of je je die pass nog goed kan herinneren, maar dat was er niet eentje die voortkwam uit rustig om zich heen kijken...

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo aug 06, 2008 3:11 pm

Vossie schreef:Ik weet niet of je je die pass nog goed kan herinneren, maar dat was er niet eentje die voortkwam uit rustig om zich heen kijken...
In de Arena gezien! Prachtige pass, maar dat wil toch niet zeggen dat hij een aanwinst is voor Ajax 1! Colin heeft ook goed gespeeld in een thuiswedstrijd (vergeten tegen wie), maar is dat een speler voor Ajax 1.

Heb jij gezien hoe vaak hij werd uitgetikt? Te laat was om een bal te onderscheppen? Hij deed maar twintig minuten mee! Hij was nog niet moe, maar kwam toch niet aan de bal.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo aug 06, 2008 3:48 pm

Mee eens. Bijna iedereeen associeert hem met die pass. Een beetje lullig voor hem, want volgens mij is hij lang niet zo goed.

Gebruikersavatar
Pierre
Berichten: 327
Lid geworden op: di aug 31, 2004 10:20 pm

Bericht door Pierre » wo aug 06, 2008 4:00 pm

Ik heb hem toen tegen Jong Feyenoord voor de beker zien spelen in de ArenA, maar toen vond ik hem (op zijn snelheid na) erg sterk. Heel goed in de passing, en technisch uitstekend. Verder heb ik geen wedstrijden van hem gezien, dus kan hem alleen op die wedstrijd beoordelen, maar ik moet zeggen dat hij een erg goede indruk op me heeft gemaakt!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do aug 14, 2008 11:13 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 2:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » zo aug 17, 2008 10:52 pm

Demosthenes schreef:
Vossie schreef:Ik weet niet of je je die pass nog goed kan herinneren, maar dat was er niet eentje die voortkwam uit rustig om zich heen kijken...
In de Arena gezien! Prachtige pass, maar dat wil toch niet zeggen dat hij een aanwinst is voor Ajax 1!

Heb jij gezien hoe vaak hij werd uitgetikt? Te laat was om een bal te onderscheppen? Hij deed maar twintig minuten mee! Hij was nog niet moe, maar kwam toch niet aan de bal.
Als iets uit die actie naar voren kwam is dat z'n techniek, inzicht, pass en handelingssnelheid dik in orde zijn voor in de Eredivisie...

Daarnaast is voetbal nog altijd een sport voor 11 man, dat hij overal te laat betekent niet dat dat 100% zijn schuld is. Waarschijnlijk waren er dan op momenten daarvoor teamgenoten ook telkens een stapje te laat...

Maargoed, hij moet zich gaan bewijzen, doorontwikkelen, dan zien we het vanzelf. Kwaliteit genoeg in ieder geval om uit te groeien tot een echte Ajax middenvelder.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo aug 17, 2008 11:13 pm

Als iets uit die actie naar voren kwam is dat z'n techniek, inzicht, pass en handelingssnelheid dik in orde zijn voor in de Eredivisie...
Gezien in vijf balcontacten? Zijn techniek, inzicht en pass lijken me prima, uitstekend zelfs, maar door zijn lage (handelings)snelheid (starten kan hij ook niet) komt hij niet aan de bal op het niveau van de eredivisie. Wil je hem optimaal gebruiken, dan moeten middenveld en verdediging hem ontlasten van alle andere taken, op die van passen na, voetbal anno 1958!

Hij is ruim 20 en ik vrees voor hem dat de nieuwe A-lichting eerder Ajax 1 haalt dan hij.

Voor alle duidelijkheid: ik heb niets tegen hem, hij mag voor mij beter worden "dan-wie-ook", maar in de jaren dat ik hem heb gezien, kon hij mij niet overtuigen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo okt 19, 2008 9:25 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 12:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do mar 05, 2009 11:41 am

Ajacied Van der Heijden na knieblessures dichtbij rentree

--------------------------------------------------------------------------------
Home > Nieuws > Voetbalnieuws - Datum: 5-mrt-2009 11:03

Vanwege twee slepende knieblessures lag Ajacied Jan-Arie van der Heijden (foto) er lange tijd uit. Afgelopen maandag zou hij voor het eerst weer minuten gaan maken bij Jong Ajax, maar een griepje gooide roet in het eten. ‘Balen, natuurlijk.’

‘Maar na zo'n lange periode van afwezigheid kan een week er ook nog wel bij,’ bekijkt Van der Heijden het in het AD/Groene Hart van een positieve kant. Of hij niet bang is voor zijn knie als hij in het veld staat? ‘Voor de training denk ik er nog wel eens aan, maar tijdens de training vergeet ik dat meteen.’

Eigenlijk had de 21-jarige speler, die tot dusver twee duels in de hoofdmacht speelde, gehoopt dit seizoen door te breken in het eerste. Die doelstelling is op de lange baan geschoven. ‘Ik wil volgend seizoen gewoon een frisse start maken. Eigenlijk zoals ik het mij dit jaar had voorgesteld.’ (LvS)

Sportweek

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo mar 25, 2009 9:26 pm

Afbeelding

Terug op het veld!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jan Arie van der Heijden

Bericht door Lionel » vr jun 19, 2009 8:36 pm

Sjaak Swart meldde vandaag (zie column voetbalzone) dat Arie-Jan Heijden een fantastische speler gaat worden...
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Jan Arie van der Heijden

Bericht door Bert » vr jun 19, 2009 10:35 pm

Natuurlijk zegt-ie dat. Kan hij lekker cashen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Jan Arie van der Heijden

Bericht door peter » wo jul 29, 2009 8:09 am

Willem II volgt duo van Ajax Van onze Telesportredactie
TILBURG - Willem II volgt Jan-Arie van der Heijden (21) en Mitchell Donald (20) op de voet. De club uit Tilburg onderzoekt momenteel de mogelijkheden om de Ajacieden op huurbasis over te nemen en zal zich op korte termijn in de Amsterdam ArenA melden. Of het tot een overgang van de middenvelders komt, is de vraag. Willem II zit krap bij kas en Ajax-trainer Martin Jol, die nog niet bekend maakte wie er bij Ajax mogen vertrekken, is met name gecharmeerd van Donald.

De interesse van Willem II is mede ingegeven door trainer Alfons Groenendijk. De oud-middenvelder van onder meer FC Utrecht en Ajax werkte in Amsterdam als trainer samen met het tweetal bij de jeugd.

telesport
Plaats hem hier even, want Donald zal wel moeten blijven.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Jan Arie van der Heijden

Bericht door Vedette-10- » wo jul 29, 2009 12:24 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 10:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: Jan Arie van der Heijden

Bericht door Aristides » wo jul 29, 2009 6:45 pm

Mee eens dat je beter Donald kunt verhuren, kan hij aantonen het niveau (niet) aan te kunnen. Aan spelen zal hij weinig toekomen, vrees ik (en hoop ik)

Jan Arie v.d Heijden verhuren: ook goed, kan Ajax zien wat hij wel kan en vooral wat hij mist.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Jan Arie van der Heijden

Bericht door Daily Blind » vr jul 31, 2009 5:01 pm

Aristides schreef:Mee eens dat je beter Donald kunt verhuren, kan hij aantonen het niveau (niet) aan te kunnen. Aan spelen zal hij weinig toekomen, vrees ik (en hoop ik)

Jan Arie v.d Heijden verhuren: ook goed, kan Ajax zien wat hij wel kan en vooral wat hij mist.
Donald gaat dit seizoen gewoon veel spelen. vd Heijden zou ik lekker weg laten gaan om ervaring op te doen. Maar welke club? Sparta staat al vol met jonge middenvelders net als NEC.

Plaats reactie