Kenneth Vermeer

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do mar 27, 2008 11:54 am

Gelukkig derde keeper, dan kom je waarschijnlijk nooit in actie, die paar keer dat ie mee mag doen kan ie op mij nog geen indruk maken.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do mar 27, 2008 12:24 pm

Als Vermeer echt door wil breken, dan zal hij Ajax dus moeten gaan verlaten...als 3e keeper leert hij namelijk niets.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 27, 2008 12:32 pm

Het optreden van Timmer van gisteravond was positief voor Vermeer. Misschien schuift Velthuizen nu door naar de selectie van Van Basten en komt Vermeer weer in de goal te staan tijdens de OS.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mar 27, 2008 12:37 pm

Baseman schreef:Als Vermeer echt door wil breken, dan zal hij Ajax dus moeten gaan verlaten...als 3e keeper leert hij namelijk niets.
Volgens sommige coaches leer je op de bank meer dan op het veld.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 27, 2008 12:55 pm

Vermeer zal wel tweede keeper worden. Gentenaar is ook maar weinig. Vermeer kan dan in ieder geval nog voetballen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mar 31, 2008 5:29 pm

Vermeer keert terug bij Ajax

Amsterdam, 31 mrt 2008
Kenneth Vermeer keert komend seizoen terug in de selectie van Ajax. De doelman is dit seizoen verhuurd aan Willem II. De Amsterdamse club neemt na het seizoen afscheid van de keepers Erik Heijblok en Marco van Duin.

Vermeer maakte de afgelopen twee seizoenen al deel uit van de A-selectie van Ajax. De 22-jarige doelman en international van Jong Oranje doet dit seizoen ervaring op bij de Tilburgse eredivisionist. Vermeer maakte zijn officiële debuut in Ajax 1 tijdens de UEFA Cup-thuiswedstrijd tegen IK Start (4-0). Vermeer verving halverwege het duel de geblesseerd geraakte Dennis Gentenaar.

De optie in het contract van selectiekeeper Heijblok wordt niet gelicht. De doelman kwam dit seizoen over van HFC Haarlem en keepte tot nu toe één officiële wedstrijd voor Ajax. Op 26 september 2007 verdedigde Heijblok het doel in de KNVB Bekerwedstrijd tegen Kozakken Boys (1-2).

Marco van Duin is dit seizoen Jong Ajacied. De doelman zat dit voetbaljaar al wel op de bank bij het eerste elftal. Net als Heijblok heeft Van Duin een aflopend contract. Komend seizoen zijn Sergio Padt en Roy Ouwerkerk de doelmannen van het Beloftenteam.
Ajax.nl

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di apr 15, 2008 10:34 am

di 15 apr 2008, 07:00

'Of wij olympisch kampioen kunnen worden? Waarom niet?'

Ambitieuze realist Met Kenneth meer mans


door Tijmen Lensink

AMSTERDAM - Al maanden is Willem II in een felle strijd verwikkeld met het degradatiespook dat in Tilburg ronddoolt. Door een even knappe als onverwachte 3-1 overwinning op Feyenoord afgelopen weekend is directe degradatie in ieder geval afgewend. Doelman Kenneth Vermeer was afgelopen zondag tegen de Rotterdammers één van de grote uitblinkers aan Brabantse kant. Met enkele fraaie reddingen was de 22-jarige Ajax-huurling er medeverantwoordelijk voor dat de Tilburgers de laatste speelronde als vijftiende ingaan en kreeg hij van rapporteur Arnold Scholten bovendien een acht voor het Voetballer van het Jaar Klassement.

"Ach, ik keepte wel aardig", is de bescheiden reactie van Vermeer op zijn overtuigende optreden tegen Feyenoord. De jonge doelman heeft goede hoop dat Willem II zich op de laatste speeldag in Enschede tegen FC Twente veilig kan spelen, maar beseft ook dat een goed resultaat boeken lastig is. " We hebben niks te verliezen. Gelukkig spelen onze directe concurrenten (VVV-Venlo en De Graafschap, red.) tegen elkaar."

In zijn jeugdjaren was het helemaal niet de bedoeling van Vermeer om doelman te worden. Pas op zijn twaalfde kwam hij tussen de palen te staan. "Bij mijn toenmalige club Neerlandia SLTO speelde ik in de D1 als veldspeler en viel ik als keeper af en toe bij de C1 in. Daar ben ik ontdekt." Een jaar later zat hij bij de Amsterdamse selectie en kort daarop bij de jeugd van Ajax waar hij zijn verdere opleiding doorliep en volgend jaar, na een jaar verhuurd te zijn, terugkeert. In Amsterdam moet hij de strijd om de positie achter Maarten Stekelenburg aangaan met de huidige tweede doelman Dennis Gentenaar.

Tijdens zijn verblijf bij Willem II stond Vermeer de eerste maanden in de basis, maar verloor zijn plaats onder de lat in november aan Maikel Aerts, die terugkeerde van een blessure. "Op dat moment liep het niet en had de achterhoede behoefte aan een ervaren keeper. Ik heb nog niet de persoonlijkheid om een verdediging te leiden. Maikel is tien jaar ouder dan ik. Dat scheelt een brok aan ervaring." Uitgerekend in de uitwedstrijd tegen Ajax een maand geleden moest hij weer aan de bak toen Aerts in de eerste helft bij een ongelukkige actie zwaar geblesseerd raakte. ,,Het applaus dat ik kreeg van de Ajax-fans was hartverwarmend."

Vermeer, die door veel mensen vergeleken wordt met Stanley Menzo en niet voor niets de bijnaam 'Kleine Menzo' draagt, is zelf een grote fan van diens opvolger bij Ajax Edwin van der Sar. "Hij heeft veel uitstraling, kan fantastisch meevoetballen en speelt veel foutloze wedstrijden. Eigenschappen die belangrijk zijn voor een keeper. Ik keep nog geen foutloze wedstrijden. Als ik duels analyseer met mijn keeperstrainer bij Willem II, komen er altijd foutjes naar boven, en die moeten eruit."

Vermeer heeft een goed gevoel over de naderende Olympische Spelen in Peking. "Normaal gesproken gaan Piet Velthuizen en ik uitmaken wie er onder de lat staat. Ik heb het gevoel dat ik het in eigen hand heb. Of wij olympisch kampioen kunnen worden? Waarom niet? De concurrentie is groot, maar als je tweevoudig Europees kampioen (2006, 2007, red.) bent, kun je ook op de Spelen een heel eind komen."
telegraaf

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 15, 2008 12:17 pm

Leuk voor die jongen. Klinkt ook zelfkritisch. Ik ben geen ontzettende fan van de onrust die hij uitstraalt en z'n lengte, maar ik denk toch wel dat deze jongen meer in zich heeft dan Aerts hoor. We zullen zien, hè Base. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di apr 15, 2008 12:28 pm

Vanwege de punten die jij noemt zal hij nooit een topper worden. Onrustig en te klein. Dat zijn voor mij toch twee behoorlijk cruciale punten om een keeper op te beoordelen.
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 15, 2008 12:36 pm

Dat kleine is inderdaad lastig, maar onrust is bijna inherent aan jonge keepers. Zie Romero van AZ, bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » di apr 15, 2008 5:13 pm

Marillion schreef:Vanwege de punten die jij noemt zal hij nooit een topper worden. Onrustig en te klein. Dat zijn voor mij toch twee behoorlijk cruciale punten om een keeper op te beoordelen.
Coupet, Valdes, Casillas, Júlio César, Cañizares en Palop zijn ook geen reuzen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo apr 16, 2008 6:41 am

Maar ze zijn allemaal groter dan Vermeer...hij is gewoon echt klein en bij de profs is een paar centimeter lengte net dat verschil tussen wel of geen hand/vinger tegen de bal krijgen.

Vermeer heeft kwaliteiten, maar hij heeft ook zijn gebreken en ik zie hem door die gebreken geen top worden. Iemand als Velthuizen is hem dan ook al lang gepasseerd.
En door 2e of 3e keeper te worden bij Ajax leert hij helemaal niets meer en wordt een carriere al aardig in de kiem gesmoord.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo apr 16, 2008 8:00 am

Misschien een goede opvolger voor Gomes! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » wo apr 16, 2008 3:54 pm

Coupet scheelt wel 1 hele centimeter met Vermeer.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo apr 16, 2008 3:55 pm

Ik zie het eigenlijk wel zitten in die jongen.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do aug 07, 2008 3:38 pm

Deze jongen stond werkelijk subliem te keepen bij het Olympisch Elftal net. Meevoetballend erg sterk, een aantal zijn fraaie reddingen. Goeie uitstraling ook.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Bericht door Khraa » do aug 07, 2008 4:03 pm

Alleen mag hij wel eens een bal in 1 x pakken, volgens mij is dat hem 2 x gelukt in de hele wedstrijd.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 07, 2008 4:06 pm

Yep hij heeft weinig klem idd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 07, 2008 9:32 pm

Gewoon niet een heel seizoen op de bank laten zitten. Verhuur die jongen nou maar gewoon.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 08, 2008 11:30 am

Baseman schreef:Iemand als Velthuizen is hem dan ook al lang gepasseerd.
Ha, ga dat Foppe vertellen! :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do aug 14, 2008 10:21 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 2:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do aug 14, 2008 10:28 pm

Ik vind hem iig nu al wel verder dan Gentenaar, dus in principe zou hij sowieso als 2e doelman moeten worden gezien. Ik weet alleen niet of hij ooit de vaste keeper voor Ajax gaat worden, hoor. Ik vind hem daar iets te weinig autoriteit voor uit stralen en ook in de lucht is hij kwetsbaar.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do aug 14, 2008 10:35 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op wo dec 30, 2009 2:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 15, 2008 7:46 am

Ik denk dat het voor een jonge speler als Vermeer is belangrijk is dat ie elke week keept. Een oudere speler zal minder moeite hebben met de lastige rol van tweede keeper, een speler als Vermeer zit zich alleen maar op te vreten op de bank, wachten tot ie erin kan komen (als ie tenminste uit het juiste hout gesneden is). Hij wordt er ook niet beter van. Nog maar een jaar uitlenen, zou ik zeggen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr aug 15, 2008 9:16 am

Ik blijf er van overtuigd dat Vermeer nooit een topper wordt, maar ik vind het wel opvallend dat hij onder Foppe meestal uitstekend presteert. Bij Willem II liet hij zijn huidige niveau maar af en toe zien.

Verder is hij wel een echte lijnkeeper en moet hij het hebben van zijn reactievermogen, sprongkracht en traptechniek. Bij hoge ballen en uitkomen is hij kwetsbaar en hij moet nog leren meer te communiceren en te anticiperen, vooralsnog reageert hij vooral.

Maar tijdens deze OS presteert hij uitstekend, beter dan ik had verwacht.
Ik begreep niet dat Foppe Vermeer prefereerde boven Velthuizen, maar deze keer heeft Foppe wel een goede beslissing gemaakt.
joey schreef:Ha, ga dat Foppe vertellen! :666.gif:
:icon_biggrin.gif:
Ik vind dat Velthuizen in de Eredivisie een stuk beter presteerde dan Vermeer, maar de basisplaats van Vermeer tijdens de OS is volkomen terecht.

Plaats reactie