De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo feb 17, 2008 1:19 pm

Wat ik het meest zorgelijke aan Van Geel vind, is dat enorme bord dat hij voor zijn hoofd heeft. Hij heeft zelf niet eens in de gaten dat hij grote (inschattings) fouten maakt.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 17, 2008 1:20 pm

Het kan natuurlijk ook een poging zijn om kracht uit te stralen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo feb 17, 2008 1:24 pm

Laten we dat hopen. Hopelijk ziet hij wat hij fout doet, leert hij daar van en wil hij alleen niet publiekelijke met de billen bloot.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo feb 17, 2008 1:32 pm

Jabu schreef:Wat ik het meest zorgelijke aan Van Geel vind, is dat enorme bord dat hij voor zijn hoofd heeft. Hij heeft zelf niet eens in de gaten dat hij grote (inschattings) fouten maakt.
Hoe weet je dat zo zeker?

K.
Still alive...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 17, 2008 1:33 pm

Dat is in ieder geval wat hij in de media heeft aangegeven.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo feb 17, 2008 1:43 pm

Kowalczyk schreef:
Jabu schreef:Wat ik het meest zorgelijke aan Van Geel vind, is dat enorme bord dat hij voor zijn hoofd heeft. Hij heeft zelf niet eens in de gaten dat hij grote (inschattings) fouten maakt.
Hoe weet je dat zo zeker?

K.
Precies zoals Thomas al aangeeft. Van Geel heeft zelf in, ik meen de Telegraaf, aangegeven niet te weten wat hij fout heeft gedaan.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo feb 17, 2008 1:44 pm

Thomas schreef:Dat is in ieder geval wat hij in de media heeft aangegeven.
Heeft iemand er wel eens over nagedacht wat het gevolg kan zijn als je gedurende het seizoen openlijk toe gaat geven dat er ondermaatse voetballers gekocht zijn en dat zeker de helft van de selectie domweg niet van Ajax-niveau is? De spelers die zich daardoor aangesproken moeten voelen, weten dat heus wel van zichzelf. Denk je dat die dan nog gemotiveerd zullen zijn, in het restant van het seizoen? Hoe zou jij het vinden als je een Ajax-aankoop bent, en je ziet vervolgens tijdens het seizoen je technisch directeur op de televisie, die onomwonden zegt dat er onvoldoende kwaliteit gehaald is?

We moeten nog wel even de play-offs halen, en ze hopelijk winnen, en dat moet met deze groep, dus die kun je maar het best zo positief mogelijk bejegenen, zolang je ze nog nodig hebt. Ergo: zolang er gevoetbald en dus gewonnen moet worden, spreek je het vertrouwen uit in je materiaal. Wie er niet goed genoeg is, en wie wel, blijft tot het eind van het seizoen intern. Zou een mooie boel worden als het anders aangepakt zou worden.

Ze zijn niet helemáál gek bij Ajax...

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo feb 17, 2008 1:48 pm

Dat bespreken Bertje en ik ook zo in de post eronder.

Toch vind ik dat Van Geel meerdere malen dezelfde fouten achter elkaar heeft gemaakt. Na Roger is het op de proppen gekomen met Urzaiz en vervolgens Luque. Nu is Kuffour weer aangetrokken. Het bewijst daarmee niet van eerder gemaakte fouten te hebben geleerd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo feb 17, 2008 1:48 pm

Dat interview was van voor de winterstop. En er is natuurlijk wel één heel groot bewijsstuk dat Van Geel het meende toen hij vertelde dat hij niet wist wat hij fout heeft gedaan in de zomer. Namelijk het aantrekken van Kuffour en Perez.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo feb 17, 2008 1:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 17, 2008 1:48 pm

Kowalczyk schreef:Heeft iemand er wel eens over nagedacht wat het gevolg kan zijn als je gedurende het seizoen openlijk toe gaat geven dat er ondermaatse voetballers gekocht zijn en dat zeker de helft van de selectie domweg niet van Ajax-niveau is? De spelers die zich daardoor aangesproken moeten voelen, weten dat heus wel van zichzelf. Denk je dat die dan nog gemotiveerd zullen zijn, in het restant van het seizoen?
Ik zou het tegendeel willen bewijzen. Maar misschien zit ik vreemd in elkaar. :blush.gif:

Als je wilt dat hier geen discussie over komt, laat het rapport van de commissie dan niet verschijnen op dit moment. Discussie over de conclusies van de commissie (inclusief die over het technisch beleid) is nu onvermijdelijk.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo feb 17, 2008 2:21 pm

De selectie heeft zelf neem ik aan ook allang wel door dat veel spelers gewoon te kort komen voor het normale niveau van AJAX. Of zullen ze denken dat ze op een geweldig niveau spelen.. Lijkt me niet.

Ik vind dat AJAX er al veelste lang mee heeft gewacht stappen te ondernemen.. 4 jaar zonder een hoofdprijs te hebben gehaald is AJAX onwaardig vooral als het spel er ook nog niet ens uitziet en je opgezadeld bent met prutsvoetballers.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 18, 2008 10:57 am

Maar over MVG: hij lijkt de dans te ontspringen. Vinden jullie dat hij de aangewezen man is om de grote schoonmaak waar Ajax voor staat (voor zou moeten staan) in gang te zetten? Kortom, wordt het nog wat met hem?

In het rapport staan twee opties. Of het technische beleid valt onder een sterke trainer. Type Van Gaal, Michels, Cruijff. Of de TD gaat over het hele technische beleid, inclusief de jeugdopleiding. Aangezien ik die sterke trainer niet aan de horizon zie, zal het de tweede optie worden. Dat betekent dat de macht van de TD aanzienlijk zou toenemen. Kan Van Geel die functie aan?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma feb 18, 2008 11:16 am

Hij moet het dan wel helemaal anders gaan doen.

Ik ben geneigd te zeggen dat hij dat niet kan. Hij vindt zelf dat ie niks fout doet. :blush.gif:

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » ma feb 18, 2008 11:20 am

Kowalczyk schreef:
Thomas schreef:Dat is in ieder geval wat hij in de media heeft aangegeven.
Heeft iemand er wel eens over nagedacht wat het gevolg kan zijn als je gedurende het seizoen openlijk toe gaat geven dat er ondermaatse voetballers gekocht zijn en dat zeker de helft van de selectie domweg niet van Ajax-niveau is? De spelers die zich daardoor aangesproken moeten voelen, weten dat heus wel van zichzelf. Denk je dat die dan nog gemotiveerd zullen zijn, in het restant van het seizoen? Hoe zou jij het vinden als je een Ajax-aankoop bent, en je ziet vervolgens tijdens het seizoen je technisch directeur op de televisie, die onomwonden zegt dat er onvoldoende kwaliteit gehaald is?

We moeten nog wel even de play-offs halen, en ze hopelijk winnen, en dat moet met deze groep, dus die kun je maar het best zo positief mogelijk bejegenen, zolang je ze nog nodig hebt. Ergo: zolang er gevoetbald en dus gewonnen moet worden, spreek je het vertrouwen uit in je materiaal. Wie er niet goed genoeg is, en wie wel, blijft tot het eind van het seizoen intern. Zou een mooie boel worden als het anders aangepakt zou worden.

Ze zijn niet helemáál gek bij Ajax...

K.
Je kunt natuurlijk van Geel blijven verdedigen tot je een ons weegt maar feit blijft dat meneer deze selectie heeft bestempeld alszijnde 'van voldoende niveau'. Misschien heeft van Geel andere ideeen van het woord niveau als de gemiddelde Ajacied die wel streeft naar een Ajax dat met de hoofdletter A voetbalt?

Van Geel faalt al sinds zijn aantreden opzichtig. Eerst dat gezever met Blind, twee vechtende honden, zijn waardeloze aankoopbeleid en zijn leugens over Cruijff. Niet geschikt voor Ajax.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma feb 18, 2008 12:09 pm

San Marco schreef:Je kunt natuurlijk van Geel blijven verdedigen tot je een ons weegt...
Eh, ben ik een blinde verdediger van Van Geel? Bekijk jij de site van de AFCA Supportersclub wel eens?

In de posting die jij citeert wijs ik er alleen maar op dat we hoe dan ook de omstandigheden moeten zien te creëren waarin de huidige selectie zo goed mogelijk het seizoen kan afmaken.

K.
Still alive...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma feb 18, 2008 12:14 pm

Interessant is ook dat Cruijff min of meer van Basten lijkt aan te bevelen bij Barcelona, terwijl de media ons willen laten geloven dat Ajax en van Basten zo goed als rond zijn.

Zou van Basten de door door de commissie gewenste sterke trainer zijn onder een matige TD of juist andersom?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13427
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » ma feb 18, 2008 12:21 pm

De commissie adviseert geen matige TD met een sterke trainer, maar geen TD met een sterke trainer.
Als Van Geel blijft zitten en ze volgen de aanbevelingen op, dan zou Van Geel dus duidelijk de baas van het technische gedeelte moet worden en is Van Basten er puur voor het eerste elftal.

Ik denk alleen eerder dat de bevindingen van de commissie helemaal niet van invloed zijn op de aanstelling van Van Basten.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma feb 18, 2008 12:23 pm

LucaS schreef:Interessant is ook dat Cruijff min of meer van Basten lijkt aan te bevelen bij Barcelona, terwijl de media ons willen laten geloven dat Ajax en van Basten zo goed als rond zijn.

Zou van Basten de door door de commissie gewenste sterke trainer zijn onder een matige TD of juist andersom?
De rol van Cruijff in deze is dan ook opvallend te noemen. Hij lijkt het belang van Barcelona voor het belang van Ajax te plaatsen.

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » ma feb 18, 2008 12:23 pm

Kowalczyk schreef:
San Marco schreef:Je kunt natuurlijk van Geel blijven verdedigen tot je een ons weegt...
Eh, ben ik een blinde verdediger van Van Geel? Bekijk jij de site van de AFCA Supportersclub wel eens?

In de posting die jij citeert wijs ik er alleen maar op dat we hoe dan ook de omstandigheden moeten zien te creëren waarin de huidige selectie zo goed mogelijk het seizoen kan afmaken.

K.
Dat is dat bekende spreekwoord van die koe en die put me dunkt. Verkeerd uitgangspunt. De selectie was vanaf punt 0, aanvang competitie, ondermaats tot slecht. Als je dan in de winterstop aan komt zetten met Perez en Kuffour - voor de breedte nota bene! - kun jij aan mij niet wijsmaken dat je omstandigheden moet creeeren om het seizoen zo goed mogelijk af te maken. Complete lariekoek. Die omstandigheden creeer je door fatsoenlijke spelers aan te trekken, niet door te stellen dat de selectie met deze draken van spelers op orde is want elke nono kan zien dat bij Ajax het merendeel van het veld bevolkt wordt door Ajax - onwaardige spelers.

Mijns inziens is het toch de taak van de TD daar wat aan te doen of zie ik dat verkeerd?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma feb 18, 2008 12:30 pm

San Marco schreef:Dat is dat bekende spreekwoord van die koe en die put me dunkt.
Ik ken er allleen één over een kalf en een put.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 18, 2008 12:31 pm

Jabu schreef:
LucaS schreef:Interessant is ook dat Cruijff min of meer van Basten lijkt aan te bevelen bij Barcelona, terwijl de media ons willen laten geloven dat Ajax en van Basten zo goed als rond zijn.

Zou van Basten de door door de commissie gewenste sterke trainer zijn onder een matige TD of juist andersom?
De rol van Cruijff in deze is dan ook opvallend te noemen. Hij lijkt het belang van Barcelona voor het belang van Ajax te plaatsen.
Cruijff zegt alleen dat Van Basten een goede trainer zou zijn voor Barcelona. Dat de aanleiding voor die opmerking niet in het stuk staat, zal er volgens mij wel op duiden dat het uit zijn verband gerukt is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma feb 18, 2008 12:32 pm

Als je Cruijff vraagt wie de meest geschikte trainer voor Ajax is zal hij waarschijnlijk ook Van Basten zeggen.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11436
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo feb 20, 2008 8:54 am

De grote vraag is wat gaat Martin doen , stapt hij nu op of laat die zich de laan uitsturen :confused.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » wo feb 20, 2008 9:27 am

Die blijft wel hoor. Ik denk zelfs dat hij straks meer lucht krijgt en hij zat altijd op 1 lijn met Cruijff.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11436
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo feb 20, 2008 9:38 am

Spijker schreef:Die blijft wel hoor. Ik denk zelfs dat hij straks meer lucht krijgt en hij zat altijd op 1 lijn met Cruijff.
Van mij mag die wel blijven ik heb toch een sympathie voor deze man , alleen snap ik z'n aankopen niet :confused.gif:

Plaats reactie