Maarten Fontein

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za feb 16, 2008 1:52 pm

Ajax wil vertrek Fontein niet bevestigen

zaterdag 16 februari, door SV, Amsterdam, 13:27u, ANP
Tegenover het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) heeft een woordvoerder van Ajax niet willen bevestigen dat Maarten Fontein morgen terugtreedt als algemeen directeur.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za feb 16, 2008 2:29 pm

ANN schreef:16/2/2008 - 'Maarten Fontein per direct opgestapt' [update]
(Gepost door MB, (edit GD))

BRON: VI.nl

VI.nl zegt documenten ingezien te hebben waaruit blijkt dat Maarten Fontein per direct zal aftreden als Algemeen Directeur bij Ajax. De reden voor het plotselinge vertrek zou liggen in de conclusies van het rapport van de evaluatiecommissie. Deze commissie onder leiding van Uri Coronel zal aanstaande maandag haar bevindingen openbaar maken. Klaarblijkelijk heeft Fontein, die al langer onder vuur lag bij met name de supporters, er voor gekozen deze conclusies niet af te wachten.
Ajax Netwerk
VI meldt verder dat Ajax voor zondagmiddag een persconferentie heeft belegd om het vertrek van Fontein toe te lichten, en dat de taken van Maarten Fontein voorlopig zullen worden waargenomen door Jeroen Slop, de huidig financieel directeur van Ajax.
Ajax Netwerk
[Update 13:53] Ook NOS Teletekst heeft het inmiddels over een direct vertrek van Maarten Fontein. De Telegraaf maakt echter melding van slechts een verzoek van de Raad van Commissarissen aan Fontein om per direct af te treden. Volgens De Telegraaf zou Fontein dit verzoek vooralsnog naast zich neergelegd hebben. De krant sluit een vertrek van Fontein niet uit, aangezien de Raad van Commissarissen de bevoegdheid heeft directeuren te ontslaan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 16, 2008 2:32 pm

Giacomo Puccini schreef:Heeft Fontein dan slecht beleid gevoerd? Ik wist niet eens dat de man uberhaupt beleid voerde, behalve wat financieel interessante deals waar hij zich mee bezig hield.
Klopt, ik zie liever verregaande maatregelen op technisch gebied.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » za feb 16, 2008 2:54 pm

Ajaciedjuh schreef:
ANN schreef:16/2/2008 - 'Maarten Fontein per direct opgestapt' [update]
(Gepost door MB, (edit GD))

BRON: VI.nl

VI.nl zegt documenten ingezien te hebben waaruit blijkt dat Maarten Fontein per direct zal aftreden als Algemeen Directeur bij Ajax. De reden voor het plotselinge vertrek zou liggen in de conclusies van het rapport van de evaluatiecommissie. Deze commissie onder leiding van Uri Coronel zal aanstaande maandag haar bevindingen openbaar maken. Klaarblijkelijk heeft Fontein, die al langer onder vuur lag bij met name de supporters, er voor gekozen deze conclusies niet af te wachten.
Ajax Netwerk
VI meldt verder dat Ajax voor zondagmiddag een persconferentie heeft belegd om het vertrek van Fontein toe te lichten, en dat de taken van Maarten Fontein voorlopig zullen worden waargenomen door Jeroen Slop, de huidig financieel directeur van Ajax.
Ajax Netwerk
[Update 13:53] Ook NOS Teletekst heeft het inmiddels over een direct vertrek van Maarten Fontein. De Telegraaf maakt echter melding van slechts een verzoek van de Raad van Commissarissen aan Fontein om per direct af te treden. Volgens De Telegraaf zou Fontein dit verzoek vooralsnog naast zich neergelegd hebben. De krant sluit een vertrek van Fontein niet uit, aangezien de Raad van Commissarissen de bevoegdheid heeft directeuren te ontslaan.
Hmm, zou het een politiek spel van de RvC zijn om Fontein te ontslaan/laten vertrekken om zelf te kunnen blijven zitten? Ik zou het jammer vinden als Fontein weggaat. Op het commerciele vlak heeft hij toch een lange termijn visie en internationale kennis. Een unicum binnen Ajax lijkt me.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » za feb 16, 2008 3:12 pm

Hmm, zou het een politiek spel van de RvC zijn om Fontein te ontslaan/laten vertrekken om zelf te kunnen blijven zitten? Ik zou het jammer vinden als Fontein weggaat. Op het commerciele vlak heeft hij toch een lange termijn visie en internationale kennis. Een unicum binnen Ajax lijkt me
Niet mee eens, tenminste voor zo ver wij wat weten over zijn funtie... Ik bedoel, hij heeft in Aegon een monster sponsor contract gevonden, en de exploitatie van Ajax in het buitenland ziet er ook wel positief uit.... Maarrrr op sportief vlak is het drama, en ook de commercie in eigen land. De beurs is een drama, het praten met de pers in NL loopt nooit echt lekker soepel, en wat te denken van het vroeg laten gaan van jongens die nu bij HSV, Real Madrid, Liverpool etc spelen? Alleen maar omdat Ajax dan lekker miljoenen binnen kreeg?? Lijkt me niet dat dit aan MvG ligt, maar meer aan Fontein. MvG wou die gasten graag houden, Fontein verkocht ze liever, die talenten gingen als warme ijsjes over de toonbank. Ook het uitgeven van teveel geld aan uitgerangeerde spelers was slecht.
Pompiedom

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » za feb 16, 2008 3:22 pm

Maurice schreef:
Hmm, zou het een politiek spel van de RvC zijn om Fontein te ontslaan/laten vertrekken om zelf te kunnen blijven zitten? Ik zou het jammer vinden als Fontein weggaat. Op het commerciele vlak heeft hij toch een lange termijn visie en internationale kennis. Een unicum binnen Ajax lijkt me
Niet mee eens, tenminste voor zo ver wij wat weten over zijn funtie... Ik bedoel, hij heeft in Aegon een monster sponsor contract gevonden, en de exploitatie van Ajax in het buitenland ziet er ook wel positief uit.... Maarrrr op sportief vlak is het drama, en ook de commercie in eigen land. De beurs is een drama, het praten met de pers in NL loopt nooit echt lekker soepel, en wat te denken van het vroeg laten gaan van jongens die nu bij HSV, Real Madrid, Liverpool etc spelen? Alleen maar omdat Ajax dan lekker miljoenen binnen kreeg?? Lijkt me niet dat dit aan MvG ligt, maar meer aan Fontein. MvG wou die gasten graag houden, Fontein verkocht ze liever, die talenten gingen als warme ijsjes over de toonbank. Ook het uitgeven van teveel geld aan uitgerangeerde spelers was slecht.
Het was idd Fontein die al die spelers verkocht terwijl MvG dat niet wou. En MvG wou natuurlijk ook goedkope,talentvolle spelers met veel kwaliteit kopen maar Fontein wou dat natuurlijk niet. :aai.gif:
De beurs is natuurlijk ook zijn schuld. Wat was ik kwaad zeg toen hij daar vlak na zijn aantreden mee aankwam.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » za feb 16, 2008 3:26 pm

Het was idd Fontein die al die spelers verkocht terwijl MvG dat niet wou. En MvG wou natuurlijk ook goedkope,talentvolle spelers met veel kwaliteit kopen maar Fontein wou dat natuurlijk niet.
De beurs is natuurlijk ook zijn schuld. Wat was ik kwaad zeg toen hij daar vlak na zijn aantreden mee aankwam.
Mijn vriend, MvG is ook schuldig, maarr heb het nu over de rol van onze raketjes verkoper. Hij wou graag het geld voor al die topspelers zo snel mogelijk binnenhalen.
Pompiedom

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za feb 16, 2008 5:54 pm

Waarom juist Fontein weg? Die heeft tenminste nog wat goed gedaan. De man mag van mij echt wel blijven.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za feb 16, 2008 5:57 pm

idd, ik heb liever dat ze in deze volgorde weg gaan:

1 MvG
2 Jaakke
3 Fontein

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za feb 16, 2008 5:58 pm

Van mij mag en moet Fontein gewoon blijven. Of v/d Eijden terug.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za feb 16, 2008 10:01 pm

De randdebielen hebben nu de macht?

Wie verzint het? Ik denk dat Bosz, Van Raay e.d. dit niet hadden kunnen voorzien, de lemmingen hebben de macht.

Wat een randdedielen die nu bepalen dat er een directeur moet verdwijnen. Ik weet niet wat Fontein precies doet, maar ik weet wel dat hij niet in Ajax 1 speelt.

Wie zou om een commissie hebben gevraagd als Ajax vorig seizoen één doelpunt meer zou hebben gemaakt? Niemand.

Hoeveel directeuren zijn er de laatste tien jaar verdwenen? Hebben we daardoor één doelpunt meer gemaakt?

De media hebben weer hun zendtijd gevuld, het geld stroomt weer binnen, behalve bij Ajax.

Het is over met Ajax!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 16, 2008 10:09 pm

joey schreef:
Giacomo Puccini schreef:Heeft Fontein dan slecht beleid gevoerd? Ik wist niet eens dat de man uberhaupt beleid voerde, behalve wat financieel interessante deals waar hij zich mee bezig hield.
Klopt, ik zie liever verregaande maatregelen op technisch gebied.
Uh, Fontein is mede verantwoordelijk voor het technische beleid.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za feb 16, 2008 10:14 pm

Demosthenes schreef:De randdebielen hebben nu de macht?

Wie verzint het? Ik denk dat Bosz, Van Raay e.d. dit niet hadden kunnen voorzien, de lemmingen hebben de macht.

Wat een randdedielen die nu bepalen dat er een directeur moet verdwijnen. Ik weet niet wat Fontein precies doet, maar ik weet wel dat hij niet in Ajax 1 speelt.

Wie zou om een commissie hebben gevraagd als Ajax vorig seizoen één doelpunt meer zou hebben gemaakt? Niemand.

Hoeveel directeuren zijn er de laatste tien jaar verdwenen? Hebben we daardoor één doelpunt meer gemaakt?

De media hebben weer hun zendtijd gevuld, het geld stroomt weer binnen, behalve bij Ajax.

Het is over met Ajax!

Ajax is niet failliet , maar moet nu aan het publiek laten zien dat er serieus mee wordt omgegaan.

Het gaat al misschien heel lang fout , maar de kentering begon toen Sneijder de club verliet , Perez het heeft gehad met HTC en het publiek met aankopen zoals Colin , Urzaiz , Rommelpot ,Luque etc etc het niet zag zitten.

HTC laat Ajax in de steek , van Geel wacht te lang met aankopen en heeft bewezen wel te kunnen verkopen maar met verkeerde aankopen aan te komen (Inclusief HTC aankopen). Daar is het volgens de Commissie ernstig fout gegaan.

Dan zijn er beleids bepalers die geen enkele relatie hebben met het spelletje voetbal of laat staan met Ajax.

Kortom Ajax is bijna DOOD , maar daar gaan ze zeker deze Zomer (erg laat) verandering in brengen , zoniet dan gaat het publiek zich er fysiek mee bemoeien en dan zijn de rapen gaar


Geef Ajax z'n gezicht terug is het motto , maar daar komt toch heel wat bij kijken :anew.gif:

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » za feb 16, 2008 10:28 pm

Begrijpend lezen blijft een ware kunst. De RVC ofwel het bestuur van Ajax heeft Fontein volgens berichten gemaand om op te stappen n.a.v. het te vroeg uitgebrachtte rapport.

O ja, Demos, het feit dat Ajax het op één doelpunt heeft laten afhangen is al erg genoeg. We waren er dichtbij, maar toch hebben we gefaald. Er is gewoon structureel slecht beleid gevoerd de afgelopen 11 jaar. Zowel de invulling van, als het structuur van de directie is verre van goed geweest.

Nu gebeurt er tenminste wat. Nu kan het nog! Ajax heeft wat geld op de bank.
AFCA!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » za feb 16, 2008 10:32 pm

Kortom Ajax is bijna DOOD , maar daar gaan ze zeker deze Zomer (erg laat) verandering in brengen , zoniet dan gaat het publiek zich er fysiek mee bemoeien en dan zijn de rapen gaar


Geef Ajax z'n gezicht terug is het motto , maar daar komt toch heel wat bij kijken
Hou je er niet te sterk aan vast dat er volgend jaar wel in ene een goed Ajax staat, dat is simpelweg niet zo even in een half jaar geklaard, helemaal niet met interim mensen die zullen komen voor iedereen die vertrekt, die zullen niet teveel gaan veranderen, dat moeten mensen doen die er voor de langere termijn komen.

Trouwens, ik snap dat we van heel veel spelers afmoeten, en daarbij komt dat er ook heel veel weg gaan die niet weg hoeven, en ik zie Ajax nou niet in ene 8-9 direkte versterkingen halen... Of je moet Bayern style gaan doen.

Even zien: Huntelaar, Heitinga, Emanuellson, Davids(?), Stekelenburg(?) Backircoglu(?), Rommelpot(?) (al mag hij best blijven, handig voor in bepaalde wedstrijden), Leonardo(?), Luque(?), Delorge(?), Collin, Urzaiz, Gentenaar (heeft aangegeven wel weer te willen spelen).

Voor de rest is het nog maar te bezien of Gabri blijft, dat weetje natuurlijk nooit, en tja, Perez is zo onberekenbaar als een vliegtuig van Onur air.

Gedeeltelijk zou je dit kunnen opvangen met jeugdspelers, maar de versterkingen moeten worden aangekocht. Toch zo'n 5/6 spelers denk ik dan, + 3/4 voor de rest...

Zoals gezegd, 8 geschikte spelers haal je niet zomaar even.
Pompiedom

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za feb 16, 2008 10:37 pm

Demosthenes schreef:Wie zou om een commissie hebben gevraagd als Ajax vorig seizoen één doelpunt meer zou hebben gemaakt? Niemand.
Feit. Maar ik draai het om: de titel vorig seizoen had zand in onze ogen gestrooid.

Ik vind wat nu gebeurt overigens ook wel heel rigoureus. Maar blijkbaar is het rapport vernietigend.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za feb 16, 2008 10:38 pm

Niet verbazingwekkend natuurlijk.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za feb 16, 2008 11:15 pm

Jöhnk schreef:
Demosthenes schreef:Wie zou om een commissie hebben gevraagd als Ajax vorig seizoen één doelpunt meer zou hebben gemaakt? Niemand.
Feit. Maar ik draai het om: de titel vorig seizoen had zand in onze ogen gestrooid.

Ik vind wat nu gebeurt overigens ook wel heel rigoureus. Maar blijkbaar is het rapport vernietigend.
Met dat laatste ("over zand in de ogen:) ben ik het (natuurlijk) eens, maar wat blijft is dat er nooit een commissie zou zijn benoemd na zo'n kampioenschap, met alle gevolgen van dien. In de NRC staat al een serie over "Het Falende Ajax" aangekondigd! Aflevering één bevat niet één positieve zin! Aan de ene kant geeft het aan hoe belangrijk Ajax is, aan de adere kant weet iedereen hoe de financiële link is tussen de NRC en AD?Rotterdam. Met één grote sportredactie voor AD en NRC is dat niet zo verwonderlijk (niet tgen voetbaljournaille vn NRC zeggen!)

Het enige dat Ajax moet doen is NIET NAAR SUPPORTERS LUISTEREN. Ik lees ook de rubriek "transfer en ...) Je weet niet welke (exotische) namen de revue passeren.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za feb 16, 2008 11:21 pm

Maurice schreef:De beurs is een drama, het praten met de pers in NL loopt nooit echt lekker soepel, Alleen maar omdat Ajax dan lekker miljoenen binnen kreeg??
Wat zeg je hier nou eigenlijk? Het praten met de pers loopt niet soepel en daardoor krijgt Ajax miljoenen binnen? En wat is precies het drama aan de beurs? En is het daarnaast niet gedeeltelijk de taak van Fontein om miljoenen binnen te halen?
en wat te denken van het vroeg laten gaan van jongens die nu bij HSV, Real Madrid, Liverpool etc spelen?
Sneijder en Babel waren niet te houden, helemaal niet voor die bedragen. En jij vindt het de schuld van Fontein vd Vaart en de Jong weg zijn?
Lijkt me niet dat dit aan MvG ligt, maar meer aan Fontein. MvG wou die gasten graag houden, Fontein verkocht ze liever, die talenten gingen als warme ijsjes over de toonbank.
Bron? Of komt dit ook weer omdat Fontein geen voetbalhart zou hebben? :sleepy.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za feb 16, 2008 11:26 pm

Demosthenes schreef:
Jöhnk schreef:
Demosthenes schreef:Wie zou om een commissie hebben gevraagd als Ajax vorig seizoen één doelpunt meer zou hebben gemaakt? Niemand.
Feit. Maar ik draai het om: de titel vorig seizoen had zand in onze ogen gestrooid.

Ik vind wat nu gebeurt overigens ook wel heel rigoureus. Maar blijkbaar is het rapport vernietigend.
In de NRC staat al een serie over "Het Falende Ajax" aangekondigd! Aflevering één bevat niet één positieve zin! Aan de ene kant geeft het aan hoe belangrijk Ajax is, aan de adere kant weet iedereen hoe de financiële link is tussen de NRC en AD?Rotterdam. Met één grote sportredactie voor AD en NRC is dat niet zo verwonderlijk (niet tgen voetbaljournaille vn NRC zeggen!)
Die Ajax-haat van het AD zit je wel hoog, niet? :aai.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 16, 2008 11:26 pm

Vd Vaart vertrok voordat Fontein in dienst was.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za feb 16, 2008 11:40 pm

Oh, dan is het de schuld van Fontein dat de Jong vertrokken is? Fontein gaf de Jong geen 'respect'?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 16, 2008 11:57 pm

Even los van de discussie of we het wel of niet eens zijn met het verzoek aan Fontein om op te stappen: ik vind het van zelfzuchtigheid getuigen dat Fontein weigert op te stappen. Tenzij hij protest aantekent tegen de commissie omdat men het punt niet heeft begrepen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za feb 16, 2008 11:59 pm

Thomas schreef:Even los van de discussie of we het wel of niet eens zijn met het verzoek aan Fontein om op te stappen: ik vind het van zelfzuchtigheid getuigen dat Fontein weigert op te stappen.
Dat vind ik ook ja.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo feb 17, 2008 12:00 am

Tsja, als het door het rapport komt en het argument is dat hij geen Ajax-hart heeft, dan zou ik zelf ook niet zo snel opstappen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie