Samuel Kuffour

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 07, 2008 11:16 am

Als ik uit jou verhaal mag concluderen dat Jaakke en/of Fontein er voor hebben gezorgd dat Kluivert niet is gekomen dan hebben ze dat in ieder geval goed gedaan. Die jongen speelt ook in Frankrijk nauwelijks.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 07, 2008 11:22 am

Jaakke en Fontein zouden niets te zeggen moeten hebben over het aankoopbeleid.
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 07, 2008 11:25 am

Dat valt denk ik ook allemaal best wel mee hoor. Behalve als het om onverantwoorde investeringen zou gaan. Dan moet er soms wel ingegrepen kunnen worden.
Nil volentibus arduum

Buizerd427

Bericht door Buizerd427 » do feb 07, 2008 11:51 am

Marillion schreef:Als ik uit jou verhaal mag concluderen dat Jaakke en/of Fontein er voor hebben gezorgd dat Kluivert niet is gekomen dan hebben ze dat in ieder geval goed gedaan. Die jongen speelt ook in Frankrijk nauwelijks.
Ik had liever Kluivert bij ons op de bank gezien dan Urzaiz.. en eigenlijk nog liever Mols. Mij gaat het vooral over het feit dat Jakke en Fontein blijkbaar iets te vertellen hebben over het technische beleid. De financieen moeten ze checken, meer niet.

Zeker de reden achter het niet terughalen"we willen geen oud spelers terughalen" is gewoon slecht. Zeker als ze daarna lindgren en Perez terughalen.

Als twee mensen met voetbalkennis, bv Ten cate en van geel, hem terug willen halen, wie zijn dan die ballen die denken het beter te weten?
"Het enige wat ik over feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen" (Fabio Capello)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 07, 2008 12:04 pm

Marillion schreef:Als ik uit jou verhaal mag concluderen dat Jaakke en/of Fontein er voor hebben gezorgd dat Kluivert niet is gekomen dan hebben ze dat in ieder geval goed gedaan. Die jongen speelt ook in Frankrijk nauwelijks.
Tegenover iedere goede beslissing staan vast vijf slechte beslissingen. Het zou dramatisch zijn indien de heren denken te moeten meepraten met de grote jongens over voetbal.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 07, 2008 12:05 pm

Zolang er geen onverantwoorde bedragen worden uitgegeven moeten zij ook niet ingrijpen. Helemaal met je eens.

In het geval Kluivert ging het mij alleen even om het feit dat ik blij ben dat ze hem niet hebben gehaald. We hebben een 2e spits nodig die inzetbaar is. Urzaiz hoef ik uiteraard ook niet. Er had wat mij betreft iemand achter Huntelaar moeten zitten die talentvol en fit is zodat diegene volgend jaar kan doorstromen.

Maar goed, terug naar Kuffour. Is er al bekend of hij komende zondag bij de selectie zit?
Nil volentibus arduum

Buizerd427

Bericht door Buizerd427 » do feb 07, 2008 12:08 pm

Heeft er al iemand een training van hem gezien? Hoe komt hij over? Fit? Niet fit? Heeft hij al een paar trainingsmaatjes doormidden geschopt? Al ruzie met luque gehad?
"Het enige wat ik over feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen" (Fabio Capello)

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 07, 2008 12:37 pm

Thomas schreef:
Tegenover iedere goede beslissing staan vast vijf slechte beslissingen. Het zou dramatisch zijn indien de heren denken te moeten meepraten met de grote jongens over voetbal.
Natuurlijk praat Fontein mee over het technische beleid. Hij is algemeen directeur.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do feb 07, 2008 1:04 pm

dit PSV is een tactisch sterker PSV dan vorig jaar, Het opstappen van Koeman en terugtreden van Wouters zorgt ervoor dat het landskampioenschap PSV niet kan ontglippen

Buizerd427

Bericht door Buizerd427 » do feb 07, 2008 1:18 pm

[qoute] Natuurlijk praat Fontein mee over het technische beleid. Hij is algemeen directeur.[/quote]

Zie hier het probleem van Ajax... :blush.gif:

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do feb 07, 2008 1:32 pm

Fontein is een prima man, die zijn taak prima uitvoert, helaas gaat hij niet over voetbaltechnische zaken

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 07, 2008 1:34 pm

Hoezo helaas? Jij denkt dat hij kijk op het spelletje heeft?

Buizerd427

Bericht door Buizerd427 » do feb 07, 2008 2:15 pm

Ik denk dat Donkey Shot teveel carnval heeft gevierd.. psv fan? Dan wil ik ook wel dat Fontein wat over het technische gedeelte te zeggen heeft. Ik wil ook graag Wouters terug op de bank bij psv...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 07, 2008 2:38 pm

Ik denk dat Don Quichot meer probeert aan te geven dat we daar geen prima man hebben zitten.

Daniel

Bericht door Daniel » do feb 07, 2008 3:19 pm

Fontein gaat juist wel over de voetbal technische zaken, en dát is het probleem. Fontein doet het financieel uitstekend, verkoopt Ajax uitstekend en weet nog een Ajax shirt aan Vak X Feyenoorder te verkopen (en ijsjes aan een eskimo toen hij nog bij Unilever zat :smallgrin.gif:). Maar stel hem dan aan als hoofd Marketing manager, dan héb je pas echt iets aan hem en stel iemand anders, mét verstand van voetbal en voetbal technische zaken, aan als Algemeen Directeur. Ik denk dat Fontein heel waardevol kan zijn voor de club, maar op totaal de verkeerde plek zit binnen de club.

Buizerd427

Bericht door Buizerd427 » do feb 07, 2008 4:10 pm

Daar heb je wat mij betreft HELEMAAL gelijk in Daniel! Laat hem lekker goede deals aflsuiten en met de financieen bezig zijn. Laat dat voetbaltechnische gedeelte nou maar lekker over aan mensen die daar verstand van hebben!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do feb 07, 2008 5:35 pm

Jöhnk schreef:Hoezo helaas? Jij denkt dat hij kijk op het spelletje heeft?
Wanneer hij net zo'n werk levert op het veld als als commercieel directeur zou ik hartstikke blij zijn. Vergeet niet dat er een verschil is tussen die twee.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do feb 07, 2008 5:43 pm

Peter schreef:Ik denk dat Don Quichot meer probeert aan te geven dat we daar geen prima man hebben zitten.
Precies Peter. commercieel doet Ajax het vele malen beter dan sportief. Ook als je het plaatst in het licht van de toekomst. Ajax stelt - en gaat de komende jaren geen ruk voorstellen. Maakt nix uit, Fontein boord gewoon een nieuwe markt aan wat Ajax miljienen gaat opleveren

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do feb 07, 2008 5:45 pm

Daniel_vT schreef:Fontein gaat juist wel over de voetbal technische zaken, en dát is het probleem. Fontein doet het financieel uitstekend, verkoopt Ajax uitstekend en weet nog een Ajax shirt aan Vak X Feyenoorder te verkopen (en ijsjes aan een eskimo toen hij nog bij Unilever zat :smallgrin.gif:). Maar stel hem dan aan als hoofd Marketing manager, dan héb je pas echt iets aan hem en stel iemand anders, mét verstand van voetbal en voetbal technische zaken, aan als Algemeen Directeur. Ik denk dat Fontein heel waardevol kan zijn voor de club, maar op totaal de verkeerde plek zit binnen de club.
volgens mij gaan de directeuren MVG en AK over het bpetbaltechnische gedeelte.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 07, 2008 6:04 pm

En Hennie Henrichs, Donkey. Wiens naam we op passende wijze kunnen bekorten tot HH.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel

Bericht door Daniel » do feb 07, 2008 6:21 pm

Donkey Shot schreef:
Daniel_vT schreef:Fontein gaat juist wel over de voetbal technische zaken, en dát is het probleem. Fontein doet het financieel uitstekend, verkoopt Ajax uitstekend en weet nog een Ajax shirt aan Vak X Feyenoorder te verkopen (en ijsjes aan een eskimo toen hij nog bij Unilever zat :smallgrin.gif:). Maar stel hem dan aan als hoofd Marketing manager, dan héb je pas echt iets aan hem en stel iemand anders, mét verstand van voetbal en voetbal technische zaken, aan als Algemeen Directeur. Ik denk dat Fontein heel waardevol kan zijn voor de club, maar op totaal de verkeerde plek zit binnen de club.
volgens mij gaan de directeuren MVG en AK over het bpetbaltechnische gedeelte.
Ook de algemeen directeur gaat daar over..

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do feb 07, 2008 7:30 pm

Dat is misschien zo, maar ik stel dan wel vast dat de mensen die visie moeten hebben, de tds lange en korte termijn dit ontberen en de man die niets van voetbal afweet geslachtofferd wordt

jabu

Bericht door jabu » vr feb 08, 2008 10:25 am

Buizerd427 schreef:Misschien is hij vast voor het volgende jaar gehaald? Heitinga gaat misschien weg en hij kan hij overnemen samen met Vermaelen. Van de Wiel erachter als vervanger.
Sammy heeft dus gewoon een half jaar om Ajax te overtuigen. Als hij het goed doet hebben we een verdediger met internationale ervaring erbij. Haalt hij zijn niveau niet, dan kan hij er per juni/juli weer uit. Mij lijkt het geen slechte deal!
Als dat het geval is lijkt het mij wel een zeer slechte deal. We hebben namelijk op dit moment al behoefte aan een goede verdediger. Nu neemt hij dan de plaats in van iemand die er direct had moeten staan.
Buizerd427 schreef:
Ik had liever Kluivert bij ons op de bank gezien dan Urzaiz.. en eigenlijk nog liever Mols. Mij gaat het vooral over het feit dat Jakke en Fontein blijkbaar iets te vertellen hebben over het technische beleid. De financieen moeten ze checken, meer niet.

Zeker de reden achter het niet terughalen"we willen geen oud spelers terughalen" is gewoon slecht. Zeker als ze daarna lindgren en Perez terughalen.

Als twee mensen met voetbalkennis, bv Ten cate en van geel, hem terug willen halen, wie zijn dan die ballen die denken het beter te weten?
Je gaat toch niet iemand terug halen alleen vanwege het feit dat het een oud-speler is? Ten Cate en Van Geel blijken toch niet zo veel voetbalkennis te hebben. Dat waren namelijk ook de personen die de door jou genoemde Urzaiz aangetrokken hebben. Om nog maar te zwijgen over een hele serie veel grotere miskopen.

Buizerd427

Bericht door Buizerd427 » vr feb 08, 2008 12:02 pm

Ik vind het geen slechte deal. Als hij niet goed genoeg kan hij weer opzouten aan het eind van het seizoen. Doet ie het wel goed dan hebben we een type Stam er weer bij. En nieuwe verdedigers moeten we sowieso op de korrel hebben. Of het er nou 1 of 2 of 3 zijn.. Hopelijk blijft Johnny nog 1 jaar.

Over Urzaiz: Ik vind dat je beter een speler kan terughalen die een verleden bij Ajax heeft gehad. Ik denk dat Mols/Kluivert het net zo slecht/goed hadden gedaan als hij. Verder heb ik veel respect voor Urzaiz. Zijn jaren voor Athletic de Bilbao heeft hij heel goed gepresteerd, maar ik zie toch liever een Nederlander op die plek en het liefst iemand met een Ajax verleden.

Daniel

Bericht door Daniel » vr feb 08, 2008 1:48 pm

Kluivert is natuurlijk geen pinchhitter, in die rol is Urzaiz ook gehaald. Doe je Kluivert ook tekort mee..

Plaats reactie