Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Yorlik the Barbarian
Berichten: 127
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 4:48 pm

Bericht door Yorlik the Barbarian » vr okt 05, 2007 5:58 pm

Thomvak425 schreef:Goed punt, demosthenes. Wellicht moet ook Ajax de onafhankelijkhed opgeven en gaan voor de (betrokken) suikeroom. Maar ja, wie?
Natuurlijk: Thomas !!!


Blatter's voornemen gezien om iedere club tot 5 buitenlanders te beperken?
Gezien de huidige situatie, zou hij inderdaad een goed argument kunnen aanvoeren t.o.v. de EU, soals ook honkbal een uitzonderings positie in de VS heeft v.w.b anti-trust wetten. Ik zie alleen niet of de limitatie geldt voor op de loon-lijst, of op het veld.
Quod volimus credimus libenter.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » vr okt 05, 2007 6:03 pm

Jöhnk schreef:Gullit als interim; volgend seizoen Van Basten.
GULLIT?????? Hij heeft afdoende bewezen een waardeloze trainer te zijn. Is een grap hoop ik?

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » vr okt 05, 2007 6:05 pm

Yorlik the Barbarian schreef:
Thomvak425 schreef:Goed punt, demosthenes. Wellicht moet ook Ajax de onafhankelijkhed opgeven en gaan voor de (betrokken) suikeroom. Maar ja, wie?
Natuurlijk: Thomas !!!


Blatter's voornemen gezien om iedere club tot 5 buitenlanders te beperken?
Gezien de huidige situatie, zou hij inderdaad een goed argument kunnen aanvoeren t.o.v. de EU, soals ook honkbal een uitzonderings positie in de VS heeft v.w.b anti-trust wetten. Ik zie alleen niet of de limitatie geldt voor op de loon-lijst, of op het veld.
Goedemans &CO?

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » vr okt 05, 2007 6:08 pm

LucaS schreef:Waarom zou dat toch nodig zijn. Ajax heeft al jaren meer geld dan PSV, toch voldoet PSV moeiteloos aan alle doelstellingen uit het beleidsplan van Ajax
De supporters :hypocrite.gif:

Ik weet het ook niet, maar als je het rijtje dat Scherrer opsomt ziet, dan is het toch wel dodelijke opsomming.
Ik weet nu echt even niet, wie het zou moeten zijn. Ik heb er ook geen enkel vertrouwen in dat iemand anders het beter zou doen. De entourage is dodelijk en de selectie is nog niet op orde, zeker nu iedereen pijntjes voelt en heeft.

Je zou ook het seizoen als totaal verloren kunnen beschouwen of constateren dat het toch niet meer slechter kan en nu al met een nieuwe trainer met het nog beschikbare geld een nieuw team gaat bouwen.

Lastige keus voor MvG.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » vr okt 05, 2007 6:09 pm

Jöhnk schreef:Gullit als interim; volgend seizoen Van Basten.
:drecul.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr okt 05, 2007 6:10 pm

We hebben wel een adje interim nodig, hoor. Het seizoen is immers net begonnen en iedere trainer zit gebakken. Als dat niet het geval is, dan zegt dat vooral wat over de trainer helaas.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr okt 05, 2007 6:15 pm

Gullit is wel iemand die een elftal even een boost kan geven.

Meer moet je ook niet verwachten van een interim, dus ik ben voor. Dat het verder een waardeloze trainer is vind ik niet zo relevant. Op het moment dat het Gullit-effect zijn intrede doet is-ie toch al min of meer weg.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr okt 05, 2007 6:19 pm

Neefkens schreef:Misschien moet je óf heel ervaren zijn of een bijzonder karakter hebben om het te redden bij AJAX.
Je moet 2 dingen doen als trainer van Ajax. Je elftal laten winnen en goed laten voetballen in een 4-3-3 opstelling. Voor Ajax werken is iets anders dan voor psv of 010 werken. Dat zie je aan alles. Waarom denk je dat Ajax zoveel miskopen heeft en bv AZ een stuk minder?

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr okt 05, 2007 6:27 pm

Omdat Martin van Geel een wan-aankoopbeleid voert misschien?

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » vr okt 05, 2007 6:35 pm

goodfella schreef:
Neefkens schreef:Misschien moet je óf heel ervaren zijn of een bijzonder karakter hebben om het te redden bij AJAX.
Je moet 2 dingen doen als trainer van Ajax. Je elftal laten winnen en goed laten voetballen in een 4-3-3 opstelling. Voor Ajax werken is iets anders dan voor psv of 010 werken. Dat zie je aan alles. Waarom denk je dat Ajax zoveel miskopen heeft en bv AZ een stuk minder?
Eens.
Alleen AZ heeft dit jaar een aanzienlijk slechter transfer-trackrecord met de hoogste uitgaven.

Als we er nu eens van maken: een team bouwen dat met aanvallend voetbal kampioen van Nederland wordt? Dat 4-3-3 keurslijf en het veel te hoge verwachtingspatroon (structureel meedoen in CL, laat me niet lachen) doet ons de nek om.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr okt 05, 2007 6:40 pm

We hebben de spelers niet voor aanvallend voetbal, Neef. De spelers van Zagreb hadden duidelijk meer techniek en creativiteit dan die van Ajax.

Dan kun je als coach nog zoveel aanvallende pretenties hebben, als de passing onzuiver verloopt en de balbeheersing er niet is schiet het niet op.

HTC is nu te veel beschadigd, daarom kan hij beter gaan, maar het werkelijke probleem van Ajax is mijns inziens dat er door de bank genomen het verkeerde type spelers wordt aangetrokken vergeleken met het gewenste spel.

Concreet: meer inkopen op techniek, jeugdigheid en creativiteit. Durven investeren in potentie (zie je MVG al 10 miljoen investeren in een spits uit de Zweedse tweede klasse?). Af en toe een Jaap Stam is prima, maar dat mag nooit de hoofdlijn worden. En nooit geen breedte-aankopen meer. Als je in de breedte investeert wil dat zeggen dat je berust in je huidige niveau terwijl je juist te allen tijde zoekende moet zijn naar vooruitgang.

Dus als de transferperiode aanbreekt niet onder de tafel kruipen uit angst om je beste spelers te verliezen maar inspelen op de mogelijkheden die er zijn. Er is een wereld vol talent!
Laatst gewijzigd door Jöhnk op vr okt 05, 2007 6:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » vr okt 05, 2007 6:40 pm

Je zou ook het seizoen als totaal verloren kunnen beschouwen of constateren dat het toch niet meer slechter kan en nu al met een nieuwe trainer met het nog beschikbare geld een nieuw team gaat bouwen.
Wat een onzin. Ajax kan de dubbel nog winnen...

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » vr okt 05, 2007 6:42 pm

Jöhnk schreef:We hebben de spelers niet voor aanvallend voetbal, Neef. De spelers van Zagreb hadden duidelijk meer techniek en creativiteit dan die van Ajax.
Daarom zei ik ook "bouwen" aan een team.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr okt 05, 2007 6:42 pm

Bijna iedere club kan de dubbel nog winnen, maar het gebeurd toch niet.

Voetske kan weer wat jaren in z'n onderschrift bij voegen, want we gaan weer bouwen!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » vr okt 05, 2007 6:45 pm

Het vreemde is dat ik echt het gevoel had dat er nu ook structureel goed gehandeld was, wat dat betreft heb ik MvG nog steeds hoog zitten. Hij kan ook goed vérkopen, alleen de aankopen dit jaar waren mager.

Ook nu weer zijn de randvoorwaarden ruimschoots aanwezig, maar weer lukte het niet in Europa. Wie heeft een glazen bol? :blush.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr okt 05, 2007 6:46 pm

Daniel_vT schreef:Omdat Martin van Geel een wan-aankoopbeleid voert misschien?
Leg mij eens uit waarom AZ zo'n fantastisch aankoopbeleid heeft? Demy de Zeeuw van GAE, Stijn Schaars uit het 2de van Vitesse, Mendes die bij Ajax niet aan de bak kwam, Jaliens als een redelijke speler van Willem II. Kom op zeg, die jongens konden vrijuit voetballen. Met de nadruk op konden. Zij moeten nu ook en dat gaat ze beduidend minder af dan de vorige seizoenen.

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » vr okt 05, 2007 6:47 pm


Bijna iedere club kan de dubbel nog winnen, maar het gebeurd toch niet.
En waarom niet? Ajax staat vooralsnog bovenaan en PSV is al uit de beker gemieterd.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr okt 05, 2007 6:49 pm

Ik kan echt niet wachten tot Davids terug is. Tot dan is het gewoon geen schade oplopen. Met de Pitbull erbij hoeft Ajax niet zoveel te laten liggen in de vaderlandse competitie ben ik van mening. En dan gaarne in januari de portefeuille tevoorschijn halen om spelers als El Ahmadi en Defour te strikken. En dan gelijk Rommedahl, Colin en Urzaiz bij het 2de op de bank zetten.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr okt 05, 2007 6:51 pm

Wouter schreef:

Bijna iedere club kan de dubbel nog winnen, maar het gebeurd toch niet.
En waarom niet? Ajax staat vooralsnog bovenaan en PSV is al uit de beker gemieterd.
Ach ja, de overwinningen van 010 boezemen veel meer angst in joh. Die winnen met maar liefst 2-0 van Heerenveen. En natuurlijk die fantastische overwinning in Kerkrade, Roda is immers ook zo goed bezig dit seizoen.

;-)

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr okt 05, 2007 6:54 pm

Wouter schreef:

Bijna iedere club kan de dubbel nog winnen, maar het gebeurd toch niet.
En waarom niet? Ajax staat vooralsnog bovenaan en PSV is al uit de beker gemieterd.
Omdat wij voetballend te kort komen. Er komt een tijd dat je het lastiger gaat krijgen in de competitie en het voetbal biedt geen houvast voor deze periodes. Ik zie ons nog genoeg punten verspelen tegen de middenmoters, hoor. Laat staan als je tegen PSV moet spelen.

Wel ben ik het met goodfella eens dat Davids een slok op een borrel scheelt en dat de winter een kans is op eerherstel voor MvG. Maar als we met deze selectie door blijven modderen, dan wordt het weer een heel lang seizoen. Het zoveelste zou ik bijna willen zeggen...

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » vr okt 05, 2007 6:56 pm

goodfella schreef:Ik kan echt niet wachten tot Davids terug is. Tot dan is het gewoon geen schade oplopen. Met de Pitbull erbij hoeft Ajax niet zoveel te laten liggen in de vaderlandse competitie ben ik van mening. En dan gaarne in januari de portefeuille tevoorschijn halen om spelers als El Ahmadi en Defour te strikken. En dan gelijk Rommedahl, Colin en Urzaiz bij het 2de op de bank zetten.
Het zou idd best wel kunnen dat Edgar heel belangrijk was voor HtC als verlengstuk, als voorbeeldman, als superprof (behalve zijn "geen scheenbeschermeract"), als aanjager van de jonkies. Toen viel samen met het vertrek van Sneijder zijn hele middenveld weg, juist de kracht vorig jaar.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr okt 05, 2007 7:02 pm

Maar van Davids gaan onze backs niet minder over de bal struikelen, van Davids krijgen onze aanvallers (een uitzondering daargelaten) geen handelingssnelheid en overzicht. Van Davids krijgen we geen betere opbouw van achteruit.

Ik kan het aankoopbeleid van Van Geel niet verenigen met de speelstijl die Ajax voorstaat.

Daarom krijgt iemand als Urby van mij ook het oneindige vertrouwen. Hij kan tenminste voetballen. In principe heeft die jongen in elk aanvallend elftal zijn plek.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op vr okt 05, 2007 7:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr okt 05, 2007 7:03 pm

Verder valt bij PSv constant de halve selectie weg en nog winnen ze de competitie.

Ajax heeft op dit moment gewoon een grote groep met matige voetballers. Als je dan in de zomerstop ook nog een nieuw blik opentrekt, dan weet je dat je er zeker niet op vooruit gaat.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » vr okt 05, 2007 7:08 pm

Jöhnk schreef:Maar van Davids gaan onze backs niet minder over de bal struikelen, van Davids krijgen onze aanvallers (een uitzondering daargelaten) geen handelingssnelheid en overzicht. Van Davids krijgen we geen betere opbouw van achteruit.

Ik kan het aankoopbeleid van Van Geel niet verenigen met de speelstijl die Ajax voorstaat.
Alles staat of valt met vertrouwen, het is gewoon lekker om met Edje in je team te spelen.
KJH, Suarez, Davids, Stam, Leonardo passen toch wel? Luque misschien ook wel, de rest is meer opvulling :blush.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr okt 05, 2007 7:08 pm

Jöhnk schreef:Maar van Davids gaan onze backs niet minder over de bal struikelen, van Davids krijgen onze aanvallers (een uitzondering daargelaten) geen handelingssnelheid en overzicht. Van Davids krijgen we geen betere opbouw van achteruit.

Ik kan het aankoopbeleid van Van Geel niet verenigen met de speelstijl die Ajax voorstaat.
?

Volgens mij liet Davids niet alleen Sneijder, maar ook Emanuelson beter functioneren vorig seizoen.

Plaats reactie