Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52085
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za sep 01, 2007 7:20 pm

Voetske schreef:Er zijn er de laatste tijd wel een hoop azijnzeikers bijgekomern .. :smallgrin.gif:
Nou, wat mij betreft was HtC vorig seizoen na FCK-thuis al ontslagen. Toen boorde ie ons hoogstpersoonlijk de CL door de neus met z'n lekkere wissels en zijn niet-reageren op het inbrengen van Berglund. Hij heeft allang bewezen voor Ajax ondeugdelijk te zijn.

Positief vind ik trouwens Suarez en ook Delorge. Die laatste speelde een prima voorbereiding en staat er ook (als een van de weinigen) wanneer het om het echie gaat. Die jongen is stappen verder dan onze 'eeuwige talenten' Heitinga en Urby.

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » za sep 01, 2007 7:22 pm

wimpey schreef: Natuurlijk wel. Hij haalde HtC, op wie ie nu allang weer uitgekeken is. Maar MVG kan HtC moeilijk ontslaan, want dan komt zijn eigen stekkie in gevaar. Eerst Blind eruit pleuren, dus als ie zijn 'eigen' trainer eruit zou mikken, wordt het MVG heet onder de voeten.
Maar dat heet onder de voeten worden mag toch wel als logisch bestempeld worden aangezien hij medeverantwoordelijk is voor de daden van Ajax I?
wimpey schreef: MVG heeft ook gefaald. HtC gehaald, geen vervanger voor Davids gehaald, hij heeft zich HtC's puin-aankopen (Colin, Roger, Urzaiz) door de strot laten drukken, dat schaduwelftal (bestond dat überhaupt?).
Precies. Volgens mij heb ik Ten Cate bijna horen smeken om een extra middenvelder erbij te halen, maar volgens linke Martin was die overbodig. Tja, dan sta je ineens op het veld met een middenveld Heitinga, Gabri, DELORGE...
Waar is die vervanger van Sneijder???
wimpey schreef: Maar als ik moet kiezen tussen HtC of MVG, dan kies ik voor MVG. HtC is een veel groter probleem en sowieso een passant wiens contract natuurlijk niet verlengd wordt. Trap 'm er dan nu meteen maar uit. Na Slavia is ie helemaal aangeschoten wild, je kunt erop wachten dat ie een bijl in zijn nek krijgt bij de volgende tegenvaller. Daar kan Ajax m.i. niet op wachten.
Ik zie van Geel ook als een passant. Heeft hij zich onmisbaar gemaakt voor Ajax? Heeft een paar oude gelouterde spelers genoeg centjes geboden zodat ze bij ons komen afbouwen en hij heeft een paar spelers van zijn oude club weggelokt aangezien hij hun salaris kende. Is dat dan die TD die we nodig hebben?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 01, 2007 7:30 pm

wimpey schreef:Deels heeft het m.i. te maken met schromelijk overgewaardeerde spelers als Stekel en Heitinga, deels met ronduit belachelijke aankopen als Colin (stond aan de basis van de 0-1 in de heenwedstrijd en de 2-1 in Praag), Urzaiz (tot op de draad versleten) en Rommedahl. 2 van die 3 zijn door op initiatief van Ten Cate gehaald. Dat HtC zijn vriendje Colin in bescherming neemt: waar is die pukey-smilie als je 'm nodig hebt?! Die jongen had nooit gehaald mogen worden, Ajax is geen speeltuinvereniging. Toch?! Na ja, onderhand wel natuurlijk.
Volgens mij was het toch echt onze beste verdediger, Jaap Stam, die de 0-1 in Amsterdam inleidde. Wat maar weer eens instrueert dat het hier om een collectief falen gaat.
Een middenveld met Gabri, Heitinga en Delorge komt duelkracht, creativiteit, intelligentie en scorend vermogen tekort. Urby was een leuk, fris talent maar is inmiddels tot een zeer bedenkelijk niveau weggezakt.
Met de duelkracht zit het juist wel goed. Maar ik ben het met je eens dat dat middenveld inderdaad veel tekort komt, hoor. Veel alternatieven had HtC alleen niet.

De rest van je betoog is begrijpelijk, maar het is wel opvallend dat de hele selectie nu opeens niets meer van kan. Suarez en Kennedy zijn namelijk een vooruitgang ten opzichte van hun voorgangers. Eigenlijk zijn we er alleen op de plek van Wesleij op achteruit gegaan, maar die plek bestaat komend seizoen als het goed is niet. Het grappige is dat dat min of meer noodgedwongen is. Wat ook grappig is is dat juist Ten Cate er nog graag een middenvelder bij wilde halen, als vervanger van Davids.

Maar goed, jij mag me gerust vertellen wat Ten Cate in aanloop naar Slavia Praag-Ajax fout heeft gedaan hoor. Deze flop wijt ik eerder aan onze TD.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 01, 2007 7:54 pm

wimpey schreef:
Voetske schreef:Er zijn er de laatste tijd wel een hoop azijnzeikers bijgekomern .. :smallgrin.gif:
Nou, wat mij betreft was HtC vorig seizoen na FCK-thuis al ontslagen. Toen boorde ie ons hoogstpersoonlijk de CL door de neus met z'n lekkere wissels en zijn niet-reageren op het inbrengen van Berglund. Hij heeft allang bewezen voor Ajax ondeugdelijk te zijn.

Positief vind ik trouwens Suarez en ook Delorge. Die laatste speelde een prima voorbereiding en staat er ook (als een van de weinigen) wanneer het om het echie gaat. Die jongen is stappen verder dan onze 'eeuwige talenten' Heitinga en Urby.
Ik geef je gelijk.Eigenlijk kun je simpel zeggen dat door het gemis aan kwaliteiten in deze selectie er geen goed tactisch verhaal neer te zetten is op het veld.Daarvoor zijn of wel de spelers te beperkt, of wel passen niet in het verhaal.Neem b.v. Rommedahl, dat is een speler die veel ruimte voor zich moet hebben, maar ondanks het belarberde voetbal spelen we toch 99.9% van onze wedstrijden tegen tegenstander die rond de zestien gaan hangen.

Maar ook dat we maken van middenvelders backs, van spitsen middenvelder of buitenspelers.AJAX trainers zijn constant, zoals ze het zelf noemen bezig om spelers " beter " te maken.Maar in de meeste gevallen zie je dat het ten koste gaat van het elftal.Als een elftal er gewoon niet staat ( positioneel ) dan lijkt het me ook zeer moeilijk om spelers " beter " te maken, zet er g.v.d eerst eens een ELFTAL neer, en als het boeltje op de rails staat ga dan vanuit dat gegeven schaven aan de kleine dingen.

De aankopen, tja, Suarez doet het niet slecht, maar is ook geen wonderspeler, dat zag je j.l. woensdag veel balverlies, weinig oog voor medespelers.Colin, Rommedahl en Delorge.Tja, ik schreef in een andere topic dat Delorge blijkbaar moeiteloos mee kan draaien dat dat toch wel iets zegt over het huidige nivo.Die zou eigenlijk op z'n tenen moeten lopen, maar nee.Blijft simpel overeind.

Los zand, inderdaad, je hebt nooit het idee dat er een collectief staat.Nog steeds eilandjes, nog steeds spelers die eerst aan een aktie denken inplaats van aan de combinatie of de vrijstaande man als men een dubbele dekking heeft.Ook dat zie je steeds maar weer terug komen.En dat na een jaar HtC.

Wat me trouwens ook opvalt is dat je geregeld hoort dat spelers na de wedstrijd bijna nooit naar wedstrijden kijken.Af en toe naar een CL. wedstrijd maar dat is het dan.Ik zou elke wedstrijd willen zien, het zou tenslotte mijn beroep zijn, maar het belangrijkste: Je ziet je tegenstander plus en min punten voorbij komen, keer op keer.Daar kun je alleen maar van leren.

2 * 13 Miljoen door het putje.Je concurrent financieel weer sterker gemaakt.Daarbij je beste speler verkocht.Al mag een elftal nooit afhankelijk zijn van 1 of 2 spelers.Dat zou het ook niet zijn geweest als, zoals we al aangeven, er een solide, positoneel volwaardig een met ingeslepen patronen voetballend elftal op het veld staat .. helaas ..

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33966
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za sep 01, 2007 7:57 pm

Beste azijnzeikers, leg je er nu maar bij neer dat HtC gewoon het seizoen afmaakt. :aai.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za sep 01, 2007 8:00 pm

Zou MvG als vervanger van HtC net zo te werk gaan als hij bij spelers doet, nl, goede spelers weghalen bij subtoppers uit de Eredivisie. Dan moet je dus denken aan een Rutten, een Jans.. ik zit er niet op te wachten eerlijk gezegd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 01, 2007 8:04 pm

Nog zo iets .. waarom krijgen AJAX spelers toch steeds een dag vrij na zo'n debacle.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za sep 01, 2007 8:13 pm

Ja onder het mom van kunnen ze ff hun koppie leeg maken, tja als ik iets vertyf op mn werk krijg ik toch ook geen dag vrij of wat.

GangstaRiB
Berichten: 16886
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » za sep 01, 2007 8:14 pm

Thomas schreef:
wimpey schreef:Deels heeft het m.i. te maken met schromelijk overgewaardeerde spelers als Stekel en Heitinga, deels met ronduit belachelijke aankopen als Colin (stond aan de basis van de 0-1 in de heenwedstrijd en de 2-1 in Praag), Urzaiz (tot op de draad versleten) en Rommedahl. 2 van die 3 zijn door op initiatief van Ten Cate gehaald. Dat HtC zijn vriendje Colin in bescherming neemt: waar is die pukey-smilie als je 'm nodig hebt?! Die jongen had nooit gehaald mogen worden, Ajax is geen speeltuinvereniging. Toch?! Na ja, onderhand wel natuurlijk.
Volgens mij was het toch echt onze beste verdediger, Jaap Stam, die de 0-1 in Amsterdam inleidde. Wat maar weer eens instrueert dat het hier om een collectief falen gaat.
Volgens mij was het toch echt Colin die een ziekenhuisbal breed op een Tsjech speelde waarop Stam en Urby moesten ingrijpen.

@Voetske: een dag vrij om het hoofd leeg te maken, anders kan ik het niet verklaren. Al denk ik dat de spelers steeds vermoeider raken met het constante 'gevecht' met de trainer. HTC die in iedere situatie een duel aangaat en kijken hoe de andere reageert. Die methode lijkt me snel uitgewerkt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 01, 2007 8:18 pm

Het zou mijn keuze niet zijn.Gewoon trainen ....

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 02, 2007 11:36 am

brigade zuid schreef:Zou MvG als vervanger van HtC net zo te werk gaan als hij bij spelers doet, nl, goede spelers weghalen bij subtoppers uit de Eredivisie. Dan moet je dus denken aan een Rutten, een Jans.. ik zit er niet op te wachten eerlijk gezegd.
Rutten vind ik een goede trainer. Maar zou hij het bij Ajax redden? Dat is weer een ander verhaal.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52085
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo sep 02, 2007 1:17 pm

GangstaRiB schreef: Volgens mij was het toch echt Colin die een ziekenhuisbal breed op een Tsjech speelde waarop Stam en Urby moesten ingrijpen.
Inderdaad.

En bij de 2-1 in Praag verloor Colin op knullige wijze een duel van Tavares (of hoe die gast ook mag heten), hetgeen de 2-1 inleidde.

Volgens Hendrik moeten we lief zijn voor Colin, want hij is niet voor de basis gehaald. Wat moeten we met zo'n idiote 'verklaring'?

Gelukkig heeft Henk naar eigen zeggen een brede en dikke rug. Nee, Henk, het is een brede rug en een dikke huid. Zelfs dat gaat verkeerd.


Voor de rest geeft Voetske i.m.o. een prima verklaring voor het feit waarom het telkens weer mis gaat. :worshippy.gif:

wimpey
Berichten: 52085
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo sep 02, 2007 1:25 pm

Thomas schreef: Maar goed, jij mag me gerust vertellen wat Ten Cate in aanloop naar Slavia Praag-Ajax fout heeft gedaan hoor. Deze flop wijt ik eerder aan onze TD.
Want? De TD is niet verantwoordelijk voor de opstelling, de tactiek, de wissels. De TD is evenmin verantwoordelijk voor het feit dat Slavia feller en agressiever was dan Ajax.

De TD wilde Boakye, de trainer wilde Colin. Dát mag je m.i. de TD wél verwijten, dat ie zich Ajax-onwaardige spelers als Colin, Roger en Urzaiz door de strot laat drukken. HtC wilde een vervanger voor Davids, kan ik begrijpen. Ik kan Van Geel echter ook volgen, die zal op de aanwezigheid van Vertonghen, Urby en Schilder hebben gewezen.

Het vertrek van WS was aanstaande, dus had men m.i. Perez moeten (willen) behouden. Tegen Slavia misten we een man met een steekpass en een schot uit de 2e lijn. Mét Perez hadden we meer kans gehad dan zonder. Maar is dat de TD te verwijten? Perez is niet vanwege de TD vertrokken.

M.i. doet MVG zijn werk naar behoren. Hij heeft kapitalen voor Ajax verdiend en de spelers die ie uit de HCE naar Ajax heeft gehaald kunnen het niveau aan. Z'n grootste fout is geweest dat ie een trainer naar Ajax heeft gehaald die 'm nu als een molensteen om de nek hangt.

wimpey
Berichten: 52085
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo sep 02, 2007 1:56 pm

Thomas schreef: De rest van je betoog is begrijpelijk, maar het is wel opvallend dat de hele selectie nu opeens niets meer van kan.
Dat beweer ik helemaal niet. KJH, Suarez, Kennedy, Gabri, Davids, Stam en Vermaelen zijn m.i. CL-waardig. Een ploeg als Slavia Praag of FCK mag geen enkel probleem zijn. Ajax heeft veel betere individuele spelers, maar geen team, dat is het probleem.
Maar goed, jij mag me gerust vertellen wat Ten Cate in aanloop naar Slavia Praag-Ajax fout heeft gedaan hoor.
Wat ie tijdens de wedstrijden fout deed, heeft iedereen kunnen zien. De klassieke trainersfout bijv.: ik smijt er een aanvaller bij (de kreupele Urzaiz) en haal er een middenvelder af. Colin opstellen. Ja, Colin is een makkelijk mikpunt, maar dat komt doordat ie niet kan opbouwen en niet kan verdedigen. Wat bezielt HtC om met zo'n zwakke speler kwalificatie voor de CL op de tocht te zetten?! Een middenlinie die ernstig tekort schiet. Etc, etc.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 02, 2007 3:06 pm

OPZOUTEN met dieje HtC.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 02, 2007 3:12 pm

Van Basten is toch nog niet beschikbaar.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 02, 2007 3:23 pm

Ach schei toch uit met Van Basten, de volgende trainer die nog geen RUK heeft laten zien.

Wouter
Berichten: 19013
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo sep 02, 2007 3:39 pm

Heheh, een enkele tegenvaller en het typische Ajax-gekwaak begint weer.

Ajax heeft gewoon niet meer zo'n goed team.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 02, 2007 3:52 pm

Wouter schreef:Heheh, een enkele tegenvaller en het typische Ajax-gekwaak begint weer.

Ajax heeft gewoon niet meer zo'n goed team.
Huh, we zijn twee keer uitgeschakeld in de VCL, kost een slordige 26 miljoen.We verliezen terwijl je een voorsprong kunt nemen op de concurrenten, we zitten met middelmatig spelers ..

En als je dan commentaar hebt, en al een hele tijd is dat typisch AJAX gekwaak.

Onzin.

Wouter
Berichten: 19013
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo sep 02, 2007 3:59 pm

Je kunt wel twee van je beste spelers verkopen voor 44 miljoen euro, maar dat heeft natuurlijk wel gevolgen voor de kwaliteit op het veld.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo sep 02, 2007 4:00 pm

Vorig jaar hadden we die 2 gasten toch nog wel?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Wouter
Berichten: 19013
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo sep 02, 2007 4:03 pm

En toen verloor Ajax de titel door een ongeïnteresseerd Vitesse.

Na drie competitiewedstrijden is het raar om om het hoofd van de trainer te roepen, zeker als je zeven punten hebt gehaald.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 02, 2007 4:04 pm

Wouter schreef:En toen verloor Ajax de titel door een ongeïnteresseerd Vitesse.

Na drie competitiewedstrijden is het raar om om het hoofd van de trainer te roepen, zeker als je zeven punten hebt gehaald.
Dit gaat niet over 3 WEDSTRIJDEN.

Wouter
Berichten: 19013
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo sep 02, 2007 4:08 pm

Verwend publiek. Vorig jaar was Ajax vrijwel kampioen, dit jaar nog maar twee puntjes verloren.

Maar ja, zo goed als Vites doet Ajax het inderdaad niet... :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13432
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo sep 02, 2007 4:58 pm

Als Ten Cate serieus van plan is om 4-2-4 te blijven spelen hoop ik alsnog dat hij er binnenkort uitgemieterd wordt. Ik ben nu al bang voor de vernederingen tegen Feyenoord, AZ en Psv die ons dan te wachten staan.

Plaats reactie