Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

jabu

Bericht door jabu » do aug 30, 2007 9:38 am

Ik denk dat het ook komt omdat er te weinig vastigheden zijn waar spelers naar kunnen teruggrijpen. Op het moment dat het moeilijk wordt of dat de druk hoog is, moeten spelers kunnen terugvallen op vaste patronen. Daarom ben ik er ook een groot voorstander van om altijd van 4-3-3 uit te gaan. Incidenteel kan je dan eens een aanpassing in het systeem doen, afhankelijk van je tegenstander. Maar het uitgangspunt moet altijd hetzelfde en daarmee vertrouwd zijn. Of je dan met de punt naar voren of naar achteren speelt of met buitenspelers die er al staan of die er nog moeten komen of met opkomende backs of een inschuivende nummer 4 ligt dan aan de opdrachten die de trainer meegeeft. De basis is vertrouwd en dat neemt een hoop stress weg. Spelers weten dat wanneer zij zich gewoon aan de afspraken houden dat het allemaal goed komt. Nu lijkt het vaak alsof spelers voor het eerst met elkaar in het veld staan en er totaal geen automatismen zijn. Ik mis goed positiespel bij dit Ajax. Dat breekt dan voornamelijk de zwakste schakels in een elftal op.

Alexander

Bericht door Alexander » do aug 30, 2007 9:44 am

Wat doen die spelers eigenlijk op de training?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do aug 30, 2007 10:41 am

Trouwens: speciaal voor de harde cijfers van 666: twee keer Slavia; twee keer het anti HTC-effect.

martijn401

Bericht door martijn401 » do aug 30, 2007 10:52 am

Speerpike verwoordt mooi mijn idee over Ten Cate

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/foru ... #post15900

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 30, 2007 11:18 am

Alexander schreef:Hij moet per direct oprotten. Hij maakt onze club helemaal kapot. Geen speler gaat beter voetballen onder deze man. Uiteraard dienen ook van Geel en dit kut bestuur per direct op te stappen. Ik hoop op harde acties zondag.
Inderdaad. Babel, Sneijder en Heitinga presteerden niet goed en/of minimaal beter dan in voorgaande seizoenen.

Zelden zo'n domme, opportunistische post gelezen op AT.

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 30, 2007 11:31 am

Ik ben er niet van overtuigd dat de door jou genoemde spelers betere voetballers zijn geworden hoor. Wel dat ze door de trainer op een manier/positie werden gebruikt waar ze beter uit de verf komen/kwamen. Daarnaast speelt bij Babel ook het leeftijdsaspect een rol, zijn tweede volledige seizoen, logisch dat je als piepjonge speler beter wordt.
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 30, 2007 11:51 am

Hij heeft gefaald, dus er mag nooit sprake zijn van contractverlenging.

Ik ben voor delegeren: deel de taken van de trainer maar op. Dan hebben we ook meer kans dat we toppers voor de belangrijke rollen in de staf kunnen krijgen.

Wim
Site Admin

Bericht door Wim » vr aug 31, 2007 2:07 pm

Giacomo Puccini schreef:
brigade zuid schreef:De trainer is nou eenmaal eindverantwoordelijk en als je keer op keer faalt in europa en nationaal ook maar zo zo dan ben je gewoon het haasje.
Domme redenatie. Altijd realistisch blijven. Ten Cate heeft beperkte middelen, iedereen roept dat Sneijder de beste speler is maar op het moment dat hij vertrekt en er niets voort terugkomt moet Ten Cate ineens wonderen verrichten? Van Geel is nog meer dan Ten Cate verantwoordelijk voor het spelersmateriaal, als iemand dus heeft gefaald is hij het.

Op 13 augustus, net na de verkoop van Sneijder, schreef ik:
Om mee te doen om het kampioenschap moet er wel een kwaliteitsinjectie komen voor het middenveld en met het geld dat nu beschikbaar is moet dat gaan lukken. Zo niet dan is er maar één man die we daar op af kunnen rekenen, niet de man met het trainingsjack maar de man in het driedelig pak.
Die middenvelder in plaats van Sneijder werd vandaag node gemist! Een uur lang hebben we met tranen in de ogen kunnen aanschouwen hoe ene John Heitinga die in zijn hele leven 4 fatsoenlijke wedstrijden als middenvelder heeft gespeeld, 'de lijnen uitzette' als centrale man op het middenveld. Met Gabri en Delorge als compagnons is dat gewoon te veel van hetzelfde en te weinig creativiteit. Praag had niets te vrezen, zo speelden de Tjechen ook. Jammer. De transfer van Sneijder heeft ons 25-13=12 miljoen opgeleverd. Zonde. Klote. Leuk voor Wesley dat hij wel Champions League speelt..
Niet aleen de lijnen uitzetter werd node gemist. Ajax mist al heel lang snelle harde verdedigers die op de middenlijn kunnen verdedigen.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

999

Bericht door 999 » za sep 01, 2007 9:11 am

Ten Cate: "Ik zal nooit opstappen"

AMSTERDAM - Henk ten Cate wijkt niet voor het oproer, dat kraait sinds het dramatische verlies in Praag. Een groep supporters eist zijn vertrek en dat van het bestuur.

"Als die mensen tot bedaren zijn gekomen, zullen ze misschien inzien dat zo'n maatregel geen oplossing is. Het zou erg kortzichtig zijn om weg te gaan omdat een paar mensen dat roepen. Ik zal ook nooit opstappen, zeker niet uit mezelf. Bovendien heb ik geen enkel signaal opgevangen uit de groep dat ik de grip kwijt zou zijn", aldus de Ajax-coach, die zich gesteund weet door het bestuur en de directie.

Ten Cate nam tevens zijn selectie in bescherming. Hij stoorde zich aan de kritiek op enkele aankopen, zoals Jurgen Colin, die het mikpunt werden van spot. "Heel triest. Daar voelt die jongen zich ook niet bepaald prettig bij. We praten over spelers die voor de breedte gehaald zijn en die je niet mag veroordelen als basisspelers. Als ze willen schieten, moeten ze op mij richten. Want ik ben verantwoordelijk voor dit team."
De T.

Tja, mag je nu ook al geen kritiek hebben op spelers die niet voldoen ?.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za sep 01, 2007 9:48 am

Ten Cate nam tevens zijn selectie in bescherming. Hij stoorde zich aan de kritiek op enkele aankopen, zoals Jurgen Colin, die het mikpunt werden van spot. "Heel triest. Daar voelt die jongen zich ook niet bepaald prettig bij. We praten over spelers die voor de breedte gehaald zijn en die je niet mag veroordelen als basisspelers. Als ze willen schieten, moeten ze op mij richten. Want ik ben verantwoordelijk voor dit team."
Mooi dat Ten Cate het opneemt voor z'n spelers, maar dit is natuurlijk een gestoorde redenering. Ten eerste moet Ajax geen spelers voor de breedte aantrekken. Daarmee houd je het niveau van je selectie niet op peil. Ten tweede wordt een speler als basisspeler beoordeeld op het moment dat hij als basisspeler in actie komt.

Maar ik begrijp hier wel uit dat Colin naar de bank verdwijnt zodra Oga terug is.

Vossie

Bericht door Vossie » za sep 01, 2007 10:38 am

Wat doet Van der Wiel dan eigenlijk op de bank!?
In godsnaam zeg, wij waren toch Ajax, eigen jeugd boven middelmaat!? :frusty.gif:

M..

Bericht door M.. » za sep 01, 2007 10:42 am

Alex: ik hoop dan ook dat, in het geval van harde akties, jij vooraan staat?

999

Bericht door 999 » za sep 01, 2007 11:16 am

Thomas schreef:
Mooi dat Ten Cate het opneemt voor z'n spelers, maar dit is natuurlijk een gestoorde redenering. Ten eerste moet Ajax geen spelers voor de breedte aantrekken. Daarmee houd je het niveau van je selectie niet op peil. Ten tweede wordt een speler als basisspeler beoordeeld op het moment dat hij als basisspeler in actie komt.

Maar ik begrijp hier wel uit dat Colin naar de bank verdwijnt zodra Oga terug is.
Dat wil dus zeggen dat de breedte w.b. de rechtsback positie verzwakt is ..
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za sep 01, 2007 11:27 am

Nu geeft ik onmiddelijk toe dat ik vd Wiel nog niet veel heb zien voetballen maar wat moet die een treurig niveau hebben als Colin beter is. :blush.gif:
YNWA

Aristides

Bericht door Aristides » za sep 01, 2007 11:29 am

Nee, laten we teruggaan naar de tijd dat Danny Blind hoofdschuddend op de bank zat, dat werkt tenminste motiverend voor de spelers, daar worden ze beter van, een coach die het niet weet en niet zijn spelers in bescherming neemt, maar juist als boosdoeners aanwijst. Zo word je populair bij de fans, want die zien ook dat het niet goed gaat, maar gelukkig zitten ze op één lijn met de trainer.

Moet v.d. Wiel nu ineens Ajax redden? Winnen me v.d. Wiel ineens alle wedstrijden? Wie heeft hem wel eens zien spelen?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Rob

Bericht door Rob » za sep 01, 2007 12:08 pm

Demosthenes schreef: Winnen me v.d. Wiel ineens alle wedstrijden? Wie heeft hem wel eens zien spelen?
Genoeg om te weten dat hij in zijn linkerteennagel meer voetballend vermogen heeft dan Colin in zijn hele lichaam. Overigens is daar niet veel voor nodig.

Je wil toch echt niet met droge ogen beweren dat Vd Wiel het minder zou doen dan Colin? Laatstgenoemde is een aanfluiting in een voetbalshirt. Hij doet mij zelfs verlangen naar de dagen van Ferdi Vierklau en Chris Kanu.

999

Bericht door 999 » za sep 01, 2007 12:09 pm

Demosthenes schreef:Nee, laten we teruggaan naar de tijd dat Danny Blind hoofdschuddend op de bank zat, dat werkt tenminste motiverend voor de spelers, daar worden ze beter van, een coach die het niet weet en niet zijn spelers in bescherming neemt, maar juist als boosdoeners aanwijst. Zo word je populair bij de fans, want die zien ook dat het niet goed gaat, maar gelukkig zitten ze op één lijn met de trainer.

Moet v.d. Wiel nu ineens Ajax redden? Winnen me v.d. Wiel ineens alle wedstrijden? Wie heeft hem wel eens zien spelen?
Blind zit bij Sparta, wat er dat mee te maken heeft.

Niemand heeft het over de reddende engel V.d. Wiel alleen jij ... maar een kans geven om te kijken of dat ie de rechtsback positie wat beter invult dan wat Colin nu laat zien ...
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » za sep 01, 2007 12:43 pm

Voetske schreef:
Demosthenes schreef:Nee, laten we teruggaan naar de tijd dat Danny Blind hoofdschuddend op de bank zat, dat werkt tenminste motiverend voor de spelers, daar worden ze beter van, een coach die het niet weet en niet zijn spelers in bescherming neemt, maar juist als boosdoeners aanwijst. Zo word je populair bij de fans, want die zien ook dat het niet goed gaat, maar gelukkig zitten ze op één lijn met de trainer.

Blind zit bij Sparta, wat er dat mee te maken heeft.

Niemand heeft het over de reddende engel V.d. Wiel alleen jij ... maar een kans geven om te kijken of dat ie de rechtsback positie wat beter invult dan wat Colin nu laat zien ...
Precies, geef hem tenminste een kans. Veel slechter dan Colin kan het niet gaan. En wat ik tot nu toe gezien heb van Van der Wiel vind ik veelbelovend. Voetbalt met de borst vooruit en heeft geen schrik... als je dat vergelijkt met de ervaren Colin....

Vossie

Bericht door Vossie » za sep 01, 2007 3:21 pm

Dat is waar het om draait, spelen zonder angst, met lef en durf dus!
Jeugdspelers hebben dat over het algemeen, die weten min of meer wel wat er van je wordt gevraagd. Ik zie dus liever een jeugdspeler die durft en er voor gaat. Die jeugdspeler mag dan best fouten maken, daar leert hij van, maar door de supporters wordt het iig gewaardeerd dat zo iemand durft te voetballen. Bepaalde spelers die nu worden aangetrokken zijn al redelijk op leeftijd en durven niks, waarschijnlijk zullen die nooit gaan voetballen zoals een jeugdspeler dat kan gaan doen. Ik noem een Colin, die gaat echt nooit met de durf en flair van Van der Wiel spelen, dat zit er niet in... het is gewoon angstig en daar wordt ik dus gek van. Speel je bij Ajax, dan moet je dat laten zien. Als je daarnaast ook nog eens staat te blunderen, ben ik er helemaal klaar mee.

gaizka

Bericht door gaizka » za sep 01, 2007 5:26 pm

We hebben gewoon pech gehad dat door blessures van Davids en Ogararu bankzitters als Delorge en Colin opeens veel moeten spelen. Puur als breedtespelers zijn ze bruikbaar, met name Delorge valt me 100% mee.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za sep 01, 2007 5:47 pm

Je haalt geen spelers voor de bank.

wimpey

Bericht door wimpey » za sep 01, 2007 6:48 pm

joey schreef: Je kunt hier niet één persoon de schuld van geven.
Bij CA en DB kon je dat wél. Leg me het verschil met HtC eens uit.

Ik ben in deze liever wél consequent, joey. HtC faalt, voor de 2e keer in successie vliegt Ajax er tegen een zeer zwakke tegenstander in de voorronde CL uit. Alle 'favorieten' wisten zich via de voorronde voor de CL te plaatsen, behalve Ajax. Waarom lukt het die anderen wel en Ajax niet?!

Deels heeft het m.i. te maken met schromelijk overgewaardeerde spelers als Stekel en Heitinga, deels met ronduit belachelijke aankopen als Colin (stond aan de basis van de 0-1 in de heenwedstrijd en de 2-1 in Praag), Urzaiz (tot op de draad versleten) en Rommedahl. 2 van die 3 zijn door op initiatief van Ten Cate gehaald. Dat HtC zijn vriendje Colin in bescherming neemt: waar is die pukey-smilie als je 'm nodig hebt?! Die jongen had nooit gehaald mogen worden, Ajax is geen speeltuinvereniging. Toch?! Na ja, onderhand wel natuurlijk.

Een middenveld met Gabri, Heitinga en Delorge komt duelkracht, creativiteit, intelligentie en scorend vermogen tekort. Urby was een leuk, fris talent maar is inmiddels tot een zeer bedenkelijk niveau weggezakt.

Voor mij is het simpel: zowel het doorsnee niveau van de selectie als het niveau van de trainer schieten tekort voor de CL. Dus laten we beginnen bij de trainer, want een hele selectie eruit kieperen wordt lastig. Opvolger: Adrie Koster. Onderschatte trainer, zou een prima opvolger voor de schromelijk overschatte Ten Cate zijn. De ploegen van Koster spelen steevast technisch verzorgd aanvallend voetbal en de man is de rust en het fatsoen zelve.

San Marco

Bericht door San Marco » za sep 01, 2007 6:59 pm

Jij ziet hier dus geen rol van Martin van Geel in? De TECHNISCH DIRECTEUR

wimpey

Bericht door wimpey » za sep 01, 2007 7:07 pm

San Marco schreef:Jij ziet hier dus geen rol van Martin van Geel in? De TECHNISCH DIRECTEUR
Natuurlijk wel. Hij haalde HtC, op wie ie nu allang weer uitgekeken is. Maar MVG kan HtC moeilijk ontslaan, want dan komt zijn eigen stekkie in gevaar. Eerst Blind eruit pleuren, dus als ie zijn 'eigen' trainer eruit zou mikken, wordt het MVG heet onder de voeten.

MVG heeft ook gefaald. HtC gehaald, geen vervanger voor Davids gehaald, hij heeft zich HtC's puin-aankopen (Colin, Roger, Urzaiz) door de strot laten drukken, dat schaduwelftal (bestond dat überhaupt?).

Maar als ik moet kiezen tussen HtC of MVG, dan kies ik voor MVG. HtC is een veel groter probleem en sowieso een passant wiens contract natuurlijk niet verlengd wordt. Trap 'm er dan nu meteen maar uit. Na Slavia is ie helemaal aangeschoten wild, je kunt erop wachten dat ie een bijl in zijn nek krijgt bij de volgende tegenvaller. Daar kan Ajax m.i. niet op wachten.

999

Bericht door 999 » za sep 01, 2007 7:14 pm

Er zijn er de laatste tijd wel een hoop azijnzeikers bijgekomern .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Plaats reactie