De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za sep 01, 2007 4:51 pm

HVDZ zit er pas net. Daar moet je geen wonderen van verwachten.

Het is inmiddels wel duidelijk dat MVG geen al te hoge pet van de scouting op heeft. Niet geheel ten onrechte vind ik.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 01, 2007 4:56 pm

Jöhnk schreef:HVDZ zit er pas net. Daar moet je geen wonderen van verwachten.
Het lijkt me niet gek om van de voormalig hoofd scouting van PSV te verwachten dat hij met betere spelers op de prop kan komen dan Rommedahl. Het zelfde geldt voor Colin, al vond Van Geel een extra verdediger eigenlijk niet nodig (Colin is Van Geel waarschijnlijk toch door de strot geduwd, realiseer ik me nu).
Jöhnk schreef:Het is inmiddels wel duidelijk dat MVG geen al te hoge pet van de scouting op heeft. Niet geheel ten onrechte vind ik.
Het is zelfs zeer begrijpelijk. De oplossing is echter niet het negeren van de scouting, maar hem verbeteren. Dit is natuurlijk kut met peren. Op het moment dat de jeugdopleiding een jaartje geen goede spelers oplevert zorgt het aankoopbeleid voor nog slechtere spelers.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za sep 01, 2007 5:03 pm

HVDZ scheen zeer gecharmeerd te zijn van Colin.

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » za sep 01, 2007 5:10 pm

Jöhnk schreef:HVDZ scheen zeer gecharmeerd te zijn van Colin.
Bron?

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » za sep 01, 2007 5:13 pm

Thomas schreef:De oplossing is echter niet het negeren van de scouting, maar hem verbeteren.
Precies. En het is maar de vraag of MvG de scouting wil verbeteren. Als Ton Pronk niet met pensioen zou gaan ( en de coördinator jeugdscouting daardoor doorschuift...) en HvdZ zichzelf niet had aangeboden betwijfel ik of er überhaupt verandingen waren gekomen in de scoutingstaf.

Met de huidige beleidsbepalers en diens filosofie zal er weinig,in het algemeen en niet alleen de scouting, van komen ben ik bang. Wat erg zuur is want ik had eindelijk hoop dat er een keer fatsoenlijk beleid gevoerd zou worden.
Laatst gewijzigd door thaumaturgy op za sep 01, 2007 5:19 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za sep 01, 2007 5:13 pm

GangstaRiB schreef:
Jöhnk schreef:HVDZ scheen zeer gecharmeerd te zijn van Colin.
Bron?
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/foru ... post133154

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » za sep 01, 2007 5:18 pm

Jöhnk schreef:HVDZ zit er pas net. Daar moet je geen wonderen van verwachten.

Het is inmiddels wel duidelijk dat MVG geen al te hoge pet van de scouting op heeft. Niet geheel ten onrechte vind ik.
Ik heb en had geen hoge pet op van van Geel. Gevestigde namen komen heus wel als je ze genoeg betaald, kijk maar naar Feijenoord dit seizoen. Is dat een prestatie geweest van van Geel? Welke transfer die hij gedaan heeft heeft iets van 'wow, knap'? Geen één. Ja, 27 miljoen voor Sneijder.....

PS: en wie is Hans van der Zee eigenlijk, die mislukte coach van Sparta en Volendam, is jullie hoop daar op gevestigd? Amai.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za sep 01, 2007 5:21 pm

San Marco schreef:Ik heb en had geen hoge pet op van van Geel. Gevestigde namen komen heus wel als je ze genoeg betaald, kijk maar naar Feijenoord dit seizoen. Is dat een prestatie geweest van van Geel? Welke transfer die hij gedaan heeft heeft iets van 'wow, knap'? Geen één. Ja, 27 miljoen voor Sneijder.....
Precies, dat is ook wat ik zeg, qua verkopen doet ie het goed, hij weet het onderste uit de kan te halen maar zn aankoopbeleid vind ik niets bijzonders.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » za sep 01, 2007 5:32 pm

San Marco schreef:
Jöhnk schreef:HVDZ zit er pas net. Daar moet je geen wonderen van verwachten.

Het is inmiddels wel duidelijk dat MVG geen al te hoge pet van de scouting op heeft. Niet geheel ten onrechte vind ik.
Ik heb en had geen hoge pet op van van Geel. Gevestigde namen komen heus wel als je ze genoeg betaald, kijk maar naar Feijenoord dit seizoen. Is dat een prestatie geweest van van Geel? Welke transfer die hij gedaan heeft heeft iets van 'wow, knap'? Geen één. Ja, 27 miljoen voor Sneijder.....

PS: en wie is Hans van der Zee eigenlijk, die mislukte coach van Sparta en Volendam, is jullie hoop daar op gevestigd? Amai.
Dat beeld had ik ook van hem, maar als ik de verhalen moet geloven is hij een topscout, ben benieuwd!

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » za sep 01, 2007 5:49 pm

gaizka schreef: Dat beeld had ik ook van hem, maar als ik de verhalen moet geloven is hij een topscout, ben benieuwd!
Ben je gek joh, gewoon een assistent van Piet de Visser. En bij Ajax denken ze een topper binnen te halen :aai.gif: :biggrin.gif:
Echt, wat een prutsers.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za sep 01, 2007 6:27 pm

Heb je een bron dat hij de assistent van Piet de Visser is?

Verder heeft Piet de Visser deze zomer natuurlijk wel even wat pareltjes naar PSV gelokt.

Neefkens
Erelid
Berichten: 571
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za sep 01, 2007 6:30 pm

Laten we de winterstop maar afwachten om te zien of er nog wat komt en of HvdZ iets op de korrel heeft.
Laatst gewijzigd door Anonymous op za sep 01, 2007 6:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » za sep 01, 2007 6:31 pm

Peter schreef:Heb je een bron dat hij de assistent van Piet de Visser is?

Verder heeft Piet de Visser deze zomer natuurlijk wel even wat pareltjes naar PSV gelokt.
Een bron? Wat te denken van gezond verstand Peter?

Van de Zee was gewoon een scoutje die in het lijntje Chelsea - de Visser - PSV zn rapportjes schreef.

Welke pareltjes heeft ome Piet deze zomer nu weer gered uit de barilla's?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za sep 01, 2007 6:33 pm

Thomas schreef:
Zuidema schreef:Van Geel heeft kennelijk voornamelijk de kaart Ten Cate gevolgd en is daar dus flink belazerd uitgekomen.
Waar baseer je dat laatste eigenlijk op?
Voor wat betreft de kaart Ten Cate: ik ben er natuurlijk niet bij geweest, dus het blijft gissen voor mij. Maar vanuit de context is wel het een en ander te halen. Zie bijvoorbeeld de Spaanse signatuur van enkele aankopen (Urzais, Luque) en spelers die Ajax officieel erkende als aan te kopen spelers (Prieto, Riera). Die waren volgens mij op voorspraak van Ten Cate met zijn Spanje-background in de picture bij Ajax. Zeker als ik de zeer positieve verhalen van Ten Cate over hen las. Colin is overduidelijk een Ten Cate-aankoop. Delorge en Rommedahl kan ik moeilijker inschatten. Stand-ins voor een koopje? Benelux of spelers met eredivisie-ervaring? Die lijken me uit de koker van Van Geel te komen. Alhoewel ook hier Ten Cate opvallend enthousiast was over Rommedahl. HTC beschouwde hem zelfs als een basisspeler. Bakircioglu en Suarez lijken me spelers die al langer op het lijstje van beiden stonden. Samenvattend: Van Geel lijkt me voornamelijk de adviezen van Ten Cate gevolgd te hebben.

Voor wat betreft het flink belazerd zijn: in mijn posting hierboven geef ik daar filosoferend al wat redenen voor. Waarom is Van Geel zo razend tijdens dat onderonsje? Hij geeft in het AD of de Telegraaf een heel mooi diplomatiek interview, maar ik geloof daar eigenlijk bar weinig van. Die man werkt volgens mij met een driedubbele agenda, zoals je ook wel moet in de top en als leidinggevende. Van hem krijgt het publiek echt niet de hele waarheid te horen. Van Geel komt op mij over als een ongelooflijke streber, die zich volgens mij achter de schermen momenteel voor zijn kop slaat. I.v.m. zijn eigen lankmoedigheid de afgelopen tijd, maar ook omdat hij zich zoveel gelegen heeft laten liggen aan Ten Cate. Met dat prutswerk van afgelopen woensdag als resultaat en beloning. Het zou me zelfs vies van hem tegenvallen, als dat niet het geval was.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 01, 2007 7:20 pm

San Marco schreef:Van de Zee was gewoon een scoutje die in het lijntje Chelsea - de Visser - PSV zn rapportjes schreef.

Welke pareltjes heeft ome Piet deze zomer nu weer gered uit de barilla's?
Jonathan Reis en Fagner.

En als Van der Zee een scout was in het lijntje Chelsea-De Visser-PSV, is dat ook prima. Het loopt bij Ajax nu eenmaal niet over van de goede scouts.

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » za sep 01, 2007 7:24 pm

Thomas schreef:
San Marco schreef:Van de Zee was gewoon een scoutje die in het lijntje Chelsea - de Visser - PSV zn rapportjes schreef.

Welke pareltjes heeft ome Piet deze zomer nu weer gered uit de barilla's?
Jonathan Reis en Fagner.

En als Van der Zee een scout was in het lijntje Chelsea-De Visser-PSV, is dat ook prima. Het loopt bij Ajax nu eenmaal niet over van de goede scouts.
Je bedoelt die spelers die eigenlijk van Chelsea zijn?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 01, 2007 7:31 pm

Dat zijn ze niet. Alex, Rajkovic, Ferreyra en wellicht Salcido zijn (indirect) geconnecteerd met Chelsea. En een aantal 'hoge pieten', natuurlijk.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » za sep 01, 2007 7:38 pm

Thomas schreef:
San Marco schreef:Van de Zee was gewoon een scoutje die in het lijntje Chelsea - de Visser - PSV zn rapportjes schreef.

Welke pareltjes heeft ome Piet deze zomer nu weer gered uit de barilla's?
Jonathan Reis en Fagner.

En als Van der Zee een scout was in het lijntje Chelsea-De Visser-PSV, is dat ook prima. Het loopt bij Ajax nu eenmaal niet over van de goede scouts.
Ach ga toch weg. Reis liep notabene al stage bij Ajax.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za sep 01, 2007 7:46 pm

Mijn post was dan ook sarcastisch bedoeld. Lazovic, Perez, Zonneveld, vdLeegte en Koef zijn ook bij een ieder bekend. Komt geen Pietje aan te pas, hoor.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 01, 2007 7:47 pm

De Dominee schreef:
Thomas schreef:
San Marco schreef:Van de Zee was gewoon een scoutje die in het lijntje Chelsea - de Visser - PSV zn rapportjes schreef.

Welke pareltjes heeft ome Piet deze zomer nu weer gered uit de barilla's?
Jonathan Reis en Fagner.

En als Van der Zee een scout was in het lijntje Chelsea-De Visser-PSV, is dat ook prima. Het loopt bij Ajax nu eenmaal niet over van de goede scouts.
Ach ga toch weg. Reis liep notabene al stage bij Ajax.
Op welk deel van m'n post is dit een reactie?

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » za sep 01, 2007 7:53 pm

De Dominee schreef:
Thomas schreef:
San Marco schreef:Van de Zee was gewoon een scoutje die in het lijntje Chelsea - de Visser - PSV zn rapportjes schreef.

Welke pareltjes heeft ome Piet deze zomer nu weer gered uit de barilla's?
Jonathan Reis en Fagner.

En als Van der Zee een scout was in het lijntje Chelsea-De Visser-PSV, is dat ook prima. Het loopt bij Ajax nu eenmaal niet over van de goede scouts.
Ach ga toch weg. Reis liep notabene al stage bij Ajax.
Was allang beklonken man, Reis moest en zou naar PSV/Chelsea gaan.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33922
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za sep 01, 2007 7:58 pm

Jöhnk schreef:
GangstaRiB schreef:
Jöhnk schreef:HVDZ scheen zeer gecharmeerd te zijn van Colin.
Bron?
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/foru ... post133154
Maar het is natuurlijk veel makkelijker deze miskoop alleen op het conto van Ten Cate te schrijven, alsof Van Geel niets te vertellen heeft, en Ajax geen scouts heeft. :biggrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 01, 2007 8:06 pm

San Marco schreef:
De Dominee schreef:
Thomas schreef: Jonathan Reis en Fagner.

En als Van der Zee een scout was in het lijntje Chelsea-De Visser-PSV, is dat ook prima. Het loopt bij Ajax nu eenmaal niet over van de goede scouts.
Ach ga toch weg. Reis liep notabene al stage bij Ajax.
Was allang beklonken man, Reis moest en zou naar PSV/Chelsea gaan.
Ajax lag gewoon weer eens te pitten.

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » za sep 01, 2007 8:10 pm

Thomas schreef:
San Marco schreef:
De Dominee schreef: Ach ga toch weg. Reis liep notabene al stage bij Ajax.
Was allang beklonken man, Reis moest en zou naar PSV/Chelsea gaan.
Ajax lag gewoon weer eens te pitten.
Ik weet het niet met die Reis. Ik Het Parool heb je een dagelijks stukje: Standplaats ofzo. Daar had die verslaggever het over Reis (toen Reis op proef was bij Ajax) die op de eerste training al meer klasse liet zien dat de overige Jong Ajacieden. Zelfs jongens als Martina spraken met ontzag over hem. Laat Ajax die zo makkelijk lopen, of zit er meer achter?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za sep 01, 2007 8:12 pm

Zelfs Martina?? Haha, nee maar.

Ik ken die hele Reis niet. Ga er geen oordeel over vellen.

Plaats reactie