Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
JariRJ
Berichten: 147
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:30 pm

Bericht door JariRJ » do jul 26, 2007 12:42 pm

Bij Ajax moet inderdaad altijd gepresteerd worden. Indien Ajax nu geen aankopen doet, is dat alleen maar omdat ze van mening zijn dat de mogelijke aankopen geen versterkingen zijn.....
WE LOVE YOU AJAX, WE DO!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma jul 30, 2007 4:09 pm

Hoelang gaat deze soap nog duren. :confused.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jul 30, 2007 10:39 pm

JariRJ schreef:Bij Ajax moet inderdaad altijd gepresteerd worden. Indien Ajax nu geen aankopen doet, is dat alleen maar omdat ze van mening zijn dat de mogelijke aankopen geen versterkingen zijn.....
Delorge, Heijblok, Rommedahl, Urzaiz en dan nog Schilder en Krohn Dehli terug. Wat bedoel je nu eigenlijk?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » vr aug 03, 2007 9:58 am

BRON: Sportweek

Op de persconferentie na afloop van het duel tegen Atletico Madrid klaagde Ten Cate over een te broze selectie. "Deze selectie is te broos. Als ik naast me kijk, zie ik alleen maar jeugdspelers zitten. Alles is gefocust op 14 augustus. Maar ik heb personele problemen. Klaas Jan Huntelaar is mijn enige spits. En ik moet Jaap Stam zo nu en dan wisselen, maar voor hem heb ik ook niemand. En toch moeten we om alle prijzen meedoen."
Ajax Netwerk
Of de rode kaart van Gabri nog gevolgen gaat krijgen is onduidelijk. "Dat was onnodig. En ook nog in de laatste minuut. Een heel domme actie


Ik zie nu al excuses :antlers.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 03, 2007 10:03 am

Tja, ik begrijp hem wel. Hij moet nú presteren, dus baalt hij dat Ajax geen vervanger voor Grygera heeft gehaald. MVG zal redeneren dat Van der Wiel speelminuten moet krijgen, maar dat kan wel betekenen dat Van der Wiel straks aan de bak moet tegen Ronaldinho. Dit is het bekende spanningsveld. Korte vs. lange termijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr aug 03, 2007 10:04 am

joey schreef:Tja, ik begrijp hem wel. Hij moet nú presteren, dus baalt hij dat Ajax geen vervanger voor Grygera heeft gehaald. MVG zal redeneren dat Van der Wiel speelminuten moet krijgen, maar dat kan wel betekenen dat Van der Wiel straks aan de bak moet tegen Ronaldinho. Dit is het bekende spanningsveld. Korte vs. lange termijn.
Colin :biggrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 03, 2007 10:06 am

Die is voor de rechterkant. Om te zorgen dat Heitinga daar niet meer hoeft te spelen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr aug 03, 2007 10:19 am

Dan Kan John toch de plek van de altijd geblesseerde Grygera invullen.. probleem opgelost. HTC moet niet zo lopen zeiken..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 03, 2007 10:29 am

Ach, hij roept niets anders dan 90% van de supporters...
Het stinkt aan alle kanten!

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » vr aug 03, 2007 10:32 am

Ik dacht dat hij Van der Wiel geschikt vond als stand-in?!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 03, 2007 10:34 am

Van der Wiel is een groot talent, maar een heel ander type dan Stam.
Ik denk dat HtC geschrokken is van de blessuregevoeligheid van Stam. De voorbereiding loopt nog, maar Stam heeft al weer kwaaltjes. Stam kunnen we eigenlijk niet missen, want hij is achterin de leider en het slot op de deur.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr aug 03, 2007 10:43 am

Heeft hij nu dan weer iets nieuws? Ik dacht dat hij nog steeds geblesseerd was van het einde van het vorige seizoen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 03, 2007 10:52 am

Nu is hij weer fit, maar in Schotland had hij problemen. Hij zal lang niet alle wedstrijden (helemaal) spelen, maar regelmatig worden gespaard of gewisseld zodra dat kan.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma aug 13, 2007 4:16 pm

Zag net op het RTL nieuws dat scheidsrechters, de coaches in het betaalde harder gaan aanpakken als men commentaar of woedend reageren op de leiding . Je zag als voorbeeld de uitspattingen tijdens Sparta-Ajax waarin oa HTC bossen een Moraalridder noemde.

Als die Kut knvb nou ook eens gaat opletten hoeveel FC wegereefjes er komen dit jaar, dan moet je dat soort gasten ook schorsen want het koste Ajax z'n kampioenschap. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di aug 14, 2007 7:40 am

De column van Van Hanegem:
Het lijkt er veel op dat Ten Cate zijn eigen graf heeft gegraven

Het pokerspelletje tussen Ajax en Real Madrid heeft me afgelopen weekeinde wel geamuseerd.
En het doet me serieus goed dat Ajax in dat gebluf gewonnen heeft. Winnen we tenminste nog eens iets van een club als Real.

Want als je kijkt hoe deze instituten met geld smijten, daar kunnen wij nooit meer tegenop.

Het enige waaraan ik me stoorde, waren de officiële reacties in Amsterdam. Zulke bedragen konden ze niet negeren, hoorde ik onder meer. Nee, dat dacht ik ook, ze halen voor twee spelers 44 miljoen euro binnen. Aardige handel, dacht ik zo.

En benader het dan ook maar zo, zou ik willen zeggen. Heb het niet te veel meer over schaduwelftallen enzo. Voetballen is aan de top alleen nog maar handel, helaas. Met sportieve aspecten heeft het niets meer te maken. Als je hier als sportman naar kijkt, zou je willen dat Ajax de vlaggen in deze maand halfstok hangt.

Het ergste dat je kan overkomen als club, overkwam Ajax. Ze raken twee goede spelers kwijt, van wie de beste een paar dagen voor dat ze deelname aan de Champions League moeten veiligstellen. Dat moet je toch niet willen? Daar moet je je toch tegen teweer stellen? Het is toch oneerlijk dat het er zo aan toe gaat?

En kom nu niet aan met het verhaal dat dat altijd zo geweest is. Vroeger had je ook toptransfers, maar zo groot als nu zijn de verschillen qua financiën nooit geweest. De Spaanse en Engelse clubs zijn iedereen de baas. Alleen AC Milan, Inter en Juventus kunnen er wat tegenin brengen.

Dat onze eredivisie regelmatig beroofd wordt door grote clubs, betekent wel een compliment aan het voetbal hier. Uit vergelijkbare Europese landen worden nooit zo veel topspelers gehaald. We hebben kennelijk een heel goede scouting, zéér goede opleidingen en ook onze trainer-coaches doen het goed. Zij laten jongens als Sneijder en Babel kennelijk zó spelen dat ze renderen. In die zin liet Foppe de Haan op het jeugd-EK ook een staaltje van vakmanschap zien.

En er komt zó weer een nieuwe lichting aan, hè. We hebben goede jonge Nederlandse spelers in aantocht en we haalden goeie spitsen als Suárez, Alves en recent Ari naar Nederland. Vind ik knap.

De rol van Henk ten Cate mag hier benadrukt worden. Hij heeft vorig seizoen goed gepresteerd met Ajax en het allerbeste uit Babel en Sneijder naar boven gehaald.

Petje af dus. Hij loopt alleen wel enig risico, je zou kunnen zeggen dat hij zijn eigen graf heeft gegraven. Het zou zo maar kunnen dat Henk het op zijn bordje krijgt als Ajax de Champions League niet haalt en verder ook geen prijzen pakt. Dan is hij de sigaar.

We hebben onze grote clubs veranderd in handelshuizen, maar als het eerste elftal niet presteert, doen we weer net of we sport bedrijven en vliegt de trainer eruit. Gek is dat.

Ik hoop dat de trainers rustig hun werk mogen blijven doen en dat zeg ik niet omdat ik zelf bij FC Utrecht aan de slag ben gegaan. In ons voetbal moeten we zuinig zijn op onze trainers. Ze leveren over het algemeen vakwerk af. Heel Europa weet dat en profiteert. In Engeland en Spanje volgen ze ons op de voet. Ik vermoed daarom dat AZ volgend jaar het grote geld op bezoek krijgt.

Omdat ik verwacht dat AZ met mooi én goed voetbal de titel pakt. Die ploeg is sterker in de breedte geworden, de ervaring nam toe en daar staat onze eigen spreekstalmeester Louis aan het roer en die kan er wat van, da’s duidelijk.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di aug 14, 2007 10:14 am

Ik vind het onverstandig dat een trainer een column schrijft (in een grote krant als het AD). Zeker als hij ingaat op collega's.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 14, 2007 10:18 am

De rol van Henk ten Cate mag hier benadrukt worden. Hij heeft vorig seizoen goed gepresteerd met Ajax en het allerbeste uit Babel en Sneijder naar boven gehaald.

Petje af dus. Hij loopt alleen wel enig risico, je zou kunnen zeggen dat hij zijn eigen graf heeft gegraven. Het zou zo maar kunnen dat Henk het op zijn bordje krijgt als Ajax de Champions League niet haalt en verder ook geen prijzen pakt. Dan is hij de sigaar.
Dit klopt natuurlijk, maar HtC weet ook hoe het werkt. Spelers klaarstomen voor de absolute top is de core business van Ajax-trainers en zo'n transfer bevestigt zijn vakmanschap.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di aug 14, 2007 10:26 am

Wat een onzin. Ten Cate heeft Babel en Sneijder niet beter gemaakt. Op zijn hoogst beter laten functioneren, met name Sneijder door twee dienende spelers achter hem neer te zetten. Maar Sneijder was al een geweldenaar, die helaas voor de komst van Ten Cate een seizoen vol blessures achter de rug had
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 14, 2007 10:29 am

Natuurlijk niet. Die man doet werkelijk nooit iets goed.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di aug 14, 2007 10:32 am

Natuurlijk heeft Sneijder zich geweldig ontwikkeld onder Ten Cate. Daar krijgt HTC van mij ook gerust de credits voor. Al zag een blinde natuurlijk al bij het debuut van Sneijder wat een bijzonder talent hij was.

Maar als Sneijder en Babel echt zo goed zijn (geworden) en HTC echt zo'n vakman is: waarom is Ajax dan geen kampioen geworden?

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » di aug 14, 2007 10:35 am

Jöhnk schreef: Maar als Sneijder en Babel echt zo goed zijn (geworden) en HTC echt zo'n vakman is: waarom is Ajax dan geen kampioen geworden?
Omdat de wedstrijd in de kuip te vroeg is afgefloten.. omdat die goal van az werd goed gekeurd.. daarom? :hypocrite.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di aug 14, 2007 10:35 am

joey schreef:Natuurlijk niet. Die man doet werkelijk nooit iets goed.
Jawel hoor, hij heeft Sneijder binnen de capaciteiten die hij al had, beter laten functioneren. Sneijder is alleen niet, zoals jij wel suggereert, technisch en taktisch een veel betere voetballer geworden. En Babel is net toe aan een basisplaats. Dat die jongen een hype is is ook niet de schuld van ten Cate, dat was hij al zelfs toen hij nog reserve was (remember dat Babel voor de komst van Ten Cate net achter van Nistelrode al genoemd werd als Nederlandse speler met de grootste commerciele waarde? Dat zal aan Blind gelegen moeten hebben, nietwaar?)
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 14, 2007 10:39 am

Omdat Phillip Cocu een doelpunt maakte. :1evil.gif:

Of je kampioen wordt hangt ook van de concurrentie af. Achteraf was de tweede seizoenshelft, waarin Ajax de beste was van allemaal, net niet goed genoeg om de mindere eerste seizoenshelft te compenseren. Temeer daar PSV een werkelijk fantastische eerste seizoenshelft speelde, wat het aantal punten betreft dan.
Maar een team kan géén kampioen worden, terwijl de spelers zich wél goed ontwikkelen. Het is echt geen toeval dat dit jaar De Mul, Babel en Sneijder grote transfers maken, terwijl een jaar eerder er geen club een groot bedrag over had voor een speler van Ajax, misschien op KJH na, die er net was. Bijna alle spelers zakten weg in het moeras dat Ajax toen was.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di aug 14, 2007 10:42 am

LucaS schreef:Wat een onzin. Ten Cate heeft Babel en Sneijder niet beter gemaakt. Op zijn hoogst beter laten functioneren, met name Sneijder door twee dienende spelers achter hem neer te zetten. Maar Sneijder was al een geweldenaar, die helaas voor de komst van Ten Cate een seizoen vol blessures achter de rug had
Je kunt je ook afvragen waarom Sneijder van de ene blessure in de andere rolde. Blessuregevoeligheid kun je opvangen. Vraag maar aan Litmanen en Van Gaal.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di aug 14, 2007 10:44 am

Sneijder was alleen het laatste seizoen onder Blind langdurig geblesseerd. Het lijkt me niet dat het de verdienste van Ten Cate/Koeman was dat dat andere jaren niet het geval was.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie