John Heitinga

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di sep 05, 2006 4:47 pm

Nee, niet weer die wedstrijd tegen Milan, he. Aaaaaaaargh! Voor z'n blessure kon-ie ook niet verdedigen. Hij voetbalt zoals hem dat geleerd is, zonder ook te hebben voor situaties of onverwachte maneuvres.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di sep 05, 2006 4:52 pm

Ga spinnen vangen, man! :D
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 05, 2006 4:53 pm

Steef schreef:Nee, niet weer die wedstrijd tegen Milan, he. Aaaaaaaargh! Voor z'n blessure kon-ie ook niet verdedigen. Hij voetbalt zoals hem dat geleerd is, zonder ook te hebben voor situaties of onverwachte maneuvres.
Maar hij maakte toen z'n inschattingsfoutjes wel goed met z'n snelheid.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di sep 05, 2006 5:10 pm

Ja, want snelheid was gevraagd in dat Ajax dat absolute niet gokte op 0-0 door 7 defensief ingestelde spelers op te stellen. :hypocrite:

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » di sep 05, 2006 5:21 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hoe meer ik er over nadenk, hoe minder ik hem vind als voetballer. Na die lange blessure is hij het eigenlijk gewoon "kwijt". Daarvoor was hij een zeer acceptabele verdediger, met die wedstrijd tegen Milan (ik meen in november 2003) als uitschieter. Maar na de blessure? Bergafwaarts. Een Hesp-drama in het klein.
Die wedstrijd tegen Milan was ná zijn grote blessures, Weekend Cees.

Het was inderdaad in november 2003, en na die wedstrijd heeft hij nog wat aardige wedstrijden gespeeld en - hoewel hij in de tweede helft van dat seizoen lang niet zo goed was als in november/december - daarmee een selectie verdiend voor Euro 2004. Na het EK is hij niet echt meer geblesseerd geweest, maar kwam hij in die enorme vormcrisis terecht.
***

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 05, 2006 5:21 pm

Trabelsi, Maxwell, Van der Vaart, Zlatan en Van der Meijde.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di sep 05, 2006 5:47 pm

Lobont Bogdan, Jong de Nigel, Heitinga John, Escudé Julien, Maxwell, Yakubu Abubakari, Galásek Tomás, Sneijder Wesley, Obodai Anthony, Ibrahimovic Zlatan, Mitea Nicolae

Het is die 0-1, Thomas uit 03-04. Niet die 0-0 uit 02-03, toen deed Heitinga niet eens mee.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 05, 2006 5:54 pm

Aha. Ik wist wel dat het niet die wedstrijd was uit 2002-2003 (en dat Heitinga toen niet mee deed) maar ik herinnerde me niet dat die teams toen zo van elkaar verschilden (wel in spelers, maar niet in aanvallende intenties).

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo sep 06, 2006 9:17 pm

Het gaat (weer) de verkeerde kant op Johnnie. Zit het weer fout in z'n hoofd? Of kan hij gewoon niet beter?

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo sep 06, 2006 10:25 pm

Hij was inderdaad erg zwak vandaag. Al was Bouhlarouz minstens even zwak......maar die was schijnbaar ziek..... ;)
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Kramer
Berichten: 153
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 2:32 pm
Locatie: Naarden

Bericht door Kramer » do sep 07, 2006 3:24 pm

Hij was niet slecht, maar tenenkrommend slecht. Het doet pijn om te zeggen maar kromkamp moet daar staan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma sep 11, 2006 12:12 am

Voetbal eredivisie / Heitinga laat zich niet de put in praten
door Rob Pietersen

De ene 3-0 is de andere niet. Woensdag won John Heitinga met Oranje met 3-0 van Wit- Rusland, maar verdween de verdediger begeleid door hoongelach en hatelijk applaus richting kleedkamer. De zege van Ajax gisteren op Vitesse gaf wél een fijn gevoel.
,,Het was een aparte ervaring, zo’n publiekswissel’’, zegt Heitinga gortdroog. ,,Dat maak je niet vaak mee.’’ Het is galgenhumor. Zelfspot. Zijn 24ste interland was er een om snel te vergeten. De reactie van het publiek in het Philips-stadion eveneens. Dat klapte de handen stuk toen bondscoach Van Basten Heitinga na ruim een uur uit zijn lijden verloste en Boulahrouz als vervanger liet opdraven.

Alleen de uitslag was gisteren hetzelfde. Vier dagen later speelde Heitinga in dienst van Ajax een bijna foutloze wedstrijd tegen Vitesse, dat met veel grotere cijfers verslagen had kunnen worden. ,,Hoe dat kan? Ach… Zo gaat dat. Een nieuwe wedstrijd betekent nieuwe kansen. Je moet gewoon niet te lang bij zo’n slechte wedstrijd stil blijven staan.’’

Hij komt uit de Ajax-school en misschien heeft hij daaraan – dankzij het veronderstelde hoofdstad-fetisjisme van de bondscoach – wat interlands te danken. Maar denk niet dat het hem allemaal aan komt waaien. Zeg niet dat hij er niets voor hoeft te doen. John Heitinga is pas 22 jaar, maar heeft zijn portie blessureleed al gehad. En hij heeft er vijftien maanden lang keihard voor geknokt om zo goed terug te komen.

Natuurlijk leek hij lang op weer zo’n zondagskind van De Toekomst, de kweekvijver van Ajax. Op 17-jarige leeftijd debuteerde hij in Ajax 1, in een uitbeurt in De Kuip waar met 1-2 werd gewonnen. Dat was in augustus 2001. Een jaar eerder was hij nog ballenjongen bij het eerste.

Maar de roze wolk aan de stralende horizon maakte plaats voor donder en bliksem. Een akelige knieblessure verstoorde de mooiste dromen. Tijdelijk. Want hij vocht verbeten terug.

Het voelde als vijftien maanden eenzame opsluiting. Het heeft hem gehard. ,,Woensdag was slecht. Punt uit. Natuurlijk deed dat hatelijke applaus pijn. Maar ik zat en zit goed in mijn vel. Het was een incident. Niet meer dan dat. Ik laat me niet de put in praten.’’

Hij heeft al in de put gezeten. Heel diep. Heitinga telt zijn zegeningen. Ook als het dus even iets minder gaat. Zijn trainer Henk ten Cate zag dat het na terugkeer uit Kamp Oranje goed zat: ,,John durfde grapjes over zijn spel van woensdag te maken. Het is me honderd procent meegevallen hoe hij die wedstrijd heeft verwerkt. Hij is mentaal gegroeid.’’

Hij oogt vaak nors. En buiten Amsterdam zal dat misschien snel worden uitgelegd als arrogant. Maar dat is hij allerminst. Misschien wil hij graag op Jaap Stam lijken, het onverschrokken, massieve standbeeld en toonbeeld in de Ajax-defensie. Misschien denkt hij dat boos kijken aanvallers schrik aan jaagt. Dat je als verdediger maar beter een beetje stoer kunt overkomen. Maar dat is de rol die hij speelt. Die hem een beetje moet beschermen voor de soms zo harde omgeving. Voor het cynisme op de tribunes, voor harde oordelen in de krant.

Tegen Wit-Rusland stond hij rechtsback, zonder directe tegenstander, met een zee aan ruimte maar een gebrek aan ideeën. Gisteren tegen Vitesse beet hij zich vast in Lazovic en wist hij Stam altijd in de buurt. ,,Ik richt me bij Oranje en bij Ajax op twee posities. Op beide posities kan ik goed uit de voeten. Maar het is duidelijk dat ik me in het centrum het lekkerst voelt. En met Jaap in de buurt is het natuurlijk helemaal lekker spelen. Hij is zo rustig aan de bal, hij stelt je gerust. En kijk wat hij uitstraalt…’’

Eén schoonheidsfoutje maakte hij gisteren, toen Junker na een kwartier achter hem langs vrij voor het Ajax-doel opdook. ,,Dat ging fout in de communicatie. Maar ik had er vandaag ook drie kunnen maken’’, voegt hij er kritisch aan toe. Dan had hij ongetwijfeld een publiekswissel verdiend. Vier dagen na dat hatelijke applaus in Eindhoven.
Trouw

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma sep 11, 2006 10:22 pm

Foutloze wedstrijd. Ik vond Heitinga belabberd. Die spits kon in de 1e helft zo vrij doorlopen omdat Johnny aan het slapen was
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 11, 2006 10:26 pm

Voor zijn doen ging het nog. Urby speelde veel slechter. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma sep 11, 2006 11:16 pm

joey schreef:Voor zijn doen ging het nog. Urby speelde veel slechter. :sad:
So what? Urby heeft vorig seizoen laten zien dat het een ruwe diamant is. Heiting is na al die jaren niet meer dan een kiezelsteen. Dat wordt 'm echt niet meer. Hopelijk komt er een club die 5 miljoen voor hem over heeft. En dan Sankoh kopen. :yes:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma sep 11, 2006 11:33 pm

De vraag is hoelang Heitinga eigenlijk mag doorgaan met prutsen want we zitten al zolang op hem af te geven maar voorlopig staat ie er nog steeds in, zowel bij AJAX als bij Oranje.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 11, 2006 11:35 pm

Hebben we beter dan?
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma sep 11, 2006 11:38 pm

joey schreef:Hebben we beter dan?
Hebben we slechter dan?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma sep 11, 2006 11:39 pm

Hebben we beter dan?

Bij Oranje zeker, maar maak dat MvB maar eens duidelijk.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 11, 2006 11:42 pm

We hebben het nu over Ajax. Ogararu kan geen man verdedigen en Grygera (die uiteraard weer eens geblesseerd is) is een waardeloze rechtsback.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 12, 2006 4:23 am

brigade zuid schreef:
Hebben we beter dan?

Bij Oranje zeker, maar maak dat MvB maar eens duidelijk.
Wie zijn er dan oh zo veel beter? Als Boulahrouz, Mathijsen en Ooijer alle drie inzetbaar zijn is het inderdaad logisch dat Heitinga er niet in staat, maar anders...

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di sep 12, 2006 7:19 am

brigade zuid schreef:De vraag is hoelang Heitinga eigenlijk mag doorgaan met prutsen want we zitten al zolang op hem af te geven maar voorlopig staat ie er nog steeds in, zowel bij AJAX als bij Oranje.
Waarom?

Johnny Heitinga maakte afgelopen zondag één fout; het werd direct gevaarlijk. Urby Emanuelson maakt per wedstrijd vijf(?) verdedigingsfouten en niemand die er iets over zegt? Het wordt ook na een fout van Emanuelson gevaarlijk! (Zie Kopenhagen, Arsenal vorig seizoen, maar ook tegen Vitesse)

Stekelenburg blunderde zondag ook een keer (verkeerd uittrappen) en maakt i.h.a. een onzekere indruk.

Heitinga deed ook weg veel goed. De fout die hij maakte lag aan de kant van Ogararu/Stam! Onze Ogararu is een prima aanvallende back, hij moet nog wel leren verdedigen. Ik vreesde echt voor een getructe Esajas, een reservespeler van Vitesse!

Roger wordt de hemel ingeprezen, maar ging zondag door te langzaam handelen ook een paar keer de fout in, niemand hoor ja daar over, wel altijd over Heitinga??????????

Gabri is een prima middenvelder, maar heb je al geteld hoeveel kansen hij heeft gemist? (Kopenhagen, Vitesse).

De fouten van onze Huntelaar gezien?

Brigade Zuid,

Het is niet persoonlijk, er zijn meer posters die het niet zien zitten in Heitinga, maar ze vergeten dan de fouten van de anderen!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Bericht door Khraa » di sep 12, 2006 9:20 am

Over het algemeen speelde Heitinga sterk tegen Vitesse. Het is alleen te open dat ie wat constanter wordt en dat ie minder "Frank de Boertjes" gaat maken.

Als we toch zonodig op mensen moeten zeiken na zondag, kunnen we beter Urby, Sneijder of Rosales nemen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di sep 12, 2006 10:27 am

Demosthenes schreef:
brigade zuid schreef:De vraag is hoelang Heitinga eigenlijk mag doorgaan met prutsen want we zitten al zolang op hem af te geven maar voorlopig staat ie er nog steeds in, zowel bij AJAX als bij Oranje.
Waarom?

Johnny Heitinga maakte afgelopen zondag één fout; het werd direct gevaarlijk. Urby Emanuelson maakt per wedstrijd vijf(?) verdedigingsfouten en niemand die er iets over zegt? Het wordt ook na een fout van Emanuelson gevaarlijk! (Zie Kopenhagen, Arsenal vorig seizoen, maar ook tegen Vitesse)

Stekelenburg blunderde zondag ook een keer (verkeerd uittrappen) en maakt i.h.a. een onzekere indruk.

Heitinga deed ook weg veel goed. De fout die hij maakte lag aan de kant van Ogararu/Stam! Onze Ogararu is een prima aanvallende back, hij moet nog wel leren verdedigen. Ik vreesde echt voor een getructe Esajas, een reservespeler van Vitesse!

Roger wordt de hemel ingeprezen, maar ging zondag door te langzaam handelen ook een paar keer de fout in, niemand hoor ja daar over, wel altijd over Heitinga??????????

Gabri is een prima middenvelder, maar heb je al geteld hoeveel kansen hij heeft gemist? (Kopenhagen, Vitesse).

De fouten van onze Huntelaar gezien?

Brigade Zuid,

Het is niet persoonlijk, er zijn meer posters die het niet zien zitten in Heitinga, maar ze vergeten dan de fouten van de anderen!
Eigenlijk speelde niemand goed ;)

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di sep 12, 2006 11:15 am

Heitinga is ook geen rechtsback
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie