Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo mei 14, 2006 8:38 am

die Ajaxhome moet je ook niet serieus nemen, die noemt Jaakke een zakkenvuller omdat hij onbezoldigd voorzitter is en gaat rare taal uitkramen als je hem dat probeert uit te leggen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo mei 14, 2006 10:29 am

Heb het interview ook gezien en Rijkaard reageerde inderdaad heel koeltjes op de stelling dat HtC einde seizoen weggaat - sprak het geen moment tegen. Hij zei ook dat hij al bezig was met het zoeken naar een vervanger ('hoewel het vetrek nog niet definitief is'). Daaruit mag je afleiden dat Henk al intern heeft aangekondigd waarschijnlijk weg te gaan en dat het (uiteraard) totaal niet aan de orde is dat Frank Barça verlaat.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Kramer
Berichten: 153
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 2:32 pm
Locatie: Naarden

Bericht door Kramer » zo mei 14, 2006 10:54 am

FC Barcelona's assistent trainer Henk ten Cate zegt in een interview met La Vanguarda dat Ajax hem benaderd heeft voor de functie hoofdtrainer. Ten Cate spreekt van 'een hele grote club'.

Ten Cate: 'Ajax heeft me al gepolst.'

De assistent blikt in een groot interview vooruit op confrontatie met Arsenal volgende week in de finale van de Champions League en over zijn toekomst. 'Iedereen weet dat Ajax geinteresseerd in me is, dat ga ik ook niet ontkennen. Nu kijk ik alleen nog tot en met woensdag naar FC Barcelona', zegt Ten Cate.

'Ajax is een hele grote club, vergelijkbaar met FC Barcelona. Maar pas na de finale maak ik een keuze, onafhankelijk van het resultaat', aldus de assistent, die niet toe wil geven dat hij hunkert naar een positie als hoofdtrainer.

Hij vervolgt: 'Dit is pas mijn tweede keer als assistent. Ieder jaar evalueer ik mijn situatie. Als ik voel dat het niet meer goed gaat komen ergens, maar ik een keuze. In het leven is het altijd noodzakelijk om keuzes te maken. Na Parijs ga ik dat doen'.
AjaxShowtime

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo mei 14, 2006 10:55 am

Henk Ten Cate schreef:Ajax is een hele grote club, vergelijkbaar met FC Barcelona.
:worshippy:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 14, 2006 10:59 am

Wat is dat nou, Henk? Ajax heeft de Europa Cup 1 vier keer gewonnen, terwijl die Catelanen hem maar één keer hebben gewonnen. En daar hadden ze nog onze Jopie voor nodig ook!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 14, 2006 11:05 am

Hij vervolgt: 'Dit is pas mijn tweede keer als assistent. Ieder jaar evalueer ik mijn situatie. Als ik voel dat het niet meer goed gaat komen ergens, maar ik een keuze. In het leven is het altijd noodzakelijk om keuzes te maken. Na Parijs ga ik dat doen'.
HtC evalueert ook al aan het einde van het seizoen. Heeft dus met Ajax gesproken. :D
[/b]
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo mei 14, 2006 11:40 am

joey schreef:
Hij vervolgt: 'Dit is pas mijn tweede keer als assistent. Ieder jaar evalueer ik mijn situatie. Als ik voel dat het niet meer goed gaat komen ergens, maar ik een keuze. In het leven is het altijd noodzakelijk om keuzes te maken. Na Parijs ga ik dat doen'.
HtC evalueert ook al aan het einde van het seizoen. Heeft dus met Ajax gesproken. :D
Ja, in Henkies woordenboek betekent 'evalueren' dus ook: 'bekendmaken wat ik twee maanden ervoor al besloten heb...'

:D
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 14, 2006 5:02 pm

:D

Maar volgens jou zei Rijkaard wel dat het vertrek van Ten Cate niet zeker is, Louis?
Frank Rijkaard schreef:Mijn assistent gaat weg. Naar Ajax.
Account nummer 100 voor Nemesis? :hypocrite:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 14, 2006 10:23 pm

Deze week hebben Fontein. Van Geel en Keizer gesproken met Cruijff en Ten Cate. WOW, daar had ik graag aan de deur willen luisteren! :blush: :D

Bron: Jack van Gelder

En volgende week zit de nieuwe trainer van Ajax (HtC) bij Studio Voetbal.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » ma mei 15, 2006 8:17 pm

Frank Rijkaard geen trainer Ajax

15-5-2006

Frank Rijkaard is niet in beeld bij Ajax. Technisch directeur Martin van Geel van Ajax zei maandagavond in FC Godenzonen dat het uitgesloten is dat de combinatie Rijkaard/Ten Cate aan de slag gaan in Amsterdam.
Daarmee lijkt het zeker dat Henk ten Cate de nieuwe trainer van Ajax wordt. Zijn naam gaat al enige tijd rond, maar met de bekendmaking zou worden gewacht tot na de CL-finale Barcelona-Arsenal.
Afgelopen woensdag was Van Geel in Barcelona om de trainerskwestie met Johan Cruijff te bespreken. Cruijff is ook geraadpleegd over het ontslag van Danny Blind, zo liet Van Geel doorschemeren.
AT5.nl

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma mei 15, 2006 11:11 pm

Thomas schreef:Maar volgens jou zei Rijkaard wel dat het vertrek van Ten Cate niet zeker is, Louis?
??? Ik weet niet waar je op doelt ???
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 15, 2006 11:20 pm

Hier op:
LouisXIV & co schreef:Heb het interview ook gezien en Rijkaard reageerde inderdaad heel koeltjes op de stelling dat HtC einde seizoen weggaat - sprak het geen moment tegen. Hij zei ook dat hij al bezig was met het zoeken naar een vervanger ('hoewel het vetrek nog niet definitief is'). Daaruit mag je afleiden dat Henk al intern heeft aangekondigd waarschijnlijk weg te gaan en dat het (uiteraard) totaal niet aan de orde is dat Frank Barça verlaat.

Wouter
Berichten: 19084
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » ma mei 15, 2006 11:21 pm

Ten Cate lijkt mij wel de ideale trainer voor Ajax. Helaas.

Als ik terugdenk aan het voetbal dat Vitesse speelde onder Henk ten Cate... :worshippy:

Alleen één ding begreep ik nooit; hij hield De Marchi op de bank en toen moesten we het doen met Steve Goossen, één van de grootste knurften die ooit in Arnhem heeft rondgelopen.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma mei 15, 2006 11:24 pm

Thomas schreef:Hier op:
LouisXIV & co schreef:Heb het interview ook gezien en Rijkaard reageerde inderdaad heel koeltjes op de stelling dat HtC einde seizoen weggaat - sprak het geen moment tegen. Hij zei ook dat hij al bezig was met het zoeken naar een vervanger ('hoewel het vetrek nog niet definitief is'). Daaruit mag je afleiden dat Henk al intern heeft aangekondigd waarschijnlijk weg te gaan en dat het (uiteraard) totaal niet aan de orde is dat Frank Barça verlaat.
Jaaaa... maar dat was een formele terzijde van de kant van Frenk. Ik wilde juist beweren dat Frenk op geen enkele wijze verhulde dat hij al met het vertrek van Henk bezig is. Hoewel hij dus wel even voor de vorm zei 'dat het nog niet defintief is'. Maar dat was zo luchtigjes dat er juist géén waarde aan gehecht hoeft te worden.

Don't worry: Henk komt.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mei 15, 2006 11:25 pm

Dat is duidelijk. Anders ging hij niet zondagavond in Studio Voetbal en maandagavond in Voetbal Insite zitten.


:cheer: :cheer: :cheer:
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter
Berichten: 19084
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » ma mei 15, 2006 11:40 pm

Hij kondigt dan aan dat hij de nieuwe trainer van Vitesse wordt... :eusa_pray:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mei 15, 2006 11:42 pm

Wouter schreef:Hij kondigt dan aan dat hij de nieuwe trainer van Vitesse wordt... :eusa_pray:
:aai:

Zou een stunt zijn! :D
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 13017
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Liberty » di mei 16, 2006 11:01 am

Volgens mij krijgt Van Gelder dan spontaan een stijve. Hebben ze eindelijk eens echt wat nieuws te melden op Studio Voetbal.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di mei 16, 2006 11:20 am

Wouter schreef:Ten Cate lijkt mij wel de ideale trainer voor Ajax. Helaas.

Als ik terugdenk aan het voetbal dat Vitesse speelde onder Henk ten Cate... :worshippy:

Alleen één ding begreep ik nooit; hij hield De Marchi op de bank en toen moesten we het doen met Steve Goossen, één van de grootste knurften die ooit in Arnhem heeft rondgelopen.
nee, die Italiaanse nicht was een wereldster :eusa_liar:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo mei 17, 2006 11:08 am

MVG zegt in de VI van deze week dat Aron Winter geen assistent wordt bij het eerste. 'Daar is geen sprake van. Aron blijft bij het tweede elftal.'
Het stinkt aan alle kanten!

rush2112
Berichten: 634
Lid geworden op: vr aug 26, 2005 6:28 pm

Bericht door rush2112 » wo mei 17, 2006 11:09 am

Op diverse fora wordt gemeld dat M. Laudrup de assistent wordt van HtC.
Ik weet niet of Ajax hem moet afkopen bij Bronby maar Laudrup heb ik liever als Van Zoghel en consorten.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo mei 17, 2006 11:10 am

zou Laudrup wel de stap van hoofdtrainer bij een Deense topclub naar assistent bij een Nederlandse topclub willen maken?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 17, 2006 11:11 am

Lijkt mij, zoals ik eerder al zei, een goede kandidaat.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo mei 17, 2006 11:12 am

Past ook goed in het plaatje vanuit Barca, nu ook 2 krachtige personen bij AJAX als duo.

rush2112
Berichten: 634
Lid geworden op: vr aug 26, 2005 6:28 pm

Bericht door rush2112 » wo mei 17, 2006 11:15 am

Henk de Gier schreef:zou Laudrup wel de stap van hoofdtrainer bij een Deense topclub naar assistent bij een Nederlandse topclub willen maken?
Brondby is danwel een deense topclub maar het aanzien van Ajax (in Europa) is toch veel groter? Presteren met Ajax als assistent kan meer opleveren dan hoofdtrainer blijven bij Brodby (zie Ten Cate).

Overigens zit hij daar toch ook al enkele seizoenen...

Plaats reactie