Henk ten Cate: de inmiddels ex-trainer van AJAX!

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 08, 2006 4:09 am

Op de site van Barcelona staat bijvoorbeeld niets.

Ik geloof er niets van dat Ten Cate dat heeft gezegd. Die zou in ieder geval wachten tot na de finale van de CL.

Waarom zouden de supporters zich verneukt voelen?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma mei 08, 2006 4:15 am

Thomas schreef:Waarom zouden de supporters zich verneukt voelen?
Volgens mijn bronnen was het 'Jaakke rot op' niet van de lucht, vanmiddag. Of is dat inmiddels ook niet meer waar?

En als betrokken partijen idd op de vingers zijn getikt dan hoor je nu natuurlijk niets meer tot na de ' evaluaties' van JJ.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 08, 2006 4:36 am

Ach, die frustratie van de supporters ten opzichte van het bestuur is er de laatste jaren volgens mij automatisch. Mijn vraag was dan ook niet of de supporters zich verneukt voelen maar waarom ze zich verneukt zouden voelen.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma mei 08, 2006 5:33 am

Het waarom laat ik wijselijk het waarom. Zijn andere topics voor. Ik hoop uiteindelijk toch dat Ten Cate een hele goede trainer is die zorgt dat we weer goed en leuk voetbal gaan spelen. Maar als het spel tegen valt dan hou je dit gezeik nog een hele tijd. Een titel plus veel beter veldspel is eigenlijk het minste dat hij volgend jaar moet bereiken. Hij heeft het maar te doen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 08, 2006 5:34 am

Laten we beginnen met veel beter veldspel en meedoen om het kampioenschap. We zijn ook afhankelijk van wat PSV (en misschien AZ?) doet.

Wim
Site Admin

Bericht door Wim » ma mei 08, 2006 7:03 am

Dubbel schreef:
Thomas schreef:Waarom zouden de supporters zich verneukt voelen?
Volgens mijn bronnen was het 'Jaakke rot op' niet van de lucht, vanmiddag. Of is dat inmiddels ook niet meer waar?

En als betrokken partijen idd op de vingers zijn getikt dan hoor je nu natuurlijk niets meer tot na de ' evaluaties' van JJ.
Ik zat ook in de Kuip. Het viel allemaal heel erg mee. Lang niet iedereen zong mee en het werd maar een paar keer ingezet. Wat scheids Vink was kon je vaker horen :D
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Pierre

Bericht door Pierre » ma mei 08, 2006 11:51 am

Inderdaad, het werd maar een paar keer ingezet en stopte eigenlijk vrij snel.

Arthur

Bericht door Arthur » ma mei 08, 2006 12:06 pm

Ik heb er ook niet aan meegedaan

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma mei 08, 2006 12:15 pm

Ik ook niet. Gênant.

Maar inderdaad: zet een decibel-metertje voor dat vak, en vergelijk voor de gein het volume van Bloed, Zweet & Tranen met het volume van het 'Jaakke rot op'. Conclusie: massaal kon je het nauwelijks noemen. Ik zag veel mensen om me heen enigszins besmuikt naar hun schoenen staren en niet meezingen.

Kortom: niet naar luisteren.

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 08, 2006 1:27 pm

De aandeelhouders hebben er meer verstand van dan de supporters:

Gerucht Ten Cate sterker

De geruchten dat Henk ten Cate de nieuwe trainer van Ajax wordt, zijn na de 2-1 bekerzege op PSV alleen maar sterker geworden.

Het aandeel Ajax steeg vanochtend na opening van de handel op de beurs met vijf procent naar negen euro. Doorgaans betekent winst dat de aandeelhouders rekenen op een nieuwe aankoop, die betere tijden voor de club moet betekenen.
Met 'een prijs' neemt de huidige trainer Danny Blind afscheid van Ajax. Hij rekent erop dat hij zijn contract, dat tot 2007 loopt, niet mag uitdienen. ''Ik word al acht weken niet meer betrokken bij technische zaken voor het volgende seizoen. En als je het niet erg vindt, houd ik me niet bezig met de vraag wie mijn opvolger moet zijn.''

Het gerucht dat Ten Cate, nu assistent-trainer van Barcelona onder Frank Rijkaard, al een contract heeft getekend om het roer van Blind over te nemen, werd in een persbericht van de club ontkend. Barcelona speelt volgende week de finale van de Champions League.
Parool

Dat zal Monkey Tonk een teken aan de wand vinden. :D
Het stinkt aan alle kanten!

MHF

Bericht door MHF » ma mei 08, 2006 9:58 pm

Weet niet of het in deze topic thuis hoort maar ik hoorde zojuist bij Voetbal Insite dat Maaskant in beeld is bij NAC en hij dus niet als assistent van Ten Cate aan de slag zal gaan. Barend geeft aan dat Maaskant zelfs nooit in beeld is geweest bij Ajax.

Is Wimpey in een afleidingsmanoeuvre gestonken? ;)
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di mei 09, 2006 6:16 am

Misschien gaat Maaskant wel als assistent van Ten Cate aan de slag bij NAC en is Piet Keizer dat als free-lancer in Barcelona gaan regelen.

999

Bericht door 999 » di mei 09, 2006 11:33 am

Ton Ojers nieuwe trainer Ajax? 8-05-06

door: Paul Onkenhout

Vorige week verscheen op diverse internetsites plotseling het bericht dat Henk ten Cate de nieuwe trainer van Ajax zou worden. Dat had Ton Ojers namelijk gezegd, op RTV Noord-Holland. Misschien is het handig als ik eerst even iets meer vertel over Ton Ojers, al was het alleen maar omdat de man op internet een cultstatus aan het bereiken is en de fantopics als paddestoelen uit de grond schieten.

Ojers is een Amsterdamse amateurtrainer met een permanentje en een zogenaamd matje. Zijn haar is geblondeerd, hij praat plat Amsterdams en hij zit er in de studio van de omroep bij alsof hij in een café zit te ouwehoeren met een paar vrienden. Intussen gooit hij er de ene na de andere sublieme oneliner uit, in een onnavolgbare en door hemzelf ontwikkelde taal. Ik kijk en luister graag naar hem, ter ontspanning.

Hij zegt bijvoorbeeld dingen als 'ik ben een favoriet van Van Bommel' of 'dit zijn voor Ome Louis toch niemendalwedstrijdjes tegen RBC', of 'Als je PSV met een verrekijker terug moet vinden op de ranglijst, doe je het als trainer van Ajax niet goed'. Als je niet beter zou weten, zou je denken dat de mannen van Jiskefet, en Michiel Romeijn in het bijzonder, een nieuwe held hebben gecreëerd.

Enfin, een week geleden zei Ojers dus dat Ten Cate de nieuwe trainer van Ajax zou worden. Waarop hij het nieuws baseerde werd niet duidelijk. Gehoord in het café waarschijnlijk. Op internet was er vervolgens geen houden meer aan.

Het zijn rare tijden, voor de sportjournalistiek. Als Michiel Romeijn iets roept op RTV Noord-Holland, wordt dat onmiddellijk voor waar aangenomen. Gisteravond gebeurde er iets soortgelijks. Een ander lid van Jiskefet, Herman Koch, had na afloop van de bekerfinale groot nieuws. In zijn rol als sportpresentator Edward van Cuilenborg van SBS 6 maakte Koch bekend dat het nieuws dat Ten Cate bij Ajax Blind op zou volgen, 'officieel bekend' was gemaakt door de clubleiding.

Iedereen in rep en roep, redacties gealarmeerd, verslaggevers de catacomben van De Kuip in gestuurd, maar niemand kon of wilde het bevestigen. Toen het nieuws plotseling ook verscheen op voetbal.nl, mét de toevoeging dat Ten Cate het bericht in Barcelona zelf had bevestigd, was er helemaal geen houden meer aan. Vanochtend trok SBS het bericht van Herman Koch in, maar stond het bijvoorbeeld nog wel op de site van Talpa en op al die andere sites die hun nieuws zonder te checken de wereld inslingeren.

Vorige week verbaasde Ten Cate zich er over dat journalisten 'bepaalde normen en waarden', zoals hij het formuleerde, niet meer in acht nemen. Dat proberen wij, hopeloos ouderwets waarschijnlijk, nog wel te doen. Verslaggever Vissers van de Volkskrant kreeg Ten Cate gisteravond aan de lijn. Ten Cate vertelde Vissers dat hij pas na de Champions League-finale, volgende week woensdag, een besluit zal nemen over zijn toekomst. Geef het nou maar gewoon toe, riep iemand tijdens het telefoongesprek, Van Bommel of Van Bronckhorst misschien, of wellicht Rijkaard. Maar dat deed Ten Cate niet.

En zo werden wij achtergelaten in grote verwarring. Het zijn rare tijden. Zo langzamerhand zou het me niet eens meer verbazen als morgen of overmorgen de een of andere internetsite meldt dat Ton Ojers de nieuwe trainer van Ajax wordt. Of Michiel Romeijn, het is maar net hoe je het bekijkt. En misschien kan Herman Koch dan voortaan de pr bij Ajax voor zijn rekening nemen, in zijn glansrol als Edward van Cuilenborg.
Blij met de punten ...

Amsterdam

Bericht door Amsterdam » di mei 09, 2006 11:46 am

Wat een ontzettend leuke column. Maar ik moet toegeven, ik geniet wel van Ton, het is gewoon een maf figuur. Zoals hij zegt: ''Jaaah ''de Hunt'' die moet je absoluut meenemen, zekerheidje'', is gewoon net een figuur uit de skybox jiskefet, heerlijk om naar te kijken.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di mei 09, 2006 12:03 pm

Ton Ojers :worshippy: ontdekking van At5 trouwens, weggepikt door RTVNH. "Nederland wereldkampioen? ja op de playstation misschien" :worshippy:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Amsterdam

Bericht door Amsterdam » di mei 09, 2006 12:10 pm

Hehe, ik denk dat we hem binnenkort wel bij de sbs6 wk programmering gaan zien. Hij wil namelijk ook graag landelijk zijn grappen en grollen tonen.

''Die dansjes van Pienaar en de Jong, wat een onzin zeg. Schei es uit. Binnenkort gaan ze na elke goal zeker een ei bakken op het veld!'' :cheer:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di mei 09, 2006 12:16 pm

Henk de Gier schreef:Ton Ojers :worshippy: ontdekking van At5 trouwens, weggepikt door RTVNH. "Nederland wereldkampioen? ja op de playstation misschien" :worshippy:
Ow ja? Heb hem nog nooit bij AT5 gezien eigenlijk.

Maar Ojers is een vermakelijke gozer. Ras-Amsterdammer met een paar rake opmerkingen.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di mei 09, 2006 3:59 pm

de voorgaande 2 jaar was Ton Ojers incidenteel bij FC Godenzonen als analist, dat was voor ze een willekeurig iemand van een forum trokken ;) :D
Jöhnk, 29 mei 2006

Amsterdam

Bericht door Amsterdam » di mei 09, 2006 4:21 pm

Ik zou Ko wel eens met Ojers willen zien ;) :cheer:

San Marco

Bericht door San Marco » di mei 09, 2006 4:22 pm

Het mooie van die Ojers is dat ie ook nog wel aardig geinformeerd is negen van de tien keer.

elliquido

Bericht door elliquido » di mei 09, 2006 4:24 pm

sic
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

elliquido

Bericht door elliquido » di mei 09, 2006 6:06 pm

Henk ten Cate was een modale voetballer bij SC Heracles, Go Ahead Eagles en Vitesse. De in 1954 in Amsterdam geboren Ten Cate bleek als trainer echter wel succesvol. Hij begon als assistent van Fritz Korbach aan de Vetkampstraat in Deventer, maar toen zijn baas in februari 1990 naar Heerenveen overstapte, nam Ten Cate het roer over. Hij greeep meteen een periodetitel en in de nacompetitie van datzelfde jaar miste Go Ahead Eagles op doelsaldo de promotie naar de eredivisie. Omdat Ten Cate toen het hoogste trainersdiploma nog niet had, moest hij weer als assistent aan de slag, ditmaal onder de nieuwe hoofdtrainer Jan Versleijen, met wie hij later zou botsen.

Bij SC Heracles had men echter een vervanger nodig voor de met fysieke problemen tobbende Henk van Brussel, die afgekeurd zou worden. Ten Cate nam de klus aan en leverde ook in Almelo goed werk, hij bereikte ook met Heracles de nacompetitie, maar wederom bleek promotie een brug te ver. Ten Cates contract in Almelo werd echter niet verlengd, waarna hij een jaar de bij een auto-ongeluk gewond geraakte Jan van Eijk bij Rheden verving. In 1993 vertrok Go Ahead-trainer Versleijen naar De Graafschap en haalden de beleidsbepalers in Deventer de succesvolle Ten Cate terug.

In zijn eerste seizoen functioneerde Ten Cate goed, Go Ahead Eagles eindigde in de middenmoot van de eredivisie, maar in het seizoen 1994/’95 vielen de resultaten tegen, waarna Ten Cate werd ontslagen en de laffe Ab Fafié de coaching over mocht nemen. Het gebeurt niet vaak, maar in Deventer was destijds een bestuurslid die zich solidair met de trainer verklaarde, ook Henk Aa stapte op toen zijn collega’s Ten Cate op de keien schopten. Gelukkig was er bij het klassieke Sparta een vacature na het vertrek van Han Berger en Ten Cate werd trainer op het Kasteel.

Onder leiding van de stijlvolle Ten Cate bereikte Sparta in 1996 een prachtige zesde plaats in de eredivisie en Ten Cate spoot, met een zeer middelmatig elftal, nog wat slagroom op de taart, want ook de bekerfinale werd gehaald, al werd de finale vrij kansloos van PSV verloren. Maar niettemin had Ten Cate laten zien dat hij een vakman was, met een elftal waarvan bijna iedereen vond dat degradatie bijna onafwendbaar was, bleek Ten Cate in staat moeiteloos in de subtop mee te draaien op het hoogste niveau in Nederland. Bij Vitesse was men intussen uitgekeken op trainer Leo Beenhakker, hij ging als technisch directeur verder in Arnhem, en omdat Beenhakkers eerste keus Wim Rijsbergen niet beschikbaar was, werd Ten Cate in Arnhem de opvolger van Don Leo.

Ten Cate functioneerde werkelijk uitstekend in Arnhem, maar moest na het seizoen 1997/1998 toch vertrekken, omdat hij populairder werd dan Karel Aalbers, de toen nog alles bepalende voorzitter, die later van zijn troon zou donderen. Te gek voor woorden, want Ten Cate haalde een recordaantal punten met Vitesse in de eredivisie, er werd fantastisch gespeeld en er is geen seizoen in de geschiedenisboeken van de geel-zwarten te vinden, waarin er meer doelpunten werden gescoord in een competitie op het hoogste niveau. Zelfs de ook prima presterende trainer Bert Jacobs, helaas inmiddels overleden, haalde minder punten in zijn succesvolle Vitesse-jaren.

Na een paar maanden, zonder succes, in de Tweede Bundesliga, bij KFC Uerdingen te hebben gewerkt, ging Ten Cate in op een uitdaging in Hongarije, en leidde hij het afgegleden MTK Boedapest, dat Ten Cate op advies van Sandor Popovics aantrok, naar successen in de jaargang 2000/2001. Ten Cate had het echter niet naar zijn zin in Hongarije en in 2001 tekende hij in Breda bij het toen pas weer gepromoveerde NAC. Ten Cate leverde ook in het Brabantse land twee jaar lang vakwerk af en in 2003 eindigde NAC zelfs zo hoog, dat men zich in mocht schrijven voor het Uefa Cup-toernooi. Een geweldige prestatie, maar Ten Cate stapte na de competitie plotseling op, omdat er geen enkele mogelijheid was om de successen uit te bouwen via gerichte aankopen. Ten Cate vertrok met Frank Rijkaard naar Barcelona en diens opvolgers Ton Lokhoff (anderhalf jaar) en Cees Lok (nu een klein halfjaar) bewijzen hoe goed Ten Cate het in Breda deed, want NAC staat inmiddels op de drempel van degradatie.

Ook in Spanje functioneren Ten Cate en Rijkaard prima. Het eerste halve seizoen viel tegen, maar Johan Cruijff ging vierkant achter het tweetal staan en het Barcelona-bestuur bleef vertrouwen houden in die twee Amsterdamse jongens, die nuchter en realistisch overkomen en nooit rare dingen roepen. Op papier is Ten Cate de assistent van de rustige Rijkaard, maar het is een publiek geheim dat Ten Cate voor het grootste deel het tactische en technische brein is achter de Barcelona-successen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di mei 09, 2006 6:16 pm

Michels en Van Gaal waren ook maar modale voetballers :yes:
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 09, 2006 6:18 pm

Henk de Gier schreef:Michels en Van Gaal waren ook maar modale voetballers :yes:
Dat vindt Van Gaal niet hoor. :D

En Michels, over de doden niets dan goeds, vergeleek zichzelf ooit met Van Basten. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di mei 09, 2006 6:20 pm

Ik vergelijk mezelf ook wel eens met Van Basten

maar op de meeste voetbalpunten komt hij veel beter uit de vergelijking dan in
Jöhnk, 29 mei 2006

Plaats reactie