De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » di jan 31, 2006 12:26 am

joey schreef:Sneijder staat zeer nadrukkelijk in de belangstelling van Milan. Op alle Milan-fora wordt er over zijn komst gespeculeerd. Mocht die belangstelling concreet worden, dan hebben we alvast een creatieve middenvelder. Tenminste zo lijkt het. Ik sta er niet van te kijken indien Sneijder alsnog vertrekt.
Dat bedoel ik Joey.

Je hebt trouwens gelijk met je voorbehoud, geheel beklonken is de deal aangaande Perez kennelijk nog niet.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Berichten: 3074
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 12:39 pm
Locatie: NL

Bericht door Dirk Scheringa » di jan 31, 2006 12:40 am

Jongens dit zijn geen grappen! Dat je een voorgevoel hebt dat ie vertrekt ok, maar hou het dan lekker voor jezelf ;)

Die kranten in Italië schrijven altijd wel wat over de beste Ajacieden, dat zal allemaal best. Dat iedere zichzelf respecterende club in Italië Sneijder op een lijstje heeft staan ga ik ook wel van uit. Maar Sneijder is zo langzaam aan verstandig aan het worden, is pas 21 en zal toch ook wel beseffen dat hij nog niet klaar is om direct een versterking te zijn voor een club als AC Milan. Die kan nog een jaar heel veel leren, helemaal met een ervaren speler als Perez naast hem. De eventuele komst van Perez kan ik verder alleen maar los zien van Sneijder. Bedragen van 2,5-3 miljoen doen de ronde, Ajax zou wel gek zijn als ze hem voor zo'n schijntje niet zouden nemen. Sneijders tijd voor een toptransfer komt nog wel, over anderhalf jaar.
Winnaars kunnen niet tegen middelmaat

Gebruikersavatar
mtrules
Berichten: 1571
Lid geworden op: di mei 18, 2004 10:12 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door mtrules » di jan 31, 2006 1:19 am

Wat vinden jullie, mag Sneijder weg als Perez komt?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di jan 31, 2006 1:22 am

joey schreef:Sneijder staat zeer nadrukkelijk in de belangstelling van Milan. Op alle Milan-fora wordt er over zijn komst gespeculeerd. Mocht die belangstelling concreet worden, dan hebben we alvast een creatieve middenvelder. Tenminste zo lijkt het. Ik sta er niet van te kijken indien Sneijder alsnog vertrekt.
Sneijder is hét gezicht van het nieuwe Ajax. Die gaat echt niet weg.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di jan 31, 2006 1:29 am

Sneijder gaat idd. echt niet weg.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 31, 2006 2:24 am

Steef schreef:Sneijder gaat idd. echt niet weg.
Ik hoop het maar. Met Sneijder, Huntelaar, Maduro, Vermaelen, Vermeer en Emanuelson noem ik zo'n beetje de enige Ajacieden van de huidige selectie op die ik heel graag bij Ajax zie blijven. De rest is vervangbaar.


Als er een megabod komt waardoor Ajax er veel beter van wordt valt er over na te denken. Maar Sneijder is een echte Ajacied. Dat soort jongens moet je koesteren.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 31, 2006 11:19 am

Perez linksbuiten, Sneijder op het middenveld.

Next!

Landzaat, Martin? :eusa_pray:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jan 31, 2006 11:48 am

Ik moet Van Geel nageven: hij weet wel (relatief) gearriveerde spelers aan te trekken. Huntelaar en Stam halen, geeft twee voordelen aan:hij is in staat om dat soort spelers naar Amsterdam te halen en het geeft mogelijkheden meer spelers van dat kaliber aan te trekken omdat die nu eenmaal liever in een elftal met ervaren spelers en perspectief willen spelen, dan zelf de voortrekkersrol op zich te nemen. Het hek is van de dam, zeg maar.

Als Perez erbij komt (moet die dan echt op 10?) en iemand als Landzaat heeft Ajax ineens de ervaring die nodig is om te voldoen aan de Zuidema-doctrine!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jan 31, 2006 8:04 pm

Leuk dat je er weer bent, Cees. :xyxthumbs:

Volgens mij is de enige uitleg dat Van Geel ook richting de nieuwe spelers duidelijk blijk heeft gegeven van een plan. Stam komt niet naar Ajax als de vooruitzichten een 5de plek zijn.


Het liefst zie ik Perez op 10 komen. Sneijder linkshalf, een nieuwe rechtshalf en Maduro voor de verdediging. Dan Stam, Vermaelen en een nieuwe verdediger achterin. Schilder en Heitinga kunnen eventueel ook nog als vrije verdediger spelen. Al mag Heitinga wat mij betreft weg bij een goed bod.


Wat ben ik blij dat de schoonmaak op gang is gekomen. Bij zo'n beetje elke speler die vertrekt haal ik opgelucht adem. :yes:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo feb 01, 2006 9:45 am

Bizar scenario: stel dat Van Geel Adriaanse ook nog binnenhaalt
Door CHRIS VAN NIJNATTEN

Feyenoorder Ruud Gullit verhuisde voor 900.000 gulden naar PSV. Twee jaar later zou PSV de speler voor 17 miljoen gulden aan AC Milan verkopen. Was die winst het resultaat van slim zaken doen? Het is maar hoe je daar tegenaan kijkt.

PSV kon Gullit zo goedkoop aantrekken omdat ze in Eindhoven exact wisten hoe zijn contract bij Feyenoord er destijds uit zag. En dat wisten ze daar dan weer omdat ze in een iets eerder stadium zo goochem waren geweest om Hans Kraay senior in dienst te nemen. Die had namelijk een verleden in de top van Feyenoord. Hij wist dus van de hoed en de rand.

Chic was het niet, slim in zekere zin toch wel. Het is nu eenmaal zo, dat met het aantrekken van een manager of een trainer/coach je je, als het goed is, ook verzekert van zijn netwerk. Een manager met goeie werkvrienden kan net zo belangrijk, misschien wel belángrijker zijn dan een directeur met alleen maar een interessante mening over spelsystemen met twee, drie en vier aanvallers. De waarde van een (technisch) directeur wordt in het voetbal in de eerste plaats bepaald door de staat van zijn netwerk.

In dat opzicht, zo bleek de afgelopen dagen nadrukkelijk, zitten ze voorlopig goed bij Ajax met directeur Martin van Geel. Hij brengt Ajax (op termijn) in balans met de inbreng van wat oude kennissen. Eerst legt hij Kenneth Perez voor drie jaar vast en vervolgens laat hij Jaap Stam invliegen.

Perez kent hij als voormalig technisch directeur van AZ en Stam zag hij binnenkomen bij Willem II toen hij daar als voetballer stopte en als manager verder ging. Beide relaties komen pas in de zomer van dit jaar, maar toch, de basis voor een nieuw Ajax krijgt plotseling contouren.

Het is dat Landzaat te kennen heeft gegeven dat hij volgend jaar naar het buitenland wil, anders had hij inmiddels ook kunnen tekenen in de Arena. Er zijn mensen die ontwikkelingen als bij Ajax gevaarlijk vinden.

Want, denken ze, zwakke kennissen dekken elkaar en nemen elkaars vrienden en vijanden over. Da’s lastig; je krijgt er inteelt van en het verzwakt je organisatie. Zoiets moet je als toezichthouders zien te voorkomen. Maar, in het geval van Ajax, ziet het er niet naar uit dat Van Geel veel jaknikkers om zich heen heeft verzameld.

Waar dezelfde toezichthouders ook op moeten letten, is dat de directeur zijn netwerk regelmatig ververst en opwaardeert. Het betaalbare kanaal van Tilburg via Alkmaar naar Amsterdam droogt natuurlijk een kéér op en juist op dat moment moeten er elders bronnen geslagen worden.

Van Geel verdient op dit moment alle respect en niet alleen op basis van wat hij in de afgelopen dagen gedaan heeft. Hij verloste Willem II deels van historisch bepaalde complexen, hij bouwde AZ met geld van Dirk Scheringa uit tot een topclub en hij houdt de Ajax-familie nu rustig terwijl zelfs deelname aan de play offs serieus in gevaar is.

De enige Ajacied die wellicht vraagtekens kan hebben bij de patronen van Van Geel is trainer/coach Danny Blind. Stel dat er zondag in de Kuip een zeperd volgt en stél dat de auto van Co Adriaanse komend weekeinde wederom een behandeling krijgt als zondag in Porto, waarom zou de directeur dan niet naar de voormalige trainer van Willem II en AZ kunnen bellen?

Het is een bizar scenario en het is Blind zeker niet gegund, maar bij het gekwelde Ajax kan veel momenteel.

En het geloof in de therapie van Martin van Geel is er rotsvast.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Berichten: 3074
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 12:39 pm
Locatie: NL

Bericht door Dirk Scheringa » wo feb 01, 2006 9:54 am

Yeah right :eusa_liar:
Winnaars kunnen niet tegen middelmaat

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo feb 01, 2006 9:58 am

Haal dit weg voordat joey het leest! :outtahere:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » wo feb 01, 2006 10:10 am

Rechtstreeks uit de Hugo Borst hoge hoed van slechte geruchten (alleen die nep-hippie doet altijd alsof hij er zelf bij is geweest.)

Van Geel is slimmer dan dat. :eusa_pray:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 01, 2006 11:27 am

Geen Adriaanse! :eusa_pray:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo feb 01, 2006 11:45 am

Die Van Nijnatten zuigt maar wat uit een hele dikke duim. Vorige week zat Blind nog rotsvast in zijn positie en nu weer deze losse flodder richting Adriaanse omdat waarschijnlijk zijn auto gesloopt is. Hier kan je toch geen serieuze discussie over voeren? Over zo'n collumnist?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 01, 2006 11:51 am

Jesse schreef:Haal dit weg voordat joey het leest! :outtahere:
:D

Zo dom kan Van Geel niet zijn. :eusa_pray:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo feb 01, 2006 12:13 pm

Och, Adriaanse is inmiddels ook een aantal jaren ouder en wijzer. :hypocrite:

Wat heeft Hugo Borst trouwens te maken met de column van Chris van Nijnatten? Ik denk dat Chris mans genoeg is om dit hersenspinsel (want zo lees ik het laatste gedeelte) zelf te bedenken. Dat wil overigens niet zeggen dat het ondenkbaar is, want in de voetballerij kan heel veel. Ten slotte heeft Van Geel tot volle tevredenheid (die indruk heb ik tenminste) met Adriaanse samengewerkt. En Van Geel is wel iemand die zijn netwerk goed gebruikt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo feb 01, 2006 12:16 pm

Ik zie het niet gebeuren, net nu men er alles aan doet om Cruijff bij het proces te betrekken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo feb 01, 2006 12:19 pm

Er zijn genoeg redenen om hem niet te willen. Aan de andere kant is het wel gewoon een man die uitstekend aan een elftal kan bouwen. Laat ik het zo zeggen. Ik ga het nieuwe seizoen liever in met Adriaanse dan Blind als trainer.

Maar ik heb liever Van Gaal of Beenhakker. :hypocrite:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo feb 01, 2006 12:25 pm

Thomas schreef:Laat ik het zo zeggen. Ik ga het nieuwe seizoen liever in met Adriaanse dan Blind als trainer.
Zoiets heb ik ook, laat ik vooropstellen dat ik heel hard meegezongen heb dat 'Cootje moest oprotten' en ik vind het een lulletje eerste klas maar alles is beter dan Blind, die heeft het gewoon niet.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo feb 01, 2006 12:27 pm

Kijk, kijk, hier op AT begint er al draagvlak te ontstaan voor deze verrassende move, als het slecht blijft gaan met Ajax kan dat alleen maar meer worden. :D

Lucas zal deze ontwikkeling met tevredenheid volgen. :yes:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 01, 2006 12:28 pm

Duke schreef:Och, Adriaanse is inmiddels ook een aantal jaren ouder en wijzer. :hypocrite:

Adriaanse heeft nog jarenlang contract. Is hij beschikbaar, dan betekent dat dat hij het opnieuw niet heeft gered bij een topclub. Of dat een aanbeveling is?

Ook bij Porto gaat hij weer als een olifant door de porseleinkast.

Maar ik zie het niet gebeuren. Die Van Nijnatten kan zoveel bedenken. Bij Ajax willen ze een goede werksfeer scheppen, dan zullen ze niet iemand aantrekken die zo controversieel is als Adriaanse.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo feb 01, 2006 12:31 pm

Ik denk dat ik het antwoord al weet maar ik ga het toch vragen aan Joey:

Blind nog een jaar en de komende drie jaar weer drie verschillende, onervaren trainers of de komende drie jaar Co Adriaanse?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo feb 01, 2006 12:35 pm

Thomas schreef:Ik denk dat ik het antwoord al weet maar ik ga het toch vragen aan Joey:

Blind nog een jaar en de komende drie jaar weer drie verschillende, onervaren trainers of de komende drie jaar Co Adriaanse?
Moet ik daaruit kiezen? Een andere mogelijkheid is er niet? :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo feb 01, 2006 12:40 pm

Ok ok:

De komende drie jaar Blind of Adriaanse?

Plaats reactie