De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr jan 20, 2006 4:47 pm

joey schreef: 4-3-3/3-4-3 is het te prefereren systeem voor Ajax, maar wél met juiste spelers. Die hebben we dus al een tijdje niet.
4-4-2 of een ander systeem spelen dus! Wat mij betreft makkelijk zat, je moet geen zaken van spelers verlangen die ze niet beheersen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jan 20, 2006 4:49 pm

Dat ben ik met je eens, Wimpey. Net als ik destijds niet begreep dat Koeman niet eens de combinatie Zlatan-Sonck uitprobeerde in plaats van hardnekkig vast te houden aan een systeem met gemankeerde buitenspelers. Maar dat zal wel door de aanwezigheid van LVG gekomen zijn. :X

Ik ben er sowieso tegen om dit soort dingen in de statuten vast te leggen. Je kunt niet in de toekomst kijken. Ajax speelt nu ook niet meer met een stopperspil. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr jan 20, 2006 4:53 pm

joey schreef:Dat ben ik met je eens, Wimpey. Net als ik destijds niet begreep dat Koeman niet eens de combinatie Zlatan-Sonck uitprobeerde in plaats van hardnekkig vast te houden aan een systeem met gemankeerde buitenspelers. Maar dat zal wel door de aanwezigheid van LVG gekomen zijn. :X
Mwah. Koeman trok die gemankeerde buitenspelers al aan voor LVG er was.
Ik ben er sowieso tegen om dit soort dingen in de statuten vast te leggen. Je kunt niet in de toekomst kijken. Ajax speelt nu ook niet meer met een stopperspil. ;)
Precies. Wat mij betreft kun je op vele manieren dominant en aantrekkelijk spelen. Met 4-4-2 gaat dat ook prima.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jan 20, 2006 4:58 pm

wimpey schreef:Mwah. Koeman trok die gemankeerde buitenspelers al aan voor LVG er was.
Zeker, maar toen die spelers niet geschikt bleken had hij over kunnen stappen op 4-4-2. Maar volgens mij durfde hij dat niet, dan kreeg hij Van Gaal op zijn dak.

Ik vind een systeem met drie spitsen overigens prima bij het moderne voetbal passen, want aan de zijkanten ligt de ruimte.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jan 20, 2006 5:03 pm

Ik ben het met jullie eens. Het doel om 4-3-3 te spelen blijkt de laatste jaren weinig te maken te hebben met een doel om attractief voetbal te spelen. Het levert niets op. Als je dan zo graag 4-3-3 wilt spelen moet je daar de spelers voor halen. Je selectiebeleid aanpassen aan het systeem. En niet spelers halen en dan proberen die spelers om te toveren en met allerlei systemen en opdrachten het veld insturen.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr jan 20, 2006 5:04 pm

joey schreef:
wimpey schreef:Mwah. Koeman trok die gemankeerde buitenspelers al aan voor LVG er was.
Zeker, maar toen die spelers niet geschikt bleken had hij over kunnen stappen op 4-4-2. Maar volgens mij durfde hij dat niet, dan kreeg hij Van Gaal op zijn dak.
Dat zou wel een zwaktebod van jewelste zijn, joey! Ik mag toch hopen dat Koeman over genoeg personality beschikt om het belang van Ajax boven het belang van Van Gaal te prevaleren?!
Ik vind een systeem met drie spitsen overigens prima bij het moderne voetbal passen, want aan de zijkanten ligt de ruimte.
Zeker. Maar dan wel met snelle technici als Robben, Duff, C. Ronaldo of Persie of met een 'Dauerläufer' als Park en niet met hetgeen zich bij Ajax buitenspeler mag, durft of moet noemen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jan 20, 2006 5:12 pm

wimpey schreef:Dat zou wel een zwaktebod van jewelste zijn, joey! Ik mag toch hopen dat Koeman over genoeg personality beschikt om het belang van Ajax boven het belang van Van Gaal te prevaleren?!
Met Van Gaal moet je geen ruzie krijgen, zal Koeman gedacht hebben. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. :D

Voorheen speelde Koeman regelmatig 4-4-2. Met Zlatan en Mandy bijvoorbeeld. Na de komst van LVG niet meer, toen wrong hij zich in allerlei bochten om het 4-3-3-systeem te kunnen handhaven. Volgens mij geen toeval.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » di jan 24, 2006 11:52 pm

Met het verlengen van Mitea's contract en de (vermeende) interesse voor Jenner is er in ieder geval beweging op het vlak van vleugelbezetting. An sich een prima ontwikkeling. Ik ben alleen bang dat we met dergelijke vlieggewichten nog steeds niet 'in balans' komen als Sneijder op 10 moet gaan opereren binnen het nieuw te formeren elftal. Met dat beeld voor ogen zie ik liever dat Ajax interesse heeft voor een buitenspeler met wat meer body. Bovendien zitten de terugverdedigende kwaliteiten er bij Mitea nog altijd niet ingeramd en krijgen we met Jenner volgens mij meer van hetzelfde. Wellicht zit ik teveel met een '95 opstelling in mijn hoofd maar ik kan de puzzelstukjes nog even niet plaatsen. Of moet ik de poppetjes in een ander perspectief zien? Wordt er een meer dynamische 10 aangetrokken en zo ja, wat zal dan de plek van Sneijder worden? Zijn beide vlieggewichten eerste keus of juist een optie in wedstrijden die om snelle pingelaars vragen? Lastig, afwachten dus maar hoe men dit ziet bij Ajax en hoe dit zal gaan uitpakken.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Berichten: 3074
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 12:39 pm
Locatie: NL

Bericht door Dirk Scheringa » wo jan 25, 2006 12:10 am

Jenner is best groot, fysiek heeft ie wel de meogelijkheden om sterk te worden. Totaal ander type dan Mitea en Rosales.
Winnaars kunnen niet tegen middelmaat

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 25, 2006 5:25 am

En twee verschillende type vleugelspitsen is best leuk om in je seletie te hebben, of niet Herman? ;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jan 27, 2006 12:39 pm

Puntje van kritiek. Ik ben erg blij dat Martin van Geel ook goed naar de Nederlandse markt kijkt. Maar zijn jullie niet bang dat we interessante spelers uit het buitenland op die manier mislopen?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jan 27, 2006 3:35 pm

Nee, hoor. In de Ajax Life die volgens mij vandaag uitkomt zegt Martin van Geel duidelijk dat je je ogen niet moet sluiten voor spelers van buiten de Nederlandse competitie. Een Zlatan had volgens van Geel echt wel een meewaarde.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jan 27, 2006 7:17 pm

Bedankt voor de info, Peter. :xyxthumbs: Dat stelt me weer een beetje gerucht.

Er lopen op dit moment een aantal interessante Nederlandse spelers rond. Ik heb Gentenaar, Stam, en Ricksen op m'n verlanglijstje staan. Met die drie haal je ervaren spelers binnen die elk in een aantal opzichten een meerwaarde kunnen hebben voor deze selectie. Bovendien zijn Ricksen en Gentenaar transfervrij en zal Stam zo rond de 3 miljoen kosten, denk ik.

Uit de Nederlandse competitie is Jenner misschien wel een goede keus.

Ook Agustien zou zo maar eens kunnen komen. Als we Stein14 mogen geloven is Van Geel gecharmeerd van hem.

Indien Michael Jansen weer fit raakt en bewijst topsport aan te kunnen lijkt hij me een goede keuze.

Verder zijn er natuurlijk een aantal spelers van AZ die onze selectie een kwaliteitsboost zouden geven.

Lopen er nog meer interessante spelers rond in Nederland? Ik kan ze niet zo snel bedenken. Dus moeten we ook naar het buitenland kijken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jan 29, 2006 5:26 pm

Ik moet even mn frustratie kwijt...
Blijf maar lekker achter je billenmaatje Blind staan. Heel verstandig om voor 9 miljoen een spits te kopen terwijl we er nog maar 5 hadden :xyxthumbs: . Had die 9 miljoen niet beter besteed kunnen worden aan spelers voor andere posities, waar het meer nodig was?
Dank u wel voor de wereldaankopen voor volgend jaar, te weten De Mul en Krohn Deli, zij zullen ons ongetwijfeld de weg naar boven wijzen. :worshippy:
Zo dat is er uit. Maar voor de rest komt u wel heel goed over in de media. :worshippy:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 29, 2006 5:31 pm

Wat ik me afvraag: gaat Ajax nu alsnog proberen voor woensdag 1 of 2 spelers te halen of gaan we alsnog koppig door met dit team?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo jan 29, 2006 5:34 pm

Ik zie het niet zo snel gebeuren. Clubs zitten er echt niet op te wachten om midden in het seizoen nog even snel een speler bij Ajax in te leveren en als het al lukt betaal je de hoofdprijs.

Of het zou moeten gaan om spelers die aan het einde van het seizoen transfervrij zijn.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » zo jan 29, 2006 6:59 pm

Normaal gesproken heeft een club een schaduwelftal op papier staan voor het geval er een speler langdurig geblesseerd of uit vorm raakt, voor 100 miljoen russische euros naar de mafia van Chelsea vertrekt, of wegens wangedrag op staande voet ontslagen wordt.

Ook bij trainers is er een reële kans dat tussentijdse vervanging noodzakelijk is. Ze kunnen tijdens het seizoen naar Madrid rennen (Beenhakker), ruzie met alles en iedereen krijgen (Adriaanse, Cruijff), zelf opstappen (Koeman), of wegens gebrek aan kwaliteit niet langer te handhaven zijn (Linder, Wouters, Blind).

Wie zou er op het lijstje van van Geel staan?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 29, 2006 7:08 pm

Thomas schreef:8) The latest addition to my plan is that Danny Blind should be fired. Ajax deserves a better and especially more experienced coach. I think the following steps should be taken in our search for a new head coach:

a) Just to be sure we should check if either Ten Cate or the Van Basten/Van het Schip duo isn't at all interested in the top job at Ajax. We have nothing to lose. The same goes for Jol, I suppose.

b) I'm a big fan of Leo Beenhakker. He's good at scouting players (he found Zlatan, Mido, Trabelsi and Maxwell for us for instance), he has loads of experience as a head coach and he's got balls.

c) See if Van Gaal is happy in Alkmaar. I don't know if it would be a problem for him to resolve his problems with Jaakke but let's face it. The man wants his teams to play attractive football and he's always achieved that with his Dutch sides.

d) There might be some experienced coaches from abroad who have a good view on football and want their sides to play attractive football. Trond Sollied (Olympiakos) and Karel Bruckner (Czech national side) for instance.

e) There might also be some coaches already in the Eredivisie fit to do the job in Amsterdam. Ron Jans (Groningen) might have what it takes.
:hypocrite:

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 29, 2006 11:33 pm

Ik heb het gevoel dat het Van Gaal wordt. Krol en v.d. Lem maken eventueel het seizoen af, alvornes van Gaal samen met Perez en Landzaat terug naar Amsterdam komt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 29, 2006 11:39 pm

Right.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 30, 2006 12:16 am

Probleem is dat Van Gaal eerst met AZ moet breken. En of dat zo makkelijk zal gaan valt nogal te betwijfelen.

Bovendien weet ik niet hoe Van Gaal en Jaakke over elkaar denken.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma jan 30, 2006 12:20 am

Dat zou inderdaad een obstakel kunnen vormen. Aan de andere kant, als van Gaal wordt gehaald komt ie wel as de grote man binnen, en krijgt ie -denk ik- de steun van het grote deel van het beleid. Jaakke zal er ook overheen moeten komen.

Maar goed, dit is allemaal pure speculatie en a pinch of wishfull thinking. :eusa_pray:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 30, 2006 12:36 am

Ik denk dat het eerder het geval is dat Van Gaal nog wat rancuneus is richting Jaakke.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma jan 30, 2006 1:00 am

Ik denk dat het van Basten wordt. :yes:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 30, 2006 1:06 am

Als hij echt clubtrainer wil worden zou het misschien kunnen. Als bondscoach leef je eigenlijk maar om de twee jaar van toernooi naar toernooi.

Laat ik het zo zeggen: als hij na het WK direct clubtrainer wil worden zie ik hem wel naar Ajax komen. Maar als hij tot 2008 aanblijft als bondscoach denk ik dat hij daarna naar een Europese topclub gaat. Milan waarschijnlijk.

Plaats reactie