De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo jan 18, 2006 5:33 pm

Cruijff koos niet voor Ajax hoor. Zijn vader was 'Hofleverancier van Ajax' , zijn moeder maakte de kleedkamers schoon. Hij kwam er als vanzelf terecht. In die tijd kozen jeugdspelers nog niet uit verschillende aanbiedingen, ze hadden geen zaakwaarnemer en geen vader die ze naar de training bracht.

Voor hetzelfde geld was de vader van Marco van Basten voor Feyenoord geweest, of had de vertegenwoordiger van Ajax destijds 'wijffie' tegen de moeder van Marco ;) Je kunt alleen de best denkbare opleiding bieden en dan hopen dat spelertjes voor jouw club kiezen. De zekerheid heb je niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 18, 2006 5:40 pm

joey schreef:e kunt alleen de best denkbare opleiding bieden en dan hopen dat spelertjes voor jouw club kiezen.
Dat zeg ik toch? Ik vraag het maar even na voordat ik weer stom ben. ;)

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jan 18, 2006 5:44 pm

Lucas schreef:dus we kunnen Wouters, Adriaanse, Olsen, Koeman en Blind eigenlijk alleen maar een gebrek aan gelukkig toeval verwijten?
En kwaliteit natuurlijk.

Olsen negeerde hetgeen zich in de opleiding afspeelde en trok de ene na de andere matige buitenlander aan. Het aftakelingsproces had zich al in het laatste jaar onder LVG ingezet, maar werd door Olsen's handelen versneld. Puur gericht op de ultrakorte termijn, na een jaar was de fut eruit.

Wouters kreeg de resten van het gouden Ajax in handen en de miskopen van Olsen. Hij haalde er (i.s.m. Blind en op advies van JC) een leger aan miskopen bij. Ook hij negeerde de opleiding.

Adriaanse schatte de kwaliteit van de door hem opgeleide talenten wat te rooskleurig in. Stelde met Leo B. een prima selectie samen, maar kwam door z'n recalcitrante gedrag en droevige prestaties in Europa op straat te staan.

Koeman piekte met dezelfde selectie 1.5 jaar lang. Daarna (en ondertussen) was het tijd voor een nieuwe batch aan miskopen, waardoor de selectie kwalitatief uitgehold werd. TD LVG 'vergat' ondertussen een aantal belangrijke contracten te verlengen.

Blind kreeg een kwalitatief niet meer dan redelijke selectie in handen, waarin een aantal sleutelspelers het einde van hun contract zag naderen. Blind kocht matig in en presteert navenant.

Vat ik het zo redelijk samen?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 18, 2006 5:51 pm

Ik zie dat ik een reactie op mijn vorige post voorlopig wel kan vergeten. :D

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo jan 18, 2006 6:01 pm

Thomas schreef:Ik zie dat ik een reactie op mijn vorige post voorlopig wel kan vergeten. :D
Je posting is logisch, je hebt gelijk.

Wie blijven er: Stekel, Heitinga (vrees ik), Grygera (of probeert Ajax voor hem te cashen?), Galasek (?), Maduro, Babel, Vermaelen, Sneyder, Urby, Lindenbergh (?), Manucharyan, Rosenberg, KJH, Mitea, Vermeer.

Zo'n man of 15 dus, give or take 1 or 2. MKD komt erbij, de Mul zal wel terugkomen, Juanfran (?). MVG had het over een selectie van 23 man, dus reken met een stuk of 5 aankopen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 18, 2006 6:11 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef:Ik zie dat ik een reactie op mijn vorige post voorlopig wel kan vergeten. :D
Je posting is logisch, je hebt gelijk.

Wie blijven er: Stekel, Heitinga (vrees ik), Grygera (of probeert Ajax voor hem te cashen?), Galasek (?), Maduro, Babel, Vermaelen, Sneyder, Urby, Lindenbergh (?), Manucharyan, Rosenberg, KJH, Mitea, Vermeer.

Zo'n man of 15 dus, give or take 1 or 2. MKD komt erbij, de Mul zal wel terugkomen, Juanfran (?). MVG had het over een selectie van 23 man, dus reken met een stuk of 5 aankopen.
Ik denk dat Grygera niet wil bijtekenen en Ajax hem verkoopt, maar dat terzijde.

Dan heb je een selectie van 23 man waar dus heel wat jonge spelers tussen zitten. Wat mij betreft proberen ze Heitinga (en misschien ook Babel als er echt een mooi bedrag komt :blush: ) te verkopen. Rosenberg past ook niet bij Ajax.

Op die manier moet je wat meer aankopen doen maar als je die gericht en slim doet kom je wel tot een selectie van 23 man met meer ervaring of in ieder geval spelers die qua kwaliteiten bij Ajax passen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 18, 2006 6:25 pm

Van Geel is ook weer niet helemaal consequent en duidelijk in zijn uitspraken; hij spreekt nu over 2-3 aankopen en enige interviews geleden had hij het over 2/3 van de vertrekkende spelers vervangen. 2/3 van 8 is nog altijd zo'n 5 spelers :X

Verder heb ik wel vertrouwen in hem hoor :xyxthumbs:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo jan 18, 2006 6:48 pm

Co is aan een heel andere fase in zijn loopbaan bezig. We waren een heel mooi duo, konden met elkaar lezen en schrijven, maar die band heb ik nu met Danny Blind ook. Danny is hier goed op zijn plaats, hij kan alleen maar beter worden.
Danny Blind is volgend jaar ook nog trainer van AJAX.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 18, 2006 6:53 pm

Hoeft niet. De voetbalwereld is nogal hypocriet. Nog een paar wedstrijden als tegen NEC en ook Blind moet er na dit seizoen uit.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo jan 18, 2006 7:09 pm

Blind zal snel de moed weer op moeten vatten die hij in het begin van het seizoen nog wel had. Werken met een vaste opstelling, Grygera centraal, Juanfran op linksachter, Lindenberg erin, Rosales op rechtsvoor etc etc

Als ie dat niet voor mekaar krijgt gaat ie er in de zomer uit. MvG zal "zijn selectie" niet willen laten verpesten door iemand die wanhopig is.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo jan 18, 2006 7:54 pm

Aan het begin van het seizoen hadden we een uitstekende linksback die met de dag beter werd!
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 18, 2006 8:07 pm

Escudé?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 18, 2006 8:07 pm

Bertje schreef:Escudé?
:worshippy: :D

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo jan 18, 2006 8:55 pm

Urby :worshippy:
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jan 18, 2006 8:56 pm

Gelukkig gaat het met JuanFran in de ploeg stuk-ken beter. :eusa_liar:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jan 18, 2006 11:21 pm

Ik heb Juanfran verdedigend nog weinig fouten zien maken. Over zijn kant komen er nog maar weinig goals.

Maar wat wil je als je Heitinga in het centrum zet, Grygera naar rechts haalt en met Rosenberg als rechtsbuiten speelt. Dan is er wel meer mis met je ploeg.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jan 18, 2006 11:27 pm

Rosenberg rechtsbuiten? :?

Juanfran doet het niet zo slecht (al werd hij door De Ceulaer en Jenner een aantal keer lelijk te kijk gezet), maar ook niet beter dan Urby.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 19, 2006 12:18 am

Jöhnk schreef:Rosenberg rechtsbuiten? :?

Juanfran doet het niet zo slecht (al werd hij door De Ceulaer en Jenner een aantal keer lelijk te kijk gezet), maar ook niet beter dan Urby.
Verdedigend vind ik hem wel weer sterker. Maar deze discussie hebben we geloof ik wel vaker gehad.

En ja Rosenberg rechtsbuiten, of speelde hij laatst een beetje vanaf links?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do jan 19, 2006 1:04 am

Hij speelde vanaf links. Rosales kwam van rechts.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 19, 2006 2:52 am

Even erg. Of zelfs erger omdat dat dus het volgend slechte excuus/experiment voor een linksbuiten is.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 19, 2006 9:59 am

Ach Rosenberg was wel man of the match. De minst slechte dus
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 19, 2006 10:43 am

De minst slechte inderdaad. Hij profiteerde van het feit dat bij NEC iedereen gefixeerd was op KJH.

Rosenberg is een centrumspits, op links heeft hij niets te zoeken.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 19, 2006 10:45 am

Bij Babel had je een andere mening?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 19, 2006 11:02 am

Ja, Babel kan de positie centraal nog niet aan, zijn balaanname is daarvoor te zwak. Het was daarom niet zo'n slechte oplossing van Koeman om hem van links te laten komen. En nog steeds zie ik liever hem daar dan Boukhari. Maar nog liever een échte linkerspits.

Ik weet niet zo goed wat ik van Babel moet denken. Hij heeft kwaliteiten, maar komt op bepaalde punten duidelijk tekort. Misschien past hij niet bij Ajax. Hij is groot, sterk en snel, misschien komt hij in Engeland beter tot zijn recht.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do jan 19, 2006 11:17 am

Babel past prima bij Ajax, joey. Naast de kwaliteiten die jij noemt, heeft ie ook nog eens een individuele aktie in huis en een prima schot. Hem verkopen zou prima bij Ajax passen: het zou namelijk oerdom zijn.

Laat Ajax met een echte rechtsbuiten, KJH en Babel in een wat vrijere rol vanaf links spelen. Babel verdient wel wat vertrouwen, maar dat krijgt ie natuurlijk niet wanneer ie in een keurslijf wordt gedwongen en als een echte buitenspeler moet spelen. I.p.v. jongens als Babel af te branden, zou men zich bij Ajax eens moeten afvragen waarom Jan-en-Alleman als buitenspeler mislukt.

Plaats reactie