De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di jan 10, 2006 9:55 am

joey schreef:
Maartoe schreef:Onder Van der Lem, Van Stee en Van Hanegem was de selectie ook al prima. Nu is hij idd nog beter. Toch presteerden bovengenoemde trainers lang niet zo goed met AZ.
Dat heeft ook te maken met het dreigement van Scheringa om de stekker eruit te trekken. Voorheen vonden de spelers het allemaal wel best. En met het veranderde premiesysteem, waardoor spelers die niet in de basis stonden er flink op achteruit gingen. MVG heeft het topsportklimaat geschapen dat er niet was.

Een trainer kan van een ezel geen renpaard maken.

EDIT: voor ik geslacht word: natuurlijk is het óók de verdienste van Co Adriaanse. Maar niet alleen. Het is eerder zo dat het aantrekken van Adriaanse paste in het beleid van professionalisering dat MVG bij AZ voerde.
Adriaanse komt terug :cheer: :eusa_dance: :cheer: :eusa_pray:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 10, 2006 10:17 am

Zlatan Son of God schreef:Adriaanse komt terug :cheer: :eusa_dance: :cheer: :eusa_pray:
:X :sad:

Dat niet. Heeft Van Geel beloofd. :eusa_pray:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di jan 10, 2006 10:30 am

Als het aandriaanse lag, speelde AZ met toppers als Pasanen en Bergdolmo... :X
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di jan 10, 2006 10:32 am

Nihad schreef:Als het aandriaanse lag, speelde AZ met toppers als Pasanen en Bergdolmo... :X
en toppers als mido, trablsi en zlatan kwamen :X

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di jan 10, 2006 10:33 am

en waren Pasanen en Bergdolmo zoveel ongeschikter voor Ajax als Escude?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di jan 10, 2006 10:36 am

Pasanen had ik nog steeds graag gezien :yes:

net als yakubu en van damme.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 10, 2006 10:52 am

Zlatan Son of God schreef:Pasanen had ik nog steeds graag gezien :yes:

net als yakubu en van damme.
Echt waar?

Maar on-topic: Van Geel heeft onlangs gezegd dat Adriaanse minder geschikt is voor Ajax. Hij heeft ook een paar mensen binnen Ajax gesproken natuurlijk.

Ik hoop op Henk ten Cate, lijkt me een goeie voor Ajax.
Laatst gewijzigd door joey op di jan 10, 2006 10:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di jan 10, 2006 10:53 am

Ja veel beter dan de rommel wat er nu staat.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jan 10, 2006 11:12 am

Zlatan Son of God schreef:Ja veel beter dan de rommel wat er nu staat.
Ja, maar niet van het niveau dat Ajax nastreeft. Ik hoop op betere spelers dan Yakubu, Van Damme en Pasanen, zeg. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di jan 10, 2006 12:18 pm

joey schreef:
Zlatan Son of God schreef:Ja veel beter dan de rommel wat er nu staat.
Ja, maar niet van het niveau dat Ajax nastreeft. Ik hoop op betere spelers dan Yakubu, Van Damme en Pasanen, zeg. :X
Dan is het hopen dat de hele defensie snel weg is.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » di jan 10, 2006 12:37 pm

joey schreef:Ja, maar niet van het niveau dat Ajax nastreeft. Ik hoop op betere spelers dan Yakubu, Van Damme en Pasanen, zeg. :X
Inderdaad zeg, alles uit het verleden wordt steeds beter. :nooo: Al was ik altijd wel gecharmeerd van Yakubu.

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » vr jan 13, 2006 5:20 pm

Zijn er hier nog meer mensen die, als ze de situatie objectief willen bezien, zich kunnen vinden in de uitspraak dat het algemeen heersende optimisme over Van Geel nou niet bepaald is gebaseerd op de daden die hij tot nu toe heeft verricht bij Ajax maar vooral op zijn prestaties in het verleden, de manier waarop hij zich presenteert in de media en de uitvoering van enkele vanzelfsprekende taken die zijn voorgangers vreemd genoeg nalieten? Ik bedoel, laten we eens wat zaken op een rijtje zetten die zich het afgelopen half jaar hebben afgespeeld.

Van Geel heeft de contracten verlengd van enkele talentvolle spelers. Het feit dat hij gesprekken is aangegaan met enkele spelers is echter niet meer dan normaal. Opmerkelijk is juist het feit dat er in voorgaande jaren niet goed op deze verantwoordelijkheid is gelet en er, zowel in- als extern, nauwelijks ruchtbaarheid werd gegeven aan het feit dat bij een aantal spelers binnen een jaar de contracten ten einde zouden lopen.

Hij heeft van wat spelers vroegtijdig duidelijkheid gekregen dat ze vertrokken. Ook niet echt een topprestatie. Ik had de voorspelling wel aan durven gaan dat spelers als Maxwell, Trabelsi en Pienaar zouden vertrekken. Dat ook iemand als De Jong vertrekt valt me zelfs vies tegen alhoewel we het er maar op moeten houden dat dit meer zegt over de voetbalwereld en De Jong dan over Van Geel.

Met een flinke zak geld is Huntelaar gehaald, ook dit vind ik niet een enorme prestatie. Hoeveel meer had hij aan het einde van het seizoen gekost en hoe werd er over Huntelaar gedacht tijdens het begin van dit lopende seizoen? Hoe concreet waren andere kapers op de kust? Lastig te achterhalen natuurlijk maar toch. Ik hoop maar dat ‘Hunter’ het haalt, ik vind het vooralsnog een behoorlijke smak geld voor een speler die zich op het allerhoogste niveau vooralsnog niet (echt) heeft bewezen.

Krohn-Deli is aangetrokken voor volgend seizoen. Het zal mij echter hoogstens verbazen als hij (alsnog) slaagt bij Ajax. Je krijgt sterk het gevoel dat hier sprake is van Blind(e) liefde. Maar laat ik hier nog niet te vroeg over oordelen, het zal Ajax geen klauwen met geld gekost hebben en misschien past hij precies in het voor ogen staande plaatje dat perfect in elkaar valt met minder geroemde spelers die als geheel echter meer vormen dan de som der delen.

Hoe dan ook kan ik nog erg weinig opnoemen dat mij nou echt positief heeft verrast. Ik had graag gezien dat hij juist nog wat had bereikt met vertrekkende spelers, al was het maar voor de transfergelden.
Mogelijk gezichtsverlies was een stuk minder riskant geworden met een transfersom van laten we zeggen maximaal vijf miljoen voor Huntelaar en had wat gezegd over bepaalde kunsten om een prijs te kunnen drukken.
De wenselijkheid van zijn aantrekken buiten beschouwing latend moeten we constateren dat Ajax de strijd om Vlaar heeft verloren. Dat stemt mij vooralsnog niet erg positief m.b.t. mogelijke transfers van enkele interessante spelers uit Alkmaar.
Van Geel is weliswaar zelf pas deze zomer binnengekomen maar heeft helaas niet direct zelf de stoute schoenen aangetrokken en alsnog de nodige aankopen geïnitieerd. Ik bedoel, vanuit Alkmaar had hij net als een flink aantal AT’ers, toch ook al kunnen zien dat deze groep niet zo goed is als Van Gaal en Blind hebben verkondigd. Zelfs deze winterstop lijkt het er sterk op dat we alleen Huntelaar mogen begroeten terwijl die positie wat mij betreft niet eens prioriteit had.
Tot slot is het natuurlijk jammer dat er niet een aantal vertrekkende spelers alsnog tussentijds zijn verkocht. Gezien de prestaties van afgelopen jaren zou ik daar niet erg rouwig om zijn geweest. Laten we deze tegenvaller dan maar houden op marktwerking, helaas hebben deze spelers niet dusdanige prestaties op de mat gelegd om een snelle tussentijdse transfer aannemelijk te maken om zodoende andere kapers op de kust voor te zijn. Mijn gevoel dat het willekeurige andere clubs wel altijd lukt om dergelijke spelers alsnog te slijten moet ik dan maar buiten beschouwing laten.

Het moet gezegd, als ik in iemand vertrouwen heb binnen de huidige leiding van Ajax is het Van Geel. Dat zal ook bij mij te maken hebben met zijn track record en zijn no nonsense woorden en daden. Ik hoop echter wel dat hij snel invulling gaat geven aan dat gevoel dat we met hem iets extra’s hebben en hopelijk logenstraft hij deze kritische noten met een aantal prima transfers en belangrijke beslissingen op divers gebied. Eerlijk gezegd zit ik met smart te wachten op wat positieve ontwikkelingen nu ook dit seizoen al weer in een vroeg stadium verloren lijkt te zijn. Die echte kentering waar ik bij aanvang van dit seizoen zo op had gehoopt is helaas nog altijd niet ingezet.
Laatst gewijzigd door MHF op vr jan 13, 2006 5:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr jan 13, 2006 5:25 pm

Ben het geheel met je eens MHF. Valt weinig aan toe te voegen.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr jan 13, 2006 5:34 pm

Zlatan Son of God schreef:
Nihad schreef:Als het aandriaanse lag, speelde AZ met toppers als Pasanen en Bergdolmo... :X
en toppers als mido, trablsi en zlatan kwamen :X
Dankzij Leo Beenhakker, ja. Ik dacht dat dat 5 jaar na dato nou wel een keer duidelijk zou zijn.

Adriaanse is een leuke trainer voor een subtopper. Geef hem aardig spelersmateriaal (wat ie bij W2 en AZ dankzij Van Geel had) en het gaat fantastisch.

Adriaanse is echter ook de man die bijv. Jaap Stam voor Ajax aftestte: hij zag in hem slechts 'een briesend Kampens paard'. Zoals je wilt, Co, goed gezien. En van de generatie Hosé, Bobson etc hebben we onder Adriaanse bij Ajax ook niet veel vernomen, hoewel deze spelers volgens diezelfde Adriaanse de crème de la crème van de opleiding waren. Laten we C.A. niet beter maken dan ie in werkelijkheid is. Zo bijzonder is ie namelijk niet, voor Ajax heeft ie m.i. niet al teveel betekend.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr jan 13, 2006 6:11 pm

Er valt genoeg toe te voegen, namelijk dat Van Geel zijn ding doet waar hij voor aangenomen is. MHF geeft het zelf al aan, alleen is hij niet blij verrast. Laat ik de vraag anders stellen. MHF, wat had Van Geel in jouw ogen dan nog meer moeten doen om jou wel positief te verrassen?

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » vr jan 13, 2006 6:52 pm

Spijker schreef:Er valt genoeg toe te voegen, namelijk dat Van Geel zijn ding doet waar hij voor aangenomen is. MHF geeft het zelf al aan, alleen is hij niet blij verrast. Laat ik de vraag anders stellen. MHF, wat had Van Geel in jouw ogen dan nog meer moeten doen om jou wel positief te verrassen?

Wellicht doet hij inderdaad de zaken die hij moet doen, maar dat is mijns inziens niet meer dan normaal. Prima, een schouderklopje verdiend, maar geen reden wat mij betreft voor de bovenmatig enhousiaste reacties die ik dikwijls lees en de grond voor mijn post. Ik wil er juist voor waken om niet overdreven blij te zijn op basis van gevoelens en een gedachtgang die wordt gecreeerd. Nu krijg ik het idee dat een deel zich al rijk rekent en verwacht dat we binnenkort met een wereldelftal in de wei staan omdat Van Geel de touwtjes in handen heeft. Ik wil zijn verrichtingen tot op dit moment in een perspectief plaatsen dat mijn inziens meer recht doet aan de situatie. Mijns inziens heeft hij nog geen buitengewone verrichtingen gedaan, derhalve geef ik wat tegengas aan die positieve stroming zodat we straks niet met z'n allen van een koude kermis thuis komen. Eerst zien, dan geloven. In mijn eerdere post heb ik al aangegeven, Spijker, hoe hij mij in postieve zin had kunnen verrassen;

Hoe dan ook kan ik nog erg weinig opnoemen dat mij nou echt positief heeft verrast. Ik had graag gezien dat hij juist nog wat had bereikt met vertrekkende spelers, al was het maar voor de transfergelden.
Mogelijk gezichtsverlies was een stuk minder riskant geworden met een transfersom van laten we zeggen maximaal vijf miljoen voor Huntelaar en had wat gezegd over bepaalde kunsten om een prijs te kunnen drukken.
De wenselijkheid van zijn aantrekken buiten beschouwing latend moeten we constateren dat Ajax de strijd om Vlaar heeft verloren. Dat stemt mij vooralsnog niet erg positief m.b.t. mogelijke transfers van enkele interessante spelers uit Alkmaar.
Van Geel is weliswaar zelf pas deze zomer binnengekomen maar heeft helaas niet direct zelf de stoute schoenen aangetrokken en alsnog de nodige aankopen geïnitieerd. Ik bedoel, vanuit Alkmaar had hij net als een flink aantal AT’ers, toch ook al kunnen zien dat deze groep niet zo goed is als Van Gaal en Blind hebben verkondigd. Zelfs deze winterstop lijkt het er sterk op dat we alleen Huntelaar mogen begroeten terwijl die positie wat mij betreft niet eens prioriteit had.
Tot slot is het natuurlijk jammer dat er niet een aantal vertrekkende spelers alsnog tussentijds zijn verkocht. Gezien de prestaties van afgelopen jaren zou ik daar niet erg rouwig om zijn geweest. Laten we deze tegenvaller dan maar houden op marktwerking, helaas hebben deze spelers niet dusdanige prestaties op de mat gelegd om een snelle tussentijdse transfer aannemelijk te maken om zodoende andere kapers op de kust voor te zijn. Mijn gevoel dat het willekeurige andere clubs wel altijd lukt om dergelijke spelers alsnog te slijten moet ik dan maar buiten beschouwing laten.

Wellicht trek ik overhaaste conclusies, ik hoop het. In dit geval zie ik liever dat ik er naast zit dan dat we daadwerkelijk de volgende teleurstelling v.w.b. Ajax moeten slikken.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » vr jan 13, 2006 7:35 pm

wimpey schreef:

Adriaanse is echter ook de man die bijv. Jaap Stam voor Ajax aftestte: hij zag in hem slechts 'een briesend Kampens paard'. Zoals je wilt, Co, goed gezien. En van de generatie Hosé, Bobson etc hebben we onder Adriaanse bij Ajax ook niet veel vernomen, hoewel deze spelers volgens diezelfde Adriaanse de crème de la crème van de opleiding waren. Laten we C.A. niet beter maken dan ie in werkelijkheid is. Zo bijzonder is ie namelijk niet, voor Ajax heeft ie m.i. niet al teveel betekend.
Niet gek dat Co het in die spelers zag zitten, ik geloof dat iedere jeugdkenner in Nederland laaiend over dat elftal was. Ongeslagen kampioen van Nederland, niet?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr jan 13, 2006 7:42 pm

MHF schreef: Wellicht doet hij inderdaad de zaken die hij moet doen, maar dat is mijns inziens niet meer dan normaal. Prima, een schouderklopje verdiend, maar geen reden wat mij betreft voor de bovenmatig enhousiaste reacties die ik dikwijls lees en de grond voor mijn post.
Ben ik met je eens. Ik heb een goed gevoel bij MvG, maar vind dat er soms idd wat overdreven enthousiast gereageerd wordt.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 13, 2006 7:44 pm

Alexander schreef:Niet gek dat Co het in die spelers zag zitten, ik geloof dat iedere jeugdkenner in Nederland laaiend over dat elftal was. Ongeslagen kampioen van Nederland, niet?
Hij kende ze natuurlijk ook goed. Hij is immers de persoon die bijvoorbeeld een Bobson heeft 'verkracht'.

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » vr jan 13, 2006 10:09 pm

wimpey schreef:
Zlatan Son of God schreef:
Nihad schreef:Als het aandriaanse lag, speelde AZ met toppers als Pasanen en Bergdolmo... :X
en toppers als mido, trablsi en zlatan kwamen :X
Dankzij Leo Beenhakker, ja. Ik dacht dat dat 5 jaar na dato nou wel een keer duidelijk zou zijn.
Adriaanse wou Zlatan helemaal niet, hij wou VOH. Tegen Mido en en Trabelsi had hij geen bezwaar toen Leo met hen aankwam.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jan 13, 2006 10:31 pm

Correctie: Adriaanse wilde Zlatan wél. Hij wilde alleen liever Vennegoor of Hesselink. Is trouwens ook geen verkeerde spits.

Trabelsi kwam op stage, en is uiteindelijk door de TS goed genoeg bevonden, niet door Don Leo.

Mido is getipt door -naar ik dacht- Ruud Krol.

Sowieso zijn al deze aanwinsten (lees: toevalstreffers) aanvankelijk aangedragen door de scouting.

Beenhakker had trouwens nooit tot TD benoemd mogen worden. Iedereen kon zien aankomen dat hij er binnen de kortste keren genoeg van zou hebben.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jan 13, 2006 10:57 pm

Door hem heeft Ajax flink wat geld binnengesleept
IK GELOOF!!!!!!

Vossie

Bericht door Vossie » vr jan 13, 2006 11:34 pm

Leo heeft zijn werk als TD gewoon goed gedaan... je kan nu wel allerlei transfers gaan ontrafelen en vermelden wie de tip heeft gegeven. Maar onder Leo zijn Mido, Zlatan, Maxwell en Trabelsi gehaald. Als alles de jaren daarna normaal had verlopen, hadden we daar goud geld aan verdient.

Over het aftesten van spelers door Co in de jeugd heb ik er nog wel 1... in de VI stond een interview met Jonathan de Guzman, diens vader dacht in 1e instantie aan Ajax toen bleek dat zijn zoon talent had. De Guzman is aangeboden bij Co, maar Co vond hem 'te jong', te jong dus om de overstap van Canada naar NL te maken. Ik vind dat een grote fout, moet je dan niet eerst gaan kijken wat voor familie/jongen het is en natuurlijk hoe is hij als speler!? Moet toch bekennen dat ik De Guzman graag in ons wit-rood-wit had zien spelen...
Het aftesten van Stam vind ik niet zo heel raar... dat is echt een typisch geval van een laatbloeier.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jan 13, 2006 11:38 pm

En terecht dat Co Guzman te jong vond. Op 12 jaar iemand hierheen halen, kom op zeg!

Niks anders dan respect voor Co hoor. Jammer van die Guzman maar wij hebben over 2 maanden Sarpong ;)
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jan 14, 2006 12:07 am

Vossie schreef:Leo heeft zijn werk als TD gewoon goed gedaan... je kan nu wel allerlei transfers gaan ontrafelen en vermelden wie de tip heeft gegeven. Maar onder Leo zijn Mido, Zlatan, Maxwell en Trabelsi gehaald. Als alles de jaren daarna normaal had verlopen, hadden we daar goud geld aan verdient.
Een TD moet waken over de lange termijn. Dat heeft Beenhakker niet gedaan en daarom heeft hij gefaald. Vroeg of laat wil Don Leo ergens in Mexico gras ruiken. Dat weet iedereen. Er is geflaterd door hem als TD aan te stellen.

Mag ik er trouwens op wijzen dat de hoofdtrainer een veto heeft in het aantrekken van spelers? Die aankopen vallen dus net zo goed toe te schrijven aan Adriaanse.

Trouwens: in werkelijkheid worden álle potentiële aanwinsten door de scouting aangedragen. Men werkt als team. Helaas voor sommigen valt er daardoor minder makkelijk een zondebok/uitblinker aan te wijzen.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op za jan 14, 2006 12:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie