De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo jan 08, 2006 5:13 pm

En op basis van zijn handelen. Zoals het aantrekken van Huntelaar. Geen woorden, maar ook daden dus...oops :X
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 08, 2006 5:16 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dan ga ik nog even door.... ;)

Want ik vind dat zijn AZ periode niet veel meer was dan de spelers die hij bij WII haalde, opnieuw inkopen. En dat kunstje wil(de) hij bij Ajax weer uithalen, maar DS weigert zijn spelers tegen een reele marktwaarde te laten vertrekken. Ben dus heel benieuwd hoe MvG het aan gaat pakken (want, laten we eerlijk zijn, de aankoop van KJH is niet het gevolg van briljante expertise van MvG, die hadden we allemaal kunnen verzinnen).
Hij heeft laten zien dat hij talent vroeg kan vinden, dat kunstje is hij vast niet verleerd. Dat liet hij bij AZ ook nog zien door Schaars(een wisselspeler bij Vitesse) en de Zeeuw(een speler uit de eerste divisie) te halen. Bovendien is hij ook sterk in het neerzetten van een goede organisatie.

Oftewel, gewoon of je mond houden of lekker meedoen met positief zijn. ;)

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo jan 08, 2006 5:21 pm

LouisXIV & co schreef:En op basis van zijn handelen. Zoals het aantrekken van Huntelaar. Geen woorden, maar ook daden dus...oops :X
En nu al Sneijder en Vermaelen vastgelegd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 08, 2006 5:43 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dan ga ik nog even door.... ;)

Want ik vind dat zijn AZ periode niet veel meer was dan de spelers die hij bij WII haalde, opnieuw inkopen. En dat kunstje wil(de) hij bij Ajax weer uithalen, maar DS weigert zijn spelers tegen een reele marktwaarde te laten vertrekken. Ben dus heel benieuwd hoe MvG het aan gaat pakken (want, laten we eerlijk zijn, de aankoop van KJH is niet het gevolg van briljante expertise van MvG, die hadden we allemaal kunnen verzinnen).
Tarik Sektioui, Joris Mathijsen, Denny Landzaat, Kew Jaliens, Danny Mathijssen. Wie vergeet ik nog?

Verder moet je kijken naar Huysegems, Demy de Zeeuw, Stijn Schaars, Shota Arveladze, Martijn Meerdink, Jan Kromkamp, Adil Ramzi, Tim de Cler, Pius Ikedia.

Het rijtje heeft een aantal imposante -en een aantal minder impostante namen er tussen staan. Toch zijn bijna al deze voetballers spelers die goed passen in het totaalvoetbal van AZ. Meerdink is natuurlijk geen geweldenaar, maar hij presteert gewoon wel als rechtsbuiten en hij heeft het tot het Nederlands elftal geschopt (en werd er ook weer uitgeschopt, geloof ik :blush: ). Ook J. Mathijsen, Kromkamp, De Cler en ik geloof zelfs Jaliens hebben de selectie van Oranje gehaald.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo jan 08, 2006 8:37 pm

Thomas schreef:
Tarik Sektioui, Joris Mathijsen, Denny Landzaat, Kew Jaliens, Danny Mathijssen. Wie vergeet ik nog?

Verder moet je kijken naar Huysegems, Demy de Zeeuw, Stijn Schaars, Shota Arveladze, Martijn Meerdink, Jan Kromkamp, Adil Ramzi, Tim de Cler, Pius Ikedia.
Van Geel heeft het prima gedaan in het verleden en ik heb ook alle vertrouwen in hem. Maar we moeten nu niet net doen alsof hij wereldschokkend nieuws verkondigd.
Het gegeven van eerst kijken naar Nederlandse of in Nederland spelende spelers is in feite niks nieuws. Dat roepen en doen alle topclubs al jaren. PSV haalde o.a. Robben, Hoogstraate, Lamey, Sibon, Vennegoor, Culina, Vayrinen, Kone.
Feyenoord o.a. Kuijt, Castelen, Hofs, Greene, Bosschaart.
Ajax o.a. Galasek, Sikora, Soetaers, Lindenbergh, van Halst.

De kans dat een speler van een subtopper slaagt bij Ajax is alleen een stuk kleiner dan bij AZ en Willem II. De druk bij Ajax is nou eenmaal groter. In het verleden werden John Veldman en John Nieuwenburg ook als grote talenten binnengehaald, maar die hebben het ook niet gered. Als je mij nu ook vraagt welke Nederlandse speler Ajax nog meer zou moeten halen, dan zou ik het echt niet weten. De spelers van AZ laat ik daarbij buiten beschouwing. Die laat Dirk toch niet gaan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 08, 2006 8:48 pm

Trab schreef:
Thomas schreef:
Tarik Sektioui, Joris Mathijsen, Denny Landzaat, Kew Jaliens, Danny Mathijssen. Wie vergeet ik nog?

Verder moet je kijken naar Huysegems, Demy de Zeeuw, Stijn Schaars, Shota Arveladze, Martijn Meerdink, Jan Kromkamp, Adil Ramzi, Tim de Cler, Pius Ikedia.
Van Geel heeft het prima gedaan in het verleden en ik heb ook alle vertrouwen in hem. Maar we moeten nu niet net doen alsof hij wereldschokkend nieuws verkondigd.
Het gegeven van eerst kijken naar Nederlandse of in Nederland spelende spelers is in feite niks nieuws. Dat roepen en doen alle topclubs al jaren. PSV haalde o.a. Robben, Hoogstraate, Lamey, Sibon, Vennegoor, Culina, Vayrinen, Kone.
Feyenoord o.a. Kuijt, Castelen, Hofs, Greene, Bosschaart.
Ajax o.a. Galasek, Sikora, Soetaers, Lindenbergh, van Halst.

De kans dat een speler van een subtopper slaagt bij Ajax is alleen een stuk kleiner dan bij AZ en Willem II. De druk bij Ajax is nou eenmaal groter. In het verleden werden John Veldman en John Nieuwenburg ook als grote talenten binnengehaald, maar die hebben het ook niet gered. Als je mij nu ook vraagt welke Nederlandse speler Ajax nog meer zou moeten halen, dan zou ik het echt niet weten. De spelers van AZ laat ik daarbij buiten beschouwing. Die laat Dirk toch niet gaan.
Ik zeg nergens dat hij wereldschokkend nieuws verkondigd. Ik probeer aan te geven waarom ik onder de indruk ben van zijn aankoopbeleid.

Over zijn aankoopbeleid dus. Het gaat mij erom dat je ziet dat zelfs modale voetballers als Meerdink en De Cler goetd renderen bij AZ, simpelweg om dat ze goed in het systeem voetballen. Bij Ajax moet alles altijd ingewkkeld gemaakt worden. Met een halve linksbuiten en een middenveld met de punt naar achter of naar voren. Als elke positie voor het echte 4-3-3 systeem in de selectie nou gewoon dubbelbezet is kom je gewoon niet in de problemen en heb je al die discussies niet. Als Sektioui of Perez geblesseerd raakt stappen Huysegems of Meerdink gewoon vrolijk binnen de lijnen en leveren ook prestaties. Meerdink doet gewoon wat men van een buitenspeler verwacht. Hij haalt er alles uit. Hoeveel spelers bij AZ zouden daadwerkelijk slagen bij een buitenlandse topclub? Heel weinig, denk ik. Toch stonden ze vorig seizoen zomaar in de halve finale van de UEFA Cup en deden ze net als dit seizoen mee om de titel. Wat maar aangeeft dat je geen elftal topvoetballers hoeft te hebben om aantrekkelijk 4-3-3 te spelen, eerder gewoon een selectie van geschikte voetballers voor dit systeem. Dat heeft Van Geel in mijn ogen gewoon uitstekend gedaan bij AZ. En als hij Ajax aan het voetballen krijgt als AZ met voetballers als De Cler en Meerdink -die beiden genoeg gebreken hebben- zou ik toch uiterst tevreden zijn. We zouden in ieder geval een stuk verder zijn dan we nu zijn.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 08, 2006 8:49 pm

Trab schreef:Van Geel heeft het prima gedaan in het verleden en ik heb ook alle vertrouwen in hem. Maar we moeten nu niet net doen alsof hij wereldschokkend nieuws verkondigd.
Het gegeven van eerst kijken naar Nederlandse of in Nederland spelende spelers is in feite niks nieuws. Dat roepen en doen alle topclubs al jaren. PSV haalde o.a. Robben, Hoogstraate, Lamey, Sibon, Vennegoor, Culina, Vayrinen, Kone.
Feyenoord o.a. Kuijt, Castelen, Hofs, Greene, Bosschaart.
Ajax o.a. Galasek, Sikora, Soetaers, Lindenbergh, van Halst.

De kans dat een speler van een subtopper slaagt bij Ajax is alleen een stuk kleiner dan bij AZ en Willem II. De druk bij Ajax is nou eenmaal groter. In het verleden werden John Veldman en John Nieuwenburg ook als grote talenten binnengehaald, maar die hebben het ook niet gered. Als je mij nu ook vraagt welke Nederlandse speler Ajax nog meer zou moeten halen, dan zou ik het echt niet weten. De spelers van AZ laat ik daarbij buiten beschouwing. Die laat Dirk toch niet gaan.
En als je het wel weet moet je Martin een belletje geven, want dan heeft hij zojuist een topscout gevonden. ;)

Het is ook knap lastig, maar daar is hij voor. Hij heeft aangetoond dat hij talent in een vroeg stadium kan ontdekken, nu moet hij laten zien dat hij talenten die ook de druk die er bij een topclub is aankunnen kan vinden.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo jan 08, 2006 8:52 pm

Trab schreef:Als je mij nu ook vraagt welke Nederlandse speler Ajax nog meer zou moeten halen, dan zou ik het echt niet weten. De spelers van AZ laat ik daarbij buiten beschouwing. Die laat Dirk toch niet gaan.
In 2007 lopen ze daar gratis de deur uit en dat zijn niet de minsten :eusa_dance:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 08, 2006 8:55 pm

Maar dan staan er ook een aantal Engelse, Italiaanse en Spaanse clubs met een zak poen te zwaaien.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo jan 08, 2006 8:56 pm

Thomas schreef:
Hij haalt er alles uit. Hoeveel spelers bij AZ zouden daadwerkelijk slagen bij een buitenlandse topclub? Heel weinig, denk ik. Toch stonden ze vorig seizoen zomaar in de halve finale van de UEFA Cup en deden ze net als dit seizoen mee om de titel. Wat maar aangeeft dat je geen elftal topvoetballers hoeft te hebben om aantrekkelijk 4-3-3 te spelen, eerder gewoon een selectie van geschikte voetballers voor dit systeem. Dat heeft Van Geel in mijn ogen gewoon uitstekend gedaan bij AZ. En als hij Ajax aan het voetballen krijgt als AZ met voetballers als De Cler en Meerdink -die beiden genoeg gebreken hebben- zou ik toch uiterst tevreden zijn. We zouden in ieder geval een stuk verder zijn dan we nu zijn.
Jij doet nu net of Van Geel verantwoordelijk is voor het fantastische voetbal van AZ vorig seizoen. Misschien heeft hij wel het geluk gehad 2x met een uitstekende trainer als Adriaanse gewerkt te hebben. De td kan nog zulke goede spelers halen, de trainer moet er wat van maken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 08, 2006 9:03 pm

Trab schreef:
Thomas schreef:
Hij haalt er alles uit. Hoeveel spelers bij AZ zouden daadwerkelijk slagen bij een buitenlandse topclub? Heel weinig, denk ik. Toch stonden ze vorig seizoen zomaar in de halve finale van de UEFA Cup en deden ze net als dit seizoen mee om de titel. Wat maar aangeeft dat je geen elftal topvoetballers hoeft te hebben om aantrekkelijk 4-3-3 te spelen, eerder gewoon een selectie van geschikte voetballers voor dit systeem. Dat heeft Van Geel in mijn ogen gewoon uitstekend gedaan bij AZ. En als hij Ajax aan het voetballen krijgt als AZ met voetballers als De Cler en Meerdink -die beiden genoeg gebreken hebben- zou ik toch uiterst tevreden zijn. We zouden in ieder geval een stuk verder zijn dan we nu zijn.
Jij doet nu net of Van Geel verantwoordelijk is voor het fantastische voetbal van AZ vorig seizoen. Misschien heeft hij wel het geluk gehad 2x met een uitstekende trainer als Adriaanse gewerkt te hebben. De td kan nog zulke goede spelers halen, de trainer moet er wat van maken.
Daar heb je gelijk in. Credit where credit's due. Deze opmerking was iets te uitgesproken. Co Adriaanse was natuurlijk heel belangrijk voor AZ. Maar feit blijft dat alle spelers bij AZ schijnbaar moeiteloos hun steentje bij dragen aan het voetbal van AZ als dit nodig is. Dat was vooral vorig seizoen onder Adriaanse al zo. Net als dit seizoen onder Van Gaal. Je kan het ook zo bekijken: twee trainers die allebei hebben gewerkt met veel aankopen van dezelfde technisch directeur hebben mede dankzij hem een selectie tot hun beschikking die in staat is als team uitstekend voetbal te spelen.

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » zo jan 08, 2006 9:41 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dan ga ik nog even door.... ;)

Want ik vind dat zijn AZ periode niet veel meer was dan de spelers die hij bij WII haalde, opnieuw inkopen. En dat kunstje wil(de) hij bij Ajax weer uithalen, maar DS weigert zijn spelers tegen een reele marktwaarde te laten vertrekken. Ben dus heel benieuwd hoe MvG het aan gaat pakken (want, laten we eerlijk zijn, de aankoop van KJH is niet het gevolg van briljante expertise van MvG, die hadden we allemaal kunnen verzinnen).
Sterker nog is de nood niet hoger op andere plaatsen in het elftal? Was b.v. expertise en koopmansgeest niet nodig voor een linksbuiten bijvoorbeeld?
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 08, 2006 10:49 pm

Trab schreef:Jij doet nu net of Van Geel verantwoordelijk is voor het fantastische voetbal van AZ vorig seizoen. Misschien heeft hij wel het geluk gehad 2x met een uitstekende trainer als Adriaanse gewerkt te hebben.
Nee hoor, dat is het niet. :hypocrite: :D

AZ heeft een uitstekende spelersgroep. Zonder goede spelers begint een trainer niets.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 08, 2006 10:56 pm

Inderdaad. Dat probeerde ik in mijn vorige stukje hier ook aan te geven. De hele selectie van AZ is gewoon prima op peil. Dat was niet alleen onder Co Adriaanse zo. Dat is nu onder Van Gaal nog steeds zo. Of heeft dat ook nog steeds zoveel met Van Gaal te maken?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 08, 2006 10:58 pm

Ik ben het wel zeer met Wim eens dat een nieuwe spits niet de prioriteit had. Maar het zou kunnen dat men KJH wilde halen voor de concurrentie dat deed; men ziet hem blijkbaar als de ideale spits.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 08, 2006 11:01 pm

Daar ben ik het ook mee eens. Al zou het wel eens goed uit kunnen pakken met Huntelaar. Ik denk dat er een vrij grote kans aanwezig was dat Huntelaar anders in de zomer naar een andere club was vertrokken.

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » ma jan 09, 2006 7:54 am

Ik heb het gevoel dat het de persoonlijkheid, die toevallig ook spits is, die Ajax perse nu al wilde hebben. Iets op gang brengen binnen de groep dus.

Maar of dat voldoende is? Ben bang van niet.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jan 09, 2006 8:57 am

Thomas schreef:Inderdaad. Dat probeerde ik in mijn vorige stukje hier ook aan te geven. De hele selectie van AZ is gewoon prima op peil. Dat was niet alleen onder Co Adriaanse zo. Dat is nu onder Van Gaal nog steeds zo. Of heeft dat ook nog steeds zoveel met Van Gaal te maken?
Onder Van der Lem, Van Stee en Van Hanegem was de selectie ook al prima. Nu is hij idd nog beter. Toch presteerden bovengenoemde trainers lang niet zo goed met AZ.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jan 09, 2006 11:18 am

Wim schreef:Ik heb het gevoel dat het de persoonlijkheid, die toevallig ook spits is, die Ajax perse nu al wilde hebben. Iets op gang brengen binnen de groep dus.

Maar of dat voldoende is? Ben bang van niet.
Alleen Huntelaar is niet voldoende, nee. Maar je moet ergens beginnen. Aken en Keulen...

En misschien wordt die linksbuiten over een paar maanden wel opgehaald uit Alkmaar.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 09, 2006 11:24 am

Maartoe schreef:Onder Van der Lem, Van Stee en Van Hanegem was de selectie ook al prima. Nu is hij idd nog beter. Toch presteerden bovengenoemde trainers lang niet zo goed met AZ.
Dat heeft ook te maken met het dreigement van Scheringa om de stekker eruit te trekken. Voorheen vonden de spelers het allemaal wel best. En met het veranderde premiesysteem, waardoor spelers die niet in de basis stonden er flink op achteruit gingen. MVG heeft het topsportklimaat geschapen dat er niet was.

Een trainer kan van een ezel geen renpaard maken.

EDIT: voor ik geslacht word: natuurlijk is het óók de verdienste van Co Adriaanse. Maar niet alleen. Het is eerder zo dat het aantrekken van Adriaanse paste in het beleid van professionalisering dat MVG bij AZ voerde.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma jan 09, 2006 11:33 am

joey schreef:Een trainer kan van een ezel geen renpaard maken.
Nee, maar een trainer kan wel van een paard een renpaard maken. Ik ben dan ook erg blij dat MvG dat ook zo ziet en veel waarde hecht aan een goede trainer. Dat biedt vertrouwen voor de toekomst. Want alleen bij mediterrane clubs die alleen maar top-spelers kopen die al kunnen voetballen heeft een trainer een minder dominante positie. Maar bij Ajax, waar we ontluikende talenten hebben rondlopen, is een goede coach van cruciaal belang.

Oftewel: als Danny weinig vooruitgang laat zien, ben ik er heilig van overtuigd dat MvG voor een andere trainer kiest. Hij wil namelijk ook niet dat zijn aankopen verpieteren.

Het is uiteraard altijd een wisselwerking en beide factoren zijn belangrijk. Oftewel: Van Gaal was met de huidige selectie van Ajax ook geen CL-winnaar geworden. Maar Wouters en Koeman hadden met het arsenaal van 1995 ook geen bal bereikt. Die stelling durf ik wel aan.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jan 09, 2006 11:41 am

LouisXIV & co schreef:Nee, maar een trainer kan wel van een paard een renpaard maken. Ik ben dan ook erg blij dat MvG dat ook zo ziet en veel waarde hecht aan een goede trainer. Dat biedt vertrouwen voor de toekomst. Want alleen bij mediterrane clubs die alleen maar top-spelers kopen die al kunnen voetballen heeft een trainer een minder dominante positie. Maar bij Ajax, waar we ontluikende talenten hebben rondlopen, is een goede coach van cruciaal belang.
Mee eens.
Ik had LvG graag bij Ajax op het veld gezien. Niet achter een bureau, dat is niets voor hem.
Oftewel: Van Gaal was met de huidige selectie van Ajax ook geen CL-winnaar geworden. Maar Wouters en Koeman hadden met het arsenaal van 1995 ook geen bal bereikt. Die stelling durf ik wel aan.
Danny Blind ook niet, ben ik bang. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » di jan 10, 2006 8:28 am

Mischien hadden Wouters en Koeman wel twee keer de CL gewonnen. :D
Niemand die het weet of kan aantonen.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di jan 10, 2006 8:53 am

Ik kon het nergens vinden, maar ik las ergens dat volgens Van Geel 'de puzzel nog niet rond' is. Met andere woorden, hij verwachte voor het einde van deze maand nog een aankoop te zullen doen. Wie tovert hij uit de hoge hoed?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » di jan 10, 2006 9:11 am

Hij verwacht de puzzel pas komende zomer rond te krijgen, dus er komt waarschijnlijk nu niemand meer bij.

Plaats reactie