De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za jan 07, 2006 8:30 pm

sudesh schreef:Dus doei doei Danny en welkom Marco van Basten: „Marco van Basten zit ook op die lijn.



7/1/2006 - Van Geel: ruimte om te investeren, plaatje volgend seizoen is al rond
(Gepost door RvN)



Volgens Martin van Geel is er bij Ajax ruimte om verder te investeren in versterking van de selectie. Ook na de transfer van 9 miljoen van Huntelaar. Hij liet dat weten in een interview met Langs de Lijn. Volgens Ajax wordt de visie binnen Ajax algemeen gedragen dat er wat moet gebeuren. Daarom is de bereidheid groot om de schouders er onder te zetten en voor een extra financiele inspanning te zorgen.

Volgens Van Geel zal de selectie wel iets ingekrompen worden, maar zullen van de 6,7,8 of misschien wel meer vertrekkende spelers toch wel drie kwart vervangen moeten worden. In eerste instantie zal daarvoor in de eigen opleiding gezocht worden, in tweede instantie binnen Nederland.
Ajax Netwerk
Gekeken zal dan vooral worden naar de eigenschappen ervaring, fysieke kracht en mentale weerbaarheid. "Een echte winnaar als Huntelaar is een exponent van het beleid waar we mee bezig zijn."
Ajax Netwerk
Van Geel liet weten dat Ajax al duidelijk voor ogen heeft hoe het volgend jaar wil gaan spelen en met welke spelers. "We hebben ingevuld en al welk team er volgend jaar bij Ajax moet staan." De komende maanden zal onder andere Van Geel daaraan moeten gaan werken.

bron: Ajax Netwerk

Dus nog een half jaar doorbijten en dan gaan we volgend jaar oogsten?
Er gaat dus flink geinvesteerd worden
?
Dat lees ik er nou net niet in, Sudesh. Als we vertrekkende spelers m.n. uit eigen jeugd willen inpassen en zo nodig wat spelers uit Nederland willen aantrekken, denk ik niet dat Van Geel eens met euro's gaat strooien. Kan ook niet. Waar moeten die vandaan komen? Niet uit de verkoop van spelers. Die lopen gratis de poort uit. Leve het beleid van LvG....
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » za jan 07, 2006 9:23 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Die lopen gratis de poort uit. Leve het beleid van LvG....
Dit lees ik wel vaker hier, maar vind ik toch iets te kort door de bocht. LvG vertrok in oktober 2004. Dat hij toen nog niet alle aflopende contracten van 2006 opengebroken had, was toen niet zo gek. Daar kon dat seizoen nog prima voor gebruikt worden. Maar voor het goed en wel begonnen was, was hij al pleite. Dát kun je hem hooguit verwijten, maar niet dat hij niet nog niet de contracten van De Jong en Pienaar had verlengd. Laat staan Maxwell en Trabelsi van wie iedereen toen ook al wist dat ze dat toch niet gingen doen.

MvG gaat ook nu pas aan de slag met de contracten van Grygera en Mitea en had dat ook in oktober 2005 ook nog niet gefikst.

Degene die echt verantwoordelijk is, is degene die de taken van LvG in de tussentijd overnam. Correct me if I am wrong, maar volgens mij was dat Arie.

En zo komen we automatisch weer terecht op de aloude constatering dat het allemaal zijn fout was! :D (nee, maar serieus: zo zit het toch!?)
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 07, 2006 10:57 pm

Wat zonde, Krol had ik toch behoorlijk hoog zitten.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo jan 08, 2006 12:00 am

Ik deel jouw mening in deze LouisXIV & co.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo jan 08, 2006 8:46 am

Loopt het contract van Krol niet aan het einde van dit seizoen af?

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo jan 08, 2006 12:04 pm

Arthur schreef:Loopt het contract van Krol niet aan het einde van dit seizoen af?
Als dat zo is, dan zal MvG snel met de billen bloot moeten. Want Krol zal toch echt wel willen weten of het verlengd wordt. En wat zegt MvG dan?
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo jan 08, 2006 12:05 pm

Thomas schreef:
joey schreef:Dit interview met MVG vond ik op PN. Er staat geen bron bij, maar ik vond het interessant genoeg om te plaatsen.
Komt het niet uit Sportweek?
Nee, het komt uit De Telegraaf.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo jan 08, 2006 12:37 pm

LouisXIV & co schreef:
Arthur schreef:Loopt het contract van Krol niet aan het einde van dit seizoen af?
Als dat zo is, dan zal MvG snel met de billen bloot moeten. Want Krol zal toch echt wel willen weten of het verlengd wordt. En wat zegt MvG dan?
"Nee", mag ik aannemen.

Wie weet nog precies hoe het gegaan is? Zover ik weet liep het contract van Krol een jaar langer door dan dat van Koeman om wat continuiteit in te bouwen. Ik weet alleen niet of hij heeft bijgetekend toen Blind hem aannam als assistent of dat hij gewoon op zijn lopende contract verder is gegaan.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo jan 08, 2006 12:40 pm

Arthur schreef:Zover ik weet liep het contract van Krol een jaar langer door dan dat van Koeman om wat continuiteit in te bouwen.
Maar het contract van Koeman zou toch niet eind vorig seizoen aflopen?
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo jan 08, 2006 12:41 pm

Oh, dat dacht ik.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo jan 08, 2006 1:02 pm

Zou best kunnen hoor, maar ik had niet de indruk dat hij nog maar een half jaar te gaan had toen hij opstapte. Ik ben niet zo thuis in al die contractenzooi.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo jan 08, 2006 1:36 pm

Toch maar even opgezocht:
http://www.parool.nl/sport/2005/MRT/030205-1.html schreef:''In mijn contract staat dat ik tot 2007 assistent ben. Maar ik denk dat ik daarna weer ergens als hoofdtrainer aan de slag wil.''
Loopt nog een jaar langer dus

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo jan 08, 2006 2:06 pm

Officieel ;)

[van de mierrenneuk-elite: Hoezo 'maar'? Het tweede deel sluit het eerste toch helemaal niet uit? Rare zin.]
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » zo jan 08, 2006 2:41 pm

De kwaadsprekerij over Ruud Krol wordt hier wel erg makkelijk voor waar aangenomen.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo jan 08, 2006 3:00 pm

Ach, ik weet wie het "nieuwtje" bracht. Over dit soort onderwerpen weet ie NIETS van af natuurlijk. Dus serieus nemen lijkt me niet erg verstandig :nooo:

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » zo jan 08, 2006 3:08 pm

Tja, dat Steef niet altijd doorziet dat mensen die je nieuwtjes vertellen vaak ook belangen hebben is tot daar aan toe. Dat is de leeftijd. Maar met verbijsterend gemak wordt vervolgens het slachtoffer van de kwaadsprekerij veroordeeld en liefst ook geëxecuteerd.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

sudesh
Berichten: 1319
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 3:24 pm

Bericht door sudesh » zo jan 08, 2006 3:13 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
sudesh schreef:Dus doei doei Danny en welkom Marco van Basten: „Marco van Basten zit ook op die lijn.



7/1/2006 - Van Geel: ruimte om te investeren, plaatje volgend seizoen is al rond
(Gepost door RvN)



Volgens Martin van Geel is er bij Ajax ruimte om verder te investeren in versterking van de selectie. Ook na de transfer van 9 miljoen van Huntelaar. Hij liet dat weten in een interview met Langs de Lijn. Volgens Ajax wordt de visie binnen Ajax algemeen gedragen dat er wat moet gebeuren. Daarom is de bereidheid groot om de schouders er onder te zetten en voor een extra financiele inspanning te zorgen.

Volgens Van Geel zal de selectie wel iets ingekrompen worden, maar zullen van de 6,7,8 of misschien wel meer vertrekkende spelers toch wel drie kwart vervangen moeten worden. In eerste instantie zal daarvoor in de eigen opleiding gezocht worden, in tweede instantie binnen Nederland.
Ajax Netwerk
Gekeken zal dan vooral worden naar de eigenschappen ervaring, fysieke kracht en mentale weerbaarheid. "Een echte winnaar als Huntelaar is een exponent van het beleid waar we mee bezig zijn."
Ajax Netwerk
Van Geel liet weten dat Ajax al duidelijk voor ogen heeft hoe het volgend jaar wil gaan spelen en met welke spelers. "We hebben ingevuld en al welk team er volgend jaar bij Ajax moet staan." De komende maanden zal onder andere Van Geel daaraan moeten gaan werken.

bron: Ajax Netwerk

Dus nog een half jaar doorbijten en dan gaan we volgend jaar oogsten?
Er gaat dus flink geinvesteerd worden
?
Dat lees ik er nou net niet in, Sudesh. Als we vertrekkende spelers m.n. uit eigen jeugd willen inpassen en zo nodig wat spelers uit Nederland willen aantrekken, denk ik niet dat Van Geel eens met euro's gaat strooien. Kan ook niet. Waar moeten die vandaan komen? Niet uit de verkoop van spelers. Die lopen gratis de poort uit. Leve het beleid van LvG....
Daarom is de bereidheid groot om de schouders er onder te zetten en voor een extra financiele inspanning te zorgen.

Ik maak uit bovenstaande zin op dat er extra geld is vrijgekomen om in de selectie te investeren.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo jan 08, 2006 3:21 pm

Er wordt inderdaad alles op alles gezet om het AJAX dat MvG voor ogen staat waar te maken. En dat mag nog wat kosten ook. :yes:
Om met MvG woorden te spreken: "AJAX is geen bank, op het veld moet kwaliteit staan".

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jan 08, 2006 3:25 pm

:worshippy:
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo jan 08, 2006 3:29 pm

Ja lekker hè ? ;)
Deze man zegt allemaal dingen die zo vreselijk "open-deurig" zijn dat je je afvraagt waarom AJAX het zo al niet jaren doet. Zo helder, zo duidelijk, zo eenvoudig.
Blijkbaar is er toch zo'n frisse wind nodig als Jaakke en MvG om het nog eens goed tussen de oren te krijgen.

Zie sig.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jan 08, 2006 3:30 pm

Het zijn zeker allemaal open-deuren. Nu mag hij waar gaan maken en ik heb er alle vertrouwen in
IK GELOOF!!!!!!

sudesh
Berichten: 1319
Lid geworden op: zo dec 14, 2003 3:24 pm

Bericht door sudesh » zo jan 08, 2006 3:38 pm

Precies de ideen zijn er, hij heeft het plaatje voor volgend seizoen al rond. De middelen heeft hij voor handen, ik ben benieuwd of hij het kan waarmaken, ik heb er ook wel vertrouwen in :xyxthumbs:

Maar het mag ook wel na jaren kommer en kwel en wanbeleid, hopelijk komen er weer leuke jaren aan :eusa_pray:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jan 08, 2006 5:01 pm

Zonder meteen weer de azijnpisser te zijn die het goede gevoel dat hierboven wordt geetaleerd wil ondermijnen, vraag ik mij af of het vertrouwen in MvG het gevolg is van zijn Open Deuruitspraken? Want in dat geval is Danny Blind als trainer een Grootmeester, en daar twijfelen we nog wel eens aan....
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 08, 2006 5:07 pm

Nee, op zijn prestaties bij W2 en AZ. Dus laat gezeik maar achterwegen Cees. ;)

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jan 08, 2006 5:12 pm

Dan ga ik nog even door.... ;)

Want ik vind dat zijn AZ periode niet veel meer was dan de spelers die hij bij WII haalde, opnieuw inkopen. En dat kunstje wil(de) hij bij Ajax weer uithalen, maar DS weigert zijn spelers tegen een reele marktwaarde te laten vertrekken. Ben dus heel benieuwd hoe MvG het aan gaat pakken (want, laten we eerlijk zijn, de aankoop van KJH is niet het gevolg van briljante expertise van MvG, die hadden we allemaal kunnen verzinnen).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie