Georges Mikautadze

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Georges Mikautadze

Bericht door Marillion » ma jul 01, 2024 7:24 pm

De Dominee schreef:
ma jul 01, 2024 7:10 pm
Ik heb het idee dat van Kroes alle Mislintat aankopen weg mogen zodra de boekwaarde geboden wordt. Een slecht idee, want er kan in bepaalde gevallen absoluut meer uit gehaald worden.
De andere kant van het verhaal is dat er budget gegenereerd moet worden. Je kunt erop speculeren dat er later meer geld in zit maar dat kan ook niet gebeuren. Feit is daarbij ook dat veel spelers er door het afgelopen seizoen ook niet goed op staan in de markt en andere clubs weten dat wij moeten verkopen.
Nil volentibus arduum

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma jul 01, 2024 7:29 pm

De Dominee schreef:
ma jul 01, 2024 7:10 pm
Ik heb het idee dat van Kroes alle Mislintat aankopen weg mogen zodra de boekwaarde geboden wordt. Een slecht idee, want er kan in bepaalde gevallen absoluut meer uit gehaald worden.
Waar leid je dat uit af? Hij is teveel zakenman om zomaar geld weg te gooien, geld dat ze immers heel goed kunnen gebuiken.

De Dominee

Bericht door De Dominee » di jul 02, 2024 7:04 am

Aan de slechte deals en geruchten tot nu toe, allemaal op (nagenoeg) exact de boekwaarde. Kroes is geen goede verkoper, vrees ik.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jul 02, 2024 7:46 am

Welke slechte deals? En niet nu achteraf bekijken, maar op het moment dat de deals gesloten werden.

En wat zou er trouwens mis zijn als er rond de boekwaarde verkocht zou worden? Maandenlang wordt er getoeterd dat AJAX de Mislintat-spelers niet aan de straatstenen kwijt zou kunnen raken en grote verliezen zou leiden en dan zou nu kiet spelen fout zijn?

Yopii

Bericht door Yopii » di jul 02, 2024 7:59 am

Neefkens schreef:
ma jul 01, 2024 1:14 pm
Ik denk dat AJAX redelijk kiet speelt nu. 16 miljoen gekocht, 13 terug, half jaar minder of geen salaris en een doorverkoop-%.
Tekengeld, gage van de agent van de speler? :confused.gif:

Overmars betaalde een vermogen per jaar aan agenten. Dat bedrag zal inmiddels omlaag zijn, maar is vast niet naar nul.

De Dominee

Bericht door De Dominee » di jul 02, 2024 8:03 am

Neefkens schreef:
di jul 02, 2024 7:46 am
Welke slechte deals? En niet nu achteraf bekijken, maar op het moment dat de deals gesloten werden.

En wat zou er trouwens mis zijn als er rond de boekwaarde verkocht zou worden? Maandenlang wordt er getoeterd dat AJAX de Mislintat-spelers niet aan de straatstenen kwijt zou kunnen raken en grote verliezen zou leiden en dan zou nu kiet spelen fout zijn?
En dat getoeter kwam dus niet van mij. Er kan prima geld verdiend worden aan de aankopen van Mislintat. Akpom, Forbs, Mikautadze, Sosa, Sutalo, Ramaj, Tahirovic, Mannsverk. Een goede verkoper raakt ze (ver) boven de boekwaarde kwijt.

Een optie tot koop van 13mln was destijds ook een slechte deal, overigens.

Yopii

Bericht door Yopii » di jul 02, 2024 8:21 am

En dat getoeter kwam dus niet van mij. Er kan prima geld verdiend worden aan de aankopen van Mislintat. Akpom, Forbs, Mikautadze, Sosa, Sutalo, Ramaj, Tahirovic, Mannsverk. Een goede verkoper raakt ze (ver) boven de boekwaarde kwijt.
Niet als clubmensen, inclusief de verkoper, van de daken schreeuwen dat deze spelers waardeloos zijn en moeten ophoepelen.

Als ik koper was, wachtte ik tot het laatste moment.

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 02, 2024 9:48 am

Als ik koper was, dan kocht ik iets beters voor beduidend minder dan de vraagprijs die Mislintat betaalde.

De meesten van dat dozijn kunnen er sowieso weinig tot niets van. Daar blijft Ajax op zitten. Eigen schuld.

De Dominee

Bericht door De Dominee » di jul 02, 2024 1:56 pm

Mikautadze kon er ook niks van volgens jou en zou weggegooid geld zijn. Alle aankopen van Mislintat waren kut en weggegooid geld.

Is nu een veelvoud waard van wat Ajax betaald heeft en blijkt toch wel een verdomd handige voetballer.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 03, 2024 1:16 pm

Ik snap wel dat AK zo snel mogelijk geld wil binnenhalen. Er is behoorlijk wat mis met onze selectie. We kunnen geen blufpoker spelen omdat we na 300 miljoen aan aankopen niet veel geld meer hebben voor aankopen. We hebben 5 linksbacks onder andere. Een Mikautadze past niet in ons spelsysteem en toen de deal gesloten werd was dat volgens mij prima. Niemand had toen toch verwacht dat hij er 15 zou maken, inclusief het EK?
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » za jul 06, 2024 12:20 pm

Metz wel, daar kenden ze hem beter.

Het blijft zuur dat Mikautadze en CCC flink meer hadden kunnen opleveren, maar daar doe je nu niets meer aan.

Voortaan spelers beter begeleiden, zou ik zeggen.

Yopii

Bericht door Yopii » di jul 16, 2024 3:02 pm

Mikautadze dus naar Lyon.

John van Loen had het niet door, maar Mikau komt uit Lyon en niet uit Georgië. Hij keert dus terug naar de club waar hij in de jeugd speelde, maar destijds weg moest omdat hij piepklein was.

Mano

Bericht door Mano » wo jul 24, 2024 1:05 pm

Yopii schreef:
za jul 06, 2024 12:20 pm
Metz wel, daar kenden ze hem beter.

Het blijft zuur dat Mikautadze en CCC flink meer hadden kunnen opleveren, maar daar doe je nu niets meer aan.

Voortaan spelers beter begeleiden, zou ik zeggen.
mwoa, met een EK in het vooruitzicht, had je ook een ander huurcontract kunnen opstellen.
Gewoon een gemiste kans. Kopen is 1 ding, goed verkopen is ook belangrijk.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do jul 25, 2024 9:45 am

Georgië was nog niet geplaatst op moment can verhuur. Moesten nog playoffs spelen en qua ranking waren ze volgens mij het slechtste team.

Toenmalig TH was blij hem te kunnen lozen. Dus verplichte koop klonk toen ok.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 26, 2024 2:29 pm

Jinne schreef:
do jul 25, 2024 9:45 am
Georgië was nog niet geplaatst op moment can verhuur. Moesten nog playoffs spelen en qua ranking waren ze volgens mij het slechtste team.

Toenmalig TH was blij hem te kunnen lozen. Dus verplichte koop klonk toen ok.
Dat maakt allemaal niet meer uit. Er is besloten dat hij niet kan verkopen.

Het heeft achteraf bijzonder ongelukkig uitgepakt. Dat is nu wel duidelijk. Maar als de deal niet door was gegaan was het ook niet ondenkbaar geweest dat hij nog een half seizoen op de bank had gezeten. Dan had je hem ook nog wel kunnen verkopen maar waarschijnlijk voor minder.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie