Donny, Appie, Matthijs de LIgt speelden 'gewoon' in JA. Frenkie de Jong ook. Is Marin echt beter dan wat we hebben lopen?

Iedereen vindt Traoré een groot talent. Geef die jongen dan de kans.
Moderator: mods
De talenten krijgen wel kansen, Dest heeft al een paar keer meegedaan, Schuurs, de Wit mocht vorige week nog invallen bij de CL. Als ze echt goed zijn komen ze er uiteindelijk wel in. De huidige talenten zijn momenteel ook niet zo goed als dat Frenkie en De Ligt waren.Yopii schreef:Wat is dan 'meedoen'? Bedoel je dat Ajax structureel hoge ogen moet gooien in de CL? Dat bereik je dus in elk geval nooit door een team bij elkaar te kopen, want andere clubs zijn veel rijker. Uiteindelijk moet de extra klasse uit de opleiding komen, maar dan moeten talenten wel uitzicht hebben op speeltijd.
Donny, Appie, Matthijs de LIgt speelden 'gewoon' in JA. Frenkie de Jong ook. Is Marin echt beter dan wat we hebben lopen?![]()
Als ze echt goed zijn komen ze er uiteindelijk wel in? Dit vind ik wel heel vrijblijvend hoor.brigade zuid schreef:De talenten krijgen wel kansen, Dest heeft al een paar keer meegedaan, Schuurs, de Wit mocht vorige week nog invallen bij de CL. Als ze echt goed zijn komen ze er uiteindelijk wel in. De huidige talenten zijn momenteel ook niet zo goed als dat Frenkie en De Ligt waren.Yopii schreef:Wat is dan 'meedoen'? Bedoel je dat Ajax structureel hoge ogen moet gooien in de CL? Dat bereik je dus in elk geval nooit door een team bij elkaar te kopen, want andere clubs zijn veel rijker. Uiteindelijk moet de extra klasse uit de opleiding komen, maar dan moeten talenten wel uitzicht hebben op speeltijd.
Donny, Appie, Matthijs de LIgt speelden 'gewoon' in JA. Frenkie de Jong ook. Is Marin echt beter dan wat we hebben lopen?![]()
Alexander schreef:Vraag ik me af. Zou Gravenbergh nou zoveel minder zijn dan Marin?
Ik heb sterk het idee dat Ajax niet in hem wil investeren zolang hij niet verlengt.Alexander schreef:Vraag ik me af. Zou Gravenbergh nou zoveel minder zijn dan Marin?
En daar valt dan ook wat voor te zeggen, toch !?De Dominee schreef:Ik heb sterk het idee dat Ajax niet in hem wil investeren zolang hij niet verlengt.Alexander schreef:Vraag ik me af. Zou Gravenbergh nou zoveel minder zijn dan Marin?
Leg even uit wat jij vindt dan, want ik begrijp het oprecht niet. Je hebt liever dat we op eredivisie-niveau blijven steken?LucaS schreef:Eens met Johnk.
Er zijn nu steeds meer mensen die vinden dat we alles moeten hebben op CL-niveau.
Yeah right. Dat gaat never nooit gebeuren. En talenten blijven kansen krijgen, maar ze moeten wel geleidelijk worden gebracht als ze niet meteen goed genoeg zijn. Het mag niet ten koste gaan van het niveau van het eerste, want daar gaat het uiteindelijk om. Er zitten in de selectie dan ook een mooi aantal spelers die uit de jeugdopleiding afkomstig zijn. Sommigen zijn geleidelijk gebracht en staan er nu wel, sommigen moeten betere spelers voor zich dulden en hun stinkende best doen. En sommigen zijn gewoon niet goed genoeg.LucaS schreef:Het duurt dan niet lang voordat talenten in het vervolg voor AZ/PSV kiezen en Ajax een grijze muis wordt
Wat gaat er nu fout dan?LucaS schreef:Eens met Johnk.
De levensader van Ajax is de opleiding. Er zijn nu steeds meer mensen die vinden dat we alles moeten hebben op CL-niveau. En aangezien jeugdspelers dat zelden tot nooit gelijk hebben, moet Ajax dus blijkbaar een CL waardige ploeg bij elkaar kopen. Het duurt dan niet lang voordat talenten in het vervolg voor AZ/PSV kiezen en Ajax een grijze muis wordt
Is ook denk ik niemand die dit tegenspreekt.Marillion schreef:Precies, het niveau op de training ligt natuurlijk ook hoog en we hebben Jong Ajax om de stap te zetten. Dat is voor veel spelers al een mooie tussenstap gebleken.
Ik ben het er wel mee eens dat Ajax heel kritisch moet blijven kijken naar de balans in de selectie. Je wil een groep hebben die groot genoeg is om één of twee blessures op te vangen zonder dat je gelijk veel zwakker bent. Maar het is niet de bedoeling dat aanstormende talenten overal pas de 3e of 4e optie zijn. Grofweg een groep van zo'n 16 volwaardige basisspelers (waar uiteraard eigen jeugd tussen zit) en daarachter ruimte voor talent. Dan zijn er kansen genoeg om te spelen en je te ontwikkelen.
Mano schreef: We hebben ook jaren gehad dat De Sa en Lukoki het talent waren.
Lang zie ik als alternatief voor Donny en voor Ziyech.Lionel schreef:Is ook denk ik niemand die dit tegenspreekt.Marillion schreef:Precies, het niveau op de training ligt natuurlijk ook hoog en we hebben Jong Ajax om de stap te zetten. Dat is voor veel spelers al een mooie tussenstap gebleken.
Ik ben het er wel mee eens dat Ajax heel kritisch moet blijven kijken naar de balans in de selectie. Je wil een groep hebben die groot genoeg is om één of twee blessures op te vangen zonder dat je gelijk veel zwakker bent. Maar het is niet de bedoeling dat aanstormende talenten overal pas de 3e of 4e optie zijn. Grofweg een groep van zo'n 16 volwaardige basisspelers (waar uiteraard eigen jeugd tussen zit) en daarachter ruimte voor talent. Dan zijn er kansen genoeg om te spelen en je te ontwikkelen.
Onana - Varela - Scherpen - Kotarski
Mazraoui - Dest -
Veltman - Schuurs -
Martinez - Blind -
Nico - Martinez -
Alvarez - Marin -
Blind - Eiting -
Donny -
Ziyech -
Tadic - KJH - Traore
Neres - Promes
Biedt toch voldoende ruimte voor talenten?