Nemanja Gudelj

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door Alexander » ma nov 07, 2016 2:11 pm

Ik ben ook helemaal niet zo positief als Wimpey. Gisteren tegen AZ was het 65 minuten zwak. Tegen Feyenoord was het 90 minuten prut. Celta uit was een verschrikking, Celta-B thuis was bij vlagen redelijk en de andere Europese wedstrijden tot nu toe waren ook het aanzien niet waard.

Als de Boer met hetzelfde spel en resultaten voor de groep had gestaan, was er nu totale crisis.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door Jöhnk » ma nov 07, 2016 2:40 pm

Het spel is inderdaad nog vaak genoeg (heel erg) slecht. Wel lijkt Bosz een visie te hebben die bij Ajax past. Er staat dit seizoen veel meer 'voetbal' in het elftal dan eerst, met name omdat Bosz daarvoor kiest. De Boer concludeerde anderhalf jaar geleden dat er spelers als Dijks en Gudelj nodig waren omdat het Ajax zou schortten aan kracht en power. Bosz is daar duidelijk op teruggekomen, blijkens zijn keuzes voor Sinkgraven en Schöne.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma nov 07, 2016 3:14 pm

Alexander schreef:Ik ben ook helemaal niet zo positief als Wimpey. Gisteren tegen AZ was het 65 minuten zwak. Tegen Feyenoord was het 90 minuten prut. Celta uit was een verschrikking, Celta-B thuis was bij vlagen redelijk en de andere Europese wedstrijden tot nu toe waren ook het aanzien niet waard.

Als de Boer met hetzelfde spel en resultaten voor de groep had gestaan, was er nu totale crisis.
En dan hebben we het voor het gemak niet over de verschrikking die Ajax-Excelsior heette.

Is Ajax' spel beter dan vorig jaar? Het is af en toe leuker om naar te kijken. Dat wel. Met name door individuele kwaliteiten van bijvoorbeeld Ziyech en Dolberg. Maar Bosz heeft het lek zéker nog niet boven.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door beelzebub » ma nov 07, 2016 3:50 pm

Het Telegraaf stuk van Valentijn Driessen was al geplaats, dit is het stuk van Mike Verweij. Het is mij wel duidelijk wie het lek van Ajax richting Telegraaf is/was en wie er natrapt naar Bosz. Daar doet die laatste zin in het artikel niks aan af.

Gudelj zoekt confrontatie
Serviër mentaal niet in staat op bank Ajax te zitten en op weg naar uitgang

Nemanja Gudelj (24) heeft bewust de confrontatie gezocht met trainer Peter Bosz en de clubleiding van Ajax om een vertrek te forceren. Na Riechedly Bazoer, Anwar El Ghazi en Kenny Tete heeft de Serviër zijn zinnen gezet op een transfer in de winterstop. Gudelj gaf aan mentaal niet in staat te zijn om gisteren tijdens AZ-Ajax (2-2) op de bank te zitten en werd door Bosz logischerwijs uit de selectie gezet.

„Wij worden genoodzaakt deze maatregel te nemen. Ik heb inmiddels ook met Nemanja gesproken. Wij vinden deze mentaliteit niet passen bij een topsporter. Hij vertrekt maandag naar de nationale ploeg (van Servië, red.) en zodra hij terugkomt, zullen we met hem om de tafel gaan om te bepalen hoe we dit gaan oplossen”, aldus directeur spelersbeleid Marc Overmars, die met lede ogen moet aanzien dat er op dit moment kapitaalvernietiging met een hoofdletter K plaatsheeft. Ondanks een contract tot de zomer van 2020 is een vertrek van Gudelj in de winterstop voor alle partijen het beste.

Voor Gudelj, omdat de kwaliteiten die hij veelvuldig bij AZ en te sporadisch bij Ajax etaleerde waarschijnlijk beter tot hun recht komen in een ander systeem en omdat hij moet spelen om in beeld te blijven bij de nationale ploeg van Servië. Voor Ajax, omdat de club niets aan muitende spelers heeft en de middenvelders in rijen dik staan opgesteld. Maar ook omdat Gudelj het – zeker na zijn actie van zaterdag – nooit meer goed kan doen bij de Ajax-fans, die hem toch al niet pruimden.

Voor hen is het spel van de middenvelder exemplarisch voor het spel van Frank de Boer, dat het laatste jaar steeds sterieler was en vaak pijn deed aan de ogen. De Boer maakte zich in 2015 sterk voor de komst van Gudelj, zei meerdere keren zeer tevreden te zijn over zijn inbreng, maar gaf hem nooit de opdracht zijn middenveldrol zo dominant in te vullen als bij AZ.

Met die gevraagde zekerheid, die vaak resulteerde in tikkies breed en terug, wordt de Servische Brabander door de supporters om de oren geslagen nu het Ajax-spel wél sprankelend is. Dat Gudelj nog nooit samen met Hakim Ziyech op één middenveld kwam te spelen en zodoende niet de kans kreeg de criticasters de mond te snoeren, irriteert hem. Vooral omdat Davy Klaassen al weken niet zijn beste vorm heeft.

Op deze manier een breuk forceren, past niet bij de vaak geroemde voorbeeldprof Gudelj. En dus is het aannemelijk dat de ervaren zaakwaarnemer Vlado Lemic om de hoek kwam kijken en de vertrekstrategie bepaalde. Lemic zal van Overmars zwart op wit willen hebben hoe hoog de transfersom is en zal de Servische international in zijn immense netwerk aanbieden.

Dus lijkt de oplossing, waar Overmars in de verklaring op de website over repte, eenvoudig. Zeker omdat Ajax met Ziyech, Lasse Schöne, Jairo Riedewald, Riechedly Bazoer en de aanstormende talenten Donny van de Beek, Abdelhak Nouri, Frenkie de Jong en Carel Eiting een overschot aan middenvelders heeft. Alleen zal Ajax door de keuzes van Bosz in sommige gevallen zijn verlies moeten nemen. Zeker omdat Van de Beek en Nouri ondubbelzinnig is beloofd dat er middenvelders vertrekken. Overmars en Bosz zijn samen verantwoordelijk voor het overschot aan middenvelders, dat het tweetal er eerder toe verleidde te zeggen dat de komst van Ziyech niet nodig was.

Een grotere zorg voor de Ajax-directeur dan Gudelj te slijten, zal het zijn dat de kikkers maar uit de Ajax-kruiwagen blijven springen. Zijn Riedewald en Kenny Tete de volgende springers? Bosz heeft – met twaalf overwinningen en drie gelijke spelen in de laatste vijftien wedstrijden – natuurlijk alle recht om spelers als Gudelj op de bank te zetten, maar de gebrekkige communicatie met zijn spelers lijkt een structureel probleem.

Na Jong Oranje-Jong Turkije zei Riedewald dat hij in het bekerduel met Willem II op 21 september rust kreeg, ’hij nu wel was uitgerust, hoor’ en nooit tekst en uitleg kreeg van Bosz. Bij El Ghazi en Bazoer was het volgens hen precies hetzelfde verhaal en de buitenspeler vroeg de trainer of hij nóg meer vriendjes (dan Bertrand Traoré) ging opstellen.

Ook in de affaire-Gudelj hebben de sociale vaardigheden van Bosz volgens betrokkenen tekortgeschoten. De speler gaf overigens voor Celta de Vigo thuis al aan op de tribune te willen plaatsnemen, maar hield dat op verzoek van Bosz binnenskamers en zette zich over de mentale dip heen. Hij vroeg Bosz volgens bronnen rondom het elftal woensdag en eergisteren opnieuw op welke punten hij zich moest verbeteren om in aanmerking te komen voor een basisplaats. De trainer bleef dat antwoord schuldig en beaamde slechts dat Gudelj uitstekend trainde.

Dat Bosz niet verder zou zijn gekomen dan te stellen dat hij ’niet ging wisselen, omdat de resultaten goed waren’, was voor Gudelj de druppel. Ajax had voor zijn verwijdering uit de selectie met hem ook vier wedstrijden op rij gewonnen (Go Ahead Eagles uit 0-3, Vitesse thuis 1-0, Panathinaikos uit 1-2 en Heracles uit 0-2) en Gudelj scoorde daarin twee keer, in Deventer en Almelo.

De confrontatie met de middenvelder had niet op straat hoeven liggen als Bosz open had gecommuniceerd dat Gudelj in zijn ogen gewoon niet goed genoeg was voor Ajax en niet meer zou spelen. En als Overmars had aangegeven mee te werken aan een wintertransfer en een redelijk transferbedrag had genoemd. Gudelj is gebeld, maar was niet voor commentaar bereikbaar.

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door GangstaRiB » ma nov 07, 2016 4:24 pm

Wat een slecht stuk weer van de Telegraaf. Om te huilen. Opzouten met die Gudelj. We weten het nu wel. Het gaat zeker goed met Ajax, de Telegraaf moet weer stoken. :excited.gif: :excited.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door wimpey » ma nov 07, 2016 4:56 pm

Lionel schreef:Het spel is niet perse beter. Kakkerlakken-uit sloeg nergens op. Utrecht thuis.
Ik zie weer spelers waarvan ik met regelmaat geniet. Dat was, sinds Eriksen, weer effe geleden. Dus ik ben wel positief. Dit is een team in ontwikkeling. Sanchez, Ziyech en Dolberg zijn verdomd goede spelers. Jongens als Onana, Sinkgraven, Klaassen, Traoré kunnen ook een eind komen.

Het wachten is op De Ligt, de verkoop van wat dead wood en hopelijk een of twee goede aankopen. Dan gaat deze selectie weer stappen maken. Ik heb er wel fiducie in.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door Lionel » ma nov 07, 2016 4:58 pm

Dat is toch wat anders dan dat het spel goed is?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door 999 » ma nov 07, 2016 5:03 pm

In maart bedanktie hij nog voor het servies elftal omdat er " Spelers die bij hun clubs op de reservebank zitten of zelfs op de tribune, spelen wel in het Servische elftal. " .. dus wat zeurt hij nou :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door elliquido » ma nov 07, 2016 5:42 pm

natuurlijk alle recht om spelers als Gudelj op de bank te zetten, maar de gebrekkige communicatie met zijn spelers lijkt een structureel probleem

speltechnisch kunnen ze Bos niet pakken, op behaalde punten ook niet, europees gaat het voor de wind, hij haalt de kerst, met zachte heelmeesters pakken ze hem ook niet, dus... het wordt de communicatie.

WOEHAHAHAHAHAHA

Het is te ranzig voor woorden.

Wegwezen met die pseudo vedettes en puberheertjes. Voetballeuhh.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door Marillion » ma nov 07, 2016 9:29 pm

Het is lastig beoordelen van buitenaf. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me wel wat zorgen maak om de hoeveelheid verhalen over ontevreden spelers. Je hebt er namelijk toch echt meer dan elf nodig om kampioen te spelen. Overigens heb ik op basis van zijn interviews de indruk dat Bosz juist erg duidelijk communiceert. Als hij op dezelfde wijze met zijn spelers praat kan ik me niet voorstellen dat je misverstanden krijgt.

Al kun je dan natuurlijk nog wel ontevreden spelers hebben als zij van mening zijn dat ze in de basis horen te staan. Ik lees in dit stukje dat Gudelj kennelijk heeft gevraagd wat hij moet verbeteren om weer in het elftal te komen. Dat lijkt me een valide vraag. Alleen is het antwoord natuurlijk niet altijd zo eenvoudig. Je hebt immers ook te maken met de prestaties van andere spelers. Je kunt 'm wel vertellen waar zijn verbeterpunten liggen maar daar zitten verder geen garanties aan vast.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door elliquido » ma nov 07, 2016 9:42 pm

Waar moet ik dan op verbeteren is typisch een arbeidsrechtelijke vraag. Zo'n standaard vraag in geval van conflict.
Je bent gvd topvoetballer. Dan moet je altijd verbeteren. En in het geval van gudelj, begin eens bij je handelingssnelheid en je pass naar voren.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door wimpey » ma nov 07, 2016 9:44 pm

Marillion schreef: Ik lees in dit stukje dat Gudelj kennelijk heeft gevraagd wat hij moet verbeteren om weer in het elftal te komen. Dat lijkt me een valide vraag. Alleen is het antwoord natuurlijk niet altijd zo eenvoudig.
Als Gudelj z'n wedstrijden terug ziet, dan ziet ie zelf wel waar het allemaal aan schort. Dat strekt van niet doordekken tot technisch onvermogen tot de oplossing die het spel versnelt niet zien of niet kunnen / durven uitvoeren.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door Sandro » ma nov 07, 2016 9:45 pm

elliquido schreef:Waar moet ik dan op verbeteren is typisch een arbeidsrechtelijke vraag. Zo'n standaard vraag in geval van conflict.
Ja, dat dus. Voor mij staat het vast dat Gudelj, flink beïnvloed door z'n zaakwaarnemer, heeft besloten om de knuppel in het hoenderhok te gooien.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door Mano » di nov 08, 2016 8:59 am

wimpey schreef:
Lionel schreef:Het spel is niet perse beter. Kakkerlakken-uit sloeg nergens op. Utrecht thuis.
Ik zie weer spelers waarvan ik met regelmaat geniet. Dat was, sinds Eriksen, weer effe geleden. Dus ik ben wel positief. Dit is een team in ontwikkeling. Sanchez, Ziyech en Dolberg zijn verdomd goede spelers. Jongens als Onana, Sinkgraven, Klaassen, Traoré kunnen ook een eind komen.

Het wachten is op De Ligt, de verkoop van wat dead wood en hopelijk een of twee goede aankopen. Dan gaat deze selectie weer stappen maken. Ik heb er wel fiducie in.
Mee eens!

Zoals Ajax speelde tegen Celta heb ik de laatste 2 jaar onder FdB niet meer gezien.
Het spel is zeker beter, nog niet 90minuten maar wel beter.

sommige verwachten 180gr ommezwaai en/of barcelona niveau. Als je voor 85% met dezelfde spelersgroep werkt als FdB deed, kan je niet verwachten dat het spel beter wordt.

Maar er zijn wat AT'ers die denken dat de halve selectie bij Barca gaat eindigen :smallgrin.gif: dus ja, dan is het spel slecht :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door Mano » di nov 08, 2016 10:55 am

Bijzonder eigenlijk dat je als werkgever door zo'n over het paard getilde werknemer in een positie gedrukt kan worden :confused.gif:

Wat zijn je opties?
* hem tot 2020 op de tribune laten verpieteren. Kosten: tot 2020 zijn basis salaris + verlies transfersom (10mio)
* Hem direct verkopen tegen een acceptabel bedrag. 1mio? 5mio? 10mio?
* Van hem een claim eisen wegens werkweigering, in combinatie met ontslag op staande voet?

De speler flikt een streek en de club kost het geld. Daar zou eigenlijk een keer jurisprudentie op moeten volgen waardoor een speler hier niet 'gratis' mee wegkomt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door Demosthenes » di nov 08, 2016 11:16 am

Hem direct verkopen tegen een acceptabel bedrag.
Dat zal wachten tot de winterstop worden, direct verkopen kan volgens mij niet.

Hij kan wel zijn contract laten ontbinden, maar dan tegen een vergoeding en die zal in zijn geval te hoog zijn of is Lemic zo rijk dat Lemic dat betaalt, wetende wat hij Gudelj voor meer kan verkopen? Ik weet niet of zo'n constructie is toegestaan. In de winter krijgt Ajax wel het bedrag terug dat Gudelj heeft gekost.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door WP_Legend » di nov 08, 2016 12:07 pm

Maar betekent dat ook meteen dat Dragisa Gudelj gaat vertrekken :-(

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door Duke » di nov 08, 2016 12:38 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door InnerHarbour » di nov 08, 2016 1:04 pm

:drecul.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door InnerHarbour » di nov 08, 2016 1:08 pm

Schone was van de week ook dodelijk voor hem toen juist uitgerekend hem werd gevraagd of hij er ooit aan gedacht had om er mee op te houden omdat hij het niet meer kon opbrengen. "Zo zit ik niet in elkaar" was het antwoord.
YNWA

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door Mr. Ajax » di nov 08, 2016 4:25 pm

InnerHarbour schreef: :drecul.gif:

Die zag ik ook voorbij komen, hij is goed! :biggrin.gif: :ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door Lionel » di nov 08, 2016 5:44 pm

Keihard spelen. 100% salaris inhouden en €10 miljoen eisen als transfersom. Anders gewoon lekker nog vier jaar op de tribune.
IK GELOOF!!!!!!

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door Javiskamp » di nov 08, 2016 8:04 pm

Lionel schreef:Keihard spelen. 100% salaris inhouden en €10 miljoen eisen als transfersom. Anders gewoon lekker nog vier jaar op de tribune.
Dus anders 4 jaar lang een tribuneklant zoveel betalen?

Ik zou er direct voor tekenen als Gudelj zijnde

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door Mr. Ajax » di nov 08, 2016 8:43 pm

Javiskamp schreef:
Lionel schreef:Keihard spelen. 100% salaris inhouden en €10 miljoen eisen als transfersom. Anders gewoon lekker nog vier jaar op de tribune.
Dus anders 4 jaar lang een tribuneklant zoveel betalen?

Ik zou er direct voor tekenen als Gudelj zijnde
Want 4 jaar lang op de tribune zitten zal wonderen doen voor zijn carierre?

Ik kan er met mijn hoofd nog steeds niet bij hoe een professionele voetballer zoiets kan maken. Het is ook geen tienertje van 16 he. Wat een eikel.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Nemanja Gudelj

Bericht door Javiskamp » di nov 08, 2016 8:50 pm

Mr. Ajax schreef:
Javiskamp schreef:
Lionel schreef:Keihard spelen. 100% salaris inhouden en €10 miljoen eisen als transfersom. Anders gewoon lekker nog vier jaar op de tribune.
Dus anders 4 jaar lang een tribuneklant zoveel betalen?

Ik zou er direct voor tekenen als Gudelj zijnde
Want 4 jaar lang op de tribune zitten zal wonderen doen voor zijn carierre?

Ik kan er met mijn hoofd nog steeds niet bij hoe een professionele voetballer zoiets kan maken. Het is ook geen tienertje van 16 he. Wat een eikel.
Nee... voor zijn cariere niet... voor zijn portemonnee wel. Ik krijg als wetkloze niet zoveel betaald hoor... dan doettie het die 4 jaar toch best aardig als WWer.

Hij gaat er hij een andere club ook niet meer op verdienen... en daar moettie wel spelen.

Het is voetballers toch om geld te doen?

Laat hem op zijn minst opdraven bij jong ajax op de bank... alssie dat niet doet is het werkwijgering en kan je hemr uit gooien...

Iemand betaald op de tribune zetten... wil ik ook wel... :)

Plaats reactie