Arkadiusz Milik

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Cluijffert » zo feb 28, 2016 10:15 am

Het is na Huntelaar weer eens een echte spits, maar als bij Ajax een dergelijke speler niet goed gebruikt wordt en het spel niet wordt afgestemd om hem in stelling te brengen, dan werkt het natuurlijk ook niet. Credits voor Milik dat ie er nog zoveel ingeschopt heeft.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Jinne » wo apr 27, 2016 6:35 pm

Sevilla zou belangstelling hebben.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Lionel » wo apr 27, 2016 8:21 pm

25+ na het EK. Strik erom.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Jöhnk » do apr 28, 2016 5:13 pm

Zo denken ze er bij Ajax ongetwijfeld ook over. Ik heb het gevoel dat TH hem liever gisteren dan vandaag verkoopt, om daarna Vincent Janssen te kunnen halen. Merkwaardig, want Milik is de eerste spits onder het bewind van FdB die voldoet.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Sandro » do apr 28, 2016 6:48 pm

Ik zou met Milik verder proberen te gaan. Goede spits voor Ajax. In ieder geval Janssen niet kopen, dat zou te opportunistisch zijn. Op de beurs is het ook: buy when the price is low and sell high. Kans is groot dat als je hem nu koopt dat dat dichtbij z'n piek is (qua transferprijs) na de hype die ontstaan is.

Ik ken die Thomas van AT helemaal niet, maar het klopt natuurlijk wat hij zegt: van een speler die je kent weet je op een gegeven moment wat je van hem kunt verwachten en dan verdwijnt het verrassingseffect. Bij een speler die net opkomt is alles nog verrassend en speciaal als hij iets goed doet.Daar zijn we als supporter gevoelig voor. Bij Milik gaat dat overigens niet op want die heeft zich tegen de stroom in omhoog gevochten :biggthumpup.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Demosthenes » do apr 28, 2016 8:14 pm

Jöhnk schreef:Zo denken ze er bij Ajax ongetwijfeld ook over. Ik heb het gevoel dat TH hem liever gisteren dan vandaag verkoopt, om daarna Vincent Janssen te kunnen halen. Merkwaardig, want Milik is de eerste spits onder het bewind van FdB die voldoet.
Het gaat om geld, m.a.w. als hij vijftien miljoen (kostte hij drie miljoen?) opbrengt is Ajax dik tevreden. Het blijft een gok, want in Duitsland scoorde hij niet, was hij nog te jong of is het Dost, De Jong en vul maar in?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do apr 28, 2016 8:28 pm

Ik heb er eerlijk gezegd (nog) geen vertrouwen in dat hij structureel blijft scoren. Hij blijft te beperkt door alles alleen met links te doen. Dat is te eenvoudig te verdedigen, zeker voor tegenstanders in de CL. Hij rendeert denk ik beter in een 4-4-2.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Marillion » vr apr 29, 2016 9:01 am

De vraag is of hij de ontwikkeling van de laatste maanden door weet te zetten. Het heeft even geduurd maar nu is hij toch wel belangrijk geworden. En dat is best knap want er was weinig vertrouwen in hem. Die drive van hem is iets dat me erg aanspreekt, naast dat goede linkerbeen.

Hij is voetballend nog altijd niet het beste wat je zou mogen wensen. Maar ik zou nog wel een seizoen verder willen om te zien wat voor winst daar te behalen is. Milik heeft alles bij elkaar toch wel een hoop goede punten voor een spits. En je moet bovendien maar zien wat er terugkomt. Huntelaar gaat het voetballend bijvoorbeeld echt niet beter doen.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Demosthenes » vr apr 29, 2016 10:05 am

Het heeft even geduurd maar nu is hij toch wel belangrijk geworden.
Belangrijk zijn in Nederland, dat is geen garantie voor succes in een topcompetitie. Ajax zal echt wel oogsten, want ik heb niet het gevoel dat Milik het werkelijke vertrouwen van het TH heeft, dit gezien de zoektocht naar een spits.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Marillion » vr apr 29, 2016 10:12 am

Daar lijkt het inderdaad op. Toch zou ik wel verder willen want ik betwijfel of de alternatieven het beter gaan doen. Wat mij erg aanspreekt bij Milik is dat hij heel gedreven is om zichzelf te verbeteren. En hij is daarin ook geslaagd ondanks het gebrek aan vertrouwen. Wat is er dan mogelijk als je wel het volledige vertrouwen krijgt vraag ik mij af.

Ik heb 'm de afgelopen weken een aantal keren goed naar de eerste paal zien komen. Hij maakt belangrijke doelpunten en kan omgaan met druk want hij presteert op het moment dat het moet. Dat is een prima basis om verder te gaan.

Huntelaar is voetballend echt niet beter en is op zijn retour. Waarbij ik nog even wil aantekenen dat die hele generatie vroeg oud lijkt te zijn. Van Haller en Janssen wil ik ook nog wel even zien hoe ze het bij Ajax zouden doen. Ik denk dat Milik zoals hij nu speelt er 25 tot 30 maakt in een heel seizoen als Ajax spits. Stel dat we hem ook nog wat beter aan het voetballen krijgen ben je helemaal spekkoper.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Sandro » vr apr 29, 2016 10:14 am

Demosthenes schreef:
Het heeft even geduurd maar nu is hij toch wel belangrijk geworden.
Belangrijk zijn in Nederland, dat is geen garantie voor succes in een topcompetitie. Ajax zal echt wel oogsten, want ik heb niet het gevoel dat Milik het werkelijke vertrouwen van het TH heeft, dit gezien de zoektocht naar een spits.
Ik vind het jammer; die jongen heeft enorm veel karakter getoond. Geef die jongen nog een jaar de tijd. Nu verkopen op het moment dat het goed loopt bij hem en er weer iemand voor terughalen die het vertrouwens nog moet verdienen :excited.gif: Ik weet wel dat het allemaal om geld draait, maar ik zie er zo snel geen betere voor terug komen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Andriy Demchenko » za apr 30, 2016 6:57 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Ik zou met Milik verder proberen te gaan. Goede spits voor Ajax. In ieder geval Janssen niet kopen, dat zou te opportunistisch zijn. Op de beurs is het ook: buy when the price is low and sell high. Kans is groot dat als je hem nu koopt dat dat dichtbij z'n piek is (qua transferprijs) na de hype die ontstaan is.

Ik ken die Thomas van AT helemaal niet, maar het klopt natuurlijk wat hij zegt: van een speler die je kent weet je op een gegeven moment wat je van hem kunt verwachten en dan verdwijnt het verrassingseffect. Bij een speler die net opkomt is alles nog verrassend en speciaal als hij iets goed doet.Daar zijn we als supporter gevoelig voor. Bij Milik gaat dat overigens niet op want die heeft zich tegen de stroom in omhoog gevochten :biggthumpup.gif:
Ik vind Milik niet verkeerd voor Ajax maar ik snap het wel mochten ze hem inruilen voor Janssen, die laatste heeft in mijn ogen nog meer wapens en past nog iets beter bij het Ajaxspel. Daarop wil ik Ajax niet veroordelen op opportunisme.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Sandro » za apr 30, 2016 7:31 pm

Dat kan. Ik vind dat wel opportunistisch aangezien hij pas sinds kort echt opvalt. Vind ik een te smalle basis om te kunnen inschatten of hij gaat slagen bij Ajax.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Andriy Demchenko » za apr 30, 2016 8:02 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Dat kan. Ik vind dat wel opportunistisch aangezien hij pas sinds kort echt opvalt. Vind ik een te smalle basis om te kunnen inschatten of hij gaat slagen bij Ajax.
Vind ik wel meevallen, gaat er vooral hoe hij speelt, aan doelpunten wil ik niet alles aflezen. Hoe hij speelde tegen Engeland werd ik vrolijk van.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Sandro » za apr 30, 2016 8:13 pm

Andriy Demchenko schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:Dat kan. Ik vind dat wel opportunistisch aangezien hij pas sinds kort echt opvalt. Vind ik een te smalle basis om te kunnen inschatten of hij gaat slagen bij Ajax.
Vind ik wel meevallen, gaat er vooral hoe hij speelt, aan doelpunten wil ik niet alles aflezen. Hoe hij speelde tegen Engeland werd ik vrolijk van.
Dat was één wedstrijd. Een oefenpotje, dat bedoel ik met opportunisme. Ik moet het nog zien. Het zou natuurlijk een fantastische speler kunnen worden, maar ik ben nog niet overtuigd. Er hangt een prijskaartje aan.

Wat mij betreft gaat Ajax nog een jaartje door met Milik en gaan de scouts in de tussentijd zoeken naar een soort Janssen nog voordat hij helemaal doorbreekt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Marillion » ma mei 09, 2016 9:07 am

Na de wissel van afgelopen zondag schat ik zo in: Als De Boer blijft zal Milik wel vertrekken deze zomer. Wanneer je in deze situatie als spits naar de kant moet dan is het wel duidelijk dat de trainer geen onvoorwaardelijk vertrouwen in je heeft.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door peter » ma mei 09, 2016 9:25 am

Gouden wissel. Je moet scoren en haalt dan je aanspeelpunt eruit en vervangt deze door El Ghazi en gaat vervolgens de lange ballen op 'm pompen. En dat allemaal met Mikey als numero 10 die de afvallende bal pakt. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Marillion » ma mei 09, 2016 9:27 am

Ja, dat was een tamelijk ongebruikelijk scenario. Om het maar eens op een aardige manier te zeggen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Jinne » ma mei 09, 2016 9:30 am

Is Milik trouwens de enige Eredivisie speler die naar het EK gaat? Of zit een Larsson van Heerenveen ook nog dichtbij een selectie?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Lionel » ma mei 09, 2016 9:41 am

Peter schreef:Gouden wissel. Je moet scoren en haalt dan je aanspeelpunt eruit en vervangt deze door El Ghazi en gaat vervolgens de lange ballen op 'm pompen. En dat allemaal met Mikey als numero 10 die de afvallende bal pakt. :smallgrin.gif:
Op basis van deze wissel moet Frank ontslagen worden. Wat een onkunde.

Frank moest ook nog even aangeven dat niet AEG de ballen moest doorkoppen maar Mike :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door 999 » ma mei 09, 2016 9:47 am

Ach was lood om oud ijzer, Milik bakte er ook geen ruk van.Steeds balverlies en een aanval opzetten kun je met hem ook niet.Maar was wel komisch om te zien dat steeds V.d. Hoorn voor de kans moest gaan ...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Marillion » ma mei 09, 2016 9:49 am

Hij speelde inderdaad niet goed maar de kans dat er een bal voor zijn linker valt is altijd aanwezig. Ik had er meer vertrouwen in dat hij uit het niets een doelpunt zou maken dan dat El Ghazi dat zou doen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door 999 » ma mei 09, 2016 10:01 am

We zullen het nooit weten ...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door 999 » ma mei 09, 2016 10:24 am

Overigens wordt de counter waar door het doelpunt van De Graafschap valt ingeluid door balverlies van Milik.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Arkadiusz Milik

Bericht door Lionel » ma mei 09, 2016 10:28 am

999 schreef:Overigens wordt de counter waar door het doelpunt van De Graafschap valt ingeluid door balverlies van Milik.
Milik is dan ook een matige spits. Weg ermee.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie