John Heitinga

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Marillion » di jun 16, 2015 9:22 am

Het pleit voor hem dat hij op relatief jonge leeftijd de stap terug naar Ajax wil maken en daar ten opzichte van zijn huidige contract veel geld voor wil inleveren. Al kan de pessimist natuurlijk met hetzelfde gemak stellen dat hij kennelijk op z'n 31e al niet goed genoeg meer is om ergens anders nog een beter contract te krijgen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Chris » di jun 16, 2015 9:42 am

Marillion schreef:
Chris schreef:Op het eerste oog geen slechte deal. De vraag is alleen: hoeveel water heeft hij bij de wijn gedaan en kan hij echt de Ooijer/Poulsen rol vervullen.
En zijn we daar dan blij mee? Ik blijf er bij dat Ooijer helemaal niets heeft toegevoegd. Leuk die verhalen over de kleedkamer. Maar ik zoek liever een speler die op het veld een meerwaarde is.

Wat Heitinga betreft. Als hij komt zal hij een koppel gaan vormen met Veltman? Dan heb je dus twee jongens die het in eerste instantie niet van hun verdedigende kwaliteiten moeten hebben. Als je Veltman een serieuze kans wil geven na zijn drama seizoen doe je er in mijn ogen veel verstandiger aan om een ijzersterke mandekker naast hem neer te zetten. Dikke kans dat Veltman dan met veel meer vertrouwen speelt.
Ik wel. Ik denk dat jonge jongens sturing nodig hebben. A la Poulsen, a la Ooijer. Een voorbeeld hoe je leeft als prof. Altijd op zoek naar het extra stapje. Ik denk dat hij ook meerwaarde kan hebben op het veld. Niet alleen voetballend, maar ook sturend. Hij kan wel de boel doen ontvlammen om de boel wakker te krijgen na middenweeks Europees duel.
Chris a.k.a Giiser

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Yopi » di jun 16, 2015 9:59 am

Ik hoop dat ze bij de keuring goed naar zijn knieën kijken!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: John Heitinga

Bericht door Lionel » di jun 16, 2015 10:58 am

Marillion schreef:Het pleit voor hem dat hij op relatief jonge leeftijd de stap terug naar Ajax wil maken en daar ten opzichte van zijn huidige contract veel geld voor wil inleveren. Al kan de pessimist natuurlijk met hetzelfde gemak stellen dat hij kennelijk op z'n 31e al niet goed genoeg meer is om ergens anders nog een beter contract te krijgen. :smallgrin.gif:
Ik geloof er niks van dat hij zo graag naar Ajax wilt komen. Die jongen zit op de bank bij Hertha. Dan zou een volgende stap de 3e Bundesliga zijn ofzo.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: John Heitinga

Bericht door wimpey » di jun 16, 2015 11:14 am

Lionel schreef: Ik geloof er niks van dat hij zo graag naar Ajax wilt komen.
+ 1. Er was interesse uit het MO en China. Dan sta je dus niet meer op de kaart en mag je blij zijn dat je bij Ajax kan terugkeren. Gast heeft gewoon eieren voor z'n geld gekozen. Een jaar + optie i.p.v. 2 jaar was blijkbaar ook geen heet hangijzer.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: John Heitinga

Bericht door Mano » di jun 16, 2015 11:16 am

China of Ajax...

in die categorie zitten we nu.... :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10329
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: John Heitinga

Bericht door WP_Legend » di jun 16, 2015 11:32 am

ze betalen daar goed hoor (Drogba verdiende er 12M Euro per jaar) en ze hebben daar best aardige spelers rondlopen af en toe (Keita, Gilardino, Anelka, Diamanti, Drogba om er een paar te noemen)

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: John Heitinga

Bericht door Lionel » di jun 16, 2015 1:29 pm

Dat kan straks ook nog.

Vinden jullie het niet gek dat hij terugkomt en bakken met geld inlevert? Neem ook mee dat hij op de bank zat bij Hertha.
IK GELOOF!!!!!!

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: John Heitinga

Bericht door Chris » di jun 16, 2015 1:31 pm

Lionel schreef:Dat kan straks ook nog.

Vinden jullie het niet gek dat hij terugkomt en bakken met geld inlevert? Neem ook mee dat hij op de bank zat bij Hertha.
Om enige nuance daar in te maken. Voordat Luhukay werd ontslagen en dan Heitinga geblesseerd raakte, speelde bijna alle wedstrijden in de basis.
Chris a.k.a Giiser

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: John Heitinga

Bericht door Lionel » di jun 16, 2015 1:32 pm

Ging hij mee naar Brazilie?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: John Heitinga

Bericht door Duke » di jun 16, 2015 1:40 pm

Ik zag trouwens dat Heitinga 87 interlands heeft gespeeld, ik had geen idee dat het er zo veel waren!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: John Heitinga

Bericht door beelzebub » di jun 16, 2015 2:59 pm

En een WK-finale gespeeld. Weliswaar ging hij eraf met rood in de verlenging, maar toch.

Wanneer is Johnny eigenlijk een grote John geworden? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Yopi » di jun 16, 2015 3:35 pm

Ik vind Heitinga een sympathieke kerel. Daarom zal het me pijn doen als hij terug bij Ajax afgaat als een gieter.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Marillion » di jun 16, 2015 6:04 pm

Lionel schreef:Dat kan straks ook nog.

Vinden jullie het niet gek dat hij terugkomt en bakken met geld inlevert? Neem ook mee dat hij op de bank zat bij Hertha.
Je kan het ook een bewijs van ambitie vinden. Hij wil kennelijk graag bij Ajax laten zien wat hij nog kan. Met zijn verleden als international was een transfer voor een dikke zak geld echt wel mogelijk geweest. Maar Heitinga kiest er dus voor om voor zijn kansen bij Ajax te gaan met daarbij toch het nodige risico op imagoschade als het mislukt.

Wat je ook van hem denkt als speler. Dat hij nu als 31 jarige deze keuze maakt valt te respecteren. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: John Heitinga

Bericht door Cruijff » di jun 16, 2015 7:30 pm

Marillion schreef:Wat je ook van hem denkt als speler. Dat hij nu als 31 jarige deze keuze maakt valt te respecteren. :biggthumpup.gif:
Welnee, hij is achtereenvolgens in drie verschillende landen met grote regelmaat op de tribune beland en grijpt nu deze kans aan om de populaire jongen uit te hangen. Als zijn carrière zich op dit moment nog in het stadium zou bevinden van waar Robben en Sneijder nu zitten, of zelfs nog dik twee categorieën onder hen, dan zou Heitinga een terugkeer geen seconde overwegen.
Marillion schreef:Het pleit voor hem dat hij op relatief jonge leeftijd de stap terug naar Ajax wil maken en daar ten opzichte van zijn huidige contract veel geld voor wil inleveren.
Ik vond eerlijk gezegd dat hij relatief vroeg bij Ajax vertrok. Hij presenteerde zich als de über ras Ajacied, maar hij had amper een half seizoen achtereen constante prestaties laten zien en hij nam al direct de benen naar een subtopper.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Marillion » di jun 16, 2015 8:08 pm

In plaats van de populaire jongen uit te hangen kan hij ook gewoon een veel dikker contract tekenen. Er is echt wel een club te vinden die hem ondanks de afgelopen jaren een veelvoud wil betalen van het bedrag dat hij bij Ajax kan krijgen.

Ik ben op zichzelf overigens helemaal niet voor de transfer. Van de centrale verdedigers die we hebben zie ik eigenlijk alleen iets in Veltman. Die heeft echter ook gebreken en ik zou er daarom voor kiezen om er een speler naast te zetten die dat compenseert. Dan kom ik echter in mijn gedachten uit bij een fysiek sterke en snelle mandekker die gewoon een spits kan uitschakelen. Vervolgens mag Veltman zich dan bezighouden met inschuiven en opbouwen. Met Heitinga staan er nu grofweg twee dezelfde types.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: John Heitinga

Bericht door Duke » di jun 16, 2015 8:31 pm

Marillion schreef:
Lionel schreef:Dat kan straks ook nog.

Vinden jullie het niet gek dat hij terugkomt en bakken met geld inlevert? Neem ook mee dat hij op de bank zat bij Hertha.
Je kan het ook een bewijs van ambitie vinden. Hij wil kennelijk graag bij Ajax laten zien wat hij nog kan. Met zijn verleden als international was een transfer voor een dikke zak geld echt wel mogelijk geweest. Maar Heitinga kiest er dus voor om voor zijn kansen bij Ajax te gaan met daarbij toch het nodige risico op imagoschade als het mislukt.

Wat je ook van hem denkt als speler. Dat hij nu als 31 jarige deze keuze maakt valt te respecteren. :biggthumpup.gif:
Eens. Spelers worden hier erg makkelijk afgeschreven.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: John Heitinga

Bericht door peter » di jun 16, 2015 10:31 pm

Los daar van. Het siert hem wel dat hij het graag bij Ajax nog wil laten zien op relatief jonge leeftijd inderdaad. Veel van die jongens kiezen dan toch voor een vet contract in de woestijn.

Verder verwacht ik er overigens vrij weinig van. Speelt Veltman niet uit de basis en op links komt hij niet uit de verf.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: John Heitinga

Bericht door Cruijff » wo jun 17, 2015 8:46 am

Peter schreef:Los daar van. Het siert hem wel dat hij het graag bij Ajax nog wil laten zien op relatief jonge leeftijd inderdaad. Veel van die jongens kiezen dan toch voor een vet contract in de woestijn.

Verder verwacht ik er overigens vrij weinig van. Speelt Veltman niet uit de basis en op links komt hij niet uit de verf.
Mwa. Mijn punt is vooral dat het vooral zijn eerste optie is omdat hij werkelijk 3 dramatische seizoenen op een rij achter de rug heeft. Zou Heitinga wat hoger aan de apenrots staan in de voetbalwereld dan zou hij met gemak tot zijn 34e hebben gewacht of tot een moment dat hij nog veel ouder en nog versletener zou zijn...................

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: John Heitinga

Bericht door wimpey » wo jun 17, 2015 9:01 am

Cruijff schreef: Zou Heitinga wat hoger aan de apenrots staan in de voetbalwereld dan zou hij met gemak tot zijn 34e hebben gewacht of tot een moment dat hij nog veel ouder en nog versletener zou zijn...................
Zo is het maar net. Het M-O en China lonkten. Dan weet je het wel...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: John Heitinga

Bericht door Marillion » wo jun 17, 2015 9:27 am

Dat is wel waar maar ik schat zo in dat er genoeg spelers zijn die daar dan voor zouden kiezen omdat het financieel gezien gewoon vele malen interessanter is. Wat dichterbij huis zou waarschijnlijk ook nog wel lukken. Ik denk dan aan Turkije, wellicht Engeland bij een club uit de Championship.

De gemiddelde AT'er zit vanavond nog op zo'n locatie als het contract maar goed genoeg is.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: John Heitinga

Bericht door Lionel » wo jun 17, 2015 9:54 am

De gemiddelde AT-er verdient hier niet maar 1 miljoen bruto.

Wissel bij Everton... oke. Maar ik las dat hij ook bij Fulham niet speelde en afgelopen jaar dus amper bij Hertha.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: John Heitinga

Bericht door Ajaciedjuh » wo jun 17, 2015 9:57 am

Heitinga wil wel erg graag laten weten dat hij fit is. De ene foto naar de andere op twitter/Instagram. :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: John Heitinga

Bericht door wimpey » wo jun 17, 2015 10:02 am

Lionel schreef:De gemiddelde AT-er verdient hier niet maar 1 miljoen bruto.
Pcs. Daar komen jij en ik ons bed niet voor uit. :hypocrite.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: John Heitinga

Bericht door Lionel » wo jun 17, 2015 10:08 am

Hertha laat hem, ondanks een doorlopend contract, transfervrij gaan.

Ajax wilt geld zien voor Sig met het risico dat hij er komend seizoen nog is.

Moet je nagaan.... :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie