Kolbeinn Sigthórsson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door zeux » za jul 05, 2014 4:06 pm

Een gedachtepiste verder, voortdenkend op het gegeven dat mannen van 8-10 miljoen niet komen vanwege het salarisplafond: als dat zo is, is het dan de moeite waard om - binnen kaders, voorzichtigheden en verantwoorde parameters - na te denken over het iets verhogen van het salarisplafond om wél in beeld te komen bij de juiste groep?

Misschien alleen al vanwege het feit dat het miljoen alweer wat jaar geleden als max is vastgesteld en de wereld (plus salarisontwikkelingen) niet stil staan in die tijd?

Dan is natuurlijk de vraag: welk salarisplafond past bij het transferniveau van 8-10 miljoen, in acht nemend dat Ajax waarschijnlijk nooit PL-salarissen zal kunnen betalen (maar andere incentives heeft).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Yopi » za jul 05, 2014 4:20 pm

Maakt dat dan uit? Met een hoger salarisplafond kunnen we nog steeds niet op tegen de middenmoot van de Engelse of Duitse competities.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door zeux » za jul 05, 2014 4:30 pm

Dat is dus de vraag.

Ajax heeft incentives, zoals ik al zei. Het heeft een zeer goede track record kwa springplank voor echte toppers (van Zlatan tot Suarez en van Eriksson tot Vertonghen, en dan nog de trits Nederlandse jongens), er loopt een schat aan voetbalervaring op het allerhoogste niveau in de trainersstaf rond, Ajax speelt CL, je weet dat je zeker speelt en waarschijnlijk belangrijk kunt zijn.

De broodvoetballert zal zeker altijd voor het geld gaan, die hopt van het midden van de Bundesliga naar de onderkant van de PL naar Rusland naar Qatar naar China. Zal hem niet rotten, als hij maar centen vangt. Doorgaans zijn dat niet de spelers waar Ajax iets aan heeft, hoe groot het talent (aanvankelijk) ook lijkt.

Ik denk dus meer aan spelers die in hun carrière willen investeren, die beseffen dat je soms een tussenstop moet maken en dat je dan misschien een paar jaar iets minder verdient, maar vervolgens juist door kunt stoten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Marillion » za jul 05, 2014 4:50 pm

Dat is nu toch ook al het type speler waar Ajax naar kijkt? Jonge talentvolle spelers die graag naar Ajax komen omdat het een goede stap in hun loopbaan kan zijn.

Ik denk dat Ajax het salarisplafond eens in de zoveel tijd best zal indexeren. Maar met salaris gaan we het nooit winnen. Wij moeten het juist hebben van die andere factoren. Goede kansen om je te ontwikkelen als speler. Spelen om prijzen en deelname aan de CL. Dat werk.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Jöhnk » za jul 05, 2014 6:58 pm

zeux schreef:
Jöhnk schreef:Nee, want sommige spelers moeten 6-8-10 miljoen (of meer) kosten maar zijn dat lang niet waard. Vergelijk met het hypothetische geval dat Ten Rouwelaar tien miljoen moet kosten.
Uhm, ja, we hebben het natuurlijk wel over spelers die een meerwaarde hebben ten opzichte van wat uit de jeugdopleiding komt... Dus jongens die hun geld ook waard zijn.
Hoezo hebben we het daar natuurlijk over? Alsof er niet ieder jaar een gigantisch overschatte speler is waarvan het hele land vindt dat Ajax die voor veel geld moet kopen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door zeux » za jul 05, 2014 7:11 pm

Jöhnk schreef:
Hoezo hebben we het daar natuurlijk over? Alsof er niet ieder jaar een gigantisch overschatte speler is waarvan het hele land vindt dat Ajax die voor veel geld moet kopen.
Vast, maar dat is bezijden de discussie die ik wil voeren.

Het gaat mij om de spelers die het wél waard zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Alexander » ma jul 14, 2014 12:03 pm

Ajax rond met QPR, volgens Engelse bronnen. Zou een zege zijn...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Yopi » ma jul 14, 2014 12:04 pm

Hoop wel dat Milik beter is. :blush.gif:

Welke bronnen?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door peter » ma jul 14, 2014 12:05 pm

Altijd al eens willen proberen:

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Alexander » ma jul 14, 2014 12:06 pm

Ik zie Kishna op korte termijn wel in de spits uitkomen. Fisher op links, Kishna in de spits en El Ghazi/Muric/Schone als rechtsbuiten.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 14, 2014 12:09 pm

Als we FdB mogen geloven, trekken ze dan een nieuwe spits aan. De Jong niet meer, wie dan wel!? Bas Dost! :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door InnerHarbour » ma jul 14, 2014 12:10 pm

Ik wens hem veel succes, heeft het niet gebracht, jammer
YNWA

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Lionel » ma jul 14, 2014 12:19 pm

Volgens Voetbalprimeur voor 6,3 miljoen euro.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Alexander » ma jul 14, 2014 12:22 pm

Ben blij als we de aankoopsom eruit kunnen krijgen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Marillion » ma jul 14, 2014 12:23 pm

Prima, hij heeft belangrijke doelpunten gemaakt maar heeft niet de kwaliteiten om de onbetwiste aanvalsleider van Ajax te worden. Ik gun hem het beste bij QPR.

Wat mij betreft halen we geen vervanger. Met Zivkovic en Milik zijn er al twee nieuwe spitsen in huis en Kishna kan er ook spelen. Die positie is dus gewoon prima bezet.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Yopi » ma jul 14, 2014 12:30 pm

Feestdag voor Zuidema. :neutral.gif:

Zal hem ook niet missen. Al heeft hij af en toe nog een belangrijke goal gemaakt.

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Lionel » ma jul 14, 2014 12:30 pm

Ik denk ook niet dat er iemand komt. Kan me dat niet voorstellen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 14, 2014 12:33 pm

Zou raar zijn tov de aankopen. Ik hoop wel dat we ons nog op het middenveld versterken. Een rechtsbuiten is ook welkom (eea afhankelijk van Muric).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Demosthenes » ma jul 14, 2014 5:58 pm

Zag vanochtend dat de broer/zaakwaarnemer van Sigthorsson van niets wist en ik zie nu nergens iets over een transfer, niet op AS, niet op vi.nl en niet op ajax.nl. Ik wacht nog even af.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Zuidema » ma jul 14, 2014 8:35 pm

Yopi schreef:Feestdag voor Zuidema. :neutral.gif:
Eerst zien, dan geloven. Maar hij mag van mij gerust vertrekken en wens hem dan graag het allerbeste toe. In het uiterste geval is zo'n type speler bruikbaar voor een invalbeurt als pinch hitter, maar voor de rest zie ik liever Ajax niet meer op de proppen komen met spelers die zo log, dom en a-technisch zijn. Zo'n speler staat voor mij volledig haaks op wat een Ajacied voor mij behoort te zijn.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jul 14, 2014 8:36 pm

Maar Zuidema, wie moet nu alle beslissende goals tegen de kakkies en de lampjes maken? :666.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Zuidema » ma jul 14, 2014 8:47 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Maar Zuidema, wie moet nu alle beslissende goals tegen de kakkies en de lampjes maken? :666.gif:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat elke 'normale' spits die doelpunten ook wel gemaakt zou hebben. Dat is echt geen bijzonder privilege van Sigi. En waarschijnlijk nog wel meer ook, zodat je eens wat relaxter een wedstrijd had kunnen uitspelen. :666.gif:
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Marillion » ma jul 14, 2014 9:33 pm

Mwah, ondanks al zijn gebreken moet ik eerlijk zeggen dat hij wel degelijk een paar knappe doelpunten heeft gemaakt. Dat doet niet iedereen hem na.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jul 14, 2014 10:11 pm

Ik ben dus bang dat we hem zelfs nog eens gaan missen. Ik was zeker geen fan, maar het is een feit dat hij belangrijke goals maakte. Ik zou zo snel niet weten wie dat in de huidige selectie moet gaan doen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Zuidema » ma jul 14, 2014 10:13 pm

Marillion schreef:Mwah, ondanks al zijn gebreken moet ik eerlijk zeggen dat hij wel degelijk een paar knappe doelpunten heeft gemaakt. Dat doet niet iedereen hem na.
In onderstaande compilatie van zijn 10 doelpunten afgelopen seizoen vind ik de nrs 10 tot en met 3 vrij normale spitsendoelpunten. Alleen de nrs 1 en 2 kan ik dan bijzonder vinden. Beslist goed kopwerk, zeker. Belangrijk ook in die wedstrijden.

https://www.youtube.com/watch?v=YpZC32lEcRk

Maar daar tegenover zou ik een compilatie van minimaal een paar uur kunnen maken aan missers, combinatiegeknoei en andere geneuzel van hem, waar Ajax onnodig veel last van heeft gehad. Doe ik niet, want ik heb geen zin om al die ergernissen te herbeleven. Ik besef dat Ajax zich budgettair behelpen moet met 3e en 4e garnituur, maar mag het alsjeblieft de volgende keer een spits zijn met een ietsiepietsie meer techniek, gogme en dynamiek?

Het zou me trouwens niks verbazen dat FdB straks met Bas Dost komt als vervanger. Om de een of andere reden is Frank kennelijk verzot op dit soort spitsen. Bulykin, Bast Dost al eerder bijna, nou Sigi. Ik deel die liefde dus absoluut niet. Spelers die in de basis zo tekort schieten horen wat bij betreft niet bij Ajax thuis. Never. Voor mij een principekwestie.
Laatst gewijzigd door Zuidema op ma jul 14, 2014 10:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Success will tear us apart.

Plaats reactie