Richairo Zivkovic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48011
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door peter » wo mar 19, 2014 10:34 pm

Beetje branie past wel bij Ajax.

Zo'n Viktor Fischer moet je ook niet neerplempen bij Feyenoord.

De Dominee
Berichten: 5983
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door De Dominee » do mar 20, 2014 9:36 am

Ik ben ook blij met dat soort gasten. Grote bek omdat je weet dat je beter bent dan je tegenstander. Fischer, Kishna, Zivkovic: keep them coming.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Yopi » do mar 20, 2014 9:45 am

Dat jochie bevalt me wel. Straalt uit: kom maar op. :biggthumpup.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Baseman » do mar 20, 2014 10:00 am

Totdat hij niet goed genoeg presteert natuurlijk, dan gaat meteen de kop eraf vanwege de arrogantie en grote bek en 'wie denkt hij wel niet dat hij is'.
Beetje een Nederlandse kwaal...

Dat gezegd hebbende, ik hou er ook van als iemand overtuigd is van eigen kunnen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Yopi » do mar 20, 2014 10:12 am

Nederlandse kwaal? :confused.gif:

Grote bek en niet presteren, daarmee maak je je nergens populair.

Mr. Ajax
Berichten: 14572
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Mr. Ajax » do mar 20, 2014 10:20 am

Yopi schreef:Nederlandse kwaal? :confused.gif:

Grote bek en niet presteren, daarmee maak je je nergens populair.

Haha, precies. Heeft niks met Nederlands te maken. En niks mis mee ook.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Baseman » do mar 20, 2014 10:20 am

Nederlandse kwaal dat iemand of bravoure heeft of enorm arrogant is, een tussenweg kennen we hier niet.
Kop boven het maaiveld enz...

Mr. Ajax
Berichten: 14572
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Mr. Ajax » do mar 20, 2014 10:24 am

Baseman schreef:Nederlandse kwaal dat iemand of bravoure heeft of enorm arrogant is, een tussenweg kennen we hier niet.
Kop boven het maaiveld enz...

In mijn ervaring is dat gewoon universeel. Verder mag iemand arrogant zijn als hij het ook waarmaakt. Anders krijgt hij de volle laag, en terecht. Toch?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do mar 20, 2014 11:40 am

Nee, dat is wel typisch Nederlands. Vooral in Latijnse culturen is het: eens een held, altijd een held. In Nederland hopen we stiekem allemaal dat iemand van zijn voetstuk valt. Poldermentaliteit.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Mr. Ajax
Berichten: 14572
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Mr. Ajax » do mar 20, 2014 11:52 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Nee, dat is wel typisch Nederlands. Vooral in Latijnse culturen is het: eens een held, altijd een held. In Nederland hopen we stiekem allemaal dat iemand van zijn voetstuk valt. Poldermentaliteit.

Sorry Cees, maar dat vind ik zo'n achterhaalde cliche. Het heeft verder niks te maken met het 'helden-status', dat is wat anders. Het gaat erom of je arrogant mag zijn als je op het veld niks laat zien. Voor zover ik weet wordt dat nergens getolereerd.

Het klopt wel dat voetballers in Latijnse culturen sneller en 'intensiever' worden opgehemeld dan hier in Nederland. Maar dat is echt wat anders dan waar het discussie over ging volgens mij.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Demosthenes » do mar 20, 2014 12:24 pm

Door de opwarming van de aarde, gaan we dat in Nederland ook meemaken/maken we dat in Nederland ook mee?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52102
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door wimpey » do mar 20, 2014 12:41 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Nee, dat is wel typisch Nederlands.
Nah. Angelsaksisch en Germaans net zo goed. Net als leedvermaak.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41151
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Marillion » za mar 22, 2014 6:20 pm

Vanavond eens kijken hoe die deal met Groningen er nu precies uit ziet. Ik zet in op 1,9 miljoen euro, de mogelijkheid om een speler te huren én minimaal een punt pakken tegen Vitesse. Bij voorkeur met een doelpunt van Zivkovic. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Yopi » za mar 22, 2014 7:05 pm

Je wordt op je wenken bediend. :neutral.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Rooie » za mar 22, 2014 7:11 pm

Dat had z'n 2e moeten zijn

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Yopi » za mar 22, 2014 7:43 pm

Soms is hij overmoedig, maar dat jochie heeft wel wat.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48011
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door peter » za mar 22, 2014 9:09 pm

In welk opzicht, Yopi?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Zuidema » za mar 22, 2014 9:15 pm

Yopi schreef:Soms is hij overmoedig, maar dat jochie heeft wel wat.
Inderdaad, leuk talent. Doet me qua motoriek soms wel wat aan Kluivert denken. Oogt vrij rap, ook wel redelijk technisch, weet vaak waar ie moet zijn bij een aanval, is best wel alert in de 16. Er gaat natuurlijk ook nog veel mis (zoals het missen van die twee dotjes van kansen). En fysiek mag ie ook nog wel wat sterker worden. Maar goed, hij is nog bloedjong, die effectiviteit en kracht komen de komende jaren wel.

Ik weet niet wat Ajax met hem van plan is voor het komende seizoen, maar hij lijkt me nog niet klaar voor een structurele plek op het Vlaggenschip. Ofschoon ik hem vanavond al dingen zag doen, die ik bij Sigi nog nooit gezien heb. Rustig brengen en verder (laten) ontwikkelen in de luwte wat mij betreft. Deze jongen moet je volgens mij nog niet fulltime voor de leeuwen gooien. En zeker niet voor het superkritische publiek van de Arena. Wat dus wel inhoudt dat Ajax in de spits nog steeds een probleem heeft voor volgend seizoen, mochten Siem en Sigi vertrekken. Alhoewel... Als Sigi vertrekt is er eerder een probleem opgelost. :666.gif:
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo mar 23, 2014 10:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Demosthenes » za mar 22, 2014 9:21 pm

Ik weet niet wat Ajax met hem van plan is voor het komende seizoen, maar hij lijkt me nog niet klaar voor een structurele plek op het Vlaggenschip. Ofschoon ik hem vanavond al dingen zag doen, die ik bij Sigi nog nooit gezien heb. Rustig brengen en verder (laten) ontwikkelen in de luwte wat mij betreft. Deze jongen moet je volgens mij nog niet fulltime voor de leeuwen gooien. En zeker niet voor het superkritische publiek van de Arena. Wat dus wel inhoudt dat Ajax in de spits nog steeds een probleem heeft voor volgend seizoen, mochten Siem en Sigi vertrekken. Alhoewel... Als Sigi vertrekt is er eerder een probleem opgelost.
Verwar het klapvee in de Arena niet met AT :ajaxsmiley.gif:

Hij is zeventien en niemand neemt het 'm kwalijk dat hij nog niet rijp is voor (de basis van) Ajax-1.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Zuidema » za mar 22, 2014 9:40 pm

Demosthenes schreef: Verwar het klapvee in de Arena niet met AT :ajaxsmiley.gif:
AT heeft zeker perfectionistische trekjes. Niks mis mee. We hebben het immers over Ajax. :666.gif:

Maar ook in de Arena zijn na een paar matige wedstrijden de eerste fluitconcertjes vaak al te horen. Ajax is nou eenmaal toch effe wat anders dan Groningen. Alles wordt uitvergroot, de druk is behoorlijk fors. Fouten worden niet gemakkelijk geaccepteerd, of er moet veel goeds tegenover staan. Je kan het snel verbruid hebben bij Ajax. Zivkovic zal het ook ondervinden hoe dat bij ons werkt.
Hij is zeventien en niemand neemt het 'm kwalijk dat hij nog niet rijp is voor (de basis van) Ajax-1.
Vanzelfsprekend. And neither do I. Zoals ik hierboven al aangeef: in de (relatieve) luwte laten ontwikkelen en rustig brengen. Zijn tijd komt nog wel. Hopelijk.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Demosthenes » zo mar 23, 2014 10:19 am

Heb net het interview gezien, maar (weliswaar na een overwinning waarin hij het openingsdoelpunt maakte) er lijkt een "goede kop" op te zitten. Nu Hoesen, Sightorsson en Bojan verkopen/terugsturen; Meleg wordt uitgeleend, Höner heeft nog een contract voor één jaar, die vertrekt, schat ik zo in, en er is ruimte voor Zivkovic (achter een echte spits?)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

De Dominee
Berichten: 5983
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door De Dominee » zo mar 23, 2014 10:31 am

Achter Siem.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Yopi » zo mar 23, 2014 10:47 am

Peter schreef:In welk opzicht, Yopi?
Snel (liep volwassen kerels eruit), beweeglijk, positioneel goed, goede motoriek, speelt met flair en drive. Handelingssnelheid soms nog wat aan de lage kant, moet ook fysiek sterker worden, maar dat is allebei niet zo raar bij een zeventienjarige. Techniek, actie, aan die dingen moet hij komend seizoen gaan werken. Boekt hij daarin progressie, dan ziet het er goed uit. Op dit moment heeft hij nog te veel ruimte nodig.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 23, 2014 11:50 am

Vooral dat laatste! Eigen woorden: ik ben in mijn element als ik kan rennen en diepgaan. Die ruimte zal hij meestal niet krijgen bij Ajax. Kan hij straks ook als aanspeelpunt fungeren (met de rug naar de goals). Ziet hij goed de derde man!?

Als hij dat (ook) kan (ontwikkelen) hebben we een (misschien) eindelijk een Ajax spits.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mar 23, 2014 12:25 pm

Dan zijn eigenlijk best veel "mitsen en maren", Yopi en Ajaciedjuh.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie