Kolbeinn Sigthórsson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door InnerHarbour » wo mar 05, 2014 2:22 pm

Wat Yopie zegt, het is allemaal niet zo geweldig meer. Blind heeft zich goed ontwikkeld op het middenveld, de Jong kan aardig meekomen en Klaasen heeft alles van een moderne middenvelder maar voor de rest vind ik het een hoog speeltuinvoetballer gehalte hebben. De Boer slaagt er jaar in jaar uit ondanks het verkopen van de beste spelers kampioen te worden. Chapeau Frank!
YNWA

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door jabu » wo mar 05, 2014 9:04 pm

Wanneer komt die selectie die ons naar de Europese (sub)top gaat brengen?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door LucaS » wo mar 05, 2014 9:26 pm

Als het goed is over een jaartje of 2.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33984
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Duke » vr mar 14, 2014 4:50 pm

Sigthórsson wacht op goede club: 'Sta open voor vertrek'

Kolbeinn Sigthórsson heeft nog niet het seizoen waar iedereen op hoopte. En in de twee seizoenen hiervoor kon hij door blessures ook niet laten zien wat hij kan.

Natuurlijk, de spits heeft belangrijke goals gescoord dit seizoen. Zonder winnende doelpunten tegen PSV, FC Groningen en Feyenoord (thuis) en de gelijkmaker in De Kuip en tegen FC Twente had Ajax nu niet op de eerste plaats gestaan in de eredivisie.

En het had ook allemaal anders kunnen lopen als de IJslander in zijn eerste seizoen bij Ajax niet geblesseerd was geraakt aan zijn enkel. Hij was voor die blessure goed in vorm. Grote kans dat de aanval om hem heen was gebouwd, als hij fit was gebleven.

Maar als en dan en eventueel mogelijkerwijs heb je niet zoveel aan. Als je naar de harde cijfers kijkt is Sigthórsson geen doelpuntenmachine. In zijn eerste seizoen scoorde hij zeven keer in veertien wedstrijden, het jaar erna maakte hij evenveel doelpunten in vijftien wedstrijden en dit seizoen staat de teller op negen doelpunten in 23 wedstrijden.

Het lijkt dus niet echt te klikken tussen de spits en Ajax, zoals dat dan gezegd wordt. De vraag is dan ook of Sigthórsson nog wel gelukkig is in Amsterdam. Voor de camera van AT5 draait hij enigszins om die vraag heen.

“Ik wil dit seizoen graag goed eindigen met een kampioenschap,” begint Sigthórsson zijn antwoord. “Dit was niet het seizoen waar ik op hoopte. Maar na vier jaar was dit mijn eerste seizoen in Nederland waarin ik redelijk fit was. Ik voel me heel goed, je moet de positieve dingen eruit halen.”

Ondanks het feit dat Sigthórsson nog iets positiefs haalt uit zijn situatie bij Ajax zou hij het ook niet erg vinden om te vertrekken bij Ajax. “Als er een goede club komt deze zomer en beide partijen komen er uit, dan sta ik open voor een vertrek. Maar ik wil me eerst focussen op dit seizoen. Ik heb nog niet over verlenging van mijn contract gesproken, wel over wat we deze zomer gaan doen. In januari was er al concrete interesse, maar ik ga niet vertellen welke club dat was. Komende zomer zien we wel weer.”
www.ajaxlife.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41178
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Marillion » vr mar 14, 2014 9:18 pm

Lijkt me geen slecht plan. Maak nog een paar doelpunten om de titel binnen te slepen en dan op naar een club als Celtic of zo.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door wimpey » wo apr 09, 2014 11:34 am

Sigthórsson: 'Buitenland mooie uitdaging'

KIJKEN IN DE ZOMER - De IJslandse spits Kolbeinn Sigthórsson vindt zichzelf vaker dan dat hij lief is terug op de reservebank. Desondanks presteert de aanvaller uitstekend in de topwedstrijden met belangrijke goals. Omdat het contract van Sigthórsson in 2015 afloopt, zal er deze zomer een beslissing worden gemaakt over de toekomst van Goalbeinn.

'Ik sta open voor andere clubs', zegt de aanvaller in gesprek met Ajax Life. 'Ik ben nu zeven jaar in Nederland. Het lijkt me een uitdaging om in een ander land te gaan spelen', geeft Sigthórsson toe. Toch zit Sigthórsson met zijn hoofd nog niet bij een eventuele transfer. 'In de zomer zie ik wel wat er gebeurt. Ik focus me nu op de landstitel en bekerfinale. Als er in de zomer een andere club komt die zowel voor mij als Ajax interessant is, gaan we daarover nadenken.'

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Cruijff » wo apr 09, 2014 7:44 pm

Hmm... als ik nog een stuk of 35 Ajax shirtjes met nummer 9 en de naam Sigþórsson achterop in IJsland aan de man wil gaan brengen dan moet ik daar dit voorjaar nog flink wat werk van maken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41178
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Marillion » vr jun 06, 2014 10:40 am

Premier League voor Kolbeinn?
Kolbeinn Sigthorsson wanted by QPR as Harry Redknapp eyes move for Ajax star

QPR have revived interest in Ajax striker Kolbeinn Sigthorsson. The 24-year-old Iceland international was a target for the Premier League new boys in January but the Dutch giants would not entertain any bids. Sigthorsson has an impressive strike-rate with 15 goals in 23 internationals and 24 in 59 games for Ajax.

The Eredivisie champions want around £6million for a player who has also been watched by Celtic, Liverpool and Newcastle. Rangers boss Harry Redknapp is keen to boost his firepower as they prepare for a return to the top flight. Bobby Zamora and Andy Johnson are both out of contract at the end of the month, while Kevin Doyle has returned to Wolves after his loan spell. Loic Remy is expected to be sold during the summer, with a number of sides chasing the French frontman's signature.

Bron: Daily Mail
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Ajaciedjuh » za jun 07, 2014 5:54 am

Swansea brengt bod uit op Sigthorsson

Concurrentie Castaignos


Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM – Swansea City heeft een bod uitgebracht op Kolbeinn Sigthorsson. Ajax verlangt een transfersom van ongeveer 9 miljoen euro voor de IJslandse spits. De concrete interesse van de Premier Leagueclub is opvallend, aangezien de werkgever van Jonathan de Guzman, Michel Vorm, Dwight Tiendalli en Marvin Emnes vol voor Twente-spits Luc Castaignos leek te gaan.

Swansea City bereikte onlangs in hoofdlijnen een akkoord met de Enschedese club. Castaignos krijgt nu dus concurrentie van Sigthorsson, die afgelopen seizoen tien doelpunten in dertig competitieduels maakte. Voor de 24-jarige international van IJsland zijn nog een aantal Engelse clubs in de markt. Leicester City, Sunderland en West Ham United meldden zich al via een tussenpersoon bij Ajax. Het contract van Sigthorsson bij Ajax loopt medio volgend jaar af. Swansea City, dat dit seizoen als twaalfde eindigde in de Premier League, wil inspelen op het verwachte vertrek van Michu. Daarnaast staat voormalig Vitesse-spits Wilfried Bony op het verlanglijstje van diverse clubs.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door InnerHarbour » za jun 07, 2014 7:04 am

John wat ga je nu doen, een Ajacied. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door gaizka » za jun 07, 2014 9:31 am

Dat zou wel een heerlijk bedrag zijn, en hopelijk blijft Twente dan zitten met Castaignos. :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41178
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Marillion » za jun 07, 2014 11:39 am

Laat ik het zo zeggen. Ik ben niet direct tegen. :hypocrite.gif:

Ik gun die jongen overigens ook gewoon een mooie transfer. Het heeft 'm niet echt meegezeten kwa blessureleed en hij is vooral technisch niet de spits die Ajax wil hebben. Maar hij heeft zich altijd volledig ingezet waar de coach hem ook liet spelen. En hij is met een aantal doelpunten ook belangrijk geweest voor de titels die we hebben gehaald.

Overigens weet ik niet of Celtic nog concrete interesse heeft. Maar ik voorspel dat hij er in Schotland gewoon 30 in schiet.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door wimpey » za jun 07, 2014 8:02 pm

Hij doet het bij IJsland qua stats prima. Wanneer ie met z'n snufferd richting doel kan spelen, zie ik 'm in de PL wel een goal of 10-12 per seizoen maken.

We hebben trouwens Milik en Ziv. Over Leon Bailey hoor je niets meer...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Yopi » za jun 07, 2014 10:36 pm

Hij is een redelijke afmaker. Dat is het dan ook wel.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41178
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Marillion » za jul 05, 2014 12:58 pm

Beweging rondom Sigthorsson:
Telegraaf: 'bod QPR op Sigthorsson vooralsnog ontoereikend'

5 juli 2014 -

Volgens De Telegraaf hebben bronnen binnen Ajax bevestigd dat QPR zich gemeld heeft voor de diensten van Kolbeinn Sigthorsson. De Engelse promovendus heeft inmiddels een bod uitgebracht om de IJslander definitief over te nemen. Dat is echter vooralsnog ontoereikend. Ajax zou beduidend meer vragen dan de club uit Londen tot nu toe bereid is te betalen.

Bron: AN
Ik gun die jongen een leuke transfer. Hij moet zelf maar beoordelen of QPR dat is. Premier League maar de kans bestaat natuurlijk dat hij daar meestal te ver van het doel af moet spelen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 05, 2014 1:35 pm

Het was al duidelijk dat hij weg zou gaan. Hopelijk voor een flinke transfersom. Het is een spit, dus een miljoen of 8 moet kunnen.

We moeten niet vergeten dat Kolbeinn vorig jaar belangrijk was met zijn doelpunten. Samen met Siem, valt er veel scorend vermogen weg.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Demosthenes » za jul 05, 2014 1:41 pm

Samen met Siem, valt er veel scorend vermogen weg.
Scoren was aan het eind van het seizoen een probleem; Serero en Blind op het middenveld zijn geen scorende spelers. Schöne als rechterspits moet het niet echt van acties hebben. Muric? Die Pool scoorde ook niet aan de lopende band. Alles voor een zeventienjarige spits?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 05, 2014 2:03 pm

Milik scoort op jong Polen niveau wel veel. Maar het is wel allemaal jong en eerste jaar bij Ajax (maar weinige die er meteen staan).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33736
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door zeux » za jul 05, 2014 2:33 pm

Ajaciedjuh schreef:Het was al duidelijk dat hij weg zou gaan. Hopelijk voor een flinke transfersom. Het is een spit, dus een miljoen of 8 moet kunnen.
Wat is de relevantie van al dat geld als de communis opinio is dat toch geen speler van boven de grofweg 6 miljoen naar Ajax wil komen?
D'r staan tientallen miljoenen op de rekening.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Jöhnk » za jul 05, 2014 2:55 pm

Die communis opinio deel ik dan in ieder geval niet. De vraag of spelers willen komen hangt niet af van de transfersom maar van het salaris. Als je 10 miljoen biedt voor Ten Rouwelaar dan wil hij best komen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33736
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door zeux » za jul 05, 2014 2:59 pm

Jöhnk schreef:Die communis opinio deel ik dan in ieder geval niet. De vraag of spelers willen komen hangt niet af van de transfersom maar van het salaris. Als je 10 miljoen biedt voor Ten Rouwelaar dan wil hij best komen.
Dat lijkt me nogal aan elkaar gekoppeld. Een speler die 8 of 9 miljoen waard is, zal ook een navenant salaris willen. Kip-ei.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Jöhnk » za jul 05, 2014 3:01 pm

Daarom is het ook verdacht als er een speler voor een hoge transfersom naar Ajax of PSV gaat. Als die spelers zo goed zijn dat ze een dergelijke transfersom verantwoorden, dan kunnen ze toch wel in het buitenland terecht?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33736
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door zeux » za jul 05, 2014 3:03 pm

Jöhnk schreef:Daarom is het ook verdacht als er een speler voor een hoge transfersom naar Ajax of PSV gaat. Als die spelers zo goed zijn dat ze een dergelijke transfersom verantwoorden, dan kunnen ze toch wel in het buitenland terecht?
Dan ben je het toch eens met de communis opinio? :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door Jöhnk » za jul 05, 2014 3:08 pm

Nee, want sommige spelers moeten 6-8-10 miljoen (of meer) kosten maar zijn dat lang niet waard. Vergelijk met het hypothetische geval dat Ten Rouwelaar tien miljoen moet kosten.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33736
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Kolbeinn Sigthórsson

Bericht door zeux » za jul 05, 2014 4:00 pm

Jöhnk schreef:Nee, want sommige spelers moeten 6-8-10 miljoen (of meer) kosten maar zijn dat lang niet waard. Vergelijk met het hypothetische geval dat Ten Rouwelaar tien miljoen moet kosten.
Uhm, ja, we hebben het natuurlijk wel over spelers die een meerwaarde hebben ten opzichte van wat uit de jeugdopleiding komt... Dus jongens die hun geld ook waard zijn.

Free gambling spending must be over.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie