Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Daley Blind

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 24, 2013 4:32 pm

Yopi schreef:Beter dan Anita, dat zegt niets. Blind moet het van zijn passing hebben, hij kan niet met een actie een overtal situatie scheppen, zoals bijvoorbeeld Eriksen dat kan. Hij heeft ook niet de sprintsnelheid om een gat in te duiken. Je zult dus een speler/ spelers moeten opstellen die hem aanvullen. Anders wordt het middenveld te statisch.
Met Klaassen en Duarte heb je volop dynamica erbij.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Daley Blind

Bericht door raymon » zo nov 24, 2013 4:34 pm

De aktie van Blind bij het tweede doelpunt niet gezien?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Daley Blind

Bericht door raymon » zo nov 24, 2013 4:35 pm

Overigens, spelverdelen doe je meestal via passing..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door jabu » zo nov 24, 2013 4:38 pm

Yopi schreef:Zo werkt het soms toch? Neem Michael Reiziger....
Zeker, soms. Ik heb alleen het idee dat het bij FdB steeds wel wat lang duurt voordat hij de juiste positie voor een speler en de juiste samenstelling van zijn team heeft gevonden.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Daley Blind

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 24, 2013 4:39 pm

Dat komt omdat er niemand bovenuit steekt. Sterkhouders worden weggekocht, talenten moeten km's maken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » zo nov 24, 2013 4:48 pm

Jabu schreef:Ik krijg een beetje een Anita déjà vu. Eerst zeggen dat iemand geen linksback is en hem daar vervolgens wel laten spelen en daarna doorschuiven naar 'zes' en stellen dat dit zijn echte positie is.
Blind heeft een prima seizoen als linksback gespeeld. Dus 'fout' stond hij niet.
Respect voor hem. Zeurt nooit, buffelt en past zich waar nodig aan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Daley Blind

Bericht door jabu » zo nov 24, 2013 4:53 pm

Zelfde met Anita. Die deed het op gegeven moment ook prima als linksback.

Nog niet zo lang geleden riepen meerdere posters het niet vreemd te vinden dat het aflopende contract van Blind niet verlengd zou worden want Boilesen kwam er weer aan. Ik ben blij dat Blind heeft bijgetekend en is gebleven.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Demosthenes » zo nov 24, 2013 5:11 pm

Blind stond in de jeugd op 4 of 6, m.a.w. hij kent de positie, maar ik vrees dat Ajax, wil het echt naar de top, vooral behoefte heeft aan spelers met meer (start)snelheid in de benen, met een enorme drive (juist op het middenveld). Technisch gezien is hij goed genoeg, at is nooit zijn probleem geweest.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » zo nov 24, 2013 5:55 pm

Jabu schreef: Ik heb alleen het idee dat het bij FdB steeds wel wat lang duurt voordat hij de juiste positie voor een speler en de juiste samenstelling van zijn team heeft gevonden.
Dat op zich correcte "verwijt" lijkt me in combinatie met Blind jr. niet geheel terecht...

FdB heeft met Daley Blind vooral engelengeduld gehad. Hij speelde onder Jol geen enkele rol. FdB gaf hem speeltijd, hetgeen vaker niet dan wel een succes was. Nog geen 1,5 jaar geleden faalde Blind opzichtig tegen psv om de JC-Schaal en als LB tegen Beerens in de 1e competitiewedstrijd tegen AZ.

Sindsdien heeft Blind zich prima ontwikkeld, alle credits daarvoor. Hij pakte (eindelijk) zijn kans als LB, om het langdurige vertrouwen van FdB terug te betalen. En o.b.v. inzicht en techniek komt hij ook als VM goed uit de verf. Hij is in de pikorde gestegen, je ziet dan wel vaker dat een speler vanaf de flank in de as belandt.

Maar Blind jr. mag FdB op z'n blote knieen danken. Zonder zijn langdurige vertrouwen had ie nu bij Groningen ofzo gespeeld.

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Daley Blind

Bericht door DelToro » di nov 26, 2013 11:44 pm

Elke keer als hij de bal had vandaag, wist ik dat het goed zat. Dat was anderhalf jaar geleden wel anders. Heel erg knap van hem!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Daley Blind

Bericht door raymon » di nov 26, 2013 11:46 pm

DelToro schreef:Elke keer als hij de bal had vandaag, wist ik dat het goed zat. Dat was anderhalf jaar geleden wel anders. Heel erg knap van hem!
Hij lijkt ook alerter, feller en sneller. Pakt heel veel ballen af, zit er vaak tussen en heeft een hele prettige balbehandeling.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Daley Blind

Bericht door peter » wo nov 27, 2013 10:23 am

Het is jammer dat hij zo retetraag is, want anders kan hij echt heel goed worden. Als er veel ruimte ligt, dan is het soms kwetsbaar in een loopduel. Dat zag je gisteren ook bij Neymar.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Daley Blind

Bericht door Ajaciedjuh » wo nov 27, 2013 10:29 am

Peter schreef:Het is jammer dat hij zo retetraag is, want anders kan hij echt heel goed worden. Als er veel ruimte ligt, dan is het soms kwetsbaar in een loopduel. Dat zag je gisteren ook bij Neymar.
Neymar loopt er ook Ricardo uit, dus die is echt supersnel. Zijn snelheid voor de 6 is prima, maar vooral zijn handelingssnelheid, geweldige techniek, overzicht en rust maakt hem geschikt voor de 6 positie.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » wo nov 27, 2013 10:35 am

Peter schreef:Het is jammer dat hij zo retetraag is, want anders kan hij echt heel goed worden. Als er veel ruimte ligt, dan is het soms kwetsbaar in een loopduel. Dat zag je gisteren ook bij Neymar.
Hoe zei Gerrie Mühren het ook alweer: de '6' is de enige positie waarvoor je geen snelle benen nodig hebt.

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Daley Blind

Bericht door De Dominee » wo nov 27, 2013 12:12 pm

Ik hoop dat hij op 6 blijft staan zodat het middenveld intact blijft. Zet Denswil maar op linksback zolang Boilesen eruit ligt. Desnoods Kenny Tete doorschuiven.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Lionel » wo nov 27, 2013 2:51 pm

wimpey schreef:
Peter schreef:Het is jammer dat hij zo retetraag is, want anders kan hij echt heel goed worden. Als er veel ruimte ligt, dan is het soms kwetsbaar in een loopduel. Dat zag je gisteren ook bij Neymar.
Hoe zei Gerrie Mühren het ook alweer: de '6' is de enige positie waarvoor je geen snelle benen nodig hebt.
In een ver verleden kon Ajax ook met Danny Blind en Frank de Boer de wereldtop bestormen... moet je nu niet proberen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » wo nov 27, 2013 3:11 pm

Zeux schreef:Blind heeft een prima seizoen als linksback gespeeld.
Daar zijn de meningen over verdeeld.
Zeux schreef:Zeurt nooit
Waar had hij wat over te zeuren dan? Hij is geen behoorlijke linksback maar liep desondanks in Ajax 1 en het Nederlands elftal. Verder heeft hij een nieuw contract gekregen, zou der nog moeten bijkomen dat meneer wat te zeuren had.
YNWA

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Daley Blind

Bericht door wimpey » wo nov 27, 2013 3:25 pm

InnerHarbour schreef: Waar had hij wat over te zeuren dan?
Dat kan ik ook niet rijmen. Blind jr. was in 10/11 en 11/12 regelmatig een complete liability. Stond begin 12/13 te schutteren in de pot om JC-Schaal en thuis tegen AZ. Daarna heeft hij het prima opgepakt, chapeau. Hij heeft veel te danken aan het geduld van FdB.

Maar goed, Daley is voor de anti-revolutionairen een soort van Che Guevara geworden. Bij hem moeten we de slechte jaren vergeten, bij Boilesen wordt na 2 jaar inactiviteit iedere fout onder de loupe gelegd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » wo nov 27, 2013 4:37 pm

InnerHarbour schreef:
Zeux schreef:Blind heeft een prima seizoen als linksback gespeeld.
Daar zijn de meningen over verdeeld.
Zeux schreef:Zeurt nooit
Waar had hij wat over te zeuren dan?
Bakken stront door mensen die hem alleen als 'de zoon van' willen beschouwen en daardoor al jaren eendimensionaal naar hem kijken.

Knap dat hij op jonge leeftijd die ongefundeerde 'heat' het hoofd heeft geboden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Daley Blind

Bericht door Marillion » wo nov 27, 2013 4:52 pm

Die jongen heeft zich mentaal ijzersterk getoond. Veel kritiek gehad, in mijn ogen vaak ook terecht maar wel regelmatig te zwaar zoals het uitfluiten door het eigen publiek. En toch doorgegaan om zich te ontwikkelen tot een basisspeler en inmiddels gewoon één van de betere spelers. Neem ik mijn hoed voor af. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Daley Blind

Bericht door Lionel » wo nov 27, 2013 4:59 pm

Marillion schreef:Die jongen heeft zich mentaal ijzersterk getoond. Veel kritiek gehad, in mijn ogen vaak ook terecht maar wel regelmatig te zwaar zoals het uitfluiten door het eigen publiek. En toch doorgegaan om zich te ontwikkelen tot een basisspeler en inmiddels gewoon één van de betere spelers. Neem ik mijn hoed voor af. :biggthumpup.gif:
Ik ook :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » wo nov 27, 2013 5:39 pm

Zeux schreef:Bakken stront door mensen die hem alleen als 'de zoon van' willen beschouwen en daardoor al jaren eendimensionaal naar hem kijken.
Probeer je nu werkelijk te suggereren dat jij hem altijd al op een andere positie hebt zien voetballen, dat hij op de 6 goed zou doen? Werkelijk, jij........ :smallgrin.gif:
Zeux schreef:Knap dat hij op jonge leeftijd die ongefundeerde 'heat' het hoofd heeft geboden.
Welke ongefundeerde heat heb je het over, de kritiek die hij gekregen heeft op zijn bedroevende spel als linksback was en is volkomen terecht, die slak grijpt in als een wijf, is traag en te klein. De Boer passeert hen niet voor niets op het moment dat Boilesen weer beschikbaar is.

Het is heel fijn dat hij het gisteren zo goed gedaan heeft op 6 en ik hoop voor Ajax dat hij op die weg voortgaat maar hij heeft geen enkele reden om te klagen of te zeuren. Hij mag God op zijn bloten knieën dankbaar zijn dat de Boer zo'n Engelengeduld (ja ik ben al in de Kerstsfeer :hypocrite.gif: ) met hem gehad heeft anders was hij nu de linksback van AFC.
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Daley Blind

Bericht door GangstaRiB » wo nov 27, 2013 6:50 pm

Wat is dat toch voor een gelul, dat ie De Boer op z'n blote knieën moet bedanken. Als ie niet goed genoeg was, dan had ie moeten wieberen. Dat is niet gebeurd, dus hij was blijkbaar wel goed genoeg.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Daley Blind

Bericht door zeux » wo nov 27, 2013 7:26 pm

GangstaRiB schreef:Wat is dat toch voor een gelul, dat ie De Boer op z'n blote knieën moet bedanken. Als ie niet goed genoeg was, dan had ie moeten wieberen. Dat is niet gebeurd, dus hij was blijkbaar wel goed genoeg.
Vorig seizoen Ajacied van het jaar, dit jaar uitgegroeid tot 'sterkhouder'. Betrouwbaar op twee posities.
Just ignore the hate.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Daley Blind

Bericht door InnerHarbour » wo nov 27, 2013 11:17 pm

Zeux schreef:Vorig seizoen Ajacied van het jaar
Ajacied van het jaar, ja daartoe uitgeroepen door de fans die met alle winden meedraaien als het zo uitkomt en nu door jou als zelfstandig denker naar voren gehaald als argument, moet niet veel gekker worden.
Zeux schreef:dit jaar uitgegroeid tot 'sterkhouder'. Betrouwbaar op twee posities.


Brrrrrr, wat een verschrikkelijk woord valt in de categorie “loopacties” en zou per direct verboden moeten worden. Overigens is hij totaal niet betrouwbaar als linksback maar een verdedigende liability en een mooie helft op 6 maakt hem nog niet betrouwbaar maar hoopvol voor de toekomst op die positie.
Zeux schreef:Just ignore the hate.
O jee gaan we op die toer, geen argumenten meer en dan kom je maar met “hate”, het wordt nu wel een beetje sneu Zeux.
YNWA

Plaats reactie