Lerin Duarte

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Lerin Duarte

Bericht door Demosthenes » za sep 28, 2013 7:25 pm

Zeux schreef:Op 8 juli ging Pasveer op trainingskamp met een fitte selectie, zo meldt een nieuwsbericht op de site van Heracles.

Lerin Duarte stond 20 juli in de basis in de oefenwedstrijd tegen Coventry

Tegen Getafe, zes dagen later, stond hij ook in de basis.

In de eerste competitiewedstrijd tegen Vitesse viel hij in de tweede helft in, maar geen vermelding van een blessure in het wedstrijdverslag.
Tegen PEC op 10 augustus speelt hij de hele wedstrijd.

In de koppen van de nieuwsberichten kom ik verder niets tegen over een blessure van Duarte.
Kortom een fitte speler toen hij bij Ajax kwam.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33601
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Lerin Duarte

Bericht door zeux » za sep 28, 2013 8:52 pm

Demosthenes schreef:
Zeux schreef:Op 8 juli ging Pasveer op trainingskamp met een fitte selectie, zo meldt een nieuwsbericht op de site van Heracles.

Lerin Duarte stond 20 juli in de basis in de oefenwedstrijd tegen Coventry

Tegen Getafe, zes dagen later, stond hij ook in de basis.

In de eerste competitiewedstrijd tegen Vitesse viel hij in de tweede helft in, maar geen vermelding van een blessure in het wedstrijdverslag.
Tegen PEC op 10 augustus speelt hij de hele wedstrijd.

In de koppen van de nieuwsberichten kom ik verder niets tegen over een blessure van Duarte.
Kortom een fitte speler toen hij bij Ajax kwam.
Sterker nog, de hele voorbereiding fit. Een voorbereiding die hij bij Ajax had kunnen meemaken. Dan had nu niet het excuus hoeven zijn: 'hij heeft de voorbereiding gemist'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Lerin Duarte

Bericht door Bert » za sep 28, 2013 9:37 pm

Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lerin Duarte

Bericht door wimpey » za sep 28, 2013 9:43 pm

Bert schreef:Wat een aannames allemaal.
Deze bijv.: Pasveer op trainingskamp met een fitte selectie. Doet vermoeden dat Pasveer de Trainer van Heracles is. I.p.v. de keeper.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33601
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Lerin Duarte

Bericht door zeux » za sep 28, 2013 10:27 pm

Bert schreef:Wat een aannames allemaal. http://www.soccernews.nl/news/204424/Mo ... PEC_Zwolle_
Bert schreef: Duarte heeft ook bij Heracles een deel van de voorbereiding gemist, want hij was geblesseerd...
Heracles gaat op 8 juli met fitte selectie op trainingskamp, Duarte speelt in de weken voor de openingswedstrijd van het seizoen hele wedstrijd tegen Coventry op 20 juli en vrijwel hele tegen Coventry op 26 juli. Alleen op 4 augustus doet hij een helft niet mee tegen Vitesse, misschien door de lichte blessures waarover soccernews schrijft (Heracles meldt het niet eens), maar valt wel gewoon in.

Klinkt niet als het missen van veel voorbereiding.

Op de site van Heracles gaat het ook nergens over blessureleed van Duarte tijdens voorbereiding. Althans, ik kan het niet vinden. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Lerin Duarte

Bericht door 999 » zo sep 29, 2013 8:01 am

Bert schreef:Wat een aannames allemaal. http://www.soccernews.nl/news/204424/Mo ... PEC_Zwolle_
De enige die met aannames komt ben toch alleen jij.Je suggereert met je " deel van de voorbereiding gemist " dat Duarte geblesseerd zulk een deel van de voorbereiding heeft gemist dat hij niet competitie fit aan de start verschijnt.Van de paar berichtjes die er te vinden zijn is dat nergens op uit te maken.Integendeel, men rept over wat lichte blessures, verder niks, en nergens is te vinden dat Duarte moet vrezen voor de start van de competitie, verder doet Duarta de gehele voorbereiding gewoon mee ...

Zelfs tegen Pec Zwolle ... De hele wedstrijd ...

Vandaar mijn vraag om een linkje, maar die heb je tot nu toe dus niet kunnen vinden ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lerin Duarte

Bericht door Cruijff » zo sep 29, 2013 9:27 am

Goede speler. Erg goede voetballer zelfs.

En op meerdere vlakken vind ik zijn uitstraling, zijn persoonlijk, zoveel fijner en frisser dan die van ene Adam Maher die velen ook graag in Ajax shirt met rugnummer 8 zouden hebben gezien...! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Lerin Duarte

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 29, 2013 12:39 pm

Duarte voegt zo wie zo een actie toe aan dit Ajax. Een van de weinigen die een man durft en kan uitspelen. De Sa (geen toptalent) doet dat op dit niveau ook en je ziet wat voor een toegevoegde waarde dat is.

Het is (Duarte) niet de verfijnde technicus als Eriksen, maar hij heeft wel de drive en diepgang. Wat me tot nu toe tegenvalt zijn zijn vrije trappen. Dat zag er bij Heracles een stuk beter uit.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Lerin Duarte

Bericht door Jöhnk » zo sep 29, 2013 1:11 pm

Typische Rotterdammer. Kan niet zeggen dat ik warmloop voor zijn uitstraling.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lerin Duarte

Bericht door wimpey » zo sep 29, 2013 1:14 pm

Jöhnk schreef:Typische Rotterdammer. Kan niet zeggen dat ik warmloop voor zijn uitstraling.
Same here. Die tat op z'n hals bijv. :excited.gif:

Hij heeft als speler wel wat. Dynamisch, drang naar voren en hij draait kort weg. Z'n traptechniek en schotcontrole daarentegen...

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Lerin Duarte

Bericht door Le T. » zo sep 29, 2013 1:22 pm

Cruijff schreef:Goede speler. Erg goede voetballer zelfs.

En op meerdere vlakken vind ik zijn uitstraling, zijn persoonlijk, zoveel fijner en frisser dan die van ene Adam Maher die velen ook graag in Ajax shirt met rugnummer 8 zouden hebben gezien...! :biggthumpup.gif:
Pfff, wat een bakvissengeleuter. Ga supporter van een boyband worden of zo.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lerin Duarte

Bericht door Cruijff » zo sep 29, 2013 2:38 pm

Le T. schreef:
Cruijff schreef:Goede speler. Erg goede voetballer zelfs.

En op meerdere vlakken vind ik zijn uitstraling, zijn persoonlijk, zoveel fijner en frisser dan die van ene Adam Maher die velen ook graag in Ajax shirt met rugnummer 8 zouden hebben gezien...! :biggthumpup.gif:
Pfff, wat een bakvissengeleuter. Ga supporter van een boyband worden of zo.

Weet jij al of Rafael van der Vaart vanaf het moment dat hij bij HSV versleten blijkt de muziek in gaat, of hij om nog wat goed belegd brood te verdienen optredens gaat doen...? Misschien kunnen we dan samen naar een concert gaan. :smile-ajax.gif: Kun jij 10 rode rozen voor hem meenemen en dan gooi ik mijn slipje naar het podium. :smile-ajax.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Lerin Duarte

Bericht door Le T. » zo sep 29, 2013 3:11 pm

Cruijff schreef:
Le T. schreef:
Cruijff schreef:Goede speler. Erg goede voetballer zelfs.

En op meerdere vlakken vind ik zijn uitstraling, zijn persoonlijk, zoveel fijner en frisser dan die van ene Adam Maher die velen ook graag in Ajax shirt met rugnummer 8 zouden hebben gezien...! :biggthumpup.gif:
Pfff, wat een bakvissengeleuter. Ga supporter van een boyband worden of zo.

Weet jij al of Rafael van der Vaart vanaf het moment dat hij bij HSV versleten blijkt de muziek in gaat, of hij om nog wat goed belegd brood te verdienen optredens gaat doen...? Misschien kunnen we dan samen naar een concert gaan. :smile-ajax.gif: Kun jij 10 rode rozen voor hem meenemen en dan gooi ik mijn slipje naar het podium. :smile-ajax.gif:
Als je wil dat Ajax successen boekt dan slaat het nergens op om een speler aan te prijzen omdat je het zo'n leuke jongen vindt. Ik vind VdV geschikter voor het Nederlands elftal dan Sneijder omdat hij echt spelinzicht heeft en daarmee goede aanvallen kan op zetten, en omdat hij niet zo vaak op goal hoeft te schieten om zelf gevaarlijk te zijn. Over zijn frisse en fijne 'uitstraling', wat dat ook mag zijn, zul je mij niet snel horen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lerin Duarte

Bericht door Cruijff » zo sep 29, 2013 3:40 pm

Ik open mijn post in jouw universum niet met de mening dat ik het vooral een goede voetballer vind...? :confused.gif: Siem de Jong heeft ook een goede en frisse uitstraling, dat soort zaken zijn wel belangrijk. Voor het imago van Ajax (we staan er in het land veel beter op met De Boer als trainer en Siem de Jong als aanvoerder dan met een mopperende Martin Jol en een duikende Suárez. Het wangedrag van de toenmalige aanvoerder kostte Ajax gewoon punten, zelfs glaszuivere penalties werden niet meer aan ons gegeven) is het belangrijk dat publiek, tegenstanders en scheidsrechters geen bloedhekel aan je uithangborden hebben.

Duarte straalt op een goede manier werklust én voetballende kwaliteit uit, Maher vind ik in Eindhoven echter met de week sneuer ogen. Hij heeft al zo'n semi homoseksuele "ik wil niet als een mietje of flikker overkomen, maar ik ben eigenlijk toch een mietje-uitstraling". In dat geval heb ik liever niet dat zo iemand in een Ajax shirt rondloopt, al zou die roze variant hem vast prima staan.

De eerste indruk die Lerin Duarte maakt wanneer je hem o.a. met die tattoo ziet lopen is inderdaad niet zo best, maar als enige Rotterdammer bij een voetbalclub in Amsterdam zal het wel loslopen. Hij past zich snel aan en hier lijken wij (jij dan niet) hem ook aardig snel te accepteren.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Lerin Duarte

Bericht door Thom » zo sep 29, 2013 7:58 pm

dames.... :excited.gif:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

T82
Berichten: 1780
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Lerin Duarte

Bericht door T82 » ma okt 28, 2013 3:55 pm

Wanneer kunnen we deze aankoop weer bewonderen? Als hij zijn niveau tegen Barcelona heel het seizoen kan volhouden gaan we er op het middenveld dik op vooruit.

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Lerin Duarte

Bericht door Rachid » za nov 02, 2013 3:14 pm

Hij heeft iets avontuurlijks zijn spel, zoals hierboven gezegd hij durft een mannetje uit te spelen, weg te draaien, blik direct naar voren gericht. Of het goed genoeg is weet ik niet,maar het zegt ook iets over de karakterloze eenheidsworst die de Ajax opleiding voortbrengt.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lerin Duarte

Bericht door wimpey » zo nov 03, 2013 9:00 am

Rachid schreef: Of het goed genoeg is weet ik niet,maar het zegt ook iets over de karakterloze eenheidsworst die de Ajax opleiding voortbrengt.
+ 1. Eendimensionale sufkutjes opleiden is niet des Ajax.

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Lerin Duarte

Bericht door Alexander » zo nov 03, 2013 11:08 am

Serero draait ook wel is open, maar doet er dan helemaal niks mee. Duarte heeft vaak ook nog eens een goed idee.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lerin Duarte

Bericht door Yopi » zo nov 03, 2013 9:34 pm

wimpey schreef:
Rachid schreef: Of het goed genoeg is weet ik niet,maar het zegt ook iets over de karakterloze eenheidsworst die de Ajax opleiding voortbrengt.
+ 1. Eendimensionale sufkutjes opleiden is niet des Ajax.

Helaas is dat wel de praktijk geweest van de afgelopen tien jaar. :blush.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lerin Duarte

Bericht door LucaS » zo nov 03, 2013 9:40 pm

Zien we al enige verbetering bij de spelers die nu naar het eerste doorstromen?
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lerin Duarte

Bericht door wimpey » vr nov 08, 2013 10:47 am

Duarte traint weer helemaal; Bojan bijna
Ajax.nl

Lerin Duarte heeft donderdag weer een groot deel van de training met Jong Ajax meegedaan. De middenvelder is op de weg terug van een enkelblessure en na de interlandweek lijkt speeltijd weer een goede optie. Bojan Krkic sluit zo snel mogelijk weer aan.

Ajax meldt via de officiële kanalen dat Duarte met de groep van Alfons Groenendijk mee deed. Bojan zal zich 'binnenkort' weer voegen bij zijn teamgenoten. De Spanjaard was de afgelopen weken in Barcelona om te herstellen van een hamstringblessure. 'Dat Duarte en Krkic weer op de goede weg zijn is goed, we krijgen nog zware wedstrijden', zegt Frank de Boer over de twee.
Laatst gewijzigd door wimpey op vr nov 08, 2013 2:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lerin Duarte

Bericht door Lionel » vr nov 08, 2013 11:48 am

Het is op dit moment wel lastig om een soort sterkste opstelling voor dit Ajax neer te zetten.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lerin Duarte

Bericht door Cruijff » vr nov 08, 2013 11:57 am

Hier ook beelden van de weer mee trainende Duarte, Moisander en zelfs Sam Hendriks:
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/193724/Nagen ... aining.htm

De Dominee
Berichten: 5922
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Lerin Duarte

Bericht door De Dominee » vr nov 08, 2013 3:26 pm

Rishi schreef:Het is op dit moment wel lastig om een soort sterkste opstelling voor dit Ajax neer te zetten.
Poging:

Bojan - Siem - Schone
Duarte - Klaassen
Blind
Boilesen - Moisander - Veltman - Rhijn
Jaspert

Zoiets? Eventueel:

Fischer - Siem - Bojan
Duarte - Schone
Blind
Boilesen - Moisander - Veltman - Rhijn
Jaspert
Laatst gewijzigd door De Dominee op vr nov 08, 2013 3:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie