Toby Alderweireld

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door wimpey » ma aug 05, 2013 10:46 am

Marillion schreef: Voorlopig behoren ze immers tot onze betere spelers.
Laat dat 'voorlopig' maar weg. Ze zijn op hun positie de besten in NL. En een club met Ajax' (on)mogelijkheden kan ook geen 1 op 1 vervanger halen of vanuit de opleiding door laten stromen...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door 999 » ma aug 05, 2013 10:52 am

Nou lijkt me dat ook niet zo moeilijk, de beste van NLD, als je de andere clubs hebt zien spelen .. :) ..

Je gaat inleveren, dat is zeker, maar we moeten nu niet gaan doen of dan heel AJAX instort, zeker Nationaal gezien hebben we dan nog de beste selectie.Internationaal zou zowiezo ook met deze spelers er bij moeilijk worden ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma aug 05, 2013 10:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Marillion » ma aug 05, 2013 10:53 am

wimpey schreef:
Marillion schreef: Voorlopig behoren ze immers tot onze betere spelers.
Laat dat 'voorlopig' maar weg. Ze zijn op hun positie de besten in NL. En een club met Ajax' (on)mogelijkheden kan ook geen 1 op 1 vervanger halen of vanuit de opleiding door laten stromen...
Klopt, de opvolgers zullen tijd nodig hebben om naar dat niveau te groeien. En dan zal de tijd leren of ze dat halen, niet halen of het wellicht zelfs overstijgen.

Voor nu lijkt het me in ieder geval mooi als ze tot 1 september nog spelen. Ze zijn op dit moment beter dan het andere materiaal dat we hebben. En er staan toch wat lastige potjes klaar.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door zeux » ma aug 05, 2013 10:57 am

Marillion schreef:
wimpey schreef:
Marillion schreef: Voorlopig behoren ze immers tot onze betere spelers.
Laat dat 'voorlopig' maar weg. Ze zijn op hun positie de besten in NL. En een club met Ajax' (on)mogelijkheden kan ook geen 1 op 1 vervanger halen of vanuit de opleiding door laten stromen...
Klopt, de opvolgers zullen tijd nodig hebben om naar dat niveau te groeien. En dan zal de tijd leren of ze dat halen, niet halen of het wellicht zelfs overstijgen.

Voor nu lijkt het me in ieder geval mooi als ze tot 1 september nog spelen. Ze zijn op dit moment beter dan het andere materiaal dat we hebben. En er staan toch wat lastige potjes klaar.
Tenzij een deel van het bedrag wordt geherinvesteerd. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Marillion » ma aug 05, 2013 11:02 am

Maar dan is weer de vraag of je spelers haalt die direct minimaal hetzelfde niveau halen. Ik denk dat dat lastig is. De vervanger van Alderweireld is natuurlijk al gehaald. Die heeft dat niveau in ieder geval (nog?) niet.

Everton is overigens ook een club waar ik m'n twijfels bij heb. Mooie vereniging hoor. En een knap stadion ook met twee keer per jaar een gave derby. Maar uiteindelijk is Everton ook gewoon hooguit een subtopper.
Nil volentibus arduum

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Michael_B » ma aug 05, 2013 11:08 am

Van der Hoorn is toch al gehaald?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door zeux » ma aug 05, 2013 11:10 am

Marillion schreef:Maar dan is weer de vraag of je spelers haalt die direct minimaal hetzelfde niveau halen.
Ja, die vraag zal altijd centraal blijven staan.

Ik weet het niet. Ik hoop dat onze scouts (goed) zicht op de markt hebben in Europa.

Ik hoor bedragen va 20 miljoen voor Eriksen en Alderweireld samen. Ik begrijp ook dat Ajax er financieel goed op staat met een gedegen begroting en een gezond eigen vermogen. Je moet dat geld natuurlijk nooit allemaal uit gaan gegeven, maar als je één speler zoekt, lijkt het me wel dat je enige financiële bewegingsruimte hebt. Maar niet uitgeven om het uitgeven, dus alleen iemand halen waarvan je denkt: die kan meteen op niveau meedraaien en het huidige elftal versterken. Dus scouts: aan het werk!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Toby Alderweireld

Bericht door beelzebub » ma aug 05, 2013 11:17 am

Een club die de voetbalclub Liverpool heeft gebaard kan nooit verkeerd zijn om voor te spelen. :ajaxsmiley.gif:

Mocht je je afvragen waarom ze Everton 'The Toffees' noemen; hierom:

bron: http://doingthe116.wordpress.com/catego ... nicknames/ (ook voor meer nicknames en Engels voetbal)

AFC Nicknames: The Toffees


Een van de mooiste bijnamen in het Engelse voetbal vind ik die van Everton: The Toffees. Hij is afkomstig van niet eén, maar twee snoepwinkels. We beginnen bij “Ye Anciente Everton Toffee House” van Old Ma Bushell. Dat lag vlakbij Anfield, het oude stadion van Everton. Fans die naar het voetbal gingen, kochten zich in de winkel helemaal gek aan Everton Toffees om die tijdens de wedstrijd lekker op te eten. In 1892 vertrok Everton van Anfield naar Goodison Park. Toevallig zat daar óók een snoepwinkel “Mother Nobletts Toffee Shop”. Mother Noblett kon natuurlijk geen Everton Toffees verkopen, want daar zat patent op. Daarop vond ze Everton Mints uit. Dit waren snoepjes met een buitenkant van mint en een kern van toffee. Ranzig, maar vergeet niet dat dit in Engeland is en dat ze daar smullen van raar eten. Ze maakte ze zwart-wit, destijds de kleuren van Everton. De Everton Mints waren een groot succes (en zijn dat nog steeds) en de zaken van Old Ma Bushell gingen slecht. Daarop bedacht Old Ma iets briljants. Ze regelde met de club dat haar mooie kleindochter voor de wedstrijd Everton Toffees uit mochten delen (en verkopen) aan de fans. Sindsdien is er voor iedere wedstrijd een Toffee Lady. Tegenwoordig wijst de supportersclub iedere wedstrijd een meisje aan die dat mag doen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door wimpey » ma aug 05, 2013 11:39 am

999 schreef: Internationaal zou zowiezo ook met deze spelers er bij moeilijk worden ..
Is natuurlijk wel het doel dat gesteld is: voorronde CL overleven. Zonder Eriksen en Toby is dat een no-go.

Eriksen vervang je echt niet effe zomaar. Er zijn zat andere prima middenvelders, maar Eriksen weet precies wat hij in het Ajax-spelletje wel en niet moet doen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Yopi » ma aug 05, 2013 11:47 am

Lerby (zaakwaarnemer van Toby) heeft nog niets van Everton gehoord, meldt VI.

Al die verhalen... :1evil.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door 999 » ma aug 05, 2013 12:11 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Internationaal zou zowiezo ook met deze spelers er bij moeilijk worden ..
Is natuurlijk wel het doel dat gesteld is: voorronde CL overleven. Zonder Eriksen en Toby is dat een no-go.

Eriksen vervang je echt niet effe zomaar. Er zijn zat andere prima middenvelders, maar Eriksen weet precies wat hij in het Ajax-spelletje wel en niet moet doen.
Niet zomaar, maar we vergeten natuurlijk weer dat ook Eriksen niet zomaar zonne goede middenvelder is geworden.En wie weet, misschien staat er wel iemand op in deze selectie ( of alsnog een aankoop ) en blijkt dat nu juist de speler te zijn die er voor zorgt dat wel die volgende stap gemaakt gaat worden.

Daarnaast weten we dit, we weten dat dit elk jaar bij AJAX gaat gebeuren.Goede spelers die vertrekken, tis nooit anders geweest.En soms hebben we het geluk dat ze net dat jaartje langer blijven, in hun beste periode.Maar dat hoef ik jou niet te vertellen :) ...

Afijn, Yopi meld dat Everton weer zo'n lulverhaal is.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Toby Alderweireld

Bericht door peter » vr aug 09, 2013 12:30 pm

Walter Sabatini (van Roma) komt naar Nederland om de transfer van Alderweireld te bespreken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Marillion » vr aug 09, 2013 12:33 pm

Gazzetta denk ik?

Die hebben in ieder geval geld zat als ze er 20 voor Strootman neerleggen.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8593
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Alexander » vr aug 09, 2013 12:34 pm

Zou niet zo mooi zijn. Toby is onze beste verdediger.

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door wimpey » vr aug 09, 2013 12:35 pm

Peter schreef:Walter Sabatini (van Roma) komt naar Nederland om de transfer van Alderweireld te bespreken.
Gevoelsmatig doet ie dat wekelijks. Gozer's air mail account doet het lekker.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Marillion » vr aug 09, 2013 12:41 pm

Alexander schreef:Zou niet zo mooi zijn. Toby is onze beste verdediger.
Ik zou er ook niet blij mee zijn. Ondanks dat we de vervanger al hebben gehaald. We gaan er dan toch op achteruit. Maar goed, eerst maar eens een concreet bod.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 10, 2013 5:35 am

Telesport
BOD SPARTAK OP ALDERWEIRELD


Van onze speciale verslaggever
AMSTERDAM – Spartak Moskou maakt serieus werk van Toby Alderweireld. „We hebben een bod ontvangen”, bevestigt directeur voetbalzaken Marc Overmars van Ajax, die zelf de naam van de club niet wenst te noemen. „Dat vind ik niet netjes als we in gesprek zijn. Maar net als eerder met Norwich City denk ik dat we er met deze club moeten kunnen uitkomen.” Dat de Russen zich officieel in Amsterdam meldden, geeft aan dat Alderweireld niet op voorhand afwijzend tegenover een vertrek naar de Russische hoofdstad staat. In een eerder stadium gaf de Belgische international aan dat zijn voorkeur uitging naar de Premier League, maar Spartak is een dusdanig grote club en kan hem zo’n gigantisch salaris bieden, dat hij zich mogelijk bedenkt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13858
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Jinne » za aug 10, 2013 5:59 am

Lijkt me weer een nutteloze poging. Jammer, want itt topic Eriksen vind ik het hier niet erg als er een interessante club komt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Demosthenes » za aug 10, 2013 8:07 am

Hoe lang geleden is het dat Ajax zijn selectie bij elkaar hield? Ik heb het over "de eerste elf", niet over de regelmatige invaller.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door 999 » ma aug 12, 2013 8:26 am

Alderweireld wijst Spartak Moskou niet op voorhand af

12 augustus 2013 -

Toby Alderweireld stelt in De Telegraaf de interesse van Spartak Moskou niet op voorhand af te wijzen. Zodra de Russische club een akkoord heeft bereikt met Ajax, zal hij met ze in gesprek gaan. Alderweireld ging eerder in gesprek met Norwich City, maar wees die club vervolgens af omdat het sportieve plaatje niet goed genoeg zou zijn.

"Ik heb altijd gezegd dat ik elke optie heel serieus zal bekijken," zo geeft de Belgische verdediger aan. "Ik zeg op voorhand zeker geen nee, maar ook nog geen ja. Het hangt van de aanbieding af. Wie me kent, weet dat ik nooit alleen voor het geld zal kiezen, maar er kan een totaalplaatje voorbij komen, dat je gewoonweg niet kun weigeren."
Zeveren kan deze Belg heel goed ...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 12, 2013 9:34 am

Die is er as zondag niet meer bij.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Alexander
Berichten: 8593
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Alexander » ma aug 12, 2013 1:56 pm

Toby was gisteren ook weer 1 van de beste. Groot gemis als ie vertrekt.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 13, 2013 11:43 am

AS schreef:'Akkoord Spartak en Ajax aanstaande'

ALLEEN NOG EENS OVER DETAILS - Volgens het Russische Sport Express hebben Spartak Moskou en Ajax nog geen akkoord bereikt over een transfersom voor verdediger Toby Alderweireld. Het medium schat de kans op een transfer 'hoog in'.

De clubs zouden het nog eens moeten worden over de details van een overgang, waarmee een bedrag van naar verluid 7 miljoen euro gemoeid zou zijn. Aankomende woensdag zou een bijeenkomst zijn gepland tussen vertegenwoordigers van Spartak en de vertegenwoordigers van Alderweireld, waaronder zijn vader.

Alderweireld zou een salaris van 3 miljoen euro per jaar verlangen van Spartak, waarmee hij direct topverdiener zou worden bij de club. Sport Express meldt dat de Belg een contract voor vier jaar kan tekenen en een centrum zal moeten vormen met Salvatore Bocchetti.
Die missen we ook as zondag. Krijgen we een halve nieuwe achterhoede.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23049
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Toby Alderweireld

Bericht door raymon » di aug 13, 2013 12:21 pm

Ik neem toch aan dat ze dit over het weekend heen zullen trekken? Zou van puur amateurisme getuigen gezien de blessures en schorsingen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Marillion » di aug 13, 2013 12:43 pm

Ik denk dat die jongen als hij gaat zelf ook nog wel wil spelen. Zo'n potje is voor een speler toch gewoon ook leuk?
Nil volentibus arduum

Plaats reactie