Christian D. Eriksen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » vr aug 02, 2013 2:15 pm

'Arsenal verlegt interesse naar Eriksen'
2 augustus 2013 13:11, Bron: SportDirect News
WEER EEN GERUCHT - Volgens het Engelse SportsDirect News heeft Arsenal-manager Arsene Wenger zijn aandacht verlegd van de Braziliaan Bernard naar Christian Eriksen.

Wenger wil deze zomer per se zijn middenveld versterken en zou zich nu tot Ajax hebben gericht. Als Bernard niet haalbaar blijkt voor Arsenal, zou de Londense club er geen probleem mee hebben het prijskaartje van circa 18,5 miljoen euro neer te leggen voor de Deense spelmaker.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door InnerHarbour » vr aug 02, 2013 2:43 pm

wimpey schreef: het prijskaartje van circa 18,5 miljoen euro neer te leggen voor de Deense spelmaker.
Nou als we dat bedrag voor Eriksen krijgen moeten we hem maar snel naar Schiphol brengen, mooie strik eromheen en veel succes daar in Londen.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door zeux » vr aug 02, 2013 3:10 pm

Voor!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Michael_B » vr aug 02, 2013 3:26 pm

Goed idee. Stellen we die zak geld vervolgens op, kijken hoe het veldspel dan is.
Face your fears and live your dreams, No Fear

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » vr aug 02, 2013 3:39 pm

De Dominee schreef:Goed idee. Stellen we die zak geld vervolgens op, kijken hoe het veldspel dan is.
Of we zetten die zak geld in de prijzenkast, ter compensatie voor het mislopen van de landstitel in 13/14.

Eriksen moet nog een jaar blijven, zodat wat daarna komt nog een jaar kan groeien. Je kunt Eriksen niet effe vervangen door Serero ofzo.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door InnerHarbour » vr aug 02, 2013 3:51 pm

De Dominee schreef:Goed idee. Stellen we die zak geld vervolgens op, kijken hoe het veldspel dan is.
Eriksen is niet te houden als hij naar Spurs wil, dat weet je ook, dan maar een zak geld ervoor krijgen, tis niet anders.
YNWA

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Lionel » vr aug 02, 2013 11:49 pm

Schitterend staaltje techniek eind 2e helft. Zooooooo sierlijk..
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » za aug 03, 2013 9:27 am

Rishi schreef:Schitterend staaltje techniek eind 2e helft. Zooooooo sierlijk..
Punt is gewoon dat hij met 50% inzet tegen RJC easy de beste is. Vrije trap op lat, 2 assists, dat doet ie tussen neus en lippen door... Hij heeft niet echt een individuele aktie en hij mist uitstraling. Maar m.i. zitten topclubs te snurken. Begin 20, 1 jaar contract, met enorme afstand de beste speler in NL: die pak je als topclub toch gewoon mee? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Marillion » za aug 03, 2013 9:36 am

Die vrije trap was niets bijzonders. Maar verder speelde hij inderdaad uitstekend.

Ik hoop dat hij er in ieder geval de 18e nog is. We zijn helaas volledig afhankelijk van de transfermarkt. Toch wel heel vervelend zo net in het begin van een seizoen. Nu zijn we de favoriet maar voor het zelfde geld zijn we over twee of drie weken onthoofd. Het gaat immers niet alleen om Eriksen.

Als hij blijft moet Eriksen zien dat hij mentaal in staat is om de schakel om te zetten dat het niet genoeg is om op 50 of 80% de beste te zijn maar dat hij elke week voor 100% moet gaan. Als hij dat doet kan hij een fenomenaal seizoen draaien en staan de grote clubs zeker voor hem klaar. Daar bewijst hij dan zichzelf en Ajax een dienst mee. Als hij dan verlengt mag hij van mij een hele nette afkoopsom op laten nemen. Dan hebben beide partijen profijt van de deal.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » za aug 03, 2013 9:40 am

Marillion schreef: Als hij blijft moet...
Vergeet het. Hij is Ajax ontgroeid. Tegen AZ, Dresen, Roda was ie met zo'n enorme afstand de beste. Dat zal hem nog meer sterken in de overtuiging dat hij moet koersen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Marillion » za aug 03, 2013 9:50 am

Maar hij blijft vooralsnog ook kieskeurig. De juiste club moet komen. Komt die club niet dan heb ik hoop dat hij blijft, kom de juiste club wel dan is hij inderdaad vertrokken en hebben we een probleem.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door zeux » za aug 03, 2013 9:55 am

Marillion schreef:Die vrije trap was niets bijzonders. Maar verder speelde hij inderdaad uitstekend.

Ik hoop dat hij er in ieder geval de 18e nog is. We zijn helaas volledig afhankelijk van de transfermarkt. Toch wel heel vervelend zo net in het begin van een seizoen. Nu zijn we de favoriet maar voor het zelfde geld zijn we over twee of drie weken onthoofd. Het gaat immers niet alleen om Eriksen.

Als hij blijft moet Eriksen zien dat hij mentaal in staat is om de schakel om te zetten dat het niet genoeg is om op 50 of 80% de beste te zijn maar dat hij elke week voor 100% moet gaan. Als hij dat doet kan hij een fenomenaal seizoen draaien en staan de grote clubs zeker voor hem klaar. Daar bewijst hij dan zichzelf en Ajax een dienst mee. Als hij dan verlengt mag hij van mij een hele nette afkoopsom op laten nemen. Dan hebben beide partijen profijt van de deal.
Helemaal mee eens. Ik ben alleen zo bang dat hij inderdaad maar op die 50% gaat zitten als hij 3 september niet weg is. Dat hij dan niet eens de 70% van vorig jaar gaat halen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door GangstaRiB » za aug 03, 2013 10:11 am

wimpey schreef:
Rishi schreef:Schitterend staaltje techniek eind 2e helft. Zooooooo sierlijk..
Punt is gewoon dat hij met 50% inzet tegen RJC easy de beste is. Vrije trap op lat, 2 assists, dat doet ie tussen neus en lippen door... Hij heeft niet echt een individuele aktie en hij mist uitstraling. Maar m.i. zitten topclubs te snurken. Begin 20, 1 jaar contract, met enorme afstand de beste speler in NL: die pak je als topclub toch gewoon mee? :confused.gif:
Het punt is dat de echte topclubs het niet meer zo zien zitten in de Eredivisie. Bony stond op eenzame hoogte, gaat naar Swansea. Dat is weleens anders geweest. Ik denk dat Eriksen maximaal naar Liverpool of Spurs gaat, alvorens de echte topclubs een waardeoordeel vellen. De Eredivisie is gewoon te zwak geworden.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door zeux » za aug 03, 2013 10:19 am

GangstaRiB schreef:
Het punt is dat de echte topclubs het niet meer zo zien zitten in de Eredivisie. Bony stond op eenzame hoogte, gaat naar Swansea. Dat is weleens anders geweest. Ik denk dat Eriksen maximaal naar Liverpool of Spurs gaat, alvorens de echte topclubs een waardeoordeel vellen. De Eredivisie is gewoon te zwak geworden.
Goede observatie denk ik. Sprong van eredivisie naar kaliber Bayern, Real, Barcelona lijkt te groot geworden. Zal alleen nog bij uitzonderingen gebeuren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Bert » za aug 03, 2013 10:46 am

Net alsof vroeger jaarlijks vrachtschepen vol toppers naar de grote clubs gingen. Dat is altijd iets voor de uitzondering geweest. Daarom zijn het ook toppers: ze zijn beter dan de rest.

Bony speelde bij Vitesse, een subtopploeg. Hoe vaak gingen spelers van de Nederlandse subtop naar topclubs in het buitenland?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Iniesta » za aug 03, 2013 11:50 am

Bergkamp Inter, was destijds ook niet de absolute top voor mijn gevoel (ben niet zeker welke status Inter toen had).
Rijkaard in eerste instantie naar Zaragoza.
En ac Milan is weer groot geworden met de NL ers, maar was op dat moment niet de absolute top meer.
Seedorf naar Samporia.
Vd Vaart HSV

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door LucaS » za aug 03, 2013 11:51 am

Tja, voor sommigen is het verleden een feest van jaarlijks nieuwe debuterende Europese toppers in de dop.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door InnerHarbour » za aug 03, 2013 11:56 am

Van Nistelrooy Man United, Sneydertje Real Madrid.
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door GangstaRiB » za aug 03, 2013 12:06 pm

Bert schreef:Net alsof vroeger jaarlijks vrachtschepen vol toppers naar de grote clubs gingen. Dat is altijd iets voor de uitzondering geweest. Daarom zijn het ook toppers: ze zijn beter dan de rest.

Bony speelde bij Vitesse, een subtopploeg. Hoe vaak gingen spelers van de Nederlandse subtop naar topclubs in het buitenland?
Met dat laatste heb je een punt. Maar je ziet wel een duidelijke verschuiving. De topclubs durven Eriksen tóch niet te halen, ondanks de voordelige situatie (1 jaar contract etc). Er is duidelijk twijfel. Nederland wordt steeds meer een klein voetballand.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Yopi » za aug 03, 2013 12:51 pm

Nederland is allang een klein voetballand. Wat dacht je dan? :confused.gif:

Bijna alle eredivisievoetballers komen tekort voor de top. Eriksen is juist een uitzondering. Hij redt het normaal gesproken wel.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door peter » za aug 03, 2013 2:50 pm

Zeux schreef:
GangstaRiB schreef:
Het punt is dat de echte topclubs het niet meer zo zien zitten in de Eredivisie. Bony stond op eenzame hoogte, gaat naar Swansea. Dat is weleens anders geweest. Ik denk dat Eriksen maximaal naar Liverpool of Spurs gaat, alvorens de echte topclubs een waardeoordeel vellen. De Eredivisie is gewoon te zwak geworden.
Goede observatie denk ik. Sprong van eredivisie naar kaliber Bayern, Real, Barcelona lijkt te groot geworden. Zal alleen nog bij uitzonderingen gebeuren.
Was het toch ook al? Zelfs de grootste vedettes/talenten van de afgelopen tien jaar hebben het daar niet gemaakt of zijn daar niet beland. Ik herinner me ook nog wel jaren dat Ali El Khattabi, Rickie Hoogendorp, Erik Nevland of Blaise N'Kufo meededen om de topscorerstitel. Nu zijn dat ook geen jongens die ook maar enig succes hebben gehad.

Ik vind echter wel dat de kwaliteit wat achteruit gaat. Dat merk je vooral bij de mindere clubs eigenlijk. Er wordt veel verkocht en afscheid genomen van spelers, maar nieuwe aanwas is er amper.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Cruijff » za aug 03, 2013 2:58 pm

Peter schreef:Ik vind echter wel dat de kwaliteit wat achteruit gaat. Dat merk je vooral bij de mindere clubs eigenlijk. Er wordt veel verkocht en afscheid genomen van spelers, maar nieuwe aanwas is er amper.
Wat jij stelt dat geldt inderdaad absoluut voor clubs als Sparta, NAC en Willem II. Clubs die ook financieel in nood zitten. Voor bijvoorbeeld een club als AZ geldt het niet, die hebben met Johannsson nu een nieuwe spits (die kan nog weleens ijskoud en zeer waardevol gaan blijken) en voor zowel het middenveld als de verdediging interessante spelers gehaald. Ook al zijn ze zowel Maher als Altidore kwijt, die hebben nu gewoon een sterkere selectie dan vorig jaar.

Ook voor PEC Zwolle en Go Ahead Eagles geldt dat er veel spelers doorkomen, zowel vanuit de opleiding als door creatief, met weinig geld spelers met potentie op te halen.
Yopi schreef:Bijna alle eredivisievoetballers komen tekort voor de top. Eriksen is juist een uitzondering. Hij redt het normaal gesproken wel.
Als hij wedstrijden op 80% zal spelen gebeurt dat niet. Waar zijn plafond ligt als hij 100% geeft, dat weten we nog niet. Eigenlijk hebben we dat nog niet gezien, althans niet in wedstrijden tegen Real Madrid en Borussia Dortmund. Daarom is nog een jaar Ajax het beste. Als Arsenal in de Champions League Ajax loot, dan kan Ajax van hen winnen als we met Vermeer, Alderweireld, Moisander, Eriksen, Siem, Viktor Fischer en Bojan spelen. Als Eriksen dit seizoen al kiest voor Arsenal, belandt hij misschien wel op de bank.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za aug 03, 2013 4:37 pm

Cruijff schreef:Ja, maar in de praktijk zal er natuurlijk nooit een club dat bedrag op tafel gaan leggen. Tenminste, niet een club waar Messi naar wil vertrekken.

De enige club die gek genoeg is om dat bedrag te gaan dokken is Real Madrid, dus dat gaat nooit gebeuren. De kans is zelfs nog groter dat Barça ooit op advies van ene JC de bovengenoemde prijs door 10 deelt en Messi vervolgens naar Ajax laat vertrekken. Puur als grapje / publiciteitsstunt.
Ik denk dat de geldschieters achter Man City of PSG en misschien wel Monaco bereid zullen zijn zo'n bedrag op tafel te leggen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Cruijff » za aug 03, 2013 6:24 pm

Bereid mogelijk wel Cees, maar Messi is geen ventje dat zal staan te springen om voor Manchester City te gaan spelen. Je kunt hem natuurlijk altijd even vragen of hij zin heeft om naar Parijs te gaan zodat hij met Zlatan herenigd kan worden. :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Lionel » zo aug 04, 2013 10:58 pm

Rijkaard schreef:Hmm Zenith speelt elk jaar voor het kampioenschap en CL. Toch zou ik zonder nadenken blind voor TH kiezen.
Ik zou 2 jaar dikkkkkkkk cashen in Rusland.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie