Toby Alderweireld

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52060
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door wimpey » vr nov 02, 2012 6:16 pm

Zeux schreef: Je introduceert nu weer wat anders: ze hebben op bepaalde posities geen goede spelers afgeleverd. Kan.
Zeux, dat is een niet te weerleggen feit. Want anders zou je volgende vraag wel hebben beantwoord:
Uit je hoofd: vertel me effe wie de laatste creatieve middenvelder, de laatste buitenspeler en spits van hoog niveau waren die de Ajax-opleiding hebben doorlopen en wanneer ze debuteerden. Ben je wel effe zoet mee, want dat is lang geleden. Hetgeen in a nutshell aantoont waaraan het bij onze club al jaren schort.
Maar dat wil niet zeggen dat de hele opleiding integraal kut is/was.
Jawel. Bij Ajax dacht men de wijsheid qua opleiden in pacht te hebben. Ze hebben zelfs videootjes gemaakt om anderen het opleiden à la Ajax bij te brengen. Terwijl Ajax zélf al jaren niet verder komt dan verdedigers, keepers en matige buitenspelers. Creatieve spelers worden van buitenaf gehaald.
Jij stelt dat de opleiding zó slecht is, dat je je kinderen van die 'school' zou hebben gehaald.
Waren de jongens die in zijn gestroomd al helemaal klaar en uitgeleerd? Ik denk van niet. Dan gaan de credits dus óók naar de jeugdopleiding als ze slagen en 'sterkhouders' worden.
Toe dan. Ze halen Eriksen en Fischer toch niet uit weelde?! Die jongens haal je, omdat ze skills hebben die - en een niveau hebben dat je zelf niet in huis hebt. Ik vind het prima dat die jongens gehaald worden, maar het niveauverschil tussen degenen die instromen en degenen die de gehele opleiding doorlopen, is de laatste jaren groot. Dus is de opleiding niet goed.
Je vergeet er bij te zeggen dat tegenover die 5-7m wel concrete inkomsten moeten staan die 'besteedbaar' zijn. Ik noem ze verder als maximum bedragen.
Dit is qua bedrag de categorie De Zeeuw, EH. Spelers waarvoor ik niet met een gerust hart een dergelijk bedrag zou uitgeven.
Er is kruimelwerk teruggehaald voor al die vertrokken spelers (met Anita/Vertonghen/Janssen de belangrijkste aderlatingen). Als bewuste keuze. Waar jij het mee eens bent.
Vertonghen skippen we: Moisander. Voor Janssen is Schöne gehaald. Lasse voldoet m.i. steeds beter. Poulsen heb ik nooit begrepen: non-voetballer. Boccara moet er op termijn staan. Alleen krijg je die Boccara niet, wanneer je hem een aankoop van 5-7 M voor de neus zet, want dan ontneem je hem het perspectief.
Jij zegt: alleen incidenteel vervanger halen met een 'top' van 3 a 4 miljoen.
Nee, ik zeg: 'ingrijpen' in opleiding, spelers jong halen wanneer ze nog betaalbaar zijn en de problemen in de onderbouw niet proberen te maskeren door bij Ajax-1 met miljoenen te smijten. Aan die aspecten ga jij voorbij, je kijkt niet verder dan Ajax-1.
Ik zeg: tegen 2014 ben je dan zo verzwakt, dat je in de competitie moet blijven vrezen voor Ado, Utrecht, Heracles uit en Europees totaal uitgerangeerd bent.
Onzin. Een goed functionerende opleiding is de levensader van onze club. Alle grote successen, onze reputatie van sophisticated voetbal, hebben we vnl. te danken aan onovertroffen werk met jonge voetballertjes.

Juist door al die dure aankopen die er niets van bakten, zijn we afgezakt en onze ziel kwijtgeraakt. Ajax was een mainstream cluppie geworden. We moesten terug naar onze basis. En dat proces is door Cruijff, like him or not, op gang gezet.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33688
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door zeux » vr nov 02, 2012 6:25 pm

Zeux, dat is een niet te weerleggen feit. Want anders zou je volgende vraag wel hebben beantwoord:
Lezen. Je hebt er soms écht moeite mee. Ik ontken het punt niet, maar stel dat het een ander onderwerp is dan: de opleiding is volledig klote. Switchen van onderwerp doet je het pleit niet winnen.

Hadden we EH nog maar...

Los daarvan: smijten met namen die het níét hebben gemaakt, zegt alleen iets over het niveau van scouten, niet over het principe van spelers 'inkopen' om je selectie op peil te houden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52060
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door wimpey » vr nov 02, 2012 6:59 pm

Zeux schreef: Lezen. Je hebt er soms écht moeite mee. Ik ontken het punt niet, maar stel dat het een ander onderwerp is dan: de opleiding is volledig klote. Switchen van onderwerp doet je het pleit niet winnen.
Je komt niet met argumenten, net zomin als je mijn vraag beantwoordt. Ik geef duidelijk aan waarom de opleiding onvoldoende is. En ik toon dat met het niveau- en skillverschil tussen eigen jeugd en degenen die instroomden aan.

Het probleem van Ajax-1 los je met aankopen niet op. De kern van het probleem steekt jaren eerder de kop op, in de opleiding. Jarenlang heeft Ajax de gevolgen proberen te bestrijden door met miljoenen te smijten. De kiem werd met rust gelaten, sterker nog, de kiem werd bewierrookt.
Hadden we EH nog maar...
We hebben zónder Mounir 2 titels meer behaald dan mét Luis. 0 goals in 165 minuten Serie A.
Los daarvan: smijten met namen die het níét hebben gemaakt, zegt alleen iets over het niveau van scouten, niet over het principe van spelers 'inkopen' om je selectie op peil te houden.
Je denkt toch niet dat Atouba, Mido, Poulsen, Kuffour, Roger e.c. gescout zijn?! :excited.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33688
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door zeux » za nov 03, 2012 1:08 am

'Onvoldoende' is wel iets anders dan zo waardeloos dat je je eigen kinderen er weg zou halen...

In een ander topic noem je de jonge spelers - waaronder ook 100% eigen jeugd - nog 'aardig materiaal'.
En wie geldt als 'ingestroomd'. Iedereen vanaf 15, 14, 13? Of gaat je nostalgie zo ver dat alleen jongens die in de F-jes beginnen als 'eigen' gelden?

Je weet van gekkigheid gewoon niet meer hoe je argumentrn moet verzinnen om de jeugdopleiding zo zwart mogelijk te maken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52060
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door wimpey » za nov 03, 2012 9:17 am

Je weet van gekkigheid gewoon niet meer hoe je argumentrn moet verzinnen om de jeugdopleiding zo zwart mogelijk te maken.
Laat maar joh.

Jij vindt de opleiding geweldig, hoewel je niet aangeeft waarom. Ik vind de opleiding onvoldoende en geef aan waarom.

Maar argumenten spelen blijkbaar geen rol. Je speelt enkel op de man.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door 999 » za nov 03, 2012 9:24 am

Mwah, jou argumenten veranderen per wedstrijd Wimpey.Een beetje zoals JC ook altijd doet.Maar heb jij echt de illusie dat, wat overgens nooit is gebeurt, er na een tijdje, per jaar er een stuk of vijf supertalenten gaan doorstromen naar AJAX 1.Of blijft alles gewoon bij het oude, wat vroeger ( mede dankzij de omstandigheden ) het geval was, dat er met veel geluk zo af en toe 1 of 2 talenten doorstromen naar AJAX 1 ...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33688
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door zeux » za nov 03, 2012 11:31 pm

wimpey schreef:
Hadden we EH nog maar...
We hebben zónder Mounir 2 titels meer behaald dan mét Luis. 0 goals in 165 minuten Serie A.
2010/11 begon voor jou duidelijk na 1 januari 2011.

Topscorers Ajax in seizoen 2010/11:

- El H. 13 goals (half seizoen)
- Siem 12 goals
- Suljemani 8 goals
- Suarez 7 goals

bron
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33688
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door zeux » za nov 03, 2012 11:33 pm

wimpey schreef: Jij vindt de opleiding geweldig, hoewel je niet aangeeft waarom.
Nooit gezegd. Quote me.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door 999 » do dec 13, 2012 10:11 am

Overmars wil Alderweireld alsnog verleiden tot contractverlenging

In het Algemeen Dagblad laat Marc Overmars weten binnenkort ook met Toby Alderweireld om de tafel te willen. Overmars wil voorkomen dat meerdere bepalende spelers komende zomer tegelijk vertrekken. 'Een voordeel is dat wij als oud-spelers weten wat er in hen omgaat. We kennen het spel dat er wordt gespeeld. We hebben een goed contact met de zaakwaarnemer van Eriksen en gaan binnenkort met Soren Lerby om de tafel over onder anderen Alderweireld. Toby voelt zich steeds beter bij de leidinggevende rol die hij nu heeft. Voor mijn komst heeft hij een aanbod om zijn contract te verlengen naast zich neergelegd. Voor hem is er geregeld interesse vanuit Engeland. Toch gaan wij ook met hem nog praten.'
AD

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Demosthenes » vr dec 14, 2012 2:08 pm

Een voordeel is dat wij als oud-spelers weten wat er in hen omgaat. We kennen het spel dat er wordt gespeeld.
en vervolgens vertrokken die spelers.

Ik las een paar jaar geleden dat toen MvB coach van Ajax werd, dat aantrekkelijk was voor de toppers, die zouden wel komen. Gullit bij Feyenoord hetzelfde verhaal en nu zouden ze blijven, omdat Van der Sar gaat leren hoe pr-machine draait? Ik denk dat één gesprek met Jan Vertonghen meer teweeg brengt bij Alderweireld dan een onderonsje met Bergkamp of Overmars.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Lionel » za jan 05, 2013 3:19 pm

Toby naar Arsenal?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Toby Alderweireld

Bericht door InnerHarbour » za jan 05, 2013 3:22 pm

Rishi schreef:Toby naar Arsenal?
Volgens de geruchten zou, "oh Sjonny zing een liedje voor mij", daarvoor in de plaats komen.
YNWA

Lionel
Berichten: 47589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Lionel » za jan 05, 2013 3:29 pm

Liever niet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Toby Alderweireld

Bericht door raymon » za jan 05, 2013 3:37 pm

Toby gaat in ieder geval niet mee naar Brazilië. Ziek blijkbaar....
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41122
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Marillion » za jan 05, 2013 5:02 pm

Het kan natuurlijk best zo zijn. Je wilt niet het risico lopen dat dadelijk de halve selectie ziek is omdat je hem wel meeneemt. Laat hem dan gewoon thuis zodat hij kan aansluiten bij Jong Ajax als hij weer herstelt is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Toby Alderweireld

Bericht door jabu » zo jan 06, 2013 12:26 pm

Van mij mag hij vertrekken als Heitinga komt. Heitinga is geen geweldige verdediger maar wel een aanjager die de jonge en soms wat nonchalante spelers op sleeptouw kan nemen. Bovendien is Alderweireld ook tot nog toe niet de onneembare vesting in de verdediging gebleken. Zijn contract loopt tot 2014 dus Ajax moet of nu of in de zomer geld voor hem vangen.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Scherrer » zo jan 06, 2013 12:28 pm

Mmm, ik schat Alderweireld toch zeker wel 2 niveautjes hoger in dan Johnny op z'n retour. Die kon er al niet veel van toen hij nog wel fit was, maar nu de sleet erop aan het komen is, wordt het natuurlijk helemaal een lastig verhaal.
***

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Toby Alderweireld

Bericht door jabu » zo jan 06, 2013 12:34 pm

Heitinga brengt vooral een hoop meer 'vuur' in de ploeg. Dat kan dit team m.i. goed gebruiken.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33688
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door zeux » zo jan 06, 2013 12:35 pm

Scherrer schreef:Mmm, ik schat Alderweireld toch zeker wel 2 niveautjes hoger in dan Johnny op z'n retour. Die kon er al niet veel van toen hij nog wel fit was, maar nu de sleet erop aan het komen is, wordt het natuurlijk helemaal een lastig verhaal.
Dat kan een Van Bommeltje gaan worden.

Ik ken eigenlijk maar weinig 'terugkom'-spelers die het echt goed deden in hun tweede run. Cruijff, Rijkaard, maar verder?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13834
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Jinne » zo jan 06, 2013 12:40 pm

Richard Witschge was ook goed de eerste seizoenen bij zijn terugkeer, daarna werd het minder (met onder meer het kleedkamer 2 verhaal).
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Toby Alderweireld

Bericht door jabu » zo jan 06, 2013 12:44 pm

Heitinga is nog geen 30. Als hij terugkomt zal dat nu moeten gebeuren en niet na een volgende club. Net zoals een evt. terugkomst van Vd Vaart niet heel lang meer op zich zou moeten laten wachten. Anders worden dat zeker fiasco's.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Bert » zo jan 06, 2013 1:13 pm

Heitinga is altijd een matige verdediger geweest. En hij is niet bepaald beter geworden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Frisse » zo jan 06, 2013 1:30 pm

Zeux schreef:Ik ken eigenlijk maar weinig 'terugkom'-spelers die het echt goed deden in hun tweede run. Cruijff, Rijkaard, maar verder?
Cocu. Davids deed het dat halve seizoen voor z'n beenbreuk ook prima.

Gebruikersavatar
Venzint
AT Toto winner 13/14
Berichten: 566
Lid geworden op: zo okt 15, 2006 10:47 pm
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Venzint » zo jan 06, 2013 3:25 pm

Heitinga is dé dissonant in de verdediging van het huidige Everton. Ik zou geen voorstander zijn van een terugkeer op het oude nest.

wimpey
Berichten: 52060
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door wimpey » zo jan 06, 2013 7:32 pm

Venzint schreef:Heitinga is dé dissonant in de verdediging van het huidige Everton. Ik zou geen voorstander zijn van een terugkeer op het oude nest.
Eens. Laat Alderweireld het over een half jaar maar elders gaan zoeken... De namen Van Dijk en Douglas wil ik in combinatie met Ajax ook liever niet horen.
Frisse schreef: Cocu. Davids deed het dat halve seizoen voor z'n beenbreuk ook prima.
Absoluut niet mee eens. Hij hield Sneyder uit de wind, maar verder...

Plaats reactie