Christian D. Eriksen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Le T. » ma nov 26, 2012 1:22 pm

wimpey schreef:Zag net een mooi doelpunt van Eriksen, Le T. Weinig tijd en ruimte, perfecte loopactie, prima afgerond.

Hij is beter dan jij wilt doen geloven. Beduidend beter.
Ik had het over zijn spelmakerskwaliteiten. Het spel wordt nogal eens niet gemaakt terwijl Eriksen wel speelt. Dat is iets wat hij nog zou kunnen leren, of gewoon niet in zich heeft. Maar ik neem hem juist in bescherming tegen unfaire kritiek. Zowel die van mensen die hem zelf opgeblazen hebben tot hypertalent en nu de onvermijdelijke teleurstelling op hem afreageren ipv te constateren dat ze het zelf weer eens verkeerd gezien hebben, als de kritiek dat het aan zijn instelling ligt waardoor hij Europees en internationaal meer laat zien dan nationaal.

Er zijn 2 dingen die hem goed doen en dat zijn een slecht tactisch antwoord van de tegenstander op het Ajaxsysteem waardoor hij zich vaak vrij kan lopen, en een hoger tempo in de wedstrijd waar hij dan vanzelf in meegaat en de juiste beslissingen gaat nemen ipv de bal nog een keertje te raken en daarmee de opening te verkleinen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » di nov 27, 2012 8:46 pm

Le T. schreef: Zowel die van mensen die hem zelf opgeblazen hebben tot hypertalent en nu de onvermijdelijke teleurstelling op hem afreageren ipv te constateren dat ze het zelf weer eens verkeerd gezien hebben, als de kritiek dat het aan zijn instelling ligt waardoor hij Europees en internationaal meer laat zien dan nationaal.
Ah, maar jij ziet het v.w.b. Eriksen verkeerd. Niet 'de mensen'. Eriksen bekijken is altijd de moeite waard, hij heeft 9 van de 10 wedstrijden wel een moment dat mijn voetbaldag 'maakt'. Zo'n moment dat maar héél weinig spelers in zich hebben.

Feyenoord-uit: de 0-1, bal van Babel was goed, maar bleef net even hangen. Eriksen streelt die bal met rechts nog even onder z'n voet door, om dat ding wat tempo mee te geven en om met links in te kunnen schieten.

Roda afg. weekend: 1-2 tje met Fischer, hij krijgt 'm nét iets te hard terug. 999 van de 1000 spelers neemt die bal met links aan, kans verkeken. Eriksen neemt 'm met rechts aan, de bal ligt perfect voor 'm om met links in te kunnen schieten.

Qua geniale ingevingen en de uitvoering daarvan is Eriksen een van de beste spelers in Europa. Het ventje is 20. Over een jaar of 4 speelt ie bij Barcelona keer op keer de sterren van de hemel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Jöhnk » di nov 27, 2012 9:29 pm

Kan wel zijn wimpey, maar zelfs al beslist Eriksen in de toekomst de CL finale, dan nog zal hij niet goed gespeeld hebben want hij maakte het spel niet. Blijkbaar kunnen alleen voetballers die het spel maken zoals Le T. dat voor zich ziet goed zijn.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » wo nov 28, 2012 8:22 am

Bij voorbaat mijn excuses, Jöhnk. Eriksen kan natuurlijk niet tippen aan Dikkertje Dap uit Hamburg.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Le T. » vr nov 30, 2012 9:50 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Zowel die van mensen die hem zelf opgeblazen hebben tot hypertalent en nu de onvermijdelijke teleurstelling op hem afreageren ipv te constateren dat ze het zelf weer eens verkeerd gezien hebben, als de kritiek dat het aan zijn instelling ligt waardoor hij Europees en internationaal meer laat zien dan nationaal.
Ah, maar jij ziet het v.w.b. Eriksen verkeerd. Niet 'de mensen'. Eriksen bekijken is altijd de moeite waard, hij heeft 9 van de 10 wedstrijden wel een moment dat mijn voetbaldag 'maakt'. Zo'n moment dat maar héél weinig spelers in zich hebben.
Ik vind het ook wel een groot talent, maar lang niet elk groot talent wordt ook een grote speler. Dan gaat het er dus om hoe hij zich ontwikkelt en daar ben ik al meer dan 2 jaar niet zo van onder de indruk. Doordat het talent van Eriksen nou niet echt moeilijk te spotten is, is dat talent nog verder opgeklopt en heeft menigeen zich de vraag gesteld of hij voor 60 miljoen weg zou mogen naar Barcelona of City. Dat was allemaal een beetje voorbarig, om het zacht uit te drukken. En die teleurstelling daarover wordt nu op Eriksen afgereageerd en dat vind ik niet fair.
wimpey schreef:Bij voorbaat mijn excuses, Jöhnk. Eriksen kan natuurlijk niet tippen aan Dikkertje Dap uit Hamburg.
Eriksen begon op een lager niveau, en ontwikkelt zich aanzienlijk langzamer. Dus als Eriksen beter wil worden dan VdV dan heeft hij nog een boel in te halen. Dat zou allemaal best kunnen, maar hij moet het nog wel laten zien.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » vr nov 30, 2012 12:11 pm

Ik kan moeilijk inschatten waar jouw VDV-fetish vandaan komt, Le T. Ik zie namelijk een speler die al een jaar of 10 vrij weinig laat zien, te zwaar en vaak geblesseerd is.

Eriksen komt veel verder dan HSV of de bank van Spurs en Madrid. Twijfel ik geen nanoseconde aan. Gewoon een betere speler in een sterker lichaam.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Lionel » vr nov 30, 2012 12:30 pm

Eriksen is 20!

Van der Vaart was op 17/18-jarige leeftijd wel genieten. Maar van hem werd minder verwacht dan nu van Eriksen.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Le T. » vr nov 30, 2012 3:23 pm

wimpey schreef:Ik kan moeilijk inschatten waar jouw VDV-fetish vandaan komt, Le T. Ik zie namelijk een speler die al een jaar of 10 vrij weinig laat zien, te zwaar en vaak geblesseerd is.
Ik vind het een speler met veel spelinzicht, een kwaliteit die vaak onterecht aan voetballers wordt toegeschreven die een mooie pass kunnen geven.
Eriksen komt veel verder dan HSV of de bank van Spurs en Madrid. Twijfel ik geen nanoseconde aan. Gewoon een betere speler in een sterker lichaam.
Feit is dat hij bij zijn debuut nog niet het niveau had van een VdV bij diens debuut, en dat hij zich in de jaren daarna nauwelijks heeft ontwikkeld en nu bij lange na nog niet op het niveau zit dat VdV op zijn 20e had. Dan lijkt me dus nog aardig wat werk aan de winkel om het niveau dat VdV bereikt heeft überhaupt te halen, laat staan dat te onstijgen. Het talent is er wel, maar talent is slechts talent en biedt geen garanties op kwaliteit.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Demosthenes » vr nov 30, 2012 3:37 pm

Rishi schreef:Eriksen is 20!

Van der Vaart was op 17/18-jarige leeftijd wel genieten. Maar van hem werd minder verwacht dan nu van Eriksen.
Ik hoop dat Eriksen veel beter wordt, maar Van der Vaart is minimaal één keer tot Europees talent van het jaar gekozen, slecht was hij niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Lionel » vr nov 30, 2012 3:39 pm

VDV speelde met betere spelers om zich heen he.

Maxwell achter je of Daley Blind, hoe gaat de laatste het ook doet de afgelopen maanden. Zlatan, Mido voor zich. Pienaar erbij op het middenveld.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » vr nov 30, 2012 4:49 pm

Rishi schreef:VDV speelde met betere spelers om zich heen he.
Je moet VDV niet beter maken dan ie is. Of ooit was. Gewoon bij de feiten blijven: 02/03 was zijn beste seizoen. Daarna is de neerwaartse lijn ingezet. Europese top loopt niet bij Hamburg of de Spurs rond en zit niet op de bank in Madrid. Op Van Basten na was er ook geen trainer die onvoorwaardelijk vertrouwen in VDV had.

Goede voetballer. Net zoals Dirk Kuijt en Nigel de Jong op hun posities zijn. Helaas voor hen (en VDV) zijn er echter spelers die veel meer in hun mars hebben. Eriksen bijv.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door jabu » vr nov 30, 2012 6:20 pm

Demosthenes schreef:
Rishi schreef:Eriksen is 20!

Van der Vaart was op 17/18-jarige leeftijd wel genieten. Maar van hem werd minder verwacht dan nu van Eriksen.
Ik hoop dat Eriksen veel beter wordt, maar Van der Vaart is minimaal één keer tot Europees talent van het jaar gekozen, slecht was hij niet.
Van Vd Vaart werd juist veel meer verwacht. Hij werd Europees talent van het jaar en won de Golden Boy in 2003 (na hem Rooney, Messi, Cesc, Agüero, Pato, Anderson, Balotelli en Götze). Eriksen is best talentvol en nog vrij jong maar moet nu een volgende stap gaan maken. Een stap die Vd Vaart ook niet overtuigend heeft gemaakt, maar die was op 17-jarige leeftijd wel al verder dan Eriksen nu is. Je moet flink de archieven induiken om bij Ajax een talent te vinden die op die leeftijd verder was.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Le T. » za dec 01, 2012 2:12 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:VDV speelde met betere spelers om zich heen he.
Je moet VDV niet beter maken dan ie is. Of ooit was. Gewoon bij de feiten blijven: 02/03 was zijn beste seizoen. Daarna is de neerwaartse lijn ingezet. Europese top loopt niet bij Hamburg of de Spurs rond en zit niet op de bank in Madrid. Op Van Basten na was er ook geen trainer die onvoorwaardelijk vertrouwen in VDV had.
Sneijder is ook geen absolute top inderdaad.

Ik kijk graag naar hoeveel een speler een elftal beter maakt. Ik hou van spelers die heel erg belangrijk zijn voor een elftal door dat ze dominant zijn en het hele spel bepalen. Ik vind het naar een hoger niveau trekken van heel HSV dan ook een fraaiere prestatie dan meehobbelen bij een absolute topclub, terwijl hij Ajax ook een stuk sterker maakte en vaak op sleeptouw nam.

Het mooiste is natuurlijk om bij een grote club zo dominant te zijn, maar dat is maar weinigen gegeven en is vaak ook een kwestie van een trainer die zo'n rol toestaat en de zwakke punten voor lief neemt. Dat gaat bij HSV makkelijker dan bij Real. VdV is gewoon niet goed genoeg om dat af te dwingen, tot dat zeldzame clubje spelers behoort hij niet. Maar Eriksen zie ik dat ook op korte termijn niet doen, bij een topclub worden er dan ook eisen gesteld aan zijn schoten uit te tweede lijn en zijn vermogen om iets te creeeren als het potdicht zit.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door InnerHarbour » za dec 01, 2012 5:58 pm

Le T. schreef:Sneijder is ook geen absolute top inderdaad.
:drecul.gif:
YNWA

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Iniesta » za dec 01, 2012 7:51 pm

Bijna uitgeroepen tot beste speler van de wereld, maar voor de echte top komt ie net te kort....

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » zo dec 02, 2012 2:56 pm

Le T. schreef: Sneijder is ook geen absolute top inderdaad.
Wel ja, joh. Ronaldo is ook geen absolute top. :excited.gif:

Eriksen gisteren weer magistraal. Zowel Van Bommel als Strootman kregen geen grip op hem. Maar Maher is natuurlijk een veel groter talent. :hypocrite.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Michael_B » zo dec 02, 2012 3:00 pm

Eriksen was gisteren inderdaad eindelijk eens aanwezig. Jaagde echt ipv alibi. Maar goed, die ene zwaluw he...

Ik zou er niet rouwig om zijn als we Eriksen goed verkopen (en dat moet kunnen gezien de CL resultaten en bijv gisteren) en Maher voor 5-8 mln oppikken.
Face your fears and live your dreams, No Fear

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » zo dec 02, 2012 3:12 pm

De Dominee schreef:Eriksen was gisteren inderdaad eindelijk eens aanwezig. Jaagde echt ipv alibi. Maar goed, die ene zwaluw he...
Hier word ik zo moe van. Gisteren, bij Roda, tegen City 2 keer, tegen Twente, bij de kakkies. Op de belangrijke momenten staat Eriksen er.
Ik zou er niet rouwig om zijn als we Eriksen goed verkopen (en dat moet kunnen gezien de CL resultaten en bijv gisteren) en Maher voor 5-8 mln oppikken.
Ik zou er wél rouwig om zijn. Eriksen zal eind dit seizoen verkocht worden. Nog ruim een half seizoen kunnen we van deze klasbak genieten.

Maher is toch echt een paar maatjes kleiner. Heeft bijv. niet de enorme actieradius van Eriksen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Jöhnk » zo dec 02, 2012 3:17 pm

Maar Maher heeft wel meer bite.

Het grootste verschil tussen Eriksen en Maher is dat Maher niet onder het vergrootglas ligt. Verder een uitstekend talent, al heeft hij niet de brille van Eriksen. Voor Nederlandse begrippen (anno nu) wel bijzonder veel techniek en creativiteit.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Frisse » zo dec 02, 2012 3:23 pm

Jöhnk schreef:Maar Maher heeft wel meer bite.
En Bony en Lens kunnen er niks van. :hypocrite.gif:
Jöhnk schreef:Het grootste verschil tussen Eriksen en Maher is dat Maher niet onder het vergrootglas ligt. Verder een uitstekend talent, al heeft hij niet de brille van Eriksen. Voor Nederlandse begrippen (anno nu) wel bijzonder veel techniek en creativiteit.
Eriksen is gewoon een erg goede speler voor Ajax. Verzaakt ook nog regelmatig en is een beetje een zacht ei, maar dat zit volgens mij in hem opgesloten. Het is in veel wedstrijden meer een uitstekende momentenspeler. Wedstrijden zoals die van gisteravond zijn op de vingers van één hand te tellen.

De hele discussie ging er wat mij betreft om hoe tevreden Ajax de afgelopen maanden en voorgaande seizoenen over Eriksen was. That's all. Bij Ajax zien ze Maher ook heel graag komen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Jöhnk » zo dec 02, 2012 3:36 pm

Maher is echt niet beter dan Eriksen, daar ging het hier even om. Dat wordt hij ook niet trouwens. Verder een uitstekend talent, dat ben ik helemaal met je eens, die eigenlijk juist veel overeenkomsten heeft met Eriksen: techniek, creativiteit, kilometervreter. Ik zie hem ook graag komen, maar hij zal duur zijn.

Eriksen heeft een nogal lakse houding, maar hij legt wel iedere wedstrijd de meeste meters af. Gisteren was Van Bommel dan ook de kleuter, en niet Eriksen. Schoonzoon werd helemaal scheel gelopen.


Wat 'middelmatig' is en wat 'uitstekend' hangt natuurlijk ook af van hoe je het bekijkt. Lens zal wellicht ooit samen met alderweireld voor een club als Everton spelen (ik neem niet aan dat jij een rol voor hem weggelegd ziet bij Chelsea of Barcelona).

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Demosthenes » zo dec 02, 2012 3:39 pm

Vergelijken is moeilijk, misschien leert Maher in een zwak AZ wel meer dan een Eriksen in een sterk Ajax, wie zal het zeggen? Internationaal was Eriksen, lijkt mij, vorig jaar verder dan Maher nu (Ze schelen een jaar) en wie weet is Fischer (scheelt weer een jaar met Maher) over een jaar wel veel verder.

Eriksen raakt Ajax kwijt, maar Derksen met zijn € 5 à € 10 miljoen zit te laag, zoals hij dat ook bewust deed met Suarez (was nog maar twaalf miljoen waard o.i.d.?)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » zo dec 02, 2012 3:51 pm

Jöhnk schreef:Maher is echt niet beter dan Eriksen, daar ging het hier even om. Dat wordt hij ook niet trouwens.
+1.

Eriksen kan de stap naar een topclub aan, die jongen bulkt van het talent. Het mooie is dat ie VVV, PEC etc. laat schieten en tegen City, psv, kakkies en Twente schittert.

Maher is zo ver nog lang niet. Moet eerst een tussenstap maken. Zou ie bij Ajax kunnen doen, maar ik denk niet dat Ajax de jackpot gaat betalen. psv wel.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door Khraa » zo dec 02, 2012 3:53 pm

Dat hij de wedstrijden tegen de zwakkere broeders laat schieten lijkt mij juist het teken dat hij nog geen topper is. Daarnaast, waarom liet hij dan ook Vitesse schieten?

Volgens mij is hij op het moment dat de ruimtes klein zijn, nog niet goed/snel genoeg.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian D. Eriksen

Bericht door wimpey » zo dec 02, 2012 4:04 pm

Khraa schreef: Volgens mij is hij op het moment dat de ruimtes klein zijn, nog niet goed/snel genoeg.
Roda uit, kakkies uit laatst. Briljante akties op de vierkante meter.

Tegen Vitesse was Ajax collectief bar en boos.

Plaats reactie