Siem de Jong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door wimpey » di nov 08, 2011 7:51 pm

999 schreef:Tja, ik had het niet voorspeld maar een hele poos geleden al aangegeven dat ik AJAX conditioneel niet topfit er uit vond zien in de wedstrijden ..
Mentaal en fysiek schort er natuurlijk (ook) veel aan deze ploeg. Net als technisch / tactisch.

Het is te hopen dat FdB wat van zijn fouten leert dit seizoen. Geen defensieve versterking gehaald, spelers op verkeerde plekken zetten, een stortvloed aan blessures (hetgeen toch verdomd veel weg heeft van verkeerde trainingsmethoden) en het onderschatten van de onmogelijkheden van bepaalde spelers (Blind, Suljemani, Vertonghen m.n.).

Ik vermoed dat hij zijn invloed - na de mazzeltitel van afg. seizoen - wat heeft overschat. Hopelijk leert hij daarvan. Zou zonde zijn wanneer ook hij zich als trainer bij Ajax onmogelijk zou maken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door 999 » di nov 08, 2011 8:08 pm

wimpey schreef:
999 schreef:Tja, ik had het niet voorspeld maar een hele poos geleden al aangegeven dat ik AJAX conditioneel niet topfit er uit vond zien in de wedstrijden ..
Mentaal en fysiek schort er natuurlijk (ook) veel aan deze ploeg. Net als technisch / tactisch.

Het is te hopen dat FdB wat van zijn fouten leert dit seizoen. Geen defensieve versterking gehaald, spelers op verkeerde plekken zetten, een stortvloed aan blessures (hetgeen toch verdomd veel weg heeft van verkeerde trainingsmethoden) en het onderschatten van de onmogelijkheden van bepaalde spelers (Blind, Suljemani, Vertonghen m.n.).

Ik vermoed dat hij zijn invloed - na de mazzeltitel van afg. seizoen - wat heeft overschat. Hopelijk leert hij daarvan. Zou zonde zijn wanneer ook hij zich als trainer bij Ajax onmogelijk zou maken.
Ja, maar dit zeiden we bij zijn voorgangers ook al.De Boer hoeft van mij nog lang niet weg, ben het een beetje beu om alweer de volgende trainer de laan uit te sturen, maar waarom heeft de boer dat in het begin van het seizoen niet gezien.Hij was notabene zelf een goede verdediger, en dat hoef je toch niet echt te zijn om te zien dat de AJAX achterhoede niks bijzonders is ( dan had ie de dvd's van eerdere jaren maar hoeven te bekijken ).En dat met Janssen, ik bedoel hoe veel keer hebben we het daar al niet over gehad dat steeds maar weer spelers op posities zetten die niet hun eigen zijn.

Waar ik ook geen voorstander van ben is dat uitlenen van spelers onder het mom " want dan komen ze aan spelen toe ".Hoezo ?, als je met 3 - 0 voorstaat kun je deze jongens toch genoeg speelminuten gunnen.Dat deed men vroeger toch ook.Je spits en ( voor mij dan ) je backup spits er tot de winterstop uit.Dan moet dieje rus de kar gaan trekken ( en meer als een afmaker is ie niet ) of, als we die nog ergens kunnen vinden, eentje uit de A1 die ( zonder noemenswaardige ervaring op het hoogste nivo ) in het diepe wordt gegooid ..

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Siem de Jong

Bericht door LucaS » di nov 08, 2011 8:15 pm

Het functioneren van de verdediging is nooit los te koppelen van het functioneren van de ploeg. Vorig seizoen volgens mij de minst gepasseerde verdeiging (of op 1 na), en nu een aantal dat in het linkerrijtje misstaat. Dat zegt net zoveel over het middenveld als over de verdedigers.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door wimpey » di nov 08, 2011 8:42 pm

999 schreef: Ja, maar dit zeiden we bij zijn voorgangers ook al.De Boer hoeft van mij nog lang niet weg, ben het een beetje beu om alweer de volgende trainer de laan uit te sturen, maar waarom heeft de boer dat in het begin van het seizoen niet gezien.Hij was notabene zelf een goede verdediger, en dat hoef je toch niet echt te zijn om te zien dat de AJAX achterhoede niks bijzonders is ( dan had ie de dvd's van eerdere jaren maar hoeven te bekijken ).En dat met Janssen, ik bedoel hoe veel keer hebben we het daar al niet over gehad dat steeds maar weer spelers op posities zetten die niet hun eigen zijn.
Goede vraag. 'Wij' als relatieve leken stónden erop dat er een linksbenige defensieve speler moest worden gehaald. Dat hadden 'we' niet zo slecht gezien. Net als vele trainers voor hem lijkt het erop dat Frank al met de veranda bezig was op het moment dat de fundering nog niet gelegd was.

Frank had het begin dit seizoen steeds over 'domineren'. Zijn insteek lijkt me dat hij zich m.n. op Ajax concentreert. En niet op het feit dat we ook nog een tegenstander hebben. Ik denk dus dat Frank onze selectie schromelijk heeft overschat, hij ging ervan uit dat de ploeg 'voetballend' meestal superieur zou zijn.

En dat ie daarom Janssen als VM kon opstellen of Blind als LB. Omdat we de bal tóch wel zouden hebben. Die vlieger is natuurlijk totaal niet opgegaan.

Daar leert hij hopelijk van. Ik denk dat die mazzeltitel hem een beetje verblindt heeft voor wat betreft het kwaliteitsgebrek dat de hardcore-fan al jaren kan vaststellen. Echt zo'n voorbeeld van één zwaluw...
LucaS schreef:Het functioneren van de verdediging is nooit los te koppelen van het functioneren van de ploeg. Vorig seizoen volgens mij de minst gepasseerde verdeiging (of op 1 na), en nu een aantal dat in het linkerrijtje misstaat. Dat zegt net zoveel over het middenveld als over de verdedigers.
Klopt. Als elftal zet Ajax te weinig druk. M.i. ook een mentale en fysieke kwestie. En een indicatie ervoor dat het binnen dit elftal gewoon niet 'klopt'. Qua honger, karakterologisch, weet ik veel. Kwalitatief natuurlijk sowieso. Jammer.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door 999 » di nov 08, 2011 10:14 pm

LucaS schreef:Het functioneren van de verdediging is nooit los te koppelen van het functioneren van de ploeg. Vorig seizoen volgens mij de minst gepasseerde verdeiging (of op 1 na), en nu een aantal dat in het linkerrijtje misstaat. Dat zegt net zoveel over het middenveld als over de verdedigers.
Nou, kijk eens puur naar de verdedigende fouten die er gemaakt worden Lucas.Gewoon per speler in de verdediging bekijken.

Of men ( de verdedigers ) staat te slapen, dekt verkeerd, vergeet door te schuiven, kijkt met zijn 3je niet naar de bal, vergeet te blokken op het juiste been van de tegenstander, loopt mee inplaats van druk op degene te zetten die de bal heeft enz. enz. enz.

Vorig seizoen hadden we veel momenten waar onze tegenstanders het af lieten weten als men de kansen kreeg, of werd er met kunst en vliegwerk de bal tegen gehouden.En ook vorig seizoen meer dan genoeg wedstrijden waar je je aan zat te ergeren w.b. verdediging.

Deze verdediging zal nooit een zekerheidje worden, daarvoor zijn de spelers in de verdediging te weinig verdediger voor ...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door 999 » wo sep 19, 2012 7:54 am

De Jong: 'Ik kom beter tot m'n recht in de spits'

19 september 2012 Nu Sport

In een interview met NUsport blikt Siem de Jong uit op de wedstrijd tussen Dortmund en Ajax, die vanavond gespeeld is. In het interview gaat het over de spitspositie, waar sinds de blessure van Kolbeinn Sigthorsson toch een plekje open lijkt te zijn. De Jong zegt over die positie: "Inmiddels denk ik dat ik beter tot mijn recht kom als inzakkende spits dan als rechtshalf. Dat heb ik ook bij de trainer aangegeven. Dan komt er iets meer voetbal in het spel omdat we vaak een extra man op het middenveld hebben."

In een eerder stadium gaf De Jong nog aan liever op het middenveld te spelen dan in de spits, maar dat hij er in het belang van het team toch speelt. Daar lijkt hij nu dus wat op terug gekomen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Arthur » wo sep 19, 2012 8:13 am

Mooi, dat ben ik helemaal met hem eens! Dat maakt het wel weer extra jammer dat Janssen weg is, want Serero is toch een niveautje lager.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » wo sep 19, 2012 8:14 am

Beetje laat maar dat heeft hij goed gezien. De Jong is als spits meer van waarde voor het elftal dan als middenvelder.
Nil volentibus arduum

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Siem de Jong

Bericht door Michael_B » wo sep 19, 2012 9:21 am

Kijk eens aan! Een goede ontwikkeling. Babel / Sana / Lukoki op de flanken en afwisselend Schone en Serero op het middenveld, afhankelijk van het belang van diepgang (Serero).
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Siem de Jong

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 19, 2012 9:30 am

Arthur schreef:Mooi, dat ben ik helemaal met hem eens! Dat maakt het wel weer extra jammer dat Janssen weg is, want Serero is toch een niveautje lager.
Zeker, maar Serero moet ook de kans krijgen. Hij voegt wel wat toe aan dit Ajax met zijn diepgang vanuit het middenveld. Ik ben benieuwd. Het 2e jaar van een aankoop is meestal beslissend of hij het gaat redden of niet bij Ajax.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo sep 19, 2012 3:40 pm

Zou de aanvoerdersband Siem te zwaar wegen? Ik vind hem dit seizoen bepaald geen sterkhouder, eerder tegenvallen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 19, 2012 5:39 pm

Ik vind dat typisch zoeken hoor. Zo speelt hij altijd als hij op het middenveld staat, gisteren vond ik nog meevallen eerlijk gezegd. In de spits is het een ander verhaal. Nog geen 3 weken geleden tegen NAC speelde hij nog een dijk van een wedstrijd.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo sep 19, 2012 6:18 pm

Ik "zoek" hem niet, Mr. Ajax. Ik constateer gewoon dat hij (op het middenveld) niet zo goed speelt.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Marillion » wo sep 19, 2012 6:38 pm

Ik denk dat het meer zijn positie is en dat het niet door de aanvoerdersband komt. Siem is gewoon een betere spits dan een middenvelder.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Siem de Jong

Bericht door Bert » wo sep 19, 2012 6:57 pm

De Jong was gisteren gewoon goed. Wat wil je van iemand die als controlerende halfspeler speelt? Kracht van De Jong is dat hij al gekeken heeft waar de bal naartoe moet voordat-ie de bal ontvangt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Siem de Jong

Bericht door jabu » wo sep 19, 2012 6:59 pm

En vlak voordat hij hem kan ontvangen verstopt hij zich dan snel?

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door wimpey » wo sep 19, 2012 7:10 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Ik constateer gewoon dat hij (op het middenveld) niet zo goed speelt.
Denk dat hij dat inmiddels zelf ook heeft geconstateerd. Hij is balvast, kopt goed, goed scorend vermogen en met z'n spelintelligentie (loopacties) zit het ook wel goed. Als halfspeler mist ie een echt wapen.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 19, 2012 7:37 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik "zoek" hem niet, Mr. Ajax. Ik constateer gewoon dat hij (op het middenveld) niet zo goed speelt.

Je hoeft je ook niet zo te verdedigen, ik zeg namelijk precies hetzelfde als o.a. Marillion.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo sep 19, 2012 9:27 pm

Bertje schreef:De Jong was gisteren gewoon goed. Wat wil je van iemand die als controlerende halfspeler speelt? Kracht van De Jong is dat hij al gekeken heeft waar de bal naartoe moet voordat-ie de bal ontvangt.
Ik ben heel benieuwd naar jouw definitie van "gewoon goed".
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 19, 2012 10:34 pm

Ik moet zeggen dat het on mijn ogen ook een van zijn betere 'middenveld-wedstrijden' was, maar wellicht zegt dat meer over zijn niveau op het middenveld.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Toppie » ma okt 22, 2012 7:40 am

Deze jongen komt toch uiteindelijk te kort , is niet meer beslissend en heeft een te trage bal behandeling

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Siem de Jong

Bericht door Michael_B » do nov 22, 2012 6:28 pm

Was zich weer goed aan het verstoppen. Het zal je aanvoerder maar zijn. Simone is GEEN middenvelder Frank. Spitsen, banken of wegwezen ermee.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Frisse » do nov 22, 2012 6:39 pm

Je kan het allemaal wat makkelijker samenvatten, Dominee:

Vrijwel alles wat gisteravond speelde zou qua niveau over een paar jaar niet meer in Ajax 1 moeten staan, als de ambitieuze plannen van het technisch hart succesvol uitgevoerd worden. Blind, Moisander, Alderweireld, Poulsen, Enoh, Boerrigter, Vermeer en Lukoki sowieso niet. De Jong (te traag voor het middenveld) en Van Rhijn (verdedigend zeer kwetsbaar, zie echt niet hoe mensen hem talentvoller kunnen vinden dan Van der Wiel) zijn nog twijfelgevallen. Eriksen het grote talent met de instelling van een jeugdspelertje.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Siem de Jong

Bericht door Michael_B » do nov 22, 2012 7:02 pm

Mee eens. Al vond ik Lukoki de tweede helft acceptabel spelen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Siem de Jong

Bericht door Demosthenes » vr nov 23, 2012 7:55 am

Vrijwel alles wat gisteravond speelde zou qua niveau over een paar jaar niet meer in Ajax 1 moeten staan, als de ambitieuze plannen van het technisch hart succesvol uitgevoerd worden.
Dat succesvol uitvoeren zal het probleem zijn, want er is geen team dat geen plannen heeft en in al die plannen zit nooit degradatie, nooit slecht voetbal, alle plannen leiden tot een kampioenschap/Europees voetbal (zelfs het driejarenplan van mijn amateurvereniging leidt tot de titel). Het probleem met al die plannen is dat de tegenstanders moeten meewerken.

Ajax zal over een paar jaar succesvol zijn? In dat geval moeten aankopen als Poulsen, Moisander, Sana gezien worden of zijn die als een soort tussenpaus gehaald. Siem de Jong en Christian Eriksen maken deel uit van het plan of zouden die al verkocht zijn? Er zijn vooral onzekerheden!

Ajax zal aantrekkelijk moeten blijven voor jonge spelers, voor aankopen en tot nu toe las ik steeds dat CL voetballen die aantrekkelijkheid vergroot, maar zo spelend als de laatste tijd, zie ik die CL niet meer weggelegd voor Ajax (Ik neem deze woorden terug als PSV, Feyenoord, Vitesse en Twente komende winter hun basiselftal voor een groot deel verkopen)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie