Christian Poulsen

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Christian Poulsen

Bericht door Thom » do aug 23, 2012 7:03 am

Jabu schreef:Denk het ook, maar volgens mij was net de conclusie getrokken dat die dure noodverbandjes Ajax niets brengen.
Precies en daarom is er een transfervrije speler aangetrokken. :confused.gif:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Christian Poulsen

Bericht door jabu » do aug 23, 2012 7:40 am

Atouba en Pantelic kwamen ook transfervrij, maar natuurlijk wel voor een behoorlijk (meerjarig) salaris. Hopelijk wordt Poulsen dan meer een Pantelic...

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door D_skilled » do aug 23, 2012 7:58 am

De situatie van Atouba kun je toch niet met die van Poulsen vergelijken? :confused.gif: Atouba speelde niet of nauwelijks bij HSV, terwijl Poulsen vorig seizoen een sterkhouder was bij Evian. Dat hij niet alles speelde had verschillende redenen ten grondslag (pas in de vierde competitieronde ingestroomd, blessures, schorsingen).

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door 999 » do aug 23, 2012 8:07 am

Dat vergelijken moet je dan ook niet doen.Daar koop je toch niks voor.Belangrijker vind ik dat we dit niet meer zouden doen.Geen transfers met dit soort spelers, we zouden scouten op fris vrolijk talentvolle jonge spelers en die dan ook inzetten in AJAX 1.Niet op dit soort spelers.Maar blijkbaar is ook het TH erachter gekomen dat het roepen aan de zijkanten veel gemakkelijker is dan het uitvoeren van dat beleid in de praktijk ..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 23, 2012 8:12 am

Laten we Christian nu gewoon eens na 10 wedstrijden gaan beoordelen. Hij heeft nog geen voorbereiding gehad, dus dat duurt nog wel 1 maand voordat hij kan spelen.
Nogmaals, de Poulsen van Juventes is een topper voor Ajax. Ervaring en leiderschap heeft dit elftal nodig en hij staat de ontwikkeling van Boccara niet in de weg.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door D_skilled » do aug 23, 2012 8:16 am

999 schreef:Dat vergelijken moet je dan ook niet doen.Daar koop je toch niks voor.Belangrijker vind ik dat we dit niet meer zouden doen.Geen transfers met dit soort spelers, we zouden scouten op fris vrolijk talentvolle jonge spelers en die dan ook inzetten in AJAX 1.Niet op dit soort spelers.Maar blijkbaar is ook het TH erachter gekomen dat het roepen aan de zijkanten veel gemakkelijker is dan het uitvoeren van dat beleid in de praktijk ..
Wat kan het TH eraan doen dat Anita z'n hakken in het zand heeft gezet en 1 jaar eerder dan gepland naar het buitenland is vertrokken? Boccara is de beoogde opvolger van Anita, maar dit seizoen komt nog te vroeg. Als je Boccara niet voor de voeten wilt lopen kun je twee dingen doen. Of een ervaren verdedigende middenvelder halen a la Poulsen, of een huurspeler. Dat laatste is waarschijnlijk niet gelukt, want geen van de Barcelona-B spelers wilde komen.
Laatst gewijzigd door D_skilled op do aug 23, 2012 8:19 am, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door InnerHarbour » do aug 23, 2012 8:16 am

Het lijkt mij duidelijk allemaal. Blijkbaar loopt er op dit moment geen VM in de eigen jeugd rond, die het niveau aankan.
Dit houdt in dat de jeugdopleiding een centrale rol gaat spelen binnen de club. Als voorbeeld hiervoor geeft hij het waarschijnlijke vertrek van aanvoerder Jan Vertonghen: "Als hij vertrekt, kan het zijn dat we in eigen gelederen nog geen vervanger hebben die op die plek kan spelen. Dan gaan we de transfermarkt op, maar we kijken altijd eerst naar de eigen jeugd. De Toekomst is ónze toekomst."
Johan Cruijff
YNWA

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Lionel » do aug 23, 2012 8:19 am

999 schreef:Dat vergelijken moet je dan ook niet doen.Daar koop je toch niks voor.Belangrijker vind ik dat we dit niet meer zouden doen.Geen transfers met dit soort spelers, we zouden scouten op fris vrolijk talentvolle jonge spelers en die dan ook inzetten in AJAX 1.Niet op dit soort spelers.Maar blijkbaar is ook het TH erachter gekomen dat het roepen aan de zijkanten veel gemakkelijker is dan het uitvoeren van dat beleid in de praktijk ..
:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door 999 » do aug 23, 2012 8:34 am

D_skilled schreef:
999 schreef:Dat vergelijken moet je dan ook niet doen.Daar koop je toch niks voor.Belangrijker vind ik dat we dit niet meer zouden doen.Geen transfers met dit soort spelers, we zouden scouten op fris vrolijk talentvolle jonge spelers en die dan ook inzetten in AJAX 1.Niet op dit soort spelers.Maar blijkbaar is ook het TH erachter gekomen dat het roepen aan de zijkanten veel gemakkelijker is dan het uitvoeren van dat beleid in de praktijk ..
Wat kan het TH eraan doen dat Anita z'n hakken in het zand heeft gezet en 1 jaar eerder dan gepland naar het buitenland is vertrokken? Boccara is de beoogde opvolger van Anita, maar dit seizoen komt nog te vroeg. Als je Boccara niet voor de voeten wilt lopen kun je twee dingen doen. Of een ervaren verdedigende middenvelder halen a la Poulsen, of een huurspeler. Dat laatste is waarschijnlijk niet gelukt, want geen van de Barcelona-B spelers wilde komen.
En de wereld bestaat alleen uit Barca B. spelers en Poulsen ?.Lucas zei het al "Een speler die dit soort fratsen uithaalt hoort niet bij Ajax. En oude spelers zouden toch maar 1 jaar contract krijgen?". Dit vind ik steeds zo jammer, lul niet recht wat krom is.En wat de TH nu doet is precies het tegenovergestelde wat men als beleid voor ogen had.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Lionel » do aug 23, 2012 8:51 am

Die gast spoort ook niet. Youtube hem ff...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door InnerHarbour » do aug 23, 2012 9:03 am

Rishi schreef:Die gast spoort ook niet. Youtube hem ff...
Heb ik gedaan, zo te zien een prima wedstrijd. :ajaxsmiley.gif:

Youtube
YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door peter » do aug 23, 2012 9:10 am

Så meget tjener Poulsen i Ajax

Opholdet i Ajax bliver det sidste lukrative ophold i udlandet for Christian Poulsen, som derefter vender hjem til Danmark.

- Det er svært at garantere noget, men denne kontrakt er min sidste i udlandet, siger Christian Poulsen, der er skiftet fra Evian til Ajax transferfrit.

Ifølge sporten.dks oplysninger kommer Christian Poulsen til at tjene omkring 800.000 euro (ca. 6 mio. kr.) brutto om året i Ajax, mens der kan komme ekstra 250.000 euro (godt 2 mio. kr.) oven i hatten med bonusser for at vinde mesterskabet, pokaltitlen og CL-kampe. Ajax’ bonus for mesterskab er eksempelvis 100.000 euro pr. spiller.

Det er dog næppe på grund af pengene, Christian Poulsen, der har spillet i løntunge storklubber som Juventus og Liverpool, har valgt Ajax. Udsigten til at vinde trofæer med en storklub var afgørende for hans sidste udlandskontrakt.

Sporten.dk
Dure jongen dus, als we deze Deense krant mogen geloven.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door D_skilled » do aug 23, 2012 9:27 am

Niet als Daley Blind zes ton verdient. Bulykin verdiende ook 8 ton bij Ajax.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Duke » do aug 23, 2012 9:29 am

Goedkoop zal ie inderdaad niet zijn, er zal ook wel een aardig bedrag aan tekengeld mee gemoeid zijn. Maar ik ga ervan uit dat toegevoegde waarde voor het team heeft. Succes in ieder geval, Christian!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Ronald! » do aug 23, 2012 9:31 am

Valt wel mee voor een ervaren kracht van 32. Tenminste: als hij nog kan brengen wat er van hem verwacht wordt is het een prima salaris. Enkele jaren geleden hadden dit soort spelers nog veel meer gekregen. Luque kreeg bijvoorbeeld 2.2 miljoen (vast salaris), en zo zijn er meer voorbeelden.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door peter » do aug 23, 2012 9:34 am

Bij Evian zijn ze in ieder geval erg over 'm te spreken:

http://croixsavoie.free.fr/forum/viewto ... a&start=20

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door D_skilled » do aug 23, 2012 9:42 am

Peter schreef:Bij Evian zijn ze in ieder geval erg over 'm te spreken:

http://croixsavoie.free.fr/forum/viewto ... a&start=20
Goed teken toch? De Franse competitie staat bekend als zéér fysiek en is hoger aangeschreven dan de Eredivisie. Ik denk dat Poulsen aangeboden is en dat Marc en consorten videobanden van z'n wedstrijden in het shirt van Evian hebben bekeken.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door wimpey » do aug 23, 2012 4:12 pm

D_skilled schreef: Frank de Boer probeert z'n hiërarchie te herstellen na het vertrek van Jan, André en Jeroen.
En Theo. Als we dan toch met voornamen bezig zijn...

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Christian Poulsen

Bericht door GangstaRiB » do aug 23, 2012 5:18 pm

Ronald! schreef:Valt wel mee voor een ervaren kracht van 32. Tenminste: als hij nog kan brengen wat er van hem verwacht wordt is het een prima salaris. Enkele jaren geleden hadden dit soort spelers nog veel meer gekregen. Luque kreeg bijvoorbeeld 2.2 miljoen (vast salaris), en zo zijn er meer voorbeelden.
De periode na Luque kregen spelers als dit een prestatiecontract.

Ik heb er een hard hoofd in dat Poulsen potten gaat breken (misschien wel letterlijk maar fuguurlijk niet.....).

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 23, 2012 6:51 pm

Ajax.nl
Ajax rondt transfer Christian Poulsen af

23 augustus 2012
Ajax heeft de transfer van Christian Bager Poulsen afgerond. De speler tekent een contract in Amsterdam met een looptijd van twee seizoenen, tot en met 30 juni 2014. De overgang is per direct.
Poulsen werd geboren op 28 februari 1980 in Asnæs, Denemarken. Afgelopen seizoen speelde de verdedigende middenvelder voor het Franse Evian Thonon Gaillard FC. Daarvoor was de voormalig Deens international actief voor Liverpool FC, Juventus FC, Sevilla FC, FC Schalke 04 en FC Kopenhagen.
      
Welkom tot de mooiste club van de wereld! :ajaxscarf.gif: :smile-ajax.gif: :ajaxscarf.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Christian Poulsen

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 23, 2012 7:32 pm

Telesport
De Boer blij met 'echte leider' Poulsen

AMSTERDAM -  De Deense aanwinst Christian Poulsen moet leiding gaan geven aan het jonge elftal van Ajax. Trainer Frank de Boer was daarom blij dat de 32-jarige Deen donderdag, na de medische keuring, zijn handtekening zette onder een 2-jarig contract in Amsterdam. „Hij is op en top sportman en een echte leider. Dat kunnen we goed gebruiken in de jonge groep die we nu hebben.”

Poulsen is na Christian Eriksen, Nicolai Boilesen, Lasse Schöne en Viktor Fischer de vijfde Deen in de selectie van de landskampioen. „Ik ben natuurlijk trots dat ik de vijfde Deen in de selectie ben”, zei Poulsen op de website van Ajax. „Niet alleen op mezelf, maar ook op de andere Deense spelers die het goed doen bij Ajax. Iedereen in Denemarken kent Ajax en weet wat voor grote club het is. Ik kijk er naar uit om deel uit te maken van deze club.”
De 92-voudig international, die deze zomer zijn interlandloopbaan beëindigde, gaat bij Ajax met rugnummer 5 spelen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door wimpey » do aug 23, 2012 9:49 pm

Peter schreef:Bij Evian zijn ze in ieder geval erg over 'm te spreken:

http://croixsavoie.free.fr/forum/viewto ... a&start=20
Als ze in Evian al niet te spreken zijn over een waterdrager......

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Christian Poulsen

Bericht door beelzebub » vr aug 24, 2012 9:15 am

:ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Christian Poulsen

Bericht door Mano » vr aug 24, 2012 10:53 am

als hij staat te stofzuigen op het middenveld en nog gaten kan dichtlopen en zijn hoofd koel houdt, vind ik het een goeie aankoop. vervolgens laat je de jeugd invallen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Christian Poulsen

Bericht door Arthur » vr aug 24, 2012 11:23 am

Ik hoop dat hij ook opbouwend in ieder geval iets in zijn mars heeft, want dat was de grootste reden dat het met Anita zoveel beter ging dan met Enoh.

Plaats reactie