Vurnon Anita

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door wimpey » di aug 14, 2012 2:57 pm

Bertje schreef:Lukoki staat er slecht op op AT, maar die jongen is het afgelopen jaar enorm gegroeid qua techniek, overzicht en voorzet.
Echt? Dat weet ie in Ajax-1 knap te verbergen.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vurnon Anita

Bericht door Lionel » di aug 14, 2012 6:24 pm

Bertje zegt gegroeid hé. Van 1 naar 2 op een schaal van 100 is ook groei.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 14, 2012 6:38 pm

Bertje zegt: enorm gegroeid.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vurnon Anita

Bericht door Lionel » di aug 14, 2012 6:46 pm

Van 1 naar 5 dan :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vurnon Anita

Bericht door InnerHarbour » di aug 14, 2012 6:56 pm

Rishi schreef:Bertje zegt gegroeid hé. Van 1 naar 2 op een schaal van 100 is ook groei.
Tis nog steeds een kabouter. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vurnon Anita

Bericht door Rednose » di aug 14, 2012 10:27 pm

InnerHarbour schreef:
Rishi schreef:Bertje zegt gegroeid hé. Van 1 naar 2 op een schaal van 100 is ook groei.
Tis nog steeds een kabouter. :hypocrite.gif:
Ha ha, klopt :smile-ajax.gif:
Misschien heeft hij het in zich, maar tegen AZ kwam het er niet uit.
Nou is het lastig in een elftal dat nog zoekende is, maar hij was toch wel een erg zwakke schakel, deed een beetje pijn aan mijn ogen.
Nou ja, hij heeft het beetje goed gemaakt met zijn laatste " actie" .
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door wimpey » wo aug 15, 2012 3:42 pm


Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Vurnon Anita

Bericht door Duke » do aug 16, 2012 12:29 pm

Anita vertrekt naar Newcastle United

Ajax en Newcastle United FC hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Vurnon Anita. Met de overgang naar de club uit de Engelse Premier League, die per direct ingaat, is een bedrag gemoeid van EUR 8,5 miljoen. De speler stond nog tot en met 30 juni 2014 onder contract bij Ajax.

Frank de Boer heeft gemengde gevoelens bij het vertrek van Anita naar Newcastle United. ,,Ja, natuurlijk gunnen wij Vurnon deze transfer. Hij is een fantastische jongen die altijd zijn stinkende best voor Ajax heeft gedaan. Hij weet als geen ander zijn eigen belang ondergeschikt te maken aan het teambelang. Zijn vertrek is voor ons een aderlating. Mensen hebben het steeds over het afgelopen seizoen, waarin hij een grote rol vervulde in de serie overwinningen die naar het kampioenschap leidde. Dat is terecht. Maar ook daarvoor was hij van grote waarde.’’

En zo ziet de Ajax-trainer weer een speler naar Engeland vertrekken. Jan Vertonghen, Luis Suarez en Thomas Vermaelen gingen hem de laatste jaren voor. ,,Het hoort bij onze club dat we spelers opleiden, dat ze zich in het eerste elftal verder ontwikkelen en dat ze na een aantal jaren een stap naar een internationale topcompetitie maken. Wij doen ons uiterste best ze zo lang mogelijk te behouden. Het blijft telkens weer jammer als een speler dan vertrekt, maar ik wil Vurnon natuurlijk wel heel veel succes wensen bij Newcastle.’’

Over de vrijgevallen positie is De Boer duidelijk. ,,Bij Jong Ajax zitten drie spelers die op zijn positie goed uit de voeten kunnen. Fabian Sporkslede, Ilan Boccara en Joeri de Kamps. En ook bij de A-selectie hebben we spelers die de opengevallen plek kunnen invullen. Eyong Enoh is een uitstekende verdedigende middenvelder, maar hij is nog geblesseerd en is er zondag tegen NEC niet bij. Maar ik vind het nu nog te vroeg en niet verstandig om al te zeggen hoe we dat gaan invullen.’’

Anita werd op 4 april 1989 geboren in Willemstad, Curaçao. Hij speelt vanaf de E1 in de jeugdopleiding van Ajax. De middenvelder maakte op 19 maart 2006 op 16-jarige leeftijd zijn debuut voor Ajax, in de competitiewedstrijd FC Groningen – Ajax (3-2). Hij speelde in totaal 152 officiële wedstrijden voor Ajax, waarin hij 7 keer doel trof.

Anita werd in Amsterdamse dienst twee keer landskampioen (2011 en 2012), won een keer de KNVB Beker (2010) en één keer de Johan Cruijff Schaal (2007).
www.ajax.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door Marillion » do aug 16, 2012 12:31 pm

Erg jammer, kon wel eens een dure vergissing zijn. Maar ik wens Vurnon in ieder geval veel succes!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vurnon Anita

Bericht door Jesse » do aug 16, 2012 12:32 pm

Ik vind nog steeds dat ze hem veel te makkelijk hebben laten gaan.

:1evil.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door Frisse » do aug 16, 2012 12:34 pm

De Kamps? :excited.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door Dubbel » do aug 16, 2012 12:39 pm

Frisse schreef:De Kamps? :excited.gif:
Goed nieuws. Blijkbaar is het verschil tussen Ajax 2 en Champions League tegenwoordig niet meer zo groot. :smile-ajax.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vurnon Anita

Bericht door Jöhnk » do aug 16, 2012 12:42 pm

Ik schrik vooral van de zin: 'Enoh is een uitstekende verdedigende middenvelder'.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Vurnon Anita

Bericht door Baseman » do aug 16, 2012 12:44 pm

Jammer voor Ajax, goed voor de concurrentie...hij was ontzettend belangrijk vorig seizoen.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door D_skilled » do aug 16, 2012 12:47 pm

Jöhnk schreef:Ik schrik vooral van de zin: 'Enoh is een uitstekende verdedigende middenvelder'.
Als balveroveraar wel, maar als voetballer springen de tranen in je ogen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door Marillion » do aug 16, 2012 12:52 pm

Misschien kunnen we dispensatie aanvragen om komend seizoen met 12 man te mogen spelen. Pakt Enoh de ballen af en kan Janssen het voetballende gedeelte verzorgen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door 999 » do aug 16, 2012 12:52 pm

Dit wilde men toch ?.Allemaal jeugd in AJAX 1 .. Zal mij benieuwen.En dan vooral wat er gaat komen, als er al iets komt, en wat dat uiteindelijk dan toch gaat kosten.En vervolgens, als dan de jeugd het moet doen of dat ze het ook daadwerkelijk aan kunnen en men niet halverwege het seizoen er achter komt dat het toch allemaal veel te snel is gegaan.

Tis een grote gok ...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door Arthur » do aug 16, 2012 12:54 pm

Anita is ook jeugd, dus waar heb je het over?

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door Frisse » do aug 16, 2012 1:05 pm

Dubbel schreef:
Frisse schreef:De Kamps? :excited.gif:
Goed nieuws. Blijkbaar is het verschil tussen Ajax 2 en Champions League tegenwoordig niet meer zo groot. :smile-ajax.gif:
Boccara komt daar op relatief korte termijn gewoon te spelen, maar De Boer wil hem niet ook meteen binnen een paar maanden een spierblessure aansmeren.

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door Rijkaard » do aug 16, 2012 1:35 pm

Pfff ik biljf altijd erg graag optimistisch, maar het wordt nu toch wel lastig hoor...

Vorig seizoen ook niet bepaald souverein kampioen geworden en ten opzichte van vorig jaar leveren we ff in zeg..

- Vertonghen
- Anita
- ws Janssen
- ws Van der Wiel

en in de breedte, die nog redelijk wat gespeeld hebben:
- Lodeiro
- Aissatti
- Bulyikin
- Ooijer

Tel daarbij ook nog eens het (chronische) blessureleed van Boerrigter en Sulejmani op en dat degene die we binnen hebben in het beste geval als vervaning voor de breedte gezien kunnen worden en niet voor de basis dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat we weer kampioen worden.

En ik ben ook voor eigen jeugd, maar dit wordt te gek. Hier mag je blij mee zijn als je bij de eerste 5 komt en als het tegenzit met die jonge gastjes kan het weleens echt instorten.
Is 1995 echt zolang geleden??

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Vurnon Anita

Bericht door Daily Blind » do aug 16, 2012 1:49 pm

Rijkaard schreef:Pfff ik biljf altijd erg graag optimistisch, maar het wordt nu toch wel lastig hoor...

Vorig seizoen ook niet bepaald souverein kampioen geworden en ten opzichte van vorig jaar leveren we ff in zeg..

- Vertonghen (geen Vervanger nog, hard nodig)
- Anita (Kan prima door eigen jeugd worden opgevangen. Zo bijzonder is Anita niet)
- ws Janssen (Type speler is absoluut nodig bij een jonge selectie)
- ws Van der Wiel (van Rhijn)

en in de breedte, die nog redelijk wat gespeeld hebben:
- Lodeiro (Schone)
- Aissatti (Sana)
- Bulyikin (extra spits is wel gewenst)
- Ooijer (Denswill)

Tel daarbij ook nog eens het (chronische) blessureleed van Boerrigter en Sulejmani op en dat degene die we binnen hebben in het beste geval als vervaning voor de breedte gezien kunnen worden en niet voor de basis dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat we weer kampioen worden.

En ik ben ook voor eigen jeugd, maar dit wordt te gek. Hier mag je blij mee zijn als je bij de eerste 5 komt en als het tegenzit met die jonge gastjes kan het weleens echt instorten.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Vurnon Anita

Bericht door Michael_B » do aug 16, 2012 2:28 pm

Jöhnk schreef:Ik schrik vooral van de zin: 'Enoh is een uitstekende verdedigende middenvelder'.
Wat moet hij dan zeggen over een speler die hij waarschijnlijk nog hard nodig gaat hebben en die een transferwaarde vertegenwoordigt? Kan er geen reet van en ik stel hem nooit meer op? Lekkere motivator...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door Toppie » do aug 16, 2012 3:17 pm

Ajax heeft dit seizoen al verkocht :1evil.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Vurnon Anita

Bericht door zeux » do aug 16, 2012 3:20 pm

Rijkaard schreef:Pfff ik biljf altijd erg graag optimistisch, maar het wordt nu toch wel lastig hoor...

Vorig seizoen ook niet bepaald souverein kampioen geworden en ten opzichte van vorig jaar leveren we ff in zeg..

- Vertonghen
- Anita
- ws Janssen
- ws Van der Wiel

en in de breedte, die nog redelijk wat gespeeld hebben:
- Lodeiro
- Aissatti
- Bulyikin
- Ooijer

Tel daarbij ook nog eens het (chronische) blessureleed van Boerrigter en Sulejmani op en dat degene die we binnen hebben in het beste geval als vervaning voor de breedte gezien kunnen worden en niet voor de basis dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat we weer kampioen worden.

En ik ben ook voor eigen jeugd, maar dit wordt te gek. Hier mag je blij mee zijn als je bij de eerste 5 komt en als het tegenzit met die jonge gastjes kan het weleens echt instorten.
Dit tekent zich al weken af. Ik ben vooral verbijsterd dat er nog mensen zijn die dit beleid ook actief steunen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vurnon Anita

Bericht door InnerHarbour » do aug 16, 2012 3:31 pm

Prima prijs voor een defensieve middenvelder die een halfjaar op die positie in Ajax 1 heeft gespeeld en geen international is. Hij wilde weg, gek gemaakt door die low life die weer op een fee uit was. Ajax kon hier niet veel aan doen, als spelers weg willen, al dan niet gek gemaakt door zaakwaarnemers, gaan ze, helpt geen lieve moedertje aan, kan je maar beter flink wat geld pakken voor zo’n gozer.
YNWA

Plaats reactie