Ik vind hem wel een speciaal talent, ik vind hem alleen nog niet goed voetballen. Eigenlijk nog niet goed genoeg voor Ajax, nog lang niet goed genoeg voor een dragende speler en in de verste verte nog niet goed genoeg om zo'n hype te rechtvaardigen. Hij heeft veel puur talent, maar daarvan heb je er 10 voor elke topper.Peter schreef:Ik weet dat jij Eriksen niet speciaal vindt, maar die twaalf wedstrijdjes van Maher maken nog niet dat hij 'verder' is dan Eriksen.
Ik vind het ook de speler die het verst zou kunnen komen, de speler die het meeste potentie heeft van misschien wel de hele eredivisie. Maar potentie is niet meer dan potentie, en ik zie heel weinig ontwikkeling, met name qua spelinzicht.
Dat zullen we binnenkort zien. Het is uiteindelijk gewoon 11 tegen 11 en gaat het erom of je je eigen 11 sterker maakt. Maher illustreert hoe snel spelers wél een ontwikkeling kunnen doormaken en hoe belangrijk ze jong al wel kunnen zijn. Overigens waren "12 wedstrijdjes" geen enkele belemmering om Eriksen eens even flink te gaan hypen.Sowieso is het verschil tussen AZ en Ajax natuurlijk groot.