Mounir El Hamdaoui

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Michael_B

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Michael_B » wo jan 25, 2012 9:32 am

Of hij vertrekt of niet maakt mij niet uit, tenzij Ajax iets gaat doen met de centen. Dat verwacht ik niet, aangezien hij ook nog waarde vertegenwoordigt op de balans.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Alexander

Bericht door Alexander » wo jan 25, 2012 2:51 pm

Wat iedereen al wist is natuurlijk gebeurd, El Hamdaoui vraagt teveel geld en de deal met Espanyol is afgeketst.

Le T.

Bericht door Le T. » wo jan 25, 2012 3:28 pm

Alexander schreef:Wat iedereen al wist is natuurlijk gebeurd, El Hamdaoui vraagt teveel geld en de deal met Espanyol is afgeketst.
Goed om te horen dat Ajax geen geld meer vraagt voor een speler die het zelf bij het grof vuil heeft gezet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo jan 25, 2012 3:41 pm

Goed om te horen dat Ajax geen geld meer vraagt voor een speler die het zelf bij het grof vuil heeft gezet.
Mag hij gratis weg?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.

Bericht door Le T. » wo jan 25, 2012 5:23 pm

Demosthenes schreef:
Mag hij gratis weg?
Kennelijk. Alexander stelt immers dat El Hamdaoui teveel geld vroeg en daarop de deal is afgeketst. Dan vroeg Ajax dus geen geld. Indien dat wel het geval zou zijn was de deal immers afgeketst op of de gevraagde transfersom, of de combinatie van beide.

ferry

Bericht door ferry » wo jan 25, 2012 5:45 pm

Le T is soms 'een tikje' cynisch.
El Hamdaoui zit te hoog in de boom voor Spanjaarden
25/01/2012 14:20

De onderhandelingen tussen Mounir El Hamdaoui en Espanyol verlopen allesbehalve soepel. Sigi Lens, zaakwaarnemer van de Marokkaanse aanvaller, is na enkele gesprekken onverrichter zake teruggevlogen naar Nederland.

El Hamdaoui, bij Ajax op een zijspoor beland, zag onlangs een transfer naar Fiorentina of Olympique Marseille afketsen en had nu zijn zinnen gezet op een gang naar de Primera División.

Namens de aanvaller verbleef Lens de afgelopen dagen in Barcelona in een poging tot een akkoord te komen, maar volgens het doorgaans goed ingelichte Spaanse medium AS weigert de club vooralsnog aan de eisen van de spits te voldoen.

De komende uren wordt duidelijk of de Spaanse club alsnog toenadering gaat zoeken tot de spits en diens belangenbehartiger of dat het overschakelt op een 'plan B'. Lens zelf weigerde commentaar te geven op de status van de onderhandelingen.
vi.nl

De feiten kennen we natuurlijk niet. Ik geloof niet dat Ajax El Ham gratis weg doet, maar zullen ook de hoofdprijs niet (meer) vragen lijkt me.

Le T.

Bericht door Le T. » wo jan 25, 2012 5:58 pm

Ferry schreef:Le T is soms 'een tikje' cynisch.
El Hamdaoui zit te hoog in de boom voor Spanjaarden
25/01/2012 14:20

De onderhandelingen tussen Mounir El Hamdaoui en Espanyol verlopen allesbehalve soepel. Sigi Lens, zaakwaarnemer van de Marokkaanse aanvaller, is na enkele gesprekken onverrichter zake teruggevlogen naar Nederland.

El Hamdaoui, bij Ajax op een zijspoor beland, zag onlangs een transfer naar Fiorentina of Olympique Marseille afketsen en had nu zijn zinnen gezet op een gang naar de Primera División.

Namens de aanvaller verbleef Lens de afgelopen dagen in Barcelona in een poging tot een akkoord te komen, maar volgens het doorgaans goed ingelichte Spaanse medium AS weigert de club vooralsnog aan de eisen van de spits te voldoen.

De komende uren wordt duidelijk of de Spaanse club alsnog toenadering gaat zoeken tot de spits en diens belangenbehartiger of dat het overschakelt op een 'plan B'. Lens zelf weigerde commentaar te geven op de status van de onderhandelingen.
vi.nl

De feiten kennen we natuurlijk niet. Ik geloof niet dat Ajax El Ham gratis weg doet, maar zullen ook de hoofdprijs niet (meer) vragen lijkt me.
Even verondersteld dat de penningmeester van Espanyol niet volslagen zwakzinnig is lijkt het mij dat die kijkt naar de totale kosten, en dus een 'vergoeding' aan Ajax ten koste gaat van de financiele ruimte voor het spelerssalaris.

jabu

Bericht door jabu » wo jan 25, 2012 6:02 pm

Het ging toch om een huurperiode?

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo jan 25, 2012 6:40 pm

he ik zou het ook wel weten hoor... Geblesserd/Ziek en de volle pont ophalen bij mijn werkgever of werken voor minder.. Tja :blush.gif:

Als Ajax slim is gaan ze proberen of alles in het werk stelligen dat Mounir uit de boeken gaat... en desnoods als alle andere werkende werknemers bij het UVW terecht gaat komen :biggthumpup.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

Le T.

Bericht door Le T. » wo jan 25, 2012 7:06 pm

Als Ajax slim is dan realiseren ze zich dat het aan de club ligt dat een dure speler niet gebruikt wordt, Ajax heeft hem gehaald, en Ajax is van trainer gewisseld, en Ajax heeft die onervaren trainer die er überhaupt weinig van bakt gesteund in het onbruikbaar maken van die speler. Als Ajax slim is realiseert het zich dat ze juridisch niet zo heel sterk staan, en dat deze speler alleen maar geld kost zolang hij blijft en De Boer blijft, en Ajax dus geen schade lijdt als hij vertrekt, en het dus nergens op slaat en onverstandig is om een schadeloosstelling te vragen van een nieuwe club voor het ontbinden van het contract.

En El Hamdaoui? Die heeft natuurlijk helemaal geen zin om nog meer het slachtoffer te worden van de grillen van zijn werkgever. Als Ajax vantevoren had gezegd dat ze zo zouden doen dan had hij natuurlijk nooit getekend. Een trainer die een speler naar het tweede zet vanwege één opmerking, hem dan weer terughaalt om hem vervolgens voor het nieuwe seizoen weer buiten te sluiten? En dan moet hij geld en sportief niveau inleveren om die club geld te laten verdienen aan zijn transfer? Ik vind dat hij zich nog heel stil houdt. Zou hij inmiddels niet al gewoon zitten te wachten tot de trainer weg is? Als die weg is, is zijn probleem ook weg immers.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jan 25, 2012 8:01 pm

Was het niet Ferguson die zei: You can rot in the reserves?!

Ik neem aan dat EH na ruim een jaar lanterfanteren wel weer eens iets nuttigs wil doen. Ik denk dat ie nog wel verhuurd wordt. Dat wordt dan natuurlijk niets en dan kan hij vanaf Juli weer bij Jong Ajax aan de slag.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Zlatan

Bericht door Zlatan » wo jan 25, 2012 8:18 pm

Le T. schreef: En El Hamdaoui? Die heeft natuurlijk helemaal geen zin om nog meer het slachtoffer te worden van de grillen van zijn werkgever .
Slachtoffer? Zielig? Misschien is het handig om oorzaak (misdraging EH) en gevolg (huidige situatie) eerst in beeld te brengen.

EH is slachtoffer van zijn eigen karakter. Over de aard van zijn karater heb ik wel een mening, maar die is uitermate subjectief.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jan 25, 2012 8:44 pm

Zlatan schreef: Slachtoffer? Zielig? Misschien is het handig om oorzaak (misdraging EH) en gevolg (huidige situatie) eerst in beeld te brengen.
Vriendelijk verzoek. Quote Le T. aub niet. Daar is een entry in de shit list nl. niet tegen bestand.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Le T.

Bericht door Le T. » do jan 26, 2012 10:10 am

Zlatan schreef:
Le T. schreef: En El Hamdaoui? Die heeft natuurlijk helemaal geen zin om nog meer het slachtoffer te worden van de grillen van zijn werkgever .
Slachtoffer? Zielig? Misschien is het handig om oorzaak (misdraging EH) en gevolg (huidige situatie) eerst in beeld te brengen.
Welke gedraging hebben we het over? Die opmerking? En de huidige situatie is daar het gevolg van? Dat moet je me even uitleggen, want volgens De Boer was dat allemaal uitgepraat en kwam hij weer bij de selectie. Welke gedraging heeft dan geleid tot hem wéér uit de selectie zetten en dus de huidige situatie?
EH is slachtoffer van zijn eigen karakter. Over de aard van zijn karater heb ik wel een mening, maar die is uitermate subjectief.
Sterker nog, iets anders dan je puur subjectieve aannames heb je niet.

Zlatan

Bericht door Zlatan » do jan 26, 2012 11:13 am

Ik ben de eerste om te onderkennen dat de Boer dit, vanuit Ajax perspectief, niet handig heeft gedaan. De kans dat een ervaren trainer beter omgaat met een speler met de beroepshouding van EH, is groter.

Met misdragingen bedoel ik de complete beroepshouding van EH. Uiteraard getuigd het niet van analytisch inzicht om de term 'misdragen' te koppelen aan een enkele opmerking. Enkele feiten:
- Dag 1: EH grijpt Suarez bij de keel
- Botsing rond AC Milan. Naief om te denken dat het hier slechts over een enkele opmerking gaat.
- Wekenlange ziekmelding, blessures, motivatieproblemen
- Incident RKC (wissel in rust, opnieuw reactie EH, verbanning)

Alle bovenstaande punten bewijzen in mijn ogen dat de misdragingen van EH aanleiding zijn voor de huidige situatie. Of zou, pak m beet Siem de Jong, in dezelfde situatie kunnen belanden?

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do jan 26, 2012 12:05 pm

Of zou, pak m beet Siem de Jong, in dezelfde situatie kunnen belanden?
Niemand die dat verwacht.

Het probleem "Mounir" zit in hemzelf. FdB heeft hem onderschat (ervaring?) maar was dit zijn eerste conflict? (Bij AZ was toch ook iets aan de hand? Met R. Koeman?)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.

Bericht door Le T. » do jan 26, 2012 12:26 pm

Zlatan schreef:Ik ben de eerste om te onderkennen dat de Boer dit, vanuit Ajax perspectief, niet handig heeft gedaan. De kans dat een ervaren trainer beter omgaat met een speler met de beroepshouding van EH, is groter.
Het is een speler die elke trainer in de eredivisie er graag bij had gehad en elke trainer die met hem gewerkt heeft heeft daar de vruchten van geplukt, maar De Boer wist op dag 1 al een probleem met hem te maken. Dan lijkt mij de regel dat er met El Hamdaoui prima te werken is en dat De Boer de uitzondering is.
Met misdragingen bedoel ik de complete beroepshouding van EH.
Je bedoelt dat je geen concrete gedragingen kunt afwijzen en je je baseert op wat je gefantaseerd hebt over wat er in zijn hoofd omgaat?
Uiteraard getuigd het niet van analytisch inzicht om de term 'misdragen' te koppelen aan een enkele opmerking. Enkele feiten:
- Dag 1: EH grijpt Suarez bij de keel
Dat is een leugen, dat weet jij ook. Als je je moet baseren op een verzinsel is dat geen teken van een sterk verhaal, en het is nog eens achterbaks ook.
- Botsing rond AC Milan. Naief om te denken dat het hier slechts over een enkele opmerking gaat.
De Boer heeft al toegegeven dat hij daar fout zat, beetje raar om er dan van te maken dat El Hamdaoui fout zat.
De Boer heeft iedereen op het hart gedrukt dat hij echt ziek was, liegt De Boer? En blessures zijn ook de normaalste zaak van de wereld voor iedereen die onder De Boer traint. Ik vond ook dat El Hamdaoui zich aanstelde over die fouten van De Boer, maar ik kan me er ook wel iets bij voorstellen indien hij het gevoel had dat De Boer sowieso niet met hem verder wilde en hij geen eerllijke kans had door presteren zijn plek te behouden. Alle uitspraken en daden van De Boer sindsdien wijzen er op dat een dergelijk gevoel helemaal juist was.
- Incident RKC (wissel in rust, opnieuw reactie EH, verbanning)
Ik vind het nogal ver gaan om een speler uit de selectie te zetten vanwege een opmerking. Je kunt een speler straffen, en je kunt een ordemaatregel nemen. Dat zijn twee verschillende dingen. Het laatste doe je alleen omdat het noodzakelijk is, omdat een speler niet hand te haven is bij de trainingen. Dat bleek later weer niet het geval. Als je hem straf geeft dan meet je de straf af, dan heeft die een eindpunt, bijvoorbeeld 2 wedstrijden tribune. De Boer marchandeerde maar wat, en hoefde zich tegenover niemand te verantwoorden. Hem werd meteen gelijk gegeven omdat hij de populairste van de twee was.

Bovendien was het niet de reden waarom hij nu bij Jong Ajax traint, het was immers alweer opgelost en hij zat de laatste wedstrijd van het vorig seizoen gewoon weer bij de selectie. Dus wat was dan de reden om hem weer buiten de selectie te zetten?
Alle bovenstaande punten bewijzen in mijn ogen dat de misdragingen van EH aanleiding zijn voor de huidige situatie.
Welke misdraging bedoel je nou precies? Het lijkt me dat je bij zulke zware beschuldigingen concreet zou moeten kunnen worden zonder reeds weerlegde leugens op te lepelen.
Of zou, pak m beet Siem de Jong, in dezelfde situatie kunnen belanden?
Uiteraard niet. Die bouwt immers zijn carriere op braafheid. Maak het de trainer makkelijk en leuk om je een basisplaats te geven. Dat zien we wel meer onder middelmatige spelers, een trainer die het zichzelf makkelijk aan het maken is, die handelt alsof het elftal er is om er goed op te laten staan ipv dat hij het elftal er goed op laat staan, die is geneigd daarvoor te vallen.

Het is de laffe Van Basten methode. Iedereen die een beetje lastig is, die tegenspraak geeft moet kaltgestellt worden, want de trainer moet het niet van zijn inhoudelijke autoriteit hebben maar van zijn machtsmiddelen zoals het bepalen van de selectie, en het feit dat hij populair is en iemand in de pers slecht neer kan zetten. Dat is eigen aan prutsers, iemand die inhoudelijk sterk staat leest je de les als je een te grote mond hebt, iemand zonder inhoudelijke autoriteit grijpt naar de machtsmiddelen van zijn positie. Hoe vaak zetten goeie trainers die hun positie hebben te danken aan hun vakmanschap iemand uit de selectie om een opmerking?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jan 26, 2012 12:33 pm

Rishi schreef:Gewoon verhuren. Misschien dat EH zelf het voetbal gaat missen.
Idd. Verhuur hem maar aan Heerenveen ofzo. Nadat we eerst twee aanvallers van die club uit Friesland hebben gekocht.

Zlatan

Bericht door Zlatan » do jan 26, 2012 1:04 pm

De Boer heeft al toegegeven dat hij daar fout zat, beetje raar om er dan van te maken dat El Hamdaoui fout zat. .[/quote]

Rare redenatie, omdat de Boer fout zat, zat EH het niet.. Het peope management van de Boer was niet handig. Nee. Maar het cynische, weinig cooperatieve gedrag van EH is wel de aanleiding van het hele conflict. Als EH zonder te morren op de reservebank was gaan zitten, was er niks aan de hand geweest. Dat de Boer nog niet ervaren genoeg is om het grote ego van EH te managen, oke, daar heb jij een punt. Maar dan nog begint de situatie bij het gedrag van EH. Was er anders een conflict? Ik vraag het me af..

De Boer heeft iedereen op het hart gedrukt dat hij echt ziek was, liegt De Boer? En blessures zijn ook de normaalste zaak van de wereld voor iedereen die onder De Boer traint. Ik vond ook dat El Hamdaoui zich aanstelde over die fouten van De Boer, maar ik kan me er ook wel iets bij voorstellen indien hij het gevoel had dat De Boer sowieso niet met hem verder wilde en hij geen eerllijke kans had door presteren zijn plek te behouden. Alle uitspraken en daden van De Boer sindsdien wijzen er op dat een dergelijk gevoel helemaal juist was.
In mijn ogen is het naief om te denken dat EH op iedere werkdag 100% geeft voor zijn riante salaris, en dat iedere dag dat EH niet op zijn werk is verschenen komt door ziekte.

- Incident RKC (wissel in rust, opnieuw reactie EH, verbanning Ik vind het nogal ver gaan om een speler uit de selectie te zetten vanwege een opmerking. Je kunt een speler straffen, en je kunt een ordemaatregel nemen. Dat zijn twee verschillende dingen. Het laatste doe je alleen omdat het noodzakelijk is, omdat een speler niet hand te haven is bij de trainingen. Dat bleek later weer niet het geval. Als je hem straf geeft dan meet je de straf af, dan heeft die een eindpunt, bijvoorbeeld 2 wedstrijden tribune. De Boer marchandeerde maar wat, en hoefde zich tegenover niemand te verantwoorden. Hem werd meteen gelijk gegeven omdat hij de populairste van de twee was.

Bovendien was het niet de reden waarom hij nu bij Jong Ajax traint, het was immers alweer opgelost en hij zat de laatste wedstrijd van het vorig seizoen gewoon weer bij de selectie. Dus wat was dan de reden om hem weer buiten de selectie te zetten? )
Je gaat aan een onderdeel voorbij. Als de beroepshouding van EH goed is, hij iedere dag 100% geeft voor zijn werkgever en zich fantastisch opstelt in de groep: waarom zou de Boer hem dan verbannen naar het tweede? Hij zou toch wel goed gek zijn om een van zijn meest waardevolle resources weg te gooien? Of zou EH niet zo'n professionele houding hebben als jij veronderstelt?

Het is de laffe Van Basten methode. Iedereen die een beetje lastig is, die tegenspraak geeft moet kaltgestellt worden, want de trainer moet het niet van zijn inhoudelijke autoriteit hebben maar van zijn machtsmiddelen zoals het bepalen van de selectie, en het feit dat hij populair is en iemand in de pers slecht neer kan zetten. Dat is eigen aan prutsers, iemand die inhoudelijk sterk staat leest je de les als je een te grote mond hebt, iemand zonder inhoudelijke autoriteit grijpt naar de machtsmiddelen van zijn positie. Hoe vaak zetten goeie trainers die hun positie hebben te danken aan hun vakmanschap iemand uit de selectie om een opmerking?
Ik ben de laatste die niet kritisch is op de Boer. Hij heeft de zaken, nogmaals, niet handig aangepakt. Zoals je hier aangeeft is EH lastig. Was hij dat niet, dan was er geen probleem. Zijn ego is buitenproportioneel groot, hij conformeert zich niet aan het team, maar hij vind de BV Mounir belangrijker dan het teamresultaat. Prima, maar dan moet hij niet piepen als hij daarop afgerekend wordt. En dat was onze discussie!

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » do jan 26, 2012 1:41 pm

Overigens heeft El H in de zomerstop gezegd dat hij het niet zag om terug te keren.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 26, 2012 2:20 pm

Zo'n verstoorde relatie tussen speler en trainer ligt natuurlijk nooit volledig bij één partij. Wat mij betreft hebben beide schuld aan de situatie zoals die nu is want kennelijk zijn ze niet in staat om professioneel met elkaar om te gaan. En dat is jammer want per saldo hebben we een dik betaalde spits onder contract staan die van geen enkele waarde is voor Ajax.

Ik heb er weinig vertrouwen in dat hij tussentijds nog vertrekt. Clubs zullen huiverig zijn om in hem te investeren en de kans is daarom groot dat hij bij een nieuwe werkgever een minder salaris krijgt. Ik verwacht dat hij z'n contract gaat uitdienen.
Nil volentibus arduum

Zlatan

Bericht door Zlatan » do jan 26, 2012 5:11 pm

Het ligt niet volledig aan een partij. Maar EH slachtoffer van de grillen van Ajax noemen gaat mij veel en veel te ver. EH is slachtoffer van zijn eigen, verrotte, karakter. Hij komt zichzelf tegen.

Niet erg, meer spelers hebben een ego dat groter is dan de club. Romario vroeger, of Zlatan. Niet erg, als je onbetwist basisspeler bent en er iedere week twee inschiet. Is dat niet het geval, en blijkt het team prima zonder je te kunnen, dan heb je een probleem. Zie EH nu.

Slachtoffer.. ongelofelijk. Dit is de wereld op zijn kop!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 26, 2012 6:50 pm

Slachtoffer is hij zeker niet. Want ondanks dat Frank de Boer misschien niet vrijuit gaat had El Hamdaoui natuurlijk ook kritisch op zichzelf kunnen zijn. Voor een voetballer is het heel simpel. Je hebt een relatief korte periode in je leven waarin het moet gebeuren. Als je botst met een trainer kun je, zelfs als je denkt dat je gelijk hebt, het conflict beter niet op de spits drijven.

Had hij zich terughoudend opgesteld en gewoon z'n stinkende best gedaan dan was hij gewoon basisspeler. Als hij dan niet tevreden was had hij veel makkelijker een nieuwe club gevonden dan vanuit de situatie waarin hij nu zit.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 26, 2012 7:17 pm

EH was na Milan-uit wekenlang geestelijk niet in staat om voor Ajax uit te komen. :aai.gif:

Daarna speelde hij als een dweil en liet geen mogelijkheid ongebruikt om middels mismoedige gebaren zijn onvrede te uiten over medespelers, trainer en club.

Hij heeft al ruim een jaar amper gespeeld. Z'n carrière gaat als een nachtkaars uit wanneer hij niet bij Ajax vertrekt.

Zlatan

Bericht door Zlatan » vr jan 27, 2012 8:33 am

Na een paar steekhoudende argumenten hoor je Le T. niet meer. :aai.gif:

Plaats reactie