Mounir El Hamdaoui
Moderator: mods
Re: Mounir El Hamdaoui
Ajax wil af van EH, EH wil af van Ajax. Het lijkt me dat we van beide partijen dus mogen verwachten dat ze water bij de wijn doen.
I think I lost my fucking headache
Ach, het is misschien niet altijd even fair maar het verschil zit 'm in de mentaliteit die hij ten toon spreidde toen hij er naast kwam te staan. Zijn staat van dienst was veel te mager om daarmee weg te komen en past bovendien niet bij het ideaal beeld van een topsporter die, al is het maar naar de buitenwereld toe, kan omgaan met tegenslag en zich niet meer voelt dan het geheel. Dat is een hoop mensen in het verkeerde keelgat geschoten.joey schreef:wimpey schreef:Hij is ook gijzelnemer. Van Ajax.joey schreef: HIj is de duurbetaalde gijzelaar van Ajax en wacht of er een club komt die losgeld voor hem wil betalen.
Jij bekijkt het wel heel erg van de kant van die arme EH.
Ja, om tegenwicht te bieden. Ik zie niet in waarom de positie van EH zoveel anders zou zijn dan die van andere overbodige spelers.
....
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Dat zou kunnen ja. Maar het gaat om de teneur hier op het forum. Daar staat El H. in ieder geval zéker buiten.wimpey schreef:De bottom-line bij EH is dat het alleen maar aan FdB ligt.Zeux schreef: Dat is eigenlijk wel de bottom line hier: het ligt allemaal alleen maar aan El H. En dus moet hij niet zeiken.

"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
EH heeft de schijn tegen: FdB is een open boek, een eerlijke vent en geen ruziezoeker.
Wanneer je met zo'n iemand problemen krijgt, gaat de buitenwereld ervan uit dat het aan de andere partij ligt.
EH heeft FdB in "De halve maan" verweten 'onrechtvaardig' te zijn. Dat is nogal wat, vind ik. Ik kan me dan ook voorstellen dat FdB niet echt meer op die EH zit te wachten.
Wanneer je met zo'n iemand problemen krijgt, gaat de buitenwereld ervan uit dat het aan de andere partij ligt.
EH heeft FdB in "De halve maan" verweten 'onrechtvaardig' te zijn. Dat is nogal wat, vind ik. Ik kan me dan ook voorstellen dat FdB niet echt meer op die EH zit te wachten.
Daarbij is het woord van een Marokkaan ook niet al te betrouwbaar... Misschien niet eerlijk maar wel de publieke opinie.
IK GELOOF!!!!!!
Het boeit mij niet wat voor paspoort ie heeft. I.m.o. moet je het behoorlijk bont maken om FdB tegen je in het harnas te jagen. Want hij is de moeilijkste niet.Rishi schreef:Daarbij is het woord van een Marokkaan ook niet al te betrouwbaar... Misschien niet eerlijk maar wel de publieke opinie.
http://forum.headliner.nl/topic-20700/
Bedoelde meer dat hij de schijn tegen heeft.
Ik denk wel dat een jongen als Klaas Jan Huntelaar niet zo snel in een hoek geplaatst zou worden.
Ik denk wel dat een jongen als Klaas Jan Huntelaar niet zo snel in een hoek geplaatst zou worden.
IK GELOOF!!!!!!
Deze situatie heeft Mhr. toch echt aan zichzelf te danken.Als elke speler die niet hoort dat ie niet in de basis staat zijn kont tegen de krib zou gooien dan zou de helft van alle ( top ) clubs spelers te kort komen ..[/quote]999 schreef:Hij moet dus ten last van zijn eigen inkomen de kas spekken van de werkgever die hem in deze situatie heeft gemanouvreerd?Le T. schreef: Ook EL.H. kon makkelijk weg, maarja, dan had ie enkele tonnen in moeten leveren om te kunnen VOETBALLEN in een 1e elftal.
Hij had een probleem met de manier waarop, en dat was uitgepraat. Daarna is hij, na ziekte en blessure, op de bank gaan zitten, linksbuiten gaan spelen en heeft hij zijn best gedaan om te doen wat de trainer van hem wil.
Dat is klinkklare onzin natuurlijk.wimpey schreef:EH heeft de schijn tegen: FdB is een open boek, een eerlijke vent en geen ruziezoeker.
Het gros van de buitenwereld blaat gewoon in kudde de pers na die om de zoveel tijd een pispaal uitzoekt, net zoals ze helden uitzoeken. De grootste onzin gaat erin als koek. Wie waarom als pispaal wordt uitgezocht en wie als held is een ander verhaal, een verhaal wat ik op zich heel interessant vind.Wanneer je met zo'n iemand problemen krijgt, gaat de buitenwereld ervan uit dat het aan de andere partij ligt.
Nee, dat heeft hij niet. Veelzeggend dat alles verdraaid moet worden en allerlei dingen verzonnen moeten worden om een beeld van zijn mentaliteit neer te zetten.EH heeft FdB in "De halve maan" verweten 'onrechtvaardig' te zijn. Dat is nogal wat, vind ik. Ik kan me dan ook voorstellen dat FdB niet echt meer op die EH zit te wachten.
Die is tot held verklaard inderdaad, kan niets fout doen.Rishi schreef:Bedoelde meer dat hij de schijn tegen heeft.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Natuurlijk.Le T. schreef: Dat is klinkklare onzin natuurlijk.
EH zou eens in een spiegel van Boog moeten kijken. FdB schopte ooit tegen Olsen aan om een vertrek bij Ajax te forceren. Maar ik kan me verder niet herinneren dat ook maar iemand ooit een probleem met FdB heeft gehad.
Dus wellicht dat het (ook) een heel klein beetje aan het opgeblazen ego van EH zou kunnen liggen?

Hem is verder ook nooit een strobreed in de weg gelegd. De keer dat het wel gebeurde, speelde hij ook op.wimpey schreef: FdB schopte ooit tegen Olsen aan om een vertrek bij Ajax te forceren. Maar ik kan me verder niet herinneren dat ook maar iemand ooit een probleem met FdB heeft gehad.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Wat interessant is, is dat als je het ook maar enigszins voor El H. opneemt - of FdB/Ajax in dit proces niet brandschoon vindt - meteen de gedachte is dat je dús vindt dat hij helemaal niets heeft gedaan. Rare conclusie, want ik zie iedereen die 'van beide kanten' wil kijken steeds ook trouw beweren dat El H. ook fouten heeft gemaakt. Sterker nog, de pogingen om ook de andere kant te belichten dienen eerder om het perspectief richting een 50/50 te krijgen, dan dat FdB/Ajax voluit de zwartepiet zou moeten krijgen.wimpey schreef: Dus wellicht dat het (ook) een heel klein beetje aan het opgeblazen ego van EH zou kunnen liggen?
Maar alleen al de poging om iets meer balans te krijgen in het beeld is voor sommigen hier al verderfelijk.
Ik pleit hem niet vrij, maar als De Boer zegt dat het uigepraat is en ze met schone lei beginnen en dat hij hem niet heeft opgegeven, dan is hij niet eerlijk en geen open boek. Wat De Boer Ajax flikte met Olsen was geheel niet eerlijk.wimpey schreef:Natuurlijk.Le T. schreef: Dat is klinkklare onzin natuurlijk.
EH zou eens in een spiegel van Boog moeten kijken. FdB schopte ooit tegen Olsen aan om een vertrek bij Ajax te forceren. Maar ik kan me verder niet herinneren dat ook maar iemand ooit een probleem met FdB heeft gehad.
Dus wellicht dat het (ook) een heel klein beetje aan het opgeblazen ego van EH zou kunnen liggen?
Het gaat hier om EH: hij legt de schuldvraag volledig bij FdB. Balans: nada. Waarop ik me afvraag in wat voor wereld hij leeft. Wel de lusten, niet de lasten. Wel nemen, niet geven. Hij is enkel met zichzelf bezig. Club, teamgenoten spelen een ondergeschikte rol. Dat pruim ik dus niet.Zeux schreef: Maar alleen al de poging om iets meer balans te krijgen in het beeld is voor sommigen hier al verderfelijk.
Kennelijk leeft hij in jouw persoonlijke fantasiewereld, want ik heb hem nooit de schuld volledig bij FdB horen leggen, en de rest van je inkijk in zijn hoofd zuig je ook maar gewoon helemaal uit je duim.wimpey schreef:Het gaat hier om EH: hij legt de schuldvraag volledig bij FdB. Balans: nada. Waarop ik me afvraag in wat voor wereld hij leeft. Wel de lusten, niet de lasten. Wel nemen, niet geven. Hij is enkel met zichzelf bezig. Club, teamgenoten spelen een ondergeschikte rol. Dat pruim ik dus niet.Zeux schreef: Maar alleen al de poging om iets meer balans te krijgen in het beeld is voor sommigen hier al verderfelijk.
De meeste voetballers zijn vooral met zichzelf bezig. Maar de een verkoopt zichzelf beter dan de ander.
Het stinkt aan alle kanten!
Het gaat dus niet om wat El H. allemaal wel en niet doet, maar wat de posters op dit forum doen. Althans, als het gaat over het al dan niet mede-verantwoordelijk (mogen) stellen van Ajax voor deze mess.wimpey schreef:Het gaat hier om EH: hij legt de schuldvraag volledig bij FdB. Balans: nada. Waarop ik me afvraag in wat voor wereld hij leeft. Wel de lusten, niet de lasten. Wel nemen, niet geven. Hij is enkel met zichzelf bezig. Club, teamgenoten spelen een ondergeschikte rol. Dat pruim ik dus niet.Zeux schreef: Maar alleen al de poging om iets meer balans te krijgen in het beeld is voor sommigen hier al verderfelijk.
En de loophole waar we in zitten - al een post of paar duizend :) - is dat het wijzen op het gedrag van de andere kant (en hun verantwoordelijkheden) niet wordt gepruimd, terwijl wel steeds voluit (eenzijdig) naar El H. gewezen wordt.
FdB heeft toch een mea culpa gedaan v.w.b. zijn omgang met EH in Milaan?!Zeux schreef: En de loophole waar we in zitten - al een post of paar duizend :) - is dat het wijzen op het gedrag van de andere kant (en hun verantwoordelijkheden) niet wordt gepruimd, terwijl wel steeds voluit (eenzijdig) naar El H. gewezen wordt.

Dus de fouten van EH maken van hem een halve crimineel en de fouten van FDB zijn 'onhandig'? 

Het stinkt aan alle kanten!
Het was toch ook uitgepraat, El Hamdaoui heeft geen persconferenties gegeven en wilde het er niet over hebben.wimpey schreef:FdB heeft toch een mea culpa gedaan v.w.b. zijn omgang met EH in Milaan?!Dat was onhandig van hem, zelfs in ogenschouw nemend dat het zijn eerste wedstrijd als hoofdtrainer was.
Het probleem wat sindsdien aan de orde is lijkt mij dat De Boers onhandigheidje geheel strookt met de rest van zijn opstelling tegenover El Hamdaoui. Hij moet hem niet, hij wil hem weg hebben, hij heeft liever De Jong, Dost, Sightorsson of Bulykin, het maakt allemaal niet uit, als het maar niet El Hamdaoui is, die moet zover mogelijk uit zijn gezichtsveld.
Dan kan ik ook wel net als jij in het hoofd van De Boer gaan kijken en stellen dat hij iets tegen Marokkanen heeft en zich verzekerd weet van de voorkeur van de pers en hem dus lekker kan vernederen en dat voor zichzelf rechtvaardigt met het idee dat hij El Hamdaoui slechts heeft geslachtofferd om zich autoriteit bij de groep te verwerven. Maar dat verzin ik dan zelf, bij El Hamdaoui mag jij kennelijk wel dat soort fantasien verspreiden alsof het feiten zijn.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Jammer hoe het gelopen is, want El Hamdaoui kan je de komende weken goed gebruiken. Buliykin gaat het niveau namelijk niet omhoog stuwen en de spoeling is al zo dun. Frank de Boer heeft het voordeel dat de prestaties aardig zijn en hij een bepaald spelpatroon hanteert, maar ik vond dat we EH gisteren al goed konden gebruiken. Niet dat het ooit gaat gebeuren, maar toch.
Waar hadden we hem goed kunnen gebruiken dan? Je denkt toch niet echt dat hij op de vleugel inzetbaar is? Of in plaats van Bulyikin?
In plaats van Bulykin is hij sowieso bruikbaar. Bulykin kan er weinig van. Bij Anderlecht zijn ze nog steeds niet uitgelachen omdat Ajax zijn gigantische salaris wilde overnemen.
De Boer vond vorig jaar nog van wel.Arthur schreef:Waar hadden we hem goed kunnen gebruiken dan? Je denkt toch niet echt dat hij op de vleugel inzetbaar is?
Het is toch een theoretische discussie, want het zal niet gebeuren, dan ook maar meteen bij het begin beginnen: Of in plaats van Sightorsson? Ik kan me van El Hamdaoui geen Europese wedstrijd herinneren waarin hij zich zo weinig liet zien als Sightorsson gisteren. Nou vind ik Sightorsson een prima speler, maar zijn rendement moet in wezen van de spelers om hem heen komen en daarvan komt het niet omdat ze daar niet goed genoeg voor zijn. Dan heb je meer aan een speler als El Hamdaoui op die plek.Of in plaats van Bulyikin?
Nee, dat maakt van jou iemand die iemand anders woorden in de mond legt.joey schreef:Dus de fouten van EH maken van hem een halve crimineel en de fouten van FDB zijn 'onhandig'?
Waarom zou ik EH een halve crimineel moeten vinden?