Toby Alderweireld

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Marillion » wo mar 23, 2011 7:19 pm

Die Arnautovic spoort inderdaad niet. Talent genoeg maar in de regel is het de bedoeling dat je eerst iets laat zien en dan eventueel eens gaat nadenken over het opzetten van een grote mond.

Alderweireld vind ik een twijfelgeval. Hij heeft wel potentieel maar ik schrik me bij ons centrum regelmatig een ongeluk als ik zie hoeveel ruimte aanvallers soms krijgen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Toby Alderweireld

Bericht door peter » wo mar 23, 2011 7:31 pm

Eens, maar vergeet niet dat die jongen nog erg jong is. BIj Vertonghen heb ik wat dat betreft nog meer twijfel, want hij is twee jaar ouder en ook echt een gemaakte verdediger. Ik denk dat Jan Vertonghen nog altijd beter tot zijn recht komt op het middenveld.

Het probleem van Ajax is ook dat we gewoon geen echt, goede, centrale verdediger hebben. We hebben een centrum met een halve verdediger en iemand die nog veel moet leren. Op nationaal niveau kom je daar veelal mee weg, maar internationaal sla je al gauw een flater. Overigens is het een combinatie van factoren, want het middenveld is ook niet geweldig en de backs zijn ook van een matig niveau.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Daily Blind » wo mar 23, 2011 8:52 pm

Marillion schreef:Die Arnautovic spoort inderdaad niet. Talent genoeg maar in de regel is het de bedoeling dat je eerst iets laat zien en dan eventueel eens gaat nadenken over het opzetten van een grote mond.
Alderweireld vind ik een twijfelgeval. Hij heeft wel potentieel maar ik schrik me bij ons centrum regelmatig een ongeluk als ik zie hoeveel ruimte aanvallers soms krijgen.
Toby heeft ook altijd zijn mond open.. maar om nu te zeggen dat hij enorm veel talent heeft. Maar het kan nog komen. Vertonghen..Tsja die snapt het gewoon niet.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Toby Alderweireld

Bericht door peter » do mar 24, 2011 8:08 pm

Alderweireld loopt spierscheuring op; seizoensslot wellicht in gevaar
Donderdag, 24 maart 2011 om 19:25

Volgens Sporza heeft Toby Alderweireld donderdag een spierscheuring opgelopen. De verdediger van Ajax bereidt zich met zijn vaderland België voor op de EK-kwalificatiewedstrijden tegen Oostenrijk en Azerbeidzjan, deze en volgende week. Het Vlaamse medium weet dat de 22-jarige mandekker sowieso niet van de partij kan zijn tegen beide landen door zijn nieuwe blessure.

Op de laatste training voor de clash van vrijdag in Wenen scheurde Alderweireld een scheur in zijn linkerdij. De Belgische achterhoedespeler leek te kunnen rekenen op een basisplaats als rechtsachter tegen Oostenrijk; het zou zijn elfde interland als Rode Duivel zijn. Laurent Ciman of Anthony Vanden Borre komen nu in aanmerking voor een plaats vanaf minuut één.

Het is nu afwachten hoe de medische staf van Ajax haar verdediger beoordeelt. Na de interlandonderbreking wacht de Amsterdammers een confrontatie met Heracles Almelo; daarna staan er nog zes duels en de bekerfinale tegen FC Twente op het programma. Belgisch bondscoach Georges Leekens heeft ook zo zijn eigen zorgen.

VZ
Rishi zal juichend door de kamer rennen, want nu krijgen we wellicht Ooijert. :excited.gif:

wimpey
Berichten: 52154
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door wimpey » do mar 24, 2011 8:11 pm

Ooijer - Oleguer tegen Heracles. Leuk voor een handige jongen als Sermenteros.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Toby Alderweireld

Bericht door LucaS » do mar 24, 2011 9:13 pm

Raar, op nu.nl staat dat het nog niet duidelijk is of hij Heracles haalt.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Hoeladans » do mar 24, 2011 9:55 pm

wimpey schreef:Ooijer - Oleguer tegen Heracles. Leuk voor een handige jongen als Sermenteros.
Wie is dat? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10436
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door mattie » vr mar 25, 2011 7:53 am

zolang Groningen thuis maar wordt gehaald.. Heracles moet geen probleem zijn.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Lionel
Berichten: 47690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Lionel » vr mar 25, 2011 7:56 am

Ooijer is een held! Zal Nederland-Brazilië nooit meer vergeten!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Ajaciedjuh » ma mar 28, 2011 12:53 pm

Ajax.nl schreef:Alderweireld weken uitgeschakeld

28 maart 2011
Toby Alderweireld heeft een spier verrekt in zijn rechterbovenbeen. Eerder werd gevreesd voor een spierscheuring, maar maandag bleek uit onderzoek in het ziekenhuis dat het ‘slechts’ om een spierverrekking gaat. Alderweireld is vier tot zes weken uitgeschakeld.
Vorige week raakte Alderweireld tijdens een training van het nationaal team van België geblesseerd. Inmiddels is hij weer terug in Amsterdam.
Een raar bericht. Slechts verrekt, maar wel 4 - 6 weken uitgeschakeld!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11448
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Toppie » ma mar 28, 2011 1:00 pm

Ajaciedjuh schreef:
Ajax.nl schreef:Alderweireld weken uitgeschakeld

28 maart 2011
Toby Alderweireld heeft een spier verrekt in zijn rechterbovenbeen. Eerder werd gevreesd voor een spierscheuring, maar maandag bleek uit onderzoek in het ziekenhuis dat het ‘slechts’ om een spierverrekking gaat. Alderweireld is vier tot zes weken uitgeschakeld.
Vorige week raakte Alderweireld tijdens een training van het nationaal team van België geblesseerd. Inmiddels is hij weer terug in Amsterdam.
Een raar bericht. Slechts verrekt, maar wel 4 - 6 weken uitgeschakeld!?

Veel masseren en hopen op een snel herstel zonder Steek en Toby wordt het achterin steeds krapper in de selectie keuze.Die oudjes wil ik niet zien.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11448
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Toppie » vr apr 08, 2011 1:46 pm

Toppie schreef:
Ajaciedjuh schreef:
Ajax.nl schreef:Alderweireld weken uitgeschakeld

28 maart 2011
Toby Alderweireld heeft een spier verrekt in zijn rechterbovenbeen. Eerder werd gevreesd voor een spierscheuring, maar maandag bleek uit onderzoek in het ziekenhuis dat het ‘slechts’ om een spierverrekking gaat. Alderweireld is vier tot zes weken uitgeschakeld.
Vorige week raakte Alderweireld tijdens een training van het nationaal team van België geblesseerd. Inmiddels is hij weer terug in Amsterdam.
Een raar bericht. Slechts verrekt, maar wel 4 - 6 weken uitgeschakeld!?

Veel masseren en hopen op een snel herstel zonder Steek en Toby wordt het achterin steeds krapper in de selectie keuze.Die oudjes wil ik niet zien.

Alderweireld kan training volgende week al hervatten
Toby Alderweireld herstelt voorspoedig van zijn hamstringblessure. De Belg kan volgende week de training al hervatten, zo liet Frank de Boer vanmiddag weten tijdens de persconferentie. 24 maart raakte de Belgische verdediger geblesseerd tijdens een training van het nationale elftal van België. :biggthumpup.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Toby Alderweireld

Bericht door joey » ma apr 11, 2011 9:45 pm

Alderweireld staat op de nominatie om voor 10 miljoen euro naar Arsenal te gaan, meldt Barbara Barend.

Dat kun je je toch niet voorstellen? Wenger heeft niet zoveel kijk op verdedigers, dat is bekend, maar 10 miljoen voor Toby... :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Toby Alderweireld

Bericht door peter » ma apr 11, 2011 9:58 pm

Is toch veel te vroeg ook voor hem. Die jongen is net 22 geworden en moet nog een hoop leren. Jongens als Tevez, Torres, Rooney maken gehakt van die jongen.

In potentie denk ik dat hij een betere verdediger is dan Vertonghen. Die jongen vind ik een pseudo.

Lionel
Berichten: 47690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Lionel » ma apr 11, 2011 10:10 pm

Toby is een beetje te lief ben ik bang.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Toby Alderweireld

Bericht door jabu » wo apr 13, 2011 8:18 am

joey schreef:Alderweireld staat op de nominatie om voor 10 miljoen euro naar Arsenal te gaan, meldt Barbara Barend.

Dat kun je je toch niet voorstellen? Wenger heeft niet zoveel kijk op verdedigers, dat is bekend, maar 10 miljoen voor Toby... :confused.gif:
Dat zal hij vast dan te danken hebben aan Vermaelen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Toby Alderweireld

Bericht door peter » wo apr 13, 2011 11:02 am

Alderweireld keert sneller terug en kan mogelijk zondag al spelen
Woensdag, 13 april 2011 om 11:58Toby Alderweireld raakte in de aanloop naar het EK-kwalificatieduel van België met Oostenrijk geblesseerd aan zijn dijbeen en leek vier tot zes weken de tijd nodig te hebben voor zijn herstel. De Belg revalideert echter zeer voorspoedig en kan vermoedelijk al voor het verstrijken van deze termijn weer in actie komen voor de Amsterdammers, die nog dromen voor de landstitel.

Voetbal International meldt in haar papieren versie dat Alderweireld alweer fit is en deze week de groepstraining zal hervatten. Dat zou betekenen dat de Belg aankomend weekend, wanneer Ajax het in Nijmegen opneemt tegen NEC, weer in actie zou kunnen komen. Tegen FC Groningen en Heracles Almelo nam André Ooijer de plek in het hart van de defensie over.

Alderweireld raakte op 24 maart geblesseerd en leek minstens een maand te moeten toekijken, maar keert dus sneller dan verwacht weer terug. Ook Daley Blind zou dit seizoen mogelijk nog in actie kunnen komen: de linksback liep in het duel met Heracles een enkelblessure op, maar heeft inmiddels de individuele looptraining hervat.

VZ
Zou positief zijn.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Ajaciedjuh » wo apr 13, 2011 11:06 am

Inderdaad, al moet ik zeggen dat Ooijer hem prima vervangen heeft de afgelopen weken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Ajaciedjuh » za apr 30, 2011 10:49 am

VI schreef:Alderweireld: 'Onze supporters verdienen de titel'
30/04/2011 11:00

In de rubriek 'Vijf vragen aan' hebben we elke zaterdag een exclusief interview met een speler uit de Eredivisie. Deze keer is dat Toby Alderweireld. De Belgische verdediger staat met Ajax aan de vooravond van een zinderend competitieslot en hunkert naar Amsterdams succes.


Ajax heeft nog een pittige route naar de titel. Zondag wacht de wedstrijd in en tegen Heerenveen.
Alderweireld: 'Natuurlijk is het een moeilijk duel, maar dat mag geen excuus zijn. Al komen we 1-0 of 2-0 achter, moeten we gewoon zorgen dat we zelf drie keer scoren. Zelfs mooi voetbal vind ik dan even niet zo belangrijk. De hele competitie hebben we moeten letten op prestaties van anderen. Sinds vorige week hebben we voor het eerst álles in eigen hand. Beter! Vorig jaar hebben we de titel op een punt gemist en hebben we voor mijn gevoel een heel jaar voor niets gevoetbald. Dat alleen al is een motivatie om nu wél kampioen te worden. Het mag niet meer mis gaan.'

Als je met Ajax van Heerenveen wint, wordt de competitie opnieuw op de laatste speelronde beslist. Al last van spanning?
'Het zou voor ons een prachtig scenario zijn om het thuis tegen FC Twente af te kunnen maken. Een droomwedstrijd! Daar kan ik wel úren, dágen over nadenken. Ik vergelijk het een beetje met onze Europese wedstrijd tegen Dinamo Kiev (Ajax versloeg de Oekraïners in augustus op eigen veld met 2-1 en plaatste zich zo voor de Champions League, red.), toen winnen eveneens een must was. We hebben laten zien volwassener te zijn geworden en met de druk om te kunnen gaan. Dat zijn we sowieso wel gewend: bij Ajax verwacht men dat je iedere wedstrijd wint. Daar word je al vanaf de jeugd mee opgevoed.'


Geloof jij in het thuisvoordeel tegen Twente?
'Zeker. Tegen Kiev was de sfeer in het stadion abnormaal. Het zou fantastisch zijn als deze steun geëvenaard kon worden of misschien zelfs nóg beter wordt. Het publiek was toen niet eens de twaalfde man, maar zelfs de dertiende of veertiende. Ik had het idee dat zij de bal er soms zélf wel in wilden schieten. De supporters steunen ons trouwens al het hele seizoen geweldig. De onderlinge verstandhouding is goed. Zij leggen hun hele ziel en zaligheid in de club en verdienen een titel misschien nog wel meer dan wij spelers. Tegen Excelsior hielpen ze ons vorige week aan de overwinning toen het even iets minder draaide.'

Hoe kijk jij aan tegen de ophef omtrent het vertonen van de beelden van Feyenoord-PSV tijdens deze wedstrijd?
'Dat vind ik echt zwaar overdreven. Ik zie daar écht geen probleem in. Mensen máken daar een probleem van. Als ze in het Philips-stadion bijvoorbeeld beelden van onze wedstrijd zouden laten zien, zou me dat echt niets uitmaken. Als ze op het scherm alleen de tussenstand zouden laten zien, is het principe toch hetzelfde? Dan erbij: tegenwoordig heeft toch iedereen een telefoon met internet, zodat de mensen zelf net zo goed meteen van de laatste tussenstanden op de hoogte zijn. Het was wel een gek moment trouwens: volgens mij waren we net in de aanval toen het stadion bijna ontplofte. Bij een ingooi keek ik naar het scherm en zag ik Feyenoord scoren. Leuk!'

Tot slot, ligt jouw voetbaltoekomst in Amsterdam of sta je open voor een transfer naar het buitenland?
'Ik ga ervan uit dat ik in ieder geval volgend jaar nog bij Ajax speel. Heb hier nog genoeg te leren. Het zou dom zijn om nu al weg te gaan. Daar is het nog veel te vroeg voor en je moet de juiste leeftijd hebben; ik ben pas 22. Ik heb inderdaad wel eens gezegd dat ik de route Thomas Vermaelen ideaal vind. Thomas speelde zes jaar in Ajax 1 en vertrok pas vorig jaar naar Arsenal. Spelen voor Ajax is een droom voor honderdduizenden jongens. Zelfs al voetbal ik mijn hele leven voor deze club, zou ik dat geen probleem vinden.'

'Je moet bovendien niet vergeten wat je hebt. Ik heb het hier fantastisch naar mijn zin, zowel sportief als privé. Na het seizoen ben ik van plan te gaan verhuizen, meer in de richting van het centrum en het stadion. Amsterdam geeft me een speciaal gevoel. Ik zit al zeven jaar bij Ajax en voel me verbonden met de club en de stad. Ik merk zelfs dat ik Nederlandse gewoontes een beetje over heb genomen, zoals de Amsterdamse bluf.' (Tom Wildvank)
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Toby Alderweireld

Bericht door peter » za apr 30, 2011 11:16 am

Na het seizoen ben ik van plan te gaan verhuizen, meer in de richting van het centrum en het stadion.
Klinkt nogal paradoxaal. :smallgrin.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Toby Alderweireld

Bericht door LucaS » za apr 30, 2011 2:40 pm

Ligt eraan waar hij nu woont
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door sander » zo mei 01, 2011 10:03 pm

Uithoorn

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Pride of Amsterdam » wo mei 04, 2011 4:47 pm

Alderweireld: 'Een beetje raar dat Janssen zoiets zegt'

Toby Alderweireld heeft weinig sympathie voor de manier waarop Theo Janssen de titelkandidaten heeft neergezet in de media. De Belgisch international van Ajax is verbaasd over de uitspraken van de middenvelder van FC Twente. 'Een beetje raar dat Janssen zoiets zegt', haalt de verdediger aanvankelijk zijn schouders op in Voetbal International.

'Ik zweer het je, wij worden gewoon kampioen. PSV en Ajax spelen als een drol. De titelkandidaten voetballen allemaal als een krant.' Met deze woorden haalde Theo Janssen vorige week in VI hard uit naar de titelconcurrenten, hoewel hij impliciet ook zijn eigen ploeg niet spaarde.

Toch blijkt het Alderweireld niet helemaal lekker te zitten. 'Ik denk dat het met de eigen onzekerheid te maken heeft, iets anders kan ik niet bedenken. Wij praten niet op deze manier over de concurrentie, we letten liever op onszelf. Ik kan nu iets terug gaan roepen, maar ik gooi liever niet met woorden. Onze wraak zal zoet zijn.'

Aanstaande zondag kruisen Ajax en Twente de degens in de finale van het KNVB-bekertoernooi. Een week later staan de twee concurrenten in de Amsterdam Arena opnieuw tegenover elkaar en wordt duidelijk welke club zich tot landskampioen kroont.
Bron: vi.nl
Op naar de vierde ster!

Alexander
Berichten: 8594
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Alexander » wo mei 04, 2011 4:57 pm

Kom maar op. Stook het vuurtje maar op! De ArenA moet kolken, zoals een stadion nog nooit te keer is gegaan.

Mr. Ajax
Berichten: 14597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Toby Alderweireld

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 04, 2011 8:33 pm

Als dit niet een ideale stuk is voor op de kleedkamer deur is... Zet daarbij nog een foto van die rotkop van Janssen en het kan niet anders of ze vreten het gras op..
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie