Urby Emanuelson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47615
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Lionel » za jan 22, 2011 9:53 pm

Dit vind ik echt jammer! En Urby krijgt daar een basisplaats zonder te trainen hoor. Die hebben daar prut op die positie. Zelfs als rechtsback haalt hij het nog.
IK GELOOF!!!!!!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Banjavi » zo jan 23, 2011 10:27 am

Moet dit topic niet verplaatst worden?
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33975
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Duke » zo jan 23, 2011 10:35 am

Zullen we even afwachten tot het allemaal officieel is? Voorlopig kan ie nog gewoon meespelen vanmiddag.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Urby Emanuelson

Bericht door ferry » zo jan 23, 2011 11:01 am

Rodney Sneijder vervangt Urby vandaag. (Ajax.nl) Lijkt me toch allemaal wel vrij zeker hoor, dat Urby vertrekt. Zou vandaag medisch gekeurd worden in Milaan.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Thijs » zo jan 23, 2011 4:11 pm

Ajax en AC Milan bereiken overeenstemming over Urby Emanuelson

Ajax en AC Milan hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Urby Emanuelson. De overgang naar de Italiaanse club is per direct en onder voorbehoud van enkele zaken die in Milaan dienen te worden afgewikkeld. De speler stond nog tot en met 30 juni 2011 onder contract bij Ajax.

Emanuelson, geboren op 16 juni 1986 in Amsterdam, doorliep de hele jeugdopleiding van Ajax alvorens hij op 24 februari 2005 bij AJ Auxerre – Ajax (3-1) zijn debuut maakte in het eerste elftal. De linkspoot speelde 256 officiële wedstrijden voor Ajax, waarin hij 22 keer doel trof.

Urby Emanuelson won met Ajax drie keer de KNVB Beker (2006, 2007 en 2010) en twee keer de Johan Cruijffschaal (2006 en 2007). Emanuelson speelde tot nu toe 13 officiële wedstrijden in het Nederlands elftal.
Ajax
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Michael_B » ma jan 24, 2011 10:43 am

Had het ergens niet een idee geweest om een overgang van Seedorf in deze deal te betrekken? Mogelijk is dat ook geprobeerd, maar goed.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Alexander » ma jan 24, 2011 11:05 am

Gun het Urby wel. Leuke jongen, maar was wel gigantisch wisselvallig de afgelopen jaren. Uit alle interviews die hij geeft (AT5 vooral), komt echt uit dat hij zo blij is met deze transfer. Uiteindelijk heeft hij toch 6 jaar in het eerste van Ajax gespeeld. Als alle talenten zolang zouden blijven, zouden we een stuk verder zijn!

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: Urby Emanuelson

Bericht door martijn401 » di jan 25, 2011 11:38 am

Zoals Ajax van FC Utrecht verloor, eigenlijk was dat heel erg Urby

COLUMN Het mooiste aan de transfer van Urby Emanuelson naar AC Milan, was toch vooral het interviewtje, in de vertrekhal van Schiphol, met NOS-verslaggever Rob Fleur. Zelden een voetballer zo prachtig blij zien zijn in een vertrekhal, pal voor de draaideuren, bij uitgang F.

Hij had de hele nacht niet kunnen slapen, zei Emanuelson. Hij wilde het haast wel van de daken schreeuwen allemaal. Hij kon het nog steeds niet geloven. Hij was een beetje geschrokken zelfs, in eerste instantie. Het was best een beetje spannend allemaal, moest Urby bekennen. En toen hij voor het eerst hoorde over de interesse, had hij een klein 'kippenvelmomentje' gehad.

Nu hoor je dat tegenwoordig wel vaker, mensen die over hun 'kippenvelmomentje' beginnen, te pas en te onpas zelfs, vooral bij die talentenjachten op televisie, maar dit was toch anders. Emanuelson straalde erbij, van oor tot oor. Dit was een soort oprechte blijdschap waar je niet schamper of luchtig over doet. Urby lachte alle scepsis bij voorbaat weg, in de vertrekhal van Schiphol.

Die gave heeft hij nu eenmaal. Hoe vaak hij zich ook verslikte door iets te nonchalant langs een tegenstander te huppelen; op Emanuelson is het moeilijk kwaad worden. Het ziet er altijd zo vriendelijk en vrolijk uit allemaal, zeker toen hij die vlechtjes nog had. Een dartel mannetje. Het kleine jongetje van de overkant dat zo leuk kan voetballen. Een troetelkind bij uitstek.

Op zichzelf zou je je daar ook aan kunnen ergeren. Ik bedoel, zó goed kunnen voetballen en toch al zó lang dezelfde fouten maken, een beetje voetbaltrainer wordt gillend gek van dat soort types. Zoals Ajax zondag van FC Utrecht verloor, achteloos fladderend in een wervelstorm, eigenlijk was dat heel erg Urby.

Ik weet niet of het ze bij AC Milan ook was opgevallen, maar de Emanuelson van nu is ongeveer even goed als de Emanuelson van zes jaar geleden. In zes seizoenen eredivisie is hij hooguit anderhalf procent beter geworden, volgens mij. En zelf vindt hij dat trouwens ook, vertelde hij pas, met die sprekende bruine hertenogen van hem. Misschien, zei Urby, heb ik de laatste jaren wel veel teveel op mijn talent geteerd.

Dat uitgerekend hij naar Italië gaat, het land waar voetbal boven alles een professie is. Een zaak van grote ernst en heilige devotie. Naar AC Milan nog wel, de club die niet schroomt om voetballers als handelswaar te gebruiken, al helemaal niet als het gaat om jonge voordelige Ajacieden van Surinaamse afkomst.

Je zou daar allerlei heel deugdelijke vraagtekens bij kunnen zetten. Je zou er een mild sarcastische opmerking over kunnen maken, over Urby Emanuelson die straks overeind moet zien te blijven tussen harteloze verdedigers in een kille wereld.

Maar soms is het beter om een voetballer gewoon zijn geluk te gunnen. Zijn aanstekelijke blijdschap. Ga vrolijk door met fladderen Urby, daar in Italië, zie maar hoe het gaat.

Dat achterafpraten komt later wel. (SJOERD MOSSOU)
25/01/11 11u27
AD.nl

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33975
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Duke » di jan 25, 2011 11:43 am

Leuke column van Sjoerd weer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Justin » di jan 25, 2011 11:52 am

Vind ik ook. Groot talent.

:biggthumpup.gif:

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Ronald! » di jan 25, 2011 12:27 pm

Eens. Geen woord meer aan toe te voegen. Het ga je goed Urby!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Daily Blind » di jan 25, 2011 2:41 pm

Justin schreef:Vind ik ook. Groot talent.

:biggthumpup.gif:
Eeuwig talent zeker..

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33975
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Duke » di jan 25, 2011 2:45 pm

Dat ging toch over Sjoerd Mossou?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Justin » di jan 25, 2011 2:53 pm

Duke schreef:Dat ging toch over Sjoerd Mossou?
Ja. :smallgrin.gif:

Urby vind ik geen 'groot talent'. Aardige voetballer, dat wel. Kan in Italië het misschien wel aardig doen als linksback zonder directe tegenstander.

Lionel
Berichten: 47615
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Lionel » di jan 25, 2011 3:01 pm

Urby speelde tegen Farfan anders nooit onaardig hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Justin » di jan 25, 2011 3:06 pm

Dat is eigenlijk wel typerend voor Urby. Farfan speelde tenslotte 2,5 jaar geleden voor het laatst voor PSV.

Lionel
Berichten: 47615
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Lionel » di jan 25, 2011 3:32 pm

En Urby heeft amper als back gespeeld volgens mij.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Urby Emanuelson

Bericht door jabu » di jan 25, 2011 11:30 pm

Urby heeft jarenlang als Back gespeeld. Het overgrote deel van z'n carrière bij Ajax.

Lionel
Berichten: 47615
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Lionel » wo jan 26, 2011 12:20 am

Laatste jaar of twee jaar toch amper? En als hij er speelde kwam hij amper in de problemen, toch?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10320
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Urby Emanuelson

Bericht door WP_Legend » wo jan 26, 2011 2:44 am

Rishi schreef:Laatste jaar of twee jaar toch amper? En als hij er speelde kwam hij amper in de problemen, toch?
hij niet, maar dat kwam omdat hij telkens op de verkeerde plaats stond waardoor er tegendoelpunten vielen...

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Daily Blind » wo jan 26, 2011 10:18 pm

Slotje en archief! Dank

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33975
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Urby Emanuelson

Bericht door Duke » di feb 01, 2011 9:22 am

Graag gedaan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie