Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22993
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » di jan 26, 2021 11:17 am

Ik heb ook niets met Chelsea maar vind Lampard wel een sympatieke gast. En een tijdje liet hij Chelsea ook aardig voetballen vond ik, ook met jonge(re) spelers.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Frank » wo jan 27, 2021 3:21 pm

VAR is weer goed bezig in Engeland. Zie net de herhaling van het tweede 'doelpunt' van City tegen WBA.

Wordt gevlagd voor buitenspel, alle spelers reageren daarop door de speler met niet meer aan te pakken.
Die schiet de bal er (zo te zien na het fluiten van de scheidsrechter) er toch nog in.

VAR grijpt in en keurt alsnog de goal goed.

Belachelijk doelpunt weer. Die VAR daar is nog veel slechter dan die hier is.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » wo jan 27, 2021 7:34 pm

Frank schreef:
wo jan 27, 2021 3:21 pm
VAR is weer goed bezig in Engeland. Zie net de herhaling van het tweede 'doelpunt' van City tegen WBA.

Wordt gevlagd voor buitenspel, alle spelers reageren daarop door de speler met niet meer aan te pakken.
Die schiet de bal er (zo te zien na het fluiten van de scheidsrechter) er toch nog in.
Ja, dat gaat behoorlijk mis.
In de Eredivisie zie je dat arbiters expres wel heel erg lang wachten met vlaggen (in de beker wist men dat er geen VAR was en daardoor ging die vlag véél sneller de lucht in, wat in het nadeel van AZ was).

Frank schreef:
wo jan 27, 2021 3:21 pm
VAR grijpt in en keurt alsnog de goal goed.

Belachelijk doelpunt weer. Die VAR daar is nog veel slechter dan die hier is.
De ene arbiter is vaak een team met de VAR, ook bij internationale wedstrijden. Ziet het niet als gezichtsverlies om op de VAR te leunen.
Soms wil een assistent-scheidsrechter wellicht klimmen en volgende keer ipv WBA-City ook City-Liverpool krijgen en gaat ie mooi ff zien dat hij alles goed vlagt en de VAR niet nodig heeft.

Een foutje is snel gemaakt, want een snel gegeven pass kan het oog makkelijk te vlug af zijn, daardoor is wachten wat er uit de spelsituatie komt en dan pas vlaggen raadzaam.

Je zou het overigens ook 'onprofessioneel' kunnen noemen van de WBA spelers. De hoofdscheidsrechter fluit af, een vlagsignaal legt het spel pas stil als de scheids dit ook overnam.
Was ooit bij Nederland-Portugal toen in de Kuip vanaf de tribune een fluitje klonk. De Oranje spelers stopten, Portugal ging door en scoorde de 0-1.


In Engeland heeft de VAR duidelijk een andere grens met wat ze een rode kaart vinden en wat niet.
Ook zijn ze er ook 6 maanden later mee gestart dan wij, ik hoopte voorafgaand aan Spurs-Ajax nog dat Ajax daar misschien z'n voordeel mee kon doen, maar helaas.

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2
Dubbel schreef:
ma mei 04, 2020 8:59 pm
De wedstrijdbeelden heb ik nooit terug gezien maar dit filmje van pi alfa is, naast pijnlijk, toch wel mooi en zeker als je eronder de vele reacties ziet.

https://www.youtube.com/watch?v=eCS0Axx_zqI
Ja. Pijnlijk maar ook mooi filmpje toch wel.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33272
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » za jan 30, 2021 8:11 pm

Odegaard debuteert nu bij Arsenal tegen Man U. Huur tot zomer.

Die blijft ook maar zwerven.

Is 22 inmiddels en komt blijkbaar bij Real steeds maar niet aan de bak.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Engeland en Schotland

Bericht door GangstaRiB » za jan 30, 2021 9:05 pm

Zeux schreef:
za jan 30, 2021 8:11 pm
Odegaard debuteert nu bij Arsenal tegen Man U. Huur tot zomer.

Die blijft ook maar zwerven.

Is 22 inmiddels en komt blijkbaar bij Real steeds maar niet aan de bak.
Zidane stuurt Bale en Odegaard weg, en Real verliest keer op keer. Ik denk eerder dat het probleem bij Zidane ligt.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22993
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » za jan 30, 2021 11:46 pm

GangstaRiB schreef:
Zeux schreef:
za jan 30, 2021 8:11 pm
Odegaard debuteert nu bij Arsenal tegen Man U. Huur tot zomer.

Die blijft ook maar zwerven.

Is 22 inmiddels en komt blijkbaar bij Real steeds maar niet aan de bak.
Zidane stuurt Bale en Odegaard weg, en Real verliest keer op keer. Ik denk eerder dat het probleem bij Zidane ligt.
Bale speelt bij Spurs ook maar beperkt. Odegaard heeft het uiteindelijk toch ook niet altijd laten zien.

Zidane merkt dat het toch niet zo makkelijk is een winnend team te smeden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jan 31, 2021 12:44 am

GangstaRiB schreef:
Zeux schreef:
za jan 30, 2021 8:11 pm
Odegaard debuteert nu bij Arsenal tegen Man U. Huur tot zomer.

Die blijft ook maar zwerven.

Is 22 inmiddels en komt blijkbaar bij Real steeds maar niet aan de bak.
Zidane stuurt Bale en Odegaard weg, en Real verliest keer op keer. Ik denk eerder dat het probleem bij Zidane ligt.
Waren die twee dan zo beslissend dan?

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Engeland en Schotland

Bericht door GangstaRiB » zo jan 31, 2021 7:50 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo jan 31, 2021 12:44 am
GangstaRiB schreef:
Zeux schreef:
za jan 30, 2021 8:11 pm
Odegaard debuteert nu bij Arsenal tegen Man U. Huur tot zomer.

Die blijft ook maar zwerven.

Is 22 inmiddels en komt blijkbaar bij Real steeds maar niet aan de bak.
Zidane stuurt Bale en Odegaard weg, en Real verliest keer op keer. Ik denk eerder dat het probleem bij Zidane ligt.
Waren die twee dan zo beslissend dan?
Nee maar wat Zidane nu bij rm doet is ook niet echt lekker. Odegaard had een fantastisch seizoen bij Bilbao(?). Maakt mij verder totaal niet uit hoe die clubs functioneren maar ik vond het opvallend.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jinne » zo jan 31, 2021 8:21 am

Hij zat bij Sociedad vorig seizoen. Voor Bilbao moet je een Bask zijn om er te spelen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22993
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » zo jan 31, 2021 2:18 pm

Ziyech niet bij de selectie vandaag en heb ook niets gehoord over een blessure? Nieuwe trainer andere taktiek? Sowieso heeft hij zijn team aardig door elkaar gegooid vandaag.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Trab » zo jan 31, 2021 2:25 pm

raymon schreef:Ziyech niet bij de selectie vandaag en heb ook niets gehoord over een blessure? Nieuwe trainer andere taktiek? Sowieso heeft hij zijn team aardig door elkaar gegooid vandaag.
Is uit voorzorg volgens VI omdat hij wat overbelast is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De Dominee
Berichten: 5745
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Engeland en Schotland

Bericht door De Dominee » zo jan 31, 2021 10:24 pm

Gaat lekker dan na 2 eerdere blessures. Kan hij dus toch fysiek de PL niet aan, zoals velen al hebben voorspeld.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » zo feb 07, 2021 3:22 pm

Een verademing om LVG over voetbal te horen praten. Tenminste zolang het niet over hemzelf gaat, maar dat is bij de meesten het geval.

Ik hoef geen geroddel te horen of oppervlakkig gezeik. Daarom kijk ik ook niet meer naar Nederlandse voetbalpraatprogramma's.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22993
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » zo feb 07, 2021 7:43 pm

Liverpool heeft even voetballes gehad van City vandaag. 1-4 en vraag me af of dit het laatste seizoen van Klopp is. De geest lijkt er een beetje uit.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo feb 07, 2021 10:19 pm

Yopii schreef:
zo feb 07, 2021 3:22 pm
Een verademing om LVG over voetbal te horen praten. Tenminste zolang het niet over hemzelf gaat, maar dat is bij de meesten het geval.

Ik hoef geen geroddel te horen of oppervlakkig gezeik. Daarom kijk ik ook niet meer naar Nederlandse voetbalpraatprogramma's.
Ik vond het afschuwelijk.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » zo feb 07, 2021 10:41 pm

Volgens LVG komt het verval van LIverpool doordat de tegenstanders de bus parkeren. Dat werd in deze wedstrijd ontkracht, want City parkeert de bus juist niet. Dus kwam het, zei hij, in dit geval door persoonlijke fouten. :smallgrin.gif:
En die Pep trouwens, die zat nog vast in de Ajax-school van Cruijff. Daardoor had hij minder gewonnen dan mogelijk was geweest.

Het is wel leuk om zijn redeneringen te horen. Zijn uitgangspunt was dus dat je niet meer vol op de aanval kunt spelen, want dat is te riskant. Daar was hij zelf achtergekomen in Spanje, tegen Valencia.

Waren dat niet de wedstrijden waarin Frank de Boer werd gedold door de Vlo? :smallgrin.gif:

Ik denk dat Van Gaal er in Spanje eerder achterkwam dat er meer nodig was dan bij Ajax, doordat tegenstanders betere aanvallers hadden dan hij gewend was. Tegelijkertijd was de verdediging van Barcelona veel minder goed georganiseerd dan die van Ajax. .

Het eigenaardige is, dat ik me Europese duels van Ajax blijkbaar beter herinner dan LVG. Tegen grote tegenstanders speelde Ajax meestal met teruggetrokken buitenspelers. Dus een soort 3-1(Blind)-5-1. Als De Boer een man pakte bijvoorbeeld, schoof Davids naar achteren en nam Overmars de halfpositie in. Dan stonden De Boer en Rijkaard op de spitsen en liep Blind er tussendoor de gaatjes dicht. (Blind stond nooit puur in de mandekking, want net als zijn zoon had hij van die taak weinig kaas gegeten, al was hij wel een stukje sneller. )

In Nederland kreeg Ajax te maken met de bus, maar door het kwaliteitsverschil had het daar weinig last van. Meestal was het genoeg om de opbouw van de tegenstander te verstoren, dan kwamen de kansen vanzelf. Nederlandse team konden (en kunnen) die bus niet echt op zijn plaats houden. In die wedstrijden speelde Ajax dus wel 4-3-3 of zelfs 3-4=3. Blind was dan de man die doorschoof.

Eenmaal in Spanje kreeg LvG elke wedstrijd te maken met de bus, hij zat tenslotte bij Barcelona. Elke tegenstander probeerde Barcelona uit te counteren. Wat deed LVG> Hij zette Frank de Boer centraal. Daar viel De Boer door de mand, hij bleek kwetsbaar gegen wendbare spelers, met name in de ruimte. Het lukte LvG niet om de verdediging dicht te timmeren. Die Vlo werd een nachtmerrie voor Frank, en Barcelona vloog uit de CL tegen Valencia.

Was het zo dat LVG toen de schuld bij zichzelf zocht? Nee. Hij volhardde in zijn keuzes tot hij eruit vloog.

Is het dan zo dat LVG daarna anders ging spelen? Nou nee. Ook MU speelde onder hem possesjunfoetbal. Hoe dat kwam? Tegenstanders parkeerden de bus. Tegenstanders parkeren namelijk altijd de bus tegen topteams, daar heeft de coach van een topteam geen invloed op. Ook bij MU zat er niets anders op dan op de aanval te spelen.

Terug naar Liverpool: LvG vond dus dat Liverpool moeite had met de bus, omdat zijn aanvallers moeite hadden met spelen in de kleine ruimte. Dat zal best zo zijn. Maar dan zegt hij meteen ook dit: het komt aan op de kwaliteiten van de spelers. Had Klopp andere spelers, dan zou het misschien wel lukken. Toch? Een team als Barcelona een decennium terug (al dan niet onder Pep) sloopte wekelijks een bus, want tegen Xavi-INiesta=Messi was geen kruid gewassen. Het kan dus wel. Het is wel ontzettend lastig, zelfs voor een club als City, dat de beschikking heeft over bijna onbeperkte middelen. Geschikte spelers zijn nu eenmaal niet altijd beschikbaar.

Pep Guardiola heeft alleen bij topteams gewerkt. HIj kent de bus van binnen en van buiten. Als speler al sloopte hij bussen. Als hij een bus ziet, weet hij dat die erbij hoort: adel verplicht. Heeft hij, zoals LVG aangeeft, minder gewonnen dan mogelijk was geweest als hij minder aanvallend had gespeeld? Lijkt me niet. Hij heeft domweg geen keus, want geen team gaat blind aanvallen tegen een team van hem, dan wordt het geslacht. Elk team graaft zich in tegen City, dus zit er niets anders op dan die muur te slachten. Toch heeft hij bij zo'n team natuurlijk meer kans om iets te winnen.

Komen we terug op het sleutelwoord: kwaliteit. LVG overschat enorm de invloed van een coach. Een wedstrijd wordt bepaald door de kwaliteiten en de beperkingen van de spelers. Foden vandaag, die speelde de verdediging van Liverpool weg. DAn kun je LVG zijn, met Promes lukt je dat nooit. Dan win je dus niet. Dat zien we elke week weer. Kwaliteit geeft de doorslag. Verliezen doe je door persoonlijke fouten, LvG gaf het toe. Een coach moet de poppetjes op de juiste plaats zetten en spelers samen laten werken. Meer niet.

Pep weet dat als geen ander. Hij was zelf een topspeler.
Laatst gewijzigd door Yopii op zo feb 07, 2021 11:00 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » zo feb 07, 2021 10:42 pm

Lionel schreef:
zo feb 07, 2021 10:19 pm
Yopii schreef:
zo feb 07, 2021 3:22 pm
Een verademing om LVG over voetbal te horen praten. Tenminste zolang het niet over hemzelf gaat, maar dat is bij de meesten het geval.

Ik hoef geen geroddel te horen of oppervlakkig gezeik. Daarom kijk ik ook niet meer naar Nederlandse voetbalpraatprogramma's.
Ik vond het afschuwelijk.
Geeft tenminste stof tot nadenken.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 07, 2021 11:29 pm

Zo gek was de analyse van Van Gaal niet. Heb de wedstrijd bij gebrek aan ons cluppie zitten kijken en zag een City dat in de eerste helft serieus verdedigend speelde en in de tweede helft de keeper van Liverpool hele gekke dingen doen die dankzij zijn persoonlijke fouten twee goals opleverden.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » ma feb 08, 2021 12:17 am

Natuurlijk, maar met de bus heeft dat niets te maken.

City ging de bus niet parkeren, dus dat was gunstig voor Liverpool, zoiets. Toen dat niet het geval was, kwam het door iets anders.

Bij het tweede doelpunt van City stonden er vijf (?) van Liverpool in het strafschopgebied. De voorzet was perfect. Zet Promes daar neer en het wordt waarschijnlijk niets. Kwestie van kwaliteit.

Net als het verdedigen van Liverpool, dat net iets minder is sinds Van Dijk ontbreekt. Ook een kwestie van kwaliteit.

Ik snap niet dat LVG doet alsof City altijd blind naar voren rent. Dat slaat nergens op. Pep, als leerling van Cruijff, weet heel goed zijn team het middenveld in handen moet hebben.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door 999 » ma feb 08, 2021 11:37 am

Yopii schreef:
zo feb 07, 2021 10:41 pm
Volgens LVG komt het verval van LIverpool doordat de tegenstanders de bus parkeren. Dat werd in deze wedstrijd ontkracht, want City parkeert de bus juist niet.
Hij zei " tegenstanders parkeren de bus tegen Liverpool ", "maar vanavond is dat dus niet het geval daar heeft ie ( Klopp ) geluk aan".

Liverpool heeft de eerste helft, wat is het, 15 minuten City wat onder druk gezet, de rest van de wedstrijd was Manchester C. heer en meester, zelfs als je de blunders van Becker weg laat.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » ma feb 08, 2021 12:25 pm

999 schreef:
ma feb 08, 2021 11:37 am
Yopii schreef:
zo feb 07, 2021 10:41 pm
Volgens LVG komt het verval van LIverpool doordat de tegenstanders de bus parkeren. Dat werd in deze wedstrijd ontkracht, want City parkeert de bus juist niet.
Hij zei " tegenstanders parkeren de bus tegen Liverpool ", "maar vanavond is dat dus niet het geval daar heeft ie ( Klopp ) geluk aan".
En desondanks ging het verval door. Stap verder denken dus.
Liverpool heeft de eerste helft, wat is het, 15 minuten City wat onder druk gezet, de rest van de wedstrijd was Manchester C. heer en meester, zelfs als je de blunders van Becker weg laat.
Dat komt doordat over de hele linie MC meer kwaliteit heeft.

Baas boven baas, uiteraard. Liverpool heeft ook goede spelers, maar moet het uiteindelijk meer dan MC hebben van fitheid en enthousiasme.

Daarom geef ik Klopp gelijk: het is een mentale kwestie. Na een periode van successen is de honger bij de spelers van Liverpool net iets minder geworden. Omdat de verschillen klein zijn, worden de resultaten dan snel minder.

LVG deed dat af met de dooddoener 'dat de coach ervoor was om te zorgen dat spelers gemotiveerd waren'. Dat zal best, maar lukt het ook? Hij zou moeten weten hoe lastig dat is, want met een elftal vol sterren werd hij in zijn laatste seizoen bij Ajax vierde. :blush.gif: Spelers zien meestal het probleem niet (tenminste niet met betrekking tot zichzelf), dan kan de trainer lullen als Brugman.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door 999 » ma feb 08, 2021 12:45 pm

Tuurlijk is het geen mentale kwestie bij Liverpool.Met al die blessures en wisseling van positie die spelers niet eigen zijn.

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » ma feb 08, 2021 9:35 pm

Inderdaad. Zet Van Dijk daar weer neer en Fabinho op de plek van Wijnaldum en je hebt een ander team hoor.

Wijnaldum is natuurlijk een vrij matige middenvelder als hij niet kan rennen en vliegen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22993
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » do feb 11, 2021 10:29 pm

Chelsea speelt vanavond op een belabberd veld tegen Barnsley (FA Cup). Ziyech mocht weer eens starten maar bakt er niets van en is inmiddels gewisseld. Het is ook heel erg hotseknots begonia voetbal onder Tuchel. Kan me niet voorstellen dat Ziyech daar lang blijft. De PL blijkt toch niet echt iets voor hem vooralsnog.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Iniesta » do feb 11, 2021 11:06 pm

raymon schreef:Chelsea speelt vanavond op een belabberd veld tegen Barnsley (FA Cup). Ziyech mocht weer eens starten maar bakt er niets van en is inmiddels gewisseld. Het is ook heel erg hotseknots begonia voetbal onder Tuchel. Kan me niet voorstellen dat Ziyech daar lang blijft. De PL blijkt toch niet echt iets voor hem vooralsnog.
Deze wedstrijd heeft weinig te maken met de hedendaagse premier league

Plaats reactie