Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Gaizka1985 » wo dec 30, 2020 9:45 am

Jinne schreef:
wo dec 30, 2020 8:12 am
Ze staan nu zelfs 2e. Begin volgend jaar wel de potjes tegen City en Liverpool op programma. Die hadden ze nog niet gehad.
Zijn achterin echt te kwetsbaar om mee te doen om de titel.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » wo dec 30, 2020 9:48 am

City heeft het altijd lastig tegen United toch?

In de counter levensgevaarlijk. Die Bruno is wel echt een topper. Had van mij de Gouden Bal mogen hebben. Wat een geweldenaar.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Engeland en Schotland

Bericht door GangstaRiB » za jan 02, 2021 11:51 pm

Mooi dat spelers als die Fernandes overeind blijven. Ze zijn fysiek geen atleten enzo, maar toch amper te bespelen. Voor de rest heeft united voornamelijk een degelijk team met Fernandes en Rashford als wereldtoppers.

Speelt Donny toch ineens in de top van Engeland. En dan is de stap toch wel erg groot. Geen schande als ie het niet red.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » zo jan 03, 2021 6:12 pm

Chelsea (met Ziyech) krijgt even een masterclass positiespel van Man City, 0-3 momenteel en nog in de eerste helft.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo jan 03, 2021 6:15 pm

Die kunnen wel aardig voetballen ja.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo jan 03, 2021 6:16 pm

Overigens bizar hoe slecht Ziyech wordt gebruikt. Heb hem nog nooit zo vaak diep zien gaan.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » zo jan 03, 2021 6:20 pm

Lionel schreef:Overigens bizar hoe slecht Ziyech wordt gebruikt. Heb hem nog nooit zo vaak diep zien gaan.
Heb je 2 grote gasten (Giroud en Abraham) en dan zet je 2 lilliputters in de spits. Dan heb je niet zo veel aan Ziyech (van combineren hebben ze nog weinig kaas gegeten).
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jinne » vr jan 22, 2021 8:13 am

Er zit nu serieus zand in de motor bij Liverpool. Ongeslagen status thuis die wordt verbroken door fucking Burnley.

City nu met de beste papieren, maar United en Leicester zitten nog goed in de buurt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » vr jan 22, 2021 9:03 am

City wint de laatste weken toch vrij makkelijk.

Stones - Dias lijkt een goed koppel te zijn. Gundogan komt ook weer in zijn weergaloze Dortmund-vorm.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » za jan 23, 2021 8:10 pm

Gardiola gooit er toch maar wat vaste krachten in tegen Cheltenham in de FA Cup. 1-0 achter met nog kwartier te spelen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » za jan 23, 2021 8:17 pm

En het lukt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » ma jan 25, 2021 11:58 am

Lampard OUT en Tuchel IN? Het kan daar ook snel vriezen, zeg. :aai.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » ma jan 25, 2021 12:06 pm

Peter schreef:
ma jan 25, 2021 11:58 am
Lampard OUT en Tuchel IN? Het kan daar ook snel vriezen, zeg. :aai.gif:
We hadden gisteren sneeuw, dus ja, het is zeker koud.

Belachelijke beslissing overigens. Ik had Lampard nog wel wat vertrouwen willen geven.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » ma jan 25, 2021 1:07 pm

Lampard was volgens mij de man achter de transfer van Ziyech. Ben benieuwd hoe de toekomst er daar uit gaat zien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jinne » ma jan 25, 2021 1:45 pm

Resultaten vallen tegen. En dan vooral ook de prestaties van de Duitse aankopen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma jan 25, 2021 2:08 pm

Jinne schreef:
ma jan 25, 2021 1:45 pm
Resultaten vallen tegen. En dan vooral ook de prestaties van de Duitse aankopen.
En dus (?) komt Tuchel...

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jinne » ma jan 25, 2021 2:56 pm

Vanuit club perspectief zullen ze misschien zo denken. Bovendien gelijk beschikbaar.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door 999 » ma jan 25, 2021 5:06 pm

wimpey schreef:
ma jan 25, 2021 2:08 pm
Jinne schreef:
ma jan 25, 2021 1:45 pm
Resultaten vallen tegen. En dan vooral ook de prestaties van de Duitse aankopen.
En dus (?) komt Tuchel...
Weten we wel zo meteen hoe goed Tuchel nu daadwerkelijk is.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » di jan 26, 2021 3:46 am

wimpey schreef:
ma jan 25, 2021 2:08 pm
Jinne schreef:
ma jan 25, 2021 1:45 pm
Resultaten vallen tegen. En dan vooral ook de prestaties van de Duitse aankopen.
En dus (?) komt Tuchel...
Redenatie is wellicht dat een Duitser die Duitse spelers die wél flink wat geld hebben gekost maar nog absoluut níét renderen misschien toch aan de praat kan krijgen.
Blijkbaar willen ze snel een iets grotere trainersnaam die nu vrij is en hebben ze wel erg weinig geduld met een clubicoon.

raymon schreef:
ma jan 25, 2021 12:06 pm
Peter schreef:
ma jan 25, 2021 11:58 am
Lampard OUT en Tuchel IN? Het kan daar ook snel vriezen, zeg. :aai.gif:
We hadden gisteren sneeuw, dus ja, het is zeker koud.

Belachelijke beslissing overigens. Ik had Lampard nog wel wat vertrouwen willen geven.
Als je iets van lange termijn beleid had willen voeren en daadwerkelijk aan een bepaalde speelstijl had willen werken (aanvallender dan waar Chelsea bekend om staat) dan had je Lampard inderdaad langer de tijd moeten geven.

Dat vindt hij zelf ook.
Maar veel te lieve woorden moet zo'n op straat getrapte man dan uitspreken. Heeft zeker een clausule moeten tekenen dat hij niets negatiefs naar buiten zal brengen over de club tegen de voorwaarde dat hij per direct al het resterende geld krijgt.
Want hij wil oa meneer Abramovich, het bestuur, en de staf en iedereen op de club enzo bedanken. Sure. :excited.gif:

Lampard baalt van ontslag bij Chelsea: 'Had graag meer tijd gekregen'

Frank Lampard baalt er stevig van dat hij maandag is ontslagen als manager van Chelsea. De 42-jarige Engelsman had gehoopt dat hij van de clubleiding langer de tijd zou krijgen om de ploeg weer aan de praat te krijgen.

Lampard wordt verantwoordelijk gehouden voor de matige prestaties van Chelsea dit seizoen in de Premier League. Er werd afgelopen zomer voor meer dan 200 miljoen euro aan spelers uitgegeven, maar 'The Blues' staan halverwege de competitie slechts negende.

"Ik ben teleurgesteld dat ik dit seizoen niet de tijd heb gekregen om de club vooruit te helpen en naar een hoger niveau te brengen", zegt Lampard in een eerste reactie op de website van de League Managers Association (LMA).

"Ik wil meneer Abramovich (de eigenaar van Chelsea, red.), het bestuur, de spelers, de staf en iedereen op de club bedanken voor hun harde werk en toewijding. Zeker in deze ongekende en uitdagende tijden. Ik wens het team en de club alle succes voor de toekomst."

'Trots op prestaties die we hebben neergezet'
Lampard was bezig aan zijn tweede seizoen als coach van Chelsea. Hij had vorig jaar te maken met een transferverbod, waardoor hij noodgedwongen veel jeugd moest inpassen, maar hij leidde de club desondanks naar de knappe vierde plaats in de Premier League, waarmee de Champions League werd bereikt.

"Toen ik deze rol aannam wist ik welke uitdagingen me te wachten stonden in een moeilijke periode voor de club. Ik ben trots op de prestaties die we hebben neergezet en op de spelers uit onze eigen opleiding die de stap naar het eerste elftal hebben gemaakt. Ze hebben het geweldig gedaan. Zij zijn de toekomst van de club."

Lampard geldt als een clubicoon bij Chelsea. Hij vierde met onder meer drie landstitels, vier FA Cups en de Champions League-winst grote successen met de Londenaren. De oud-middenvelder speelde in zijn carrière maar liefst 648 officiële wedstrijden voor Chelsea.

"Het is een groot voorrecht en een eer geweest om manager te mogen zijn van Chelsea, een club die al zo lang een groot deel van mijn leven is. Ik wil de fans bedanken voor hun geweldige steun die ik de afgelopen achttien maanden heb gekregen. Ik hoop dat ze weten wat dat met me heeft gedaan."
https://www.nu.nl/voetbal/6111308/lampa ... regen.html

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » di jan 26, 2021 3:50 am

Een aantal mensen kreeg een beetje sympathie voor Chelsea merkte ik, tot mijn grote verbazing.
Want ze speelden zogenaamd iets aantrekkelijker, met wat jongere spelers, wat vaker stelden ze een paar spelers op die ze al in huis hadden en die kregen dan iets langer de kans.

Puur noodgedwongen, nadat ze jarenlang de boel flink besodemieterd hebben op de transfermarkt en illegale deals met te jonge spelers maakten kregen ze eindelijk eens een transfer ban.
Dus eventjes deed men het met iets minder gearriveerde spelers. Toen het verbod op transfers voorbij was, was het meteen weer kopen, kopen, kopen.

Nare, zeer onaantrekkelijke ploeg. Als ze volgens de reglementen meer dan één keeper mochten opstellen, dan zou Chelsea 't direct doen.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door elliquido » di jan 26, 2021 8:25 am

Hear hear
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » di jan 26, 2021 9:09 am

Net als Feyenoord en PSV. Dat zijn geen clubs die jonge spelers een kans geven of iets geven om aanvallend voetbal.

Zodra Feyenoord een beetje geld had werd het weer dezelfde kutclub.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » di jan 26, 2021 9:30 am

Mee eens, ik heb ook nooit iets met Chelsea gehad.

Echt zonde ook dat ze die gedwongen beweging naar het opstellen van een aantal jonge spelers niet hebben doorgezet want dat maakte er in ieder geval wel een wat meer sympathiek elftal van. Nu gooien ze dus bij het eerste beetje tegenwind gelijk hun clubicoon buiten.

Ik gun Ziyech nog altijd goede prestaties maar de rest van die club mag gewoon verder wegzakken in de ellende.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » di jan 26, 2021 10:42 am

Marillion schreef:
di jan 26, 2021 9:30 am
Mee eens, ik heb ook nooit iets met Chelsea gehad.
Jij was toen de lockdown echt net begonnen was ook 1 van de mensen die omviel van verbazing dat ze als 'Classic match' Ajax - Chelsea uitzonden he.

Die stond echt als 1 van de eersten in de programmering.
Niet die spectaculaire 4-4 maar de geniepige 0-1 in ons stadion.

Ajax kan bogen op een historie met 10 Europacup finale waarvan 6 in de EC1.
Chelsea heeft gewoonweg niet zo veel om trots op te zijn.

Chelsea heeft een paar memorabele wedstrijden tegen Barcelona gespeeld, maar daar worden ze wsch liever niet aan herinnerd.
Wellicht hadden ze daar de arbitrage niet enorm mee, zelf zullen ze zeggen dat ze genaaid zijn waar ook wimpey heel stellig was dat Barcelona extreem opzichtig meermaals geholpen is (zoals ook veel Ajacieden nog steeds vinden dat onze club werd genaaid op Stamford Bridge)

Op de keper beschouwd worden die CL campagnes van Chelsea in recente jaren minder en minder.
Super zonde dat Bayern in eigen stadion de druk niet aankon en penalties ging missen waardoor een CL finale in 2012 in Munchen een prooi werd voor Chelsea.

Toen had Napoli ze in de 1/8e finale al moeten elimineren. Die namen een voorsprong die je nooit mag weggeven.
Zeer zonde, dan zou project Abramovic namelijk compleet zijn mislukt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » di jan 26, 2021 10:50 am

Marillion schreef:
di jan 26, 2021 9:30 am
Ik gun Ziyech nog altijd goede prestaties maar de rest van die club mag gewoon verder wegzakken in de ellende.

Op de keper beschouwd zou het ook best prima zijn als prematuur vertrokken spelers als Sven Botman over de grenzen wel echt slagen, terwijl veel duurder getransfereerde spelers als Klaassen, Van de Beek en Ziyech al gauw niet meer happy zijn in hun nieuwe omgeving.

Dan houdt de Ajax opleiding nog steeds een prima reputatie en blijft een Ajax speler een zeer gewild exportproduct terwijl bovengenoemde drie van harte welkom zijn om zo snel mogelijk weer een wit-rood-wit shirt aan te trekken.

Plaats reactie