Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » ma nov 09, 2020 11:30 am

Lionel schreef:
zo nov 08, 2020 1:52 pm
Ik gun het Hakim ook meer dan een Donny, De Ligt en Frenkie. Hakim heeft 4 jaren echt gepresteerd. Met de liefde van die andere 3 viel het wel mee.
Dat laatste heeft natuurlijk voor een belangrijk deel te maken met concrete interesse. Als Ziyech eerder naar een grote club had kunnen gaan was hij zeer waarschijnlijk ook eerder vertrokken.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8554
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Alexander » ma nov 09, 2020 11:55 am

Jinne schreef:
zo nov 08, 2020 8:19 am
Een iets betere entree dan Donny... :smallgrin.gif:

Die moet hopen dat er een middenvelder geblesseerd raakt en misschien wel meer dan 1.
Die zijn we binnen 2 jaar weer terug bij Ajax of een club aan de onderkant van het rechterrijtje in Engeland. Hij oogt extreem ongelukkig daar. En in de communicatie met zijn medespelers zal het niet fijn zijn dat zijn Engels van niveau groep 8 lagere school is.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » ma nov 09, 2020 2:00 pm

Hij zal af ten toe zeker spijt hebben van zijn vertrek bij Ajax.

Zo moeten allemaal zo nodig zo vroeg weg. Als je een paar jaar ouder bent, zoals Cruijff of Ziyech, kom je meteen binnen als de grote meneer.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33461
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma nov 09, 2020 6:01 pm

Marillion schreef:
Lionel schreef:
zo nov 08, 2020 1:52 pm
Ik gun het Hakim ook meer dan een Donny, De Ligt en Frenkie. Hakim heeft 4 jaren echt gepresteerd. Met de liefde van die andere 3 viel het wel mee.
Dat laatste heeft natuurlijk voor een belangrijk deel te maken met concrete interesse. Als Ziyech eerder naar een grote club had kunnen gaan was hij zeer waarschijnlijk ook eerder vertrokken.
Ik denk dat hij geen spijt zal hebben van die paar jaar extra (CL) bij Ajax.

Het zou een les moeten zijn voor de Justins em Donny’s.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » ma nov 09, 2020 6:25 pm

Achteraf zou dat heel goed kunnen inderdaad. Hij komt nu echt wel met de nodige prestaties op zak binnen daar en zal ook meer zelfvertrouwen hebben. Had hij eerder de kans gehad bij een mooie club was hij toen echter wel gegaan.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » ma nov 09, 2020 8:41 pm

Marillion schreef:
ma nov 09, 2020 11:30 am
Lionel schreef:
zo nov 08, 2020 1:52 pm
Ik gun het Hakim ook meer dan een Donny, De Ligt en Frenkie. Hakim heeft 4 jaren echt gepresteerd. Met de liefde van die andere 3 viel het wel mee.
Dat laatste heeft natuurlijk voor een belangrijk deel te maken met concrete interesse. Als Ziyech eerder naar een grote club had kunnen gaan was hij zeer waarschijnlijk ook eerder vertrokken.
Klopt ook. Maar hij wimpelde bijvoorbeeld wel een club als Sevilla af, ook geen slecht ploegje. Daarbij liet hij zien graag voor Ajax te spelen.

Het is ook bepaald gevoel hoor. Wat mis ik hem en zijn prachtige passes.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » ma nov 09, 2020 10:17 pm

Ja, hij is wel altijd heel duidelijk geweest dat het totaalplaatje moest kloppen. Hij zou niet enkel voor een zak geld vertrekken.

Ik mis 'm ook uiteraard. Wie niet? Al vind ik niet dat we mogen klagen over de gehaalde vervangers. Met spelers als Antony en Kudus is er weer wat te genieten.

Zou mooi zijn als Ziyech met Chelsea ook echt een prijs kan pakken. Al heb ik niets met die club zelf. Maar ik gun 't hem van harte en moet eerlijk zeggen dat die Lampard er volgens mij wel echt iets van probeert te maken.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma nov 09, 2020 11:18 pm

Zeux schreef:
Marillion schreef:
Lionel schreef:
zo nov 08, 2020 1:52 pm
Ik gun het Hakim ook meer dan een Donny, De Ligt en Frenkie. Hakim heeft 4 jaren echt gepresteerd. Met de liefde van die andere 3 viel het wel mee.
Dat laatste heeft natuurlijk voor een belangrijk deel te maken met concrete interesse. Als Ziyech eerder naar een grote club had kunnen gaan was hij zeer waarschijnlijk ook eerder vertrokken.
Ik denk dat hij geen spijt zal hebben van die paar jaar extra (CL) bij Ajax.

Het zou een les moeten zijn voor de Justins em Donny’s.
En dan openen de Justins en Donny’s hun internetbankieren en vinden ze het wel weer ok.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33461
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » di nov 10, 2020 12:40 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma nov 09, 2020 11:18 pm
Zeux schreef:
Marillion schreef:
Dat laatste heeft natuurlijk voor een belangrijk deel te maken met concrete interesse. Als Ziyech eerder naar een grote club had kunnen gaan was hij zeer waarschijnlijk ook eerder vertrokken.
Ik denk dat hij geen spijt zal hebben van die paar jaar extra (CL) bij Ajax.

Het zou een les moeten zijn voor de Justins em Donny’s.
En dan openen de Justins en Donny’s hun internetbankieren en vinden ze het wel weer ok.
True. Maar: penny wise, pound foolish? Gasten zijn heel jong. Verdient Justin nu in Leipzig hetzelfde als in Rome? En wat als dat Duitse contract is afgelopen? Zelfde voor Donny. Hoe lang is dat contract?

Kan zomaar zijn dat Ziyech - die bij Ajax ook niet op zwart zaad hoefde te zitten - uiteindelijk meer geld uit zijn carrière haalt, omdat hij langer op het hoogste niveau presteert. Als hij bij Chelsea gaat schitteren, kan zijn volgende contract weer meer waard zijn. Bij de Justins en Donny's ligt de kans van een neergaande trend op de loer. (Donny kan het natuurlijk nog steeds maken in Engeland)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » di nov 10, 2020 10:27 am

Dat zullen we achteraf nooit weten. Het is niet gezegd dat spelers via een meer geleidelijke opbouw ook daadwerkelijk succesvoller zijn.

Probleem is natuurlijk dat spelers vaak denken dat zij de stap wél meteen kunnen zetten. De zaakwaarnemer is enthousiast (vanwege de zak met geld). De club legt een dik contract neer met mooie praatjes. Besluit dan maar eens dat je daar niet aan toe bent.

In het geval van Donny vd Beek ben ik wel heel benieuwd welk plaatje hem precies is geschetst. Hoe zou het elftal eruit komen te zien en wat zou zijn rol daarin zijn? Want als je kijkt hoe het nu loopt snap ik niet zo goed waarom United hem heeft gehaald. Terwijl ik wel denk dat hij een type speler is die in de Premier League zeker goed uit de voeten moet kunnen. Mits in een rol die bij hem past.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » di nov 10, 2020 12:00 pm

Ik vind juist de PL niet geschikt voor hem maar meer de Duitse competitie of de Spaanse.

Ze hebben daar achter de spits geen ruimte voor spelers zonder creativiteit of een passeeractie. En nee, ik wil Donny niet bashen maar als we alle topclubs even onder de loep nemen:

Liverpool: Speelt met 3 min of meer controlerende middenvelders. De creativiteit komt daar via de vleugels. Die spelen zonder nummer 10.

City: Die spelen met KdB, Bernardo Silva achter de spits maar wel als middenvelders. Bernardo Silva, zelfs KdB, wordt ook vaak gebruikt op de vleugel.

United: Bruno Fernandes is hun beste speler. Wat dacht Donny?

Chelsea: Ook die spelen 4-3-3 met de punt naar achteren.

Arsenal: Die spelen nu 3-4-3 met 2 controlerende middenvelders. Creativiteit komt vanaf de vleugels.

Spurs: Mourinho knalt alles op de voorhoede, daarachter volgens mij wat meer de brekers.

Heeft hij geen onderzoek gedaan?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » wo nov 11, 2020 11:24 am

Volgens mij kan het prima. Van de Beek beweegt zich goed tussen de linies en kan met zijn loopacties juist ook in de Premier League voor veel gevaar zorgen. Cruciaal punt is wel dat er creatieve spelers in het elftal staan die hem op die manier aanspelen. Die passes mogen best vanaf de vleugel komen.

Daarom ben ik ook benieuwd wat nu precies het plan was. Je mag toch verwachten dat United weet welk type speler ze binnenhalen. Als het de verwachting was dat hij bijvoorbeeld het creatieve brein van United zou worden dan hebben ze het mis.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Frank » wo nov 11, 2020 12:33 pm

Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » wo nov 11, 2020 11:03 pm

Liet ook vandaag niks zien...
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo nov 11, 2020 11:29 pm

Is zijn goal na de wedstrijd afgekeurd dan?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » do nov 12, 2020 10:34 am

Lionel is denk ik ooit een keer op pijnlijke wijze door z'n benen gespeeld door een hele jonge Donny vd Beek. Heeft 'ie nooit helemaal kunnen verwerken. :smallgrin.gif:

Maar kijken jullie naar vriendschappelijk interlandvoetbal zonder publiek? :baaa.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » do nov 12, 2020 10:55 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo nov 11, 2020 11:29 pm
Is zijn goal na de wedstrijd afgekeurd dan?
Nee. Maar dat dit wordt gezegd, zegt gewoon genoeg over zijn spel gisteren. Bruno Fernandes scoort ook doelpunten maar is daarnaast een veel betere voetballer. Donny van de Beek liet gisteren toch niks zien verder? Door hem spel je veel te vaak met een middenvelder minder. Door een Frenkie wordt een hoop verbloemd, zijn goal schoot hij overigens prima in :biggthumpup.gif: maar verder was zijn toegevoegde waarde nihil.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » do nov 12, 2020 10:55 am

Marillion schreef:
do nov 12, 2020 10:34 am
Lionel is denk ik ooit een keer op pijnlijke wijze door z'n benen gespeeld door een hele jonge Donny vd Beek. Heeft 'ie nooit helemaal kunnen verwerken. :smallgrin.gif:

Maar kijken jullie naar vriendschappelijk interlandvoetbal zonder publiek? :baaa.gif:
Ik vond het best een leuke wedstrijd. Interland voetbal met publiek is overigens nog erger. Dat gehosanna van het publiek :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo nov 15, 2020 6:26 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo nov 11, 2020 11:29 pm
Is zijn goal na de wedstrijd afgekeurd dan?
Hij speelde zo goed dat vandaag op de bank zit. Krijgt natuurlijk rust :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo nov 15, 2020 6:51 pm

Lionel schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo nov 11, 2020 11:29 pm
Is zijn goal na de wedstrijd afgekeurd dan?
Hij speelde zo goed dat vandaag op de bank zit. Krijgt natuurlijk rust :hypocrite.gif:
Het ging mij erom dat jij zegt dat hij “niks” liet zien. Ook als speelde hij misschien niet top, een goal is niet “niks”.

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo nov 15, 2020 7:36 pm

En ondanks zijn goal dus wissel..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33461
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo nov 15, 2020 8:32 pm

Ray Clemence overleden.

Archetype van een keeper.

Afbeelding
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jöhnk » di nov 24, 2020 11:22 pm


Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » wo nov 25, 2020 8:29 am

Speelde een goede pot gisteren.

Reacties op het forum zijn 'lichtelijk' overdreven. Istanbul kan er geen klote van. Elia was daar tot kort vedette :excited.gif:
Hoop dat hij zich wel in een meer controlerende rol kan schikken.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18377
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » wo nov 25, 2020 11:06 am

Solsjaer kan er ook geen klote van.

Plaats reactie