Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Engeland en Schotland

Bericht door GangstaRiB » wo apr 23, 2014 7:37 am

wimpey schreef:
Jöhnk schreef: Hij gaat de fouten die hij in Barcelona (Nederlanders verzamelen) en Bayern (subtoppers uit de eredivisie halen) maakte combineren? Dat lijkt me niet verstandig.
IK is i.i.g. niet kandidaat #1, want Jürgen Klopp heeft afgezegd.

Mooie klus voor LvG. Misschien heeft ie van zijn fouten bij Bayern geleerd.
Klopp, Pep, Blanc... de media vraag maar wat raak. De naam van Louis zingt al veel langer rond dat Klopp volgens mij.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » wo apr 23, 2014 7:50 am

GangstaRiB schreef: Klopp, Pep, Blanc... de media vraag maar wat raak. De naam van Louis zingt al veel langer rond dat Klopp volgens mij.
Dat Klopp niet. :smallgrin.gif: Klopp heeft Man U afg. zomer ook al afgezegd.

Spreekt Van Gaal eigenlijk Engels? Laten we hopen dat ie een "Truus in Dirndl, Ludwig in Lederhose" achtig "charme-offensief" in een of ander tabloid dit keer achterwege laat.

Verder is ie natuurlijk de juiste man om een verouderde ploeg in de steigers te zetten. Maar dat kun je Kloppo ook wel toevertrouwen. Ik zou als club een beetje huiverig zijn voor 60-ers op de belangrijkste plek binnen de organisatie. Oude stempel enzo. LvG wil nog wel eens vergeten dat de tijd van heersen en verdelen voorbij is. Z'n grootste succes dateert niet voor niets van bijna 20 jaar geleden.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » wo apr 23, 2014 7:50 am

Je snapt het niet GRIB, het is Van Gaal dus kán het niet positief.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » wo apr 23, 2014 8:05 am

Jij ziet de bui niet hangen, Ray? Van Gaal en de tabloids... Als hij die paar keffertjes hier al bijna te lijf gaat, hoe moet het dan met de pitbulls van daar?

Van Gaal functioneert alleen als ze bij een club of voetbalbond zijn voeten kussen. Weet niet wat die Glazers voor lui zijn? :confused.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » wo apr 23, 2014 8:58 am

Yopi schreef:Jij ziet de bui niet hangen, Ray? Van Gaal en de tabloids... Als hij die paar keffertjes hier al bijna te lijf gaat, hoe moet het dan met de pitbulls van daar?

Van Gaal functioneert alleen als ze bij een club of voetbalbond zijn voeten kussen. Weet niet wat die Glazers voor lui zijn? :confused.gif:
Bij ManU heeft hij tenminste niet oud voetballers boven zich die zich, bij tegenslag, met het beleid gaan bemoeien. De Grazers zijn natuurlijk veel meer resultaat gericht. Zolang er gewonnen wordt, vinden ze het wel best. En Fergie heeft het daar ook heel wat jaren uitgehouden en resultaten behaald. Ik denk ook dat de situatie bij ManU Van Gaal wel ligt. Hij kan bouwen aan een team, heeft weinig echt vedetten waar hij zich druk over hoeft te maken en zal waarschijnlijk de kans krijgen iets op te bouwen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » wo apr 23, 2014 10:25 am

Wie weet...

Van Gaal was een beetje dom, hij had zich beter wat inschikkelijker kunnen opstellen bij Bayern. Dat was hij er wellicht geslaagd. Guardiola begrijpt dat beter, misschien omdat hij ook topvoetballer is geweest. Of misschien heeft hij domweg een veel hoger EQ dan Van Gaal.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » wo apr 23, 2014 10:39 am

Ik ben benieuwd hoe groot de invloed van Ferguson nog is. Als die man zich achter de schermen nog overal mee wil bemoeien is dat een risico factor.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » wo apr 23, 2014 11:24 am

De laatste dagen krijg ik opvallend vaak sms'jes, appjes en mailtjes uit het Verenigd Koninkrijk. Hoffelijk als ze zijn wordt er nog wel geïnformeerd naar mijn eigen welzijn, maar dan volgt al snel hun prangende vraag.

Wordt Hij Het? En met Hij wordt onze eigen Louis van Gaal bedoeld, beoogd opvolger van David Moyes, de man die Manchester United van titelkandidaat liet transformeren in een subtopper, van een jaarlijkse deelnemer aan de Champions League tot een club die blij mag zijn dat er een Europa League bestaat.

Want de nummer 1 van vorig seizoen is de huidige nummer 7 (en de club die een jaar geleden op de zevende plaats stond, is nu koploper, maar dit geheel terzijde).

Volgens de machtige bookmakers is het al een uitgemaakte zaak. Onze bondscoach voert elk lijstje aan van Moyes-opvolgers, ook al omdat andere belangrijke kandidaten zoals Jürgen Klopp en Josep Guardiola al aangegeven hebben dat hun taak in Duitsland er nog niet opzit. In het geval Van Gaal kunnen we daar kort over zijn. Zijn missie, Nederland naar een WK brengen als revanche op het eigen fiasco van 2001, is volbracht.

Oorwassing
Afgaande op de interviews die hijzelf heeft gearrangeerd, hoeven we daar verder niet veel meer van te verwachten. Van Gaal heeft het komende eindtoernooi teruggebracht tot een WK-tiendaagse. Wereldkampioen worden we niet, liet hij al weten, er zijn zeker tien betere landen te bedenken, dus de oranjevla en die vreselijke nieuwe commercial van Heineken zijn dit jaar tamelijk misplaatst.

Op 13 juni verliezen we van Spanje, op 23 juni, na een oorwassing tegen Chili, kunnen we weer naar huis. En tussendoor levert de confrontatie met de granny's van Down Under misschien een puntje op. Hoe eerder Oranje huiswaarts keert, hoe eerder Van Gaal met z'n nieuwe uitdaging kan beginnen.

De besprekingen daarover zijn natuurlijk allang begonnen en niet eens in het geheim, getuige de openbare onderonsjes die hij arrangeerde op de tribunes van Vitesse en PSV met United-vedette Robin van Persie. En wij maar denken dat hij daar, tijdens Vitesse-Ajax en PSV-Feyenoord, de te volgen WK-tactiek besprak met de Oranje-aanvoerder. Nu weten we wel beter.

Want, hoe gek het ook klinkt op deze plaats, ik zie de voormalige trainer van Ajax, Barcelona, AZ en Bayern wel in staat om het gestrande United vlot te trekken. Als geen ander kan de coach een in verval geraakt monument weer een gevoel van eigenwaarde geven.

In het verleden heeft hij meermaals bewezen waar zijn capaciteiten liggen. Van Gaal is een typische opbouwtrainer, hij kan van een verzameling meest jonge, gretige spelers een succesvol team maken. Zo leidde hij Ajax naar de Europese top, maakte hij AZ kampioen en legde hij het fundament onder het succes van Bayern.

Valkuilen
Valkuilen zijn er uiteraard ook. Met vedettes kan de eigenzinnige Van Gaal maar moeilijk omgaan. Zijn wil is wet, andersdenkenden moeten hun plaats weten. Elke selectie weer behandelt hij als een stelletje moeilijk lerende pupillen, zoals in zijn vorige leven als onderwijzer.

Vraag maar na bij vedettes als Rivaldo, Luca Toni en Franck Ribéry. Op het moment dat Van Gaal tekent bij United, zal een speler als Wayne Rooney onmiddellijk een verzoek indienen om op de transferlijst geplaatst te worden. Tot groot genoegen van Van Gaal overigens die spelers het liefst slaafs ziet knikken in plaats van tegengas te geven.

De macht van de media is een andere, niet te onderschatten factor in Engeland. Met een denigrerend uitgesproken "Am I now the one who is so smart, or are you so stupid" tegen een verslaggever van pakweg The Sun komt Van Gaal niet weg, zeker gezien de belabberde staat van zijn Engels. Ik zal nooit de persconferentie na AZ tegen Middlesbrough vergeten waarin Van Gaal de Engelse collega's de uitdrukking zwemmen op het middenveld probeerde bij te brengen. Uiteraard letterlijk vertaald als 'Swimming on the midfield'.

Gedicht
De oefenmeester zal eraan moeten wennen dat elke uitspraak, elke beweging bijna, breed uitgemeten wordt in de tabloids. Wat grappig en apart is in Duitsland, Ich bin ein Feierbiest, zal hem in Engeland (Party Animal) altijd nagedragen worden. Zoals hij ook beter achterwege kan laten dat hij little spoon, little spoon ligt met zijn Truusje.

En een gedicht bij zijn presentatie (Man United gave me ten million pound, so the circle is round) is al helemaal uit den boze. Maar verder dicht ik Van Gaal alle kans toe om van United weer een voetbalbolwerk te maken.

Eén aspect is wel te betreuren. Dat de club na het ontslag van Moyes niet meteen in zee ging met Van Gaal. Dat had ons een hoop ergernis tijdens het WK kunnen besparen.

Door: NU.nl/Edwin Struis

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » wo apr 23, 2014 11:32 am

Cruijff schreef:


Eén aspect is wel te betreuren. Dat de club na het ontslag van Moyes niet meteen in zee ging met Van Gaal. Dat had ons een hoop ergernis tijdens het WK kunnen besparen.

Door: NU.nl/Edwin Struis
:biggrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » wo apr 23, 2014 11:39 am

En een gedicht bij zijn presentatie (Man United gave me ten million pound, so the circle is round) is al helemaal uit den boze.
:biggrin.gif:

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » wo apr 23, 2014 11:44 am

zeker gezien de belabberde staat van zijn Engels
:headbang.gif:

Game on! Dit wordt leuk! Ik voorzie gouden tijden voor de tabloids. :neutral.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Duke » wo apr 23, 2014 1:23 pm

Jullie zijn wel wat selectief in je quotes. :smallgrin.gif:
Want, hoe gek het ook klinkt op deze plaats, ik zie de voormalige trainer van Ajax, Barcelona, AZ en Bayern wel in staat om het gestrande United vlot te trekken. Als geen ander kan de coach een in verval geraakt monument weer een gevoel van eigenwaarde geven.

In het verleden heeft hij meermaals bewezen waar zijn capaciteiten liggen. Van Gaal is een typische opbouwtrainer, hij kan van een verzameling meest jonge, gretige spelers een succesvol team maken. Zo leidde hij Ajax naar de Europese top, maakte hij AZ kampioen en legde hij het fundament onder het succes van Bayern.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » wo apr 23, 2014 2:46 pm

wimpey schreef:
zeker gezien de belabberde staat van zijn Engels
:headbang.gif:

Game on! Dit wordt leuk! Ik voorzie gouden tijden voor de tabloids. :neutral.gif:
Ik voorzie gouden tijden voor het Engeland en Schotland topic. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33480
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » wo apr 23, 2014 4:44 pm

Duke schreef:Jullie zijn wel wat selectief in je quotes. :smallgrin.gif:
Had je iets anders verwacht? :neutral.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » do apr 24, 2014 8:55 am

Valkuilen
Valkuilen zijn er uiteraard ook. Met vedettes kan de eigenzinnige Van Gaal maar moeilijk omgaan. Zijn wil is wet, andersdenkenden moeten hun plaats weten. Elke selectie weer behandelt hij als een stelletje moeilijk lerende pupillen, zoals in zijn vorige leven als onderwijzer.

Vraag maar na bij vedettes als Rivaldo, Luca Toni en Franck Ribéry. Op het moment dat Van Gaal tekent bij United, zal een speler als Wayne Rooney onmiddellijk een verzoek indienen om op de transferlijst geplaatst te worden. Tot groot genoegen van Van Gaal overigens die spelers het liefst slaafs ziet knikken in plaats van tegengas te geven.
Trekt ook even iemand een blik met clichés open. Rivaldo de vedette van PAOK of zo, Tony wie? Ribery de man die een stuk beter is gaan voetballen onder hem? Van Persie een slaafs ja knikkende non-vedette? Het is allemaal zo'n slap gelul. Van Gaal is gewoon een autoritaire trainer, net als Ferguson, hij beslist. Niet de spelers, niet de media (au, au), maar dat is wat anders dan dat tegengas niet welkom zou zijn.
De macht van de media is een andere, niet te onderschatten factor in Engeland.
Luister mensen, wat zij wij van de media toch belangrijk! Zonder onze goedkeuring kan niemand functioneren.
Met een denigrerend uitgesproken "Am I now the one who is so smart, or are you so stupid" tegen een verslaggever van pakweg The Sun komt Van Gaal niet weg, zeker gezien de belabberde staat van zijn Engels. Ik zal nooit de persconferentie na AZ tegen Middlesbrough vergeten waarin Van Gaal de Engelse collega's de uitdrukking zwemmen op het middenveld probeerde bij te brengen. Uiteraard letterlijk vertaald als 'Swimming on the midfield'.
De tabloids zijn vooral heel schreeuwerig in het gewone nieuws en de celebs. Maar aan de Nederlandse voetbaljournalistiek kunnen ze qua achterbaksheid en inhoudsloosheid niet tippen. De media zijn gewoon niet belangrijk als de trainer en het bestuur de rug recht houdt, dat mag een teleurstelling voor het journaille zijn, het wordt misschien wel eens tijd dat de Nederlandse journalistiek zich erbij neerlegt dat je eerst iets moet kunnen voordat je de opstelling mag maken of anderzins invloed mag uitoefenen op het spel.

Het stikt in Engeland van de horkerige slecht of onverstaanbaar Engels sprekende trainers die een slechte relatie met de pers hebben. Juist Man U heeft er alle ervaring mee hoe onbelangrijk dat is.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » do apr 24, 2014 9:09 am

Le T. schreef:e tabloids zijn vooral heel schreeuwerig in het gewone nieuws en de celebs. Maar aan de Nederlandse voetbaljournalistiek kunnen ze qua achterbaksheid en inhoudsloosheid niet tippen.
Grapjas. :baaa.gif:
De media zijn gewoon niet belangrijk als de trainer en het bestuur de rug recht houdt, dat mag een teleurstelling voor het journaille zijn, het wordt misschien wel eens tijd dat de Nederlandse journalistiek zich erbij neerlegt dat je eerst iets moet kunnen voordat je de opstelling mag maken of anderzins invloed mag uitoefenen op het spel.
Het wordt tijd dat Van Gaal zich erbij neerlegt dat iedereen een mening over voetbal heeft en mag hebben en niet alleen hij. Het wordt tijd dat hij zich erbij neerlegt dat de wereld niet om hem draait, en dat er meer wegen naar Rome leiden.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » do apr 24, 2014 9:30 am

Yopi schreef:
Le T. schreef:e tabloids zijn vooral heel schreeuwerig in het gewone nieuws en de celebs. Maar aan de Nederlandse voetbaljournalistiek kunnen ze qua achterbaksheid en inhoudsloosheid niet tippen.
Grapjas. :baaa.gif:
De Engelse pers kan best hard en unfair zijn in de beoordeling van iemands werk, speler of trainer. Maar ze hebben nog wel het uitgangspunt dat managers managen, voetballers voetballen, en journalisten daarover schrijven. Het idee dat hoofdredacteuren sport samen met columnisten het beleid van een club sturen of dat een bondscoach met een grote staat van dienst een dwaas is die naar de persoonlijke (commercieel gestuurde?) voorkeurtjes van voetbalouwehoerders op tv of in krant moet luisteren is echt heel Nederlands.
De media zijn gewoon niet belangrijk als de trainer en het bestuur de rug recht houdt, dat mag een teleurstelling voor het journaille zijn, het wordt misschien wel eens tijd dat de Nederlandse journalistiek zich erbij neerlegt dat je eerst iets moet kunnen voordat je de opstelling mag maken of anderzins invloed mag uitoefenen op het spel.
Het wordt tijd dat Van Gaal zich erbij neerlegt dat iedereen een mening over voetbal heeft en mag hebben en niet alleen hij. Het wordt tijd dat hij zich erbij neerlegt dat de wereld niet om hem draait, en dat er meer wegen naar Rome leiden.
Het wordt tijd dat de Nederlandse voetbaljournalisten zich realiseren dat iedereen een mening over voetbal mag hebben, en dat de mening van een trainer daarover wat relevanter is dan zomaar een mening. Naar die mening kun je vragen, en dan geef je het antwoord weer. Je eigen mening geven is ook prima, maar daar is een vraaggesprek niet voor. Discussieren over de mening van een voetbaljournalist behoort niet tot het werk van een trainer.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Demosthenes » do apr 24, 2014 1:30 pm

Het "denken" over voetbal wordt in Nederland beheerst door een zeer select gezelschap; alleen zij die door Derksen en De Groot worden gezien als kundig (lees meeloper) Ik snap eerlijk gezegd al die interviews met spelers niet, ze hebben weinig tot niets te zeggen, laat ze "met hun benen spreken". Van Gaal zou er goed aan doen het journaille niet te woord te staan, waarom doet hij dat (is contractueel vastgelegd, neem ik aan) Laat een pr-medewerker dat doen.

Journalisten willen wel met Van Gaal praten, dan gebeurt er iets of nog "leuker" over Van Gaal praten voor het geselecteerde klapvee.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » do apr 24, 2014 1:35 pm

Arme Louis. :aai.gif:

:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Van Gaal naar Man Utd?

Bericht door Kowalczyk » vr apr 25, 2014 9:33 am

Vrijdag: nieuwe Balgevoel-column op NUsport.

Over Manchester United, de jarige Moyes en Van Gaal a.k.a. "The Iron Tulip".

HIER LEZEN.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » vr apr 25, 2014 11:54 am

Is de Nederlandse invloed op het Spaanse en Duitse voetbal niet genoeg? Zo meteen gaat Engeland nog intelligent spelen. Dat lijkt me eerlijk gezegd erg jammer, want ze falen altijd zo prachtig Brits op een groot toernooi.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » vr apr 25, 2014 12:02 pm

Vind ik ook. De uitschakeling van Engeland is altijd een van de hoogtepunten van het toernooi. :headbang.gif: :neutral.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » vr apr 25, 2014 1:10 pm

Yopi schreef:Vind ik ook. De uitschakeling van Engeland is altijd een van de hoogtepunten van het toernooi. :headbang.gif: :neutral.gif:
Ik trap er iedere keer weer in dat ik denk dat ze ver kunnen komen. Zijn ze nou echt niet zo goed of zijn het gewoon under achievers?

Aan de andere kant, deze keer hebben ze toch wel een goede selectie... (zie je, ga ik alweer :blush.gif: )
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » vr apr 25, 2014 1:26 pm

Hebben ze daar niet het probleem dat op de bepalende posities in de Premier League buitenlanders spelen? Oftewel, ze hebben wel een aantal spelers die mee kunnen op een hoger niveau maar te weinig jongens die ook echt het verschil kunnen maken. Dat is het nadeel van een competitie waar zoveel geld in omgaat. Al die clubs kijken uiteraard naar hun eigen belang. Of de Engelse nationale ploeg er ook iets aan heeft is niet interessant.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » vr apr 25, 2014 6:53 pm

Op zo'n groot toernooi gaat het ten eerste om team concept. Dat is het fundament. Als dat sterk is kunnen de eventuele sterspelers daarbovenop de sterren van de hemel spelen. Met een relatief hecht team concept komen ook zwakkere ploegen meestal de eerste ronde wel door. De Engelsen (ook het publiek bij de bookmakers) verkijken zich steevast op een paar sterspelers, zonder zich te realizeren dat die komen te zwemmen in het moeras van een zwak team concept.

Plaats reactie