Oostenrijk

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Oostenrijk

Bericht door joey » do mar 13, 2008 12:25 pm

Opvallend bericht:

Adriaanse trekt naar Salzburg

Co Adriaanse is de nieuwe trainer van Red Bull Salzburg. De oud-trainer van onder meer AZ en Ajax zal vanaf volgend seizoen in Oostenrijk de taken overnemen van Giovanni Trapattoni, die bondscoach wordt van het Ierse nationale elftal.

De 60-jarige Adriaanse was eerder dit seizoen nog in dienst van Al-Sadd uit Qatar. In januari leverde de oefenmeester echter zijn contract in en keerde hij terug naar Europa om een nieuwe uitdaging te zoeken. In Red Bull Salzburg heeft de trainer een team gevonden, dat meedoet om de bovenste plekken in de Oostenrijkse competitie.

Tegenover de officiële website van Red Bull Salzburg liet Heinz Hochhauser, technisch directeur, weten in de wolken te zijn met de nieuwe trainer. "Adriaanse is de man die wij al een tijdje willen hebben. Met zijn moderne, aanvallende manier van voetballen en zijn passie voor de jeugd paste hij perfect in ons plaatje."

Ook Adriaanse zelf liet weten blij te zijn met zijn nieuwe uitdaging. "Ik kijk er naar uit om vanaf deze zomer aan de slag te gaan in Salzburg. Ik ben onder de indruk van de professionele structuur van de club. Ik zal met veel enthousiasme aan de slag gaan," prees de nieuwe oefenmeester de regerend landskampioen.
VZ
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mar 13, 2008 12:27 pm

Trapattoni, Matthaus: daar zit blijkbaar geld.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do mar 13, 2008 12:28 pm

Wat is dat nu weer voor een keuze? Ze zullen er wel goed betalen want ik kan me niet voorstellen dat je voor de sportieve uitdaging in Oostenrijk wilt gaan werken.

Adriaanse kiest wel heel erg voor de centen in de laatste fase van zijn loopbaan. Op zich moet hij dat natuurlijk lekker zelf weten maar ik zou mijn sportieve ambities toch wat meer laten spreken.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mar 13, 2008 12:31 pm

Inderdaad, Adriaanse kiest voor de centen. Alleen voor Ajax maakt hij een uitzondering, is dat geen eer? :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 13, 2008 12:35 pm

Ik denk dat hij de fut niet meer heeft. Nu een paar jaar cashen en dan stopt hij.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do mar 13, 2008 12:35 pm

Op zich is er ook niets mis mee. Alleen kun je ook kiezen voor een baan die misschien iets minder centen oplevert maar waar meer uitdaging in zit. En daarbij heeft hij de laatste tijd natuurlijk dermate veel binnengehaald dat je er wat minder prioriteit aan zou kunnen geven.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 13, 2008 12:50 pm

Eigenlijk jammer, het blijft een apart figuur. Maar ja, de jaren gaan waarschijnlijk tellen voor hem. Ik vind dit tenminste opnieuw een ambitieloze keuze.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mar 13, 2008 12:52 pm

Jöhnk schreef:Trapattoni, Matthaus: daar zit blijkbaar geld.
En ambitie.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » do mar 13, 2008 12:52 pm

Met je eens, had dan nog een paar maanden gewacht, wellicht is er een club in Nederland die je wil. Zou hij misschien bang zijn dat zijn eerdere 'successen' in Nederland (zoals Willem II en AZ) niet meer te evenaren zijn?
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 13, 2008 12:55 pm

Misschien was het al een teken aan de wand dat hij vorig jaar niet naar Feyenoord ging. De 'oude' Co Adriaanse had zo'n kans met vier handen aangepakt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do mar 13, 2008 12:58 pm

Tja, hij kan daar wel voor het kampioenschap spelen. En dat zal bij een subtopper in Nederland niet lukken.

Terug naar AZ is geen optie want beter dan de vorige keer kan haast niet. In Nederland zou denk ik voor hem alleen de top 3 een optie voor hem zijn. En daar komt hij niet binnen. Maar ik denk dat er toch wel een betere buitenlandse competitie in had kunnen zitten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do mar 13, 2008 12:59 pm

joey schreef:Misschien was het al een teken aan de wand dat hij vorig jaar niet naar Feyenoord ging. De 'oude' Co Adriaanse had zo'n kans met vier handen aangepakt.
Daar was hij vooral bang dat hij geen eerlijke kans zou krijgen vanwege zijn Amsterdamse achtergrond. En dat snap ik ook wel want die had hij ook niet gehad.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 13, 2008 1:02 pm

Mwah, ze wilden hem daar dolgraag, de fans stonden te springen. En vroeger zou hij zelf ook hebben staan te springen; toen wilde hij wel op zijn knieën naar een topclub.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53550
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mar 13, 2008 1:03 pm

Hij is uiteraard veel te veel Ajacied om voor feyenoord te willen werken. :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do mar 13, 2008 2:17 pm

De fans waren niet allemaal enthousiast hoor. En je kunt natuurlijk wel nagaan wat er zou gebeuren als hij het niet meteen aan de praat zou hebben. Hij had daar alleen een kans gehad wanneer hij direct succes zou hebben. En hij zag ook wel in dat dat er niet in zat.

Moet je kijken waar ze nu staan. Als dat onder Adriaanse was gebeurd met alle nieuwe spelers dan was hij er allang uitgewerkt.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 13, 2008 3:24 pm

Niet allemaal, maar wel in overgrote meerderheid.

Kijk maar.

Zoveel steun heeft hij bij Ajax nooit gehad.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do mar 13, 2008 6:05 pm

Duke schreef:
Jöhnk schreef:Trapattoni, Matthaus: daar zit blijkbaar geld.
En ambitie.
En Mateschitz: de eigenaar van Red Bull. Miljardair, dus op een paar muntjes komt het niet aan. CA kan aan de bak want Mateschitz wil de CL in. En dat zal nog niet meevallen met het voorhandene materiaal, hoofdzakelijk afdankertjes uit de Duitse BL.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do mar 13, 2008 8:55 pm

Mooie ambiteuze club, mooi stadion vooral nu er "tijdelijk" een 2de ring op zit.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 13, 2008 10:33 pm

Red Bull Dinges, ik vind het helemaal niets hoor.

Maar dat zal wel aan mij liggen. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » do mar 13, 2008 10:41 pm

joey schreef:Red Bull Dinges, ik vind het helemaal niets hoor.

Maar dat zal wel aan mij liggen. :blush.gif:
Adriaanse is ook al oud, hoor. Je ziet het misschien niet van hem af, maar hij is bijvoorbeeld maar 3 maanden jonger dan Johan Cruijff, iemand die bijvoorveeld al ruim 10 jaar geen functie meer heeft bekleed in het voetbal.

Hij heeft jarenlang bij Nederlandse middenmoters getraint, wat niet enorm veel zal hebben opgeleverd, dus ik vind het wel logisch dat hij zijn goede naam nu gebruikt om te cashen.
***

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 13, 2008 10:49 pm

Mee eens, ik schreef eerder al:
joey schreef:Eigenlijk jammer, het blijft een apart figuur. Maar ja, de jaren gaan waarschijnlijk tellen voor hem. Ik vind dit tenminste opnieuw een ambitieloze keuze.
Ze kunnen niet allemaal Bobby Robson heten.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma mar 17, 2008 1:46 pm

Red Bull - Co Adriaanse vindt weer een geldbron
Geplaatst op 13-03-2008 14:44 door Paul Onkenhout in categorie sport

Op de dag voor de vriendschappelijke wedstrijd van het Nederlands elftal tegen Kroatië, vorige maand, raakte ik op de tribune van het stadion in Split in gesprek met een Oostenrijkse journalist. Hij wilde alles weten over Marco van Basten en het Nederlands elftal.

Toen hij alles wist (‘San Marco ist zwei Hände auf ein Bauch mit Johan Cruijff') begon hij spontaan te vertellen over het Oostenrijkse voetbal. Hij keek er erg verdrietig bij.

Een opwekkend verhaal was het dan ook bepaald niet en na een tijdje voelde ik een groot gevoel van medelijden met deze Oostenrijkse voetbalverslaggever.

Het voetbal in Oostenrijk, zei hij, is op sterven na dood. De belangstelling van het publiek loopt terug, het niveau is armzalig en de nationale ploeg is niets minder dan een ramp.

Ik herinnerde me een enquête, vorig jaar, waarvan de uitkomst was dat een grote meerderheid van de Oostenrijkse bevolking de nationale ploeg liever niet deelnemen aan het EK in eigen land. De kans op een debacle is namelijk levensgroot.

Oostenrijk is geen voetballand. Wel geweest, maar nu allang niet meer. Typisch een land voor Co Adriaanse.

Adriaanse wordt trainer van Red Bull Salzburg, een club met de naam van een renstal uit de Formule 1. Hij volgt de Italiaan Trapattoni op. Op 26 mei zal hij de eerste training in Salzburg leiden. Hij vindt het een 'grote uitdaging', Red Bull.

Volgens het bestuur was hij een ‘droomkandidaat'. Salzburg is landskampioen en de rijkste club. Dat laatste is belangrijk om te weten, want Adriaanse heeft zijn ambities volledig aangepast aan zijn mogelijke inkomsten. Dat verklaart waarom hij de afgelopen jaren werkte als trainer van FC Porto, Metalurg Donetsk en Al-Sadd.

Alle drie de clubs keerde hij voor het einde van zijn contract de rug toe. Ook dat is typerend voor deze ooit zo ambitieuze voetbaltrainer. Red Bull Salzburg. Jammer.
www.volkskrantblog.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 17, 2008 1:55 pm

Ja, naar FC Porto gaat een trainer als Adriaanse inderdaad puur voor het geld. Waar slaat die opmerking nou weer op?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13758
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma mar 17, 2008 2:29 pm

Idd, Porto was duidelijk een sportieve keuze van Co.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mar 17, 2008 3:48 pm

Maar Donetsk niet. En die club in de woestijn ook niet. En Bull Salzburg ook niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie