FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door zeux » di jun 28, 2011 5:07 pm

Geen idee waar ik het anders kwijt zou moeten, dus maar hier:
De elfde stelling van Michael van Praag
Uitgegeven: 28 juni 2011 09:04
Laatst gewijzigd: 28 juni 2011 09:04
Elke week wordt in het magazine NUsport een bekendheid uit de voetbalwereld geïnterviewd aan de hand van tien stellingen. Diens reactie op stelling nummer elf verschijnt op de website. Deze week geeft KNVB-voorzitter Michael van Praag zijn mening.


© ANP
11. Als oud-scheidsrechter ben ik enorm voorstander van elektronische hulpmiddelen.
"Ja. Dan kan Platini wel zeggen dat het één keer in de veertig jaar voorkomt, maar dat was net die keer dat Frankrijk zich ten koste van Ierland plaatste voor het WK."

"We moeten ons als FIFA en UEFA realiseren dat we steeds meer geld pompen in onze eigen competities. In de Champions League gaat 1,2 miljard om, dat was ooit 700.000 euro. Bij die enorme financiële belangen hoort ook de plicht de wedstrijden zo eerlijk mogelijk te verlopen. Dan kun je een verkeerde beslissing van een scheidsrechter niet afdoen als een foutje die het charmante karakter van het spel onderschrijft."
"De charme van het spel hoort bij het amateurvoetbal. De voortschrijdende techniek moet je benutten. Niet als extra controle op de scheidsrechter, maar juist als een hulpmiddel."
Tussenstap
"Ik ben geen voorstander van ongebreideld gebruik van elektronische hulpmiddelen, een coach zou per helft twee of drie momenten terug mogen kijken. Dan heb je binnen een halve minuut uitsluitsel. Als de coach er naast zit, vervalt er een terugkijkmoment, ik noem maar wat."

"Platini is tegen, die vindt het systeem van extra arbiters rond de achterlijn afdoende. Dat blijkt ook effectief te zijn, maar ik vind het een tussenstap op weg naar intensievere video-covering. De KNVB en de scheidsrechters zijn ook voor elektronische hulpmiddelen. Het is toch van de gekke dat videobeelden wel worden gebruikt als bewijs voor elleboogstoten en niet ter ondersteuning van arbiters?"
Helemaal mee eens. Het Amerikaanse systeem bij NFL en knallen met die elektronica.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Kowalczyk » ma dec 19, 2011 1:24 pm

Nieuwe maandag, nieuwe Balgevoel-column op NU Sport.nl. Het is bijna kerst, vrede op aarde, je weet toch. Dus tijd voor oprechte excuses aan Sepp Blatter van de FIFA. Geen kwaad woord meer over die man. HIER LEZEN!

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bosman-arrest

Bericht door Kowalczyk » vr mar 30, 2012 8:44 am

Vrijdagochtend, dus een nieuwe Balgevoel-column op NU Sport.nl. Over Jean-Marc Bosman, het arrest en de gevolgen. LEES 'M HIER.

K.
Still alive...

LucaS
Berichten: 53552
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door LucaS » vr mar 30, 2012 9:12 am

Mooi weer! :biggthumpup.gif:

Twee kleine puntjes van kritiek:
Zelfs de clubs werden er - na de eerste paniek - alleen maar beter van: ze gingen spelers langlopende contracten aanbieden en torenhoge transfersommen eisen bij tussentijds vertrek, met een hysterische transfermarkt als gevolg.
Ik waag te betwijfelen of clubs er beter van geworden zijn. De (Europese) voetbalwereld heeft een miljardenschuld. Het is natuurlijk niet gezegd dat diezelfde schuld er niet ook zou zijn zonder Bosman, maar ik betwijfel dat.
Nou, lekker dan. Zeventien jaar lang toegekeken hoe het voetbal steeds poeneriger en onsympathieker werd dankzij een Wallonische voetballer van het niveau Ard van Peppen; komt meneer vertellen dat het voor hemzelf ook niet zo fijn heeft uitgepakt.
Wat is er mis met van Peppen? Van Peppen is een kanjer, en ik weet bijna zeker dat juist van Peppen niet één van die spelers is die een asociaal salaris ontvangt en al heeft verklaard de goedheid op te brengen in ieder geval nog een paar maanden bij RKC te blijven.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Kowalczyk » vr mar 30, 2012 10:28 am

LucaS schreef:Wat is er mis met van Peppen?
Niks. Absoluut, maar dan ook helemaal niks mis met de beste man.

Bosman speelde voor Club Luik, dus om te illustreren wat voor voetballer hij was, zocht ik naar iemand van - pakweg - RKC met een naam die enigszins komisch werkt. That's all.

:smile-ajax.gif:

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Thijs » vr mar 30, 2012 10:55 am

Had dan Ted van de Pavert genomen! :1evil.gif:

Kom je aan Ard van Peppen, dan kom je aan Luuk.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

LucaS
Berichten: 53552
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door LucaS » vr mar 30, 2012 11:06 am

Precies, van Peppen is een held! En het zou me niet verbazen als van Peppen eigenhandig, met een doelpunt tegen PSV, bij gaat dragen aan het kampioenschap van Ajax. Kom daar maar eens om bij Bosman!
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Lionel » vr mar 30, 2012 11:40 am

Die gast scoorde ook nog eens een brute goal!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Jesse » vr mar 30, 2012 12:32 pm

LucaS schreef:Precies, van Peppen is een held! En het zou me niet verbazen als van Peppen eigenhandig, met een doelpunt tegen PSV, bij gaat dragen aan het kampioenschap van Ajax. Kom daar maar eens om bij Bosman!
:icon_biggrin.gif: :biggthumpup.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mar 30, 2012 4:08 pm

Ik voel het rectificatiekort geding Van Peppen - Pot aan komen!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

michaelajaxfan
AT Toto winner 05/06
Berichten: 751
Lid geworden op: do aug 26, 2004 5:30 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door michaelajaxfan » do mei 10, 2012 7:55 am

Voelen jullie dat ook?

Sinds de column van Menno staat Ard elke week in de schijnwerpers. Gisteren was hij zelfs live op Radio 1.

Ik vermoed dat als Ard later meneer Van Peppen is, opa van twee kleinzonen, hij weg zal mijmeren bij zijn voetbalcarrière en zich zal realiseren dat het Menno was die hem definitief op de Nederlandse voetbalkaart zette.

LucaS
Berichten: 53552
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door LucaS » do mei 10, 2012 11:09 am

Nu maar afwachten of Ard ook met die druk kan omgaan! Zondag tegen NAC een duur foutje!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Jesse » do mei 10, 2012 11:10 am

Wat is jouw verwachting van zijn stressbestendigheid, Luuk?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53552
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door LucaS » do mei 10, 2012 11:26 am

Ik denk dat het wel goed komt! Sterker nog, Ard gaat vanavond eigenhandig Twente nekken!
I think I lost my fucking headache

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Baseman » di dec 11, 2012 12:04 pm

Platini maakt weer eens 'indruk':
Platini blijft tegen doellijntechnologie: 'Te duur'

Michel Platini heeft zich dinsdag opnieuw krachtig verzet tegen invoering van technische hulpmiddelen in het voetbal. De voorzitter van de Europese bond vindt de systemen voor doellijnbewaking, die de wereldbond FIFA momenteel uitprobeert bij het WK voor clubteams, veel te duur.

'Het kost 50 miljoen euro om doellijntechnologie de komende 5 jaar te introduceren in de nationale en Europese competities. Dan geef ik liever 50 miljoen euro uit aan graspollen', zei Platini bij een persbijeenkomst in de Maleisische stad Kuala Lumpur.

De voormalig Franse topvoetballer blijf voorstander van de oude methode om lijnrechters op de achterlijn te plaatsen. 'Als die een meter van het doel staat en een goede bril op heeft, ziet hij echt wel of de bal wel of niet over de lijn is. Als je het zo bekijkt is 50 miljoen euro veel geld voor misschien een of twee twijfelgoals per jaar.'

De scheidsrechters hebben bij het WK voor clubteams de beschikking over twee systemen. Hawkeye werkt evenals in het tennis met zes tot acht camera's die de baan van de bal volgen. GoalRef werkt met magnetische velden.

www.ad.nl

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door jabu » di dec 11, 2012 6:16 pm

Overal die twee mensen op de achterlijn is ook kostbaar voor die paar twijfelgevallen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Marillion » di dec 11, 2012 6:57 pm

Met zo'n verzameling corrupte fossielen kun je helaas niet veel anders verwachten. Jammer dat een groot oud speler als Platini ook niet voor een nieuwe lijn zorgt. Het pluche zit blijkbaar lekker.

Met enige regelmaat maken we mee dat het kennelijk niet te zien is. Ook niet als er iemand op de lijn staat. En dat geld heb je met sponsoring zo bij elkaar. Geen enkel probleem want het is een ontwikkeling waar je enorm veel publiciteit mee zou genereren.
Nil volentibus arduum

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Baseman » do dec 13, 2012 10:12 am

In tennis gaat veel minder geld om dan in voetbal, toch maakt het tennis al sinds 1986 (!) gebruik van Hawkeye. Sinds een aantal jaren wordt het tijdens ieder groot toernooi gebruikt. Volgens Platini is het echter te duur, ongelooflijk :excited.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13400
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Arthur » do dec 13, 2012 11:16 am

Ik blijf erbij dat de UEFA en FIFA de mogelijkheid willen houden om wedstrijden te manipuleren.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Jinne » do dec 13, 2012 12:08 pm

En hoeveel duurder is het nou dan de extra lijnrechters, die hun nut tot nu toe nog nooit bewezen hebben? Want Platini zegt wel dat die techniek 50 miljoen kost, maar wat kosten die lijnrechters?

Voor een Europees potje moet je ze toch weer in laten vliegen bijvoorbeeld en 2 nachten in een hotel regelen. Ben je toch al gauw zo'n 3000 Euro kwijt denk ik voor 2 van die vlaggers samen.

Ook in de grote nationale competities kan ik me voorstellen dat je toch al gauw 500 euro per paar kwijt. Als er gevlogen moet worden ga je daar dan al overheen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Baseman » do dec 13, 2012 12:12 pm

Naast de vraag of de kosten van 50 miljoen wel kloppen en of de huidige 'oplossing' zoveel goedkoper is, is het natuurlijk ook een feit dat de Fifa en Uefa niet echt financieel noodlijdend zijn...die 50 miljoen is een schijntje voor ze.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Kowalczyk » do okt 10, 2013 8:52 am

Donderrrrdag: nieuwe Balgevoel-column!

Over het nieuwste plannetje van Platini: Zuid-Amerikanen op het EK!

LEEST U MAAR!

K.
Still alive...

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Baseman » do okt 10, 2013 9:53 am

Juist ja. De FIFA naait Europa en dus slaat Platini, namens de verenigde gediscrimineerde voetbalnaties van Europa, keihard terug met een EK waaraan een paar niet-Europese landen meedoen, en dus een paar Europese landen minder. Want je moet wel voor je eigen continent opkomen, natuurlijk.
:drecul.gif:
Hij is weer goed :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Kowalczyk » do okt 17, 2013 12:18 pm

'Wegens omstandigheden' wat later: nieuwe Balgevoel-column op NUsport.

Lang leve de FIFA, voetbalbond met humor!

HIER LEZEN!

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Kowalczyk » do okt 31, 2013 9:44 am

Donderdag: nieuwe Balgevoel-column op NUsport. Nu weten we hoe je Real Madrid klein krijgt! Bedankt, Sepp Blatter!

Leest u maar!

K.
Still alive...

Plaats reactie