FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door zeux » wo jul 22, 2015 1:03 pm

Le T. schreef:
Ferry schreef:Dit is toch wel een hele mooie foto :biggrin.gif:
Afbeelding
Op het moment dat hij het geld ziet vliegen weet hij dat zo op de foto komt en die foto de geschiedenis in gaat, het is een te sterk beeld van zijn voorzitterschap om ooit nog echt bij te stellen. :biggrin.gif:
Instant iconisch beeld.

Vat alles samen. Knudde portretteert zo al jaren grijpgrage sporters/bestuurders (o.a. Advocaat, Hiddink en zoals hieronder Van Gelder)

Afbeelding
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Yopi » do okt 08, 2015 9:30 am

Blatter is vandaag gewoon aan het werk gegaan. En Platini vast ook. En... en...

Niemand weet meer hoe het verder moet. Het voetbal is door en door verrot.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door beelzebub » do okt 08, 2015 11:43 am

Ze zijn beiden 90 dagen geschorst. De race naar het voorzitterschap ligt open, want Platini gaat het iig niet worden nu.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Duke » do okt 08, 2015 11:57 am

FIFA schorst Sepp Blatter en Michel Platini voor 90 dagen

De ethische commissie van wereldbond FIFA heeft de aftredend voorzitter Sepp Blatter en Michel Platini van de UEFA geschorst voor 90 dagen. Dat betekent dat Blatter en Platini per direct uitgesloten zijn van alle activiteiten die met voetbal te maken hebben op nationaal en internationaal niveau.

Naast Blatter en Platini is ook de secretaris-generaal van de FIFA, Jérôme Valcke, geschorst. De periode van 90 dagen kan worden verlengd met een periode van maximaal 45 dagen.

De FIFA maakte verder bekend voormalig vicepresident van de FIFA Chung Mong-joon voor zes jaar te schorsen. De 63-jarige Chung was ook kandidaat-voorzitter van de FIFA. Hij kondigde in augustus aan Blatter te willen opvolgen. 'Ik heb niets verkeerd gedaan, ze hebben mij in het vizier omdat ik iets aan wil doen aan de bestaande machtsstructuren bij de FIFA', zei de Zuid-Koreaan dinsdag nog. Het onderzoek van de ethische commissie gaat over de betrokkenheid van miljardair Chung bij de kandidatuur van Zuid-Korea voor het WK 2022.

Verdachte betaling uit 2011
Beide voetbalbestuurders raakten de afgelopen weken in de problemen nadat een verdachte betaling uit 2011 van Blatter aan Platini aan het licht was gekomen. Die transactie van 1,8 miljoen euro, door de Zwitserse aanklager aangemerkt als smeergeld, had volgens Platini betrekking op zijn dienstverband bij de FIFA tussen 1999 en 2002. Een aannemelijke verklaring voor het feit dat de betaling ruim negen jaar na dato plaatsvond, kon hij echter niet geven.

De onderzoekskamer van de ethische commissie zou de omstreden transactie evenwel genoeg reden vinden om de voetbalbestuurders voorlopig te schorsen. Temeer omdat UEFA-voorzitter Platini drie maanden na de betaling de 53 bij de UEFA aangesloten voetbalbonden opriep op Blatter te stemmen tijdens de FIFA-voorzittersverkiezing in juni 2011.

Door de dreigende schorsing van Platini lijkt nu ook de Europese voetbalbond te worden meegesleurd in het corruptieschandaal. Een schorsing van de UEFA-voorzitter door de wereldvoetbalbond betekent dat zijn positie ook in Europa onhoudbaar is.

Platini woest op FIFA
Michel Platini liet eerder vandaag in een verklaring weten dat hij woest is op de FIFA. De voorzitter van de UEFA heeft het gevoel dat mensen binnen de FIFA zijn reputatie willen beschadigen.

Platini las woensdagavond berichten dat de onderzoekskamer van de ethische FIFA-commissie niet alleen Blatter, maar ook hem voor negentig dagen wil schorsen. 'Het opzettelijk naar buiten lekken hiervan is een poging mijn reputatie te beschadigen', schrijft Platini.

'De afgelopen weken heb ik aangegeven volledig te willen meewerken met de autoriteiten, die de regels strikt volgen. Aan de andere kant spot de FIFA juist met deze regels', aldus de Fransman, die niet van plan is de strijd op te geven.
http://www.volkskrant.nl

Einde Platini bij de Uefa?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Arthur » do okt 08, 2015 12:13 pm

Op zich mooi dat dit soort corrupte gasten verdwijnt, maar je weet gewoon dat de opvolgers zelf ook corrupt zullen zijn.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Cruijff » do okt 08, 2015 11:52 pm

Arthur schreef:Op zich mooi dat dit soort corrupte gasten verdwijnt, maar je weet gewoon dat de opvolgers zelf ook corrupt zullen zijn.
Je zou denken dat je daar inderdaad vergif op in kunt nemen, ja. Aan de andere kant moeten FIFA en UEFA nu wel mensen aanstellen die in ieder geval niet de schijn tegen hebben. Mensen waar niet binnen een paar weken al een paar schandalen over naar buiten komen.

En aangezien in dit informatie tijdperk dingen vrij snel op straat liggen zal men dus met mensen moeten komen waar niet in no time emmers bagger over naar buiten komt. Mensen die 'redelijk schoon' moeten zijn, dus.
Duke schreef:
Michel Platini liet eerder vandaag in een verklaring weten dat hij woest is op de FIFA. De voorzitter van de UEFA heeft het gevoel dat mensen binnen de FIFA zijn reputatie willen beschadigen.
http://www.volkskrant.nl

Einde Platini bij de Uefa?
Hopelijk wel. Er lopen een hoop valse mensen rond op deze aardbol, maar Platini behoort in mijn ogen echt tot de laagste van de laagsten en is één van de allergrootste hufters van de eeuw. De doodstraf is barbaars, maar wat mij betreft schieten ze die gozer dood.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door beelzebub » vr okt 09, 2015 8:59 am

Barack Obama komt volgend jaar vrij. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Yopi » za okt 10, 2015 2:58 pm

De Franse voetbalbond is over de rooie vanwege de schorsing van Platini.

Geen wonder...

http://www.theguardian.com/football/201 ... a-football

Frankrijk steunt Qatar, Qatar investeert in het Franse voetbal. Handjeklap.

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door GangstaRiB » ma okt 12, 2015 2:45 pm

Er hangt in ieder geval een zweem van corruptie rond Platini. Genoeg om hem niet te willen als voorzitter van de FIFA. Als de FIFA ooit weer eens betrouwbaar wil overkomen moeten ze voor een totale outsider gaan kiezen.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door beelzebub » ma okt 12, 2015 2:47 pm

Hmmz. Of zou toch een van de leden uit de ethische stiekem op de post azen?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door InnerHarbour » wo okt 28, 2015 5:00 pm

We begrijpen hem weer allemaal verkeert, hij is geen dader maar een slachtoffer. :hypocrite.gif:
Blatter slaat om zich heen en wijst naar de UEFA

De geschorste FIFA-baas Sepp Blatter wijst met de beschuldigende vinger naar UEFA-president Michel Platini, die volgens de Zwitser een belangrijke oorzaak vormt van alle problematiek rond de wereldvoetbalbond.
Blatter is naar eigen zeggen het slachtoffer geworden van een offensief, zo vertelt hij in een interview met het Russische Tass. 'Het was Michel Platini die een persoonlijke aanval startte. Hij wilde FIFA-president worden, maar had de moed niet. Later werd het politiek. Toen mengden landen die een WK-bid hadden verloren zich in de strijd. Engeland verloor van Rusland en Qatar won van de Verenigde Staten.'

Als de angst van de vijf andere confederaties voor de UEFA niet zo groot zou zijn, was Blatter al opgestapt. 'Ik had na het WK in Brazilië moeten stoppen. Maar op dat moment vroegen vijf confederaties me te blijven, omdat ze verloren zouden zijn als de UEFA aan de macht zou komen. De verwachting was dat de Europese voetbalbond dan alles zou bepalen omdat zij het geld en de spelers hebben. Daarom ben ik gebleven.'

Volgens Blatter is hij het voornaamste doelwit van de aanval van de UEFA. 'Omdat ze me sinds drie jaar geleden niet meer als president willen. Ze proberen me weg te krijgen, maar het is nog niet gelukt. De politiek is betrokken bij deze aanval, de Europese Unie in dit geval. Als je kijkt naar de geschiedenis zie je dat de EU twee keer een beslissing heeft genomen. Allereerst wilden ze niet dat ik verkozen werd en toen ik eenmaal verkozen was wilden ze me weg hebben. Ze hebben het tweemaal geprobeerd.'

Dat het regeren bij de FIFA moeizaam verloopt, is volgens de Zwitser ook deels te wijten aan de UEFA. 'Ik ben de baas over een uitvoerend comité waarvan ik de leden niet heb gekozen. Daarom is het lastig om leiding te geven aan de FIFA. We hebben geprobeerd dat te veranderen in 2011, maar toen kwam de UEFA met een veto omdat hun mensen niet door een integriteitscheck wilden.'

Stemadvies
Het verkiezingscomité presenteerde woensdag een lijst met de zeven kandidaten die deelnemen aan de presidentsverkiezingen van de FIFA op 26 februari. Blatter geeft een stemadvies: 'Zo'n 140 nationale voetbalbonden kunnen niet bestaan zonder de UEFA. Die organisaties willen iemand die het voetbal als meer ziet dan alleen de Champions League, iemand die bezig is met de globale ontwikkeling van de sport. 'Persoonlijk denk ik dat de meeste kandidaten dat voor ogen hebben, behalve Platini.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door InnerHarbour » ma dec 21, 2015 9:52 am

De heren Sepp B. en Michel P. mogen 8 jaar niet meer meespelen. :headbang.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door beelzebub » ma dec 21, 2015 10:39 am

Zooo. Dat had ik nooit verwacht.

Al rammelde het verhaal van Platini van alle kanten natuurlijk.

Blatter wordt net als Al Capone indertijd op 'iets kleins' gepakt en gestraft.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Yopi » ma dec 21, 2015 11:25 am

De koning is dood, leve de koning.

Het voetbal is door en door verrot.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door beelzebub » vr feb 26, 2016 10:47 am

Heel veel poeha en gedoe vandaag over de nieuwe FIFA voorzitter. Ik voorspel dat we de komende vier jaar opgescheept zitten met Blatters fazal sjeik Salman
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Marillion » vr feb 26, 2016 10:52 am

Die hele organisatie is volgens mij dermate corrupt dat het niet eens veel uitmaakt wie er nu wint. Als je niet ongeveer net zo erg bent als die Blatter kom je uberhaupt niet in de positie om gekozen te worden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Duke » vr feb 26, 2016 9:21 pm

Afbeelding
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr feb 26, 2016 10:26 pm

Ik kan die gozer alleen maar associeren met een willekeurige eind augustus, waarbij hij bejaarde voetballers balletjes uit een glazen schaal laat pakken, terwijl ik een groepsapp en op mijn laptop 6 vliegmaatschappijen open heb staan, wachtend op de loting van Ajax om vervolgens als de wiedeweerga zodra de speeldata bekend zijn een uittripje te boeken.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door zeux » vr feb 26, 2016 11:39 pm

Hij lijkt op pim fortuyn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door InnerHarbour » za feb 27, 2016 7:26 am

Als deze gozer al zo hoog in de Fifa hiërarchie zat, hoe kan die dan schone handen hebben?
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door zeux » za feb 27, 2016 12:06 pm

InnerHarbour schreef:Als deze gozer al zo hoog in de Fifa hiërarchie zat, hoe kan die dan schone handen hebben?
Die heeft hij dan ook niet, vrees ik.

Zit er al een maximum op de periode dat iemand president mag zijn?
Hij is 45. Daar kun je dus nog 30 jaar mee vooruit. En dan loop je de kans dat het een nieuwe Blatter is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door elliquido » za feb 27, 2016 1:12 pm

hij lijkt er zin an te hebben
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Le T. » za feb 27, 2016 3:41 pm

Beter dan een Arabier in ieder geval. Het idee dat je iets over het mondiale voetbal te zeggen hebt omdat er zwarte klieder uit je grond spuit staat me helemaal niet aan.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Yopi » zo mar 20, 2016 12:25 pm

Die lui met hun zwarte klieder uit de grond krijgen over een tijdje een WK. Geheel legaal natuurlijk, want alleen bij de toewijzing van de WK's 1998 en 2010 was er sprake van corruptie.

Alles blijft dus hetzelfde. Blatter opgevolgd door iemand uit het kringetje. Gaat u maar lekker slapen.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11881
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Sandro » di okt 04, 2016 7:06 am

FIFA-voorzitter Infantino denkt na over WK met 48 landen

FIFA-voorzitter Gianni Infantino denkt serieus na over een WK met 48 landen. Hij bracht zijn ideeën maandag naar buiten op een bijeenkomst in Bogota.

Infantino sprak eerder al zijn wens uit om het aantal deelnemers aan het WK te verhogen van 32 naar 40 landen. Dat zou dan vanaf het WK van 2026 moeten gebeuren, aangezien bij de komende twee kampioenschappen het aantal deelnemers al op 32 is bepaald.

De FIFA-baas suggereerde maandag dat er een voorronde met 32 landen komt die één knock-outduel spelen. De zestien winnaars gaan door naar een groepsfase waar ze gezelschap krijgen van zestien geplaatste landen.

"Dit zijn ideeën die tot beste oplossing moeten leiden. We bespreken ze later deze maand. Dan bekijken we welke ideeën het beste zijn", aldus de opvolger van Sepp Blatter in Colombia.

De wereldvoetbalbond praat deze maand over de uitbreiding van het aantal WK-deelnemers en een definitieve beslissing wordt begin 2017 genomen.

Door: ANP/NU.nl
Wat mij betreft is 32 (meer dan) genoeg. Maar als je dan toch gaat uitbreiden (en die niet te stoppen drang bestaat blijkbaar) dan vind ik dit een veel beter idee dan een WK met 40 landen. Dan krijg je weer dat gekloot met beste nummers 3 die doorgaan. Nu kunnen we die eerste knock-out fase lekker overslaan en hebben we verder een"normaal" systeem met 32 landen in de poulefase.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie