FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47481
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Lionel » ma jan 10, 2011 10:58 pm

wimpey schreef:Totale onzin inderdaad. Iniesta of Sneyder hadden dat ding m.i. het meest verdiend. Xavi m.i. ook niet, daarvoor was zijn WK niet exceptioneel genoeg.
En Messi dan?

Ik snap wel wat je bedoeld hoor maar hij heeft toch wel 'gefaald' in een jaar van het WK. Xavi had hem moeten winnen. Maar goed. Messi kan ook wel een balletje trappen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door gaizka » ma jan 10, 2011 11:03 pm

Rishi schreef:
wimpey schreef:Totale onzin inderdaad. Iniesta of Sneyder hadden dat ding m.i. het meest verdiend. Xavi m.i. ook niet, daarvoor was zijn WK niet exceptioneel genoeg.
En Messi dan?

Ik snap wel wat je bedoeld hoor maar hij heeft toch wel 'gefaald' in een jaar van het WK. Xavi had hem moeten winnen. Maar goed. Messi kan ook wel een balletje trappen.
Iniesta had hem wat mij betreft verdient, aan de andere kant heb ik Messi goals en acties zien maken waar geen speler aan kan tippen. Ik volg het voetbal sinds begin jaren '90 en hij is met afstand de beste speler die ik heb gezien sinds die tijd. Je hebt best kans dat hij hem 5 keer op rij gaat winnen, en misschien wel meer...

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Hoeladans » ma jan 10, 2011 11:51 pm

Messi is de beste, maar heeft qua prijzen niet het beste jaar gehad.

Is dus maar net wat je criteria zijn.

Lionel
Berichten: 47481
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Lionel » di jan 11, 2011 3:17 pm

Precies.

Messi wint die prijs de komende tien jaar. Of het wordt echt genieten..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47968
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door peter » di jan 11, 2011 3:19 pm

Welnee joh. Als Real dit jaar kampioen wordt en/of de CL wint, dan krijgt Ronaldo die prijs.

Lionel
Berichten: 47481
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Lionel » di jan 11, 2011 3:20 pm

Ronaldo is stukken minder.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door wimpey » di jan 11, 2011 7:49 pm

Bertje schreef: Xavi had hem moeten winnen. Met afstand.
De Xavi van Barca zeker, ja. Maar de Xavi van Spanje m.i. niet. Hij was bij Spanje minder dominant dan bij Barca. Spanje speelde met 2 defensieve middenvelders, waardoor Xavi wat dieper speelde en minder ruimte had. Dan komt hij toch minder uit de verf dan bij zijn club.

Lionel
Berichten: 47481
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Lionel » wo jan 12, 2011 12:15 am

Vond ik ook. Xavi op het WK was niet exceptioneel. Maarja.. Dit Barca is van een andere orde. Alles klopt in die ploeg.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Bert » wo jan 12, 2011 2:09 am

Xavi kon in het nationale elftal niet uitblinken zoals bij Barca, maar was nog steeds mijns inziens de belangrijkste speler van een erg dominante wereldkampioen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Baseman » wo jan 12, 2011 7:20 am

Messi is de beste speler van dit moment, maar hij liet niets zien op het afgelopen WK. In mijn ogen had hij daarom niet deze prijs moeten winnen.
Iniesta en Xavi hebben een beter (of completer) jaar achter de rug, maar volgens mij heeft Sneijder als speler de meeste prijzen gewonnen. Daarbij was hij een ontzettend belangrijke speler bij Inter en bij WK finalist Oranje.

Wat mij betreft had Sneijder dus gewonnen, maar hij zat belachelijk genoeg niet bij de laatste 3.
Op basis van die laatste 3 had Iniesta mogen winnen, evenals Xavi een uitstekend seizoen achter de rug maar hij is de maker van de beslissende goal tijdens de WK finale.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33897
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Duke » wo jan 12, 2011 9:09 am

Vooral onbegrip om keuze voor Lionel Messi

ZURICH - De herverkiezing van de Argentijn Lionel Messi van Barcelona als beste speler van de wereld, maandagavond in Zürich, is niet overal goed gevallen. Vooral in de Spaanse en Italiaanse media werd de keuze voor de kleine baltovenaar bekritiseerd. ,,Messi? Nooo!'', zo luidde de kop op de voorpagina van La Gazzetta dello Sport.

De gezaghebbende sportkrant in Italië noemde de uitverkiezing van Messi onbegrijpelijk en onrechtvaardig, vooral wegens zijn teleurstellende WK in Zuid-Afrika.

Ook in Spanje werd vol onbegrip gereageerd op de winnaar van de Gouden Bal. De Spanjaarden voelen zich door de wereldvoetbalbond FIFA in de maling genomen. ,,Minachting van wereldkampioen'', viel in de grootste krant Marca te lezen. Naast de Spaanse spelers Xavi en Andres Iniesta, beiden eveneens van Barcelona, viel ook bondscoach Vicente del Bosque buiten de prijzen. De prijs voor de beste coach ging naar de Portugees José Mourinho voor zijn trilogie met zijn vorige club Internazionale (Champions League, Serie A en Italiaanse beker).

Voor Messi kwam de prestigieuze onderscheiding ook als een grote verrassing. ,,Om eerlijk te zijn, had ik dit niet verwacht'', mompelde de 23-jarige Zuid-Amerikaan op het erepodium.

De bondscoaches en aanvoerders van alle bij de FIFA aangesloten landen mochten voor de toekenning van de Gouden Bal hun stem uitbrengen in de verkiezing, net als 150 door France Football uitgekozen journalisten. Bij Nederland verliep de procedure niet helemaal volgens plan. Zowel bondscoach Bert van Marwijk als aanvoerder Mark van Bommel zette een (Van Marwijk) of twee (Van Bommel) landgenoten in hun top drie. Dat is reglementair niet toegestaan. Die stemmen vervielen dan ook bij de FIFA.

,,Ik heb begrepen dat we inderdaad een foutje hebben gemaakt'', liet perschef Kees Jansma vanmiddag vanaf zijn vakantieadres in de Verenigde Staten weten. ,,Maar Bert en Mark moesten de briefjes al op 16 november inleveren. De FIFA had dus tijd genoeg om ons even op de reglementen te wijzen. Dan waren deze Nederlandse stemmen niet ongeldig geweest.''

Volgens de FIFA heeft Messi 22,65 procent van de stemmen gekregen, gevolgd door Iniesta (17,36) en Xavi (16,48). Wesley Sneijder eindigde op de vierde plaats met 14,40 procent. Arjen Robben kreeg 1,16 procent van de stemmen, goed voor de veertiende plaats.

De internationale vakbond voor sportjournalisten (AIPS) liet dinsdag weten dat Sneijder bij de professionele verslaggevers de meeste stemmen had gekregen: 33,3 procent, gevolgd door Iniesta en Xavi. De Nederlandse international ontving van de journalisten twee keer zoveel stemmen als Messi.

www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Oscarito » wo jan 12, 2011 9:11 am

Statistieken van Wikipedia vanaf begin 2009/2010:
79 wedstrijden gespeeld, 75 doelpunten gescoord, 26 assists gegeven. En dat op wereldtop niveau!

Sneijder, Xavi en Iniesta hebben een goed jaar gedraaid maar no way dat die een beter jaar hebben gedraaid dan Messi als het op individuen neerkomt. So what dat hij dan een minder WK heeft gespeeld.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Bert » wo jan 12, 2011 10:09 am

Verschil is dat Xavi het hele jaar top was. Wedstrijd na wedstrijd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Baseman » wo jan 12, 2011 11:48 am

Oscarito schreef:So what dat hij dan een minder WK heeft gespeeld.
Omdat EK's en WK's altijd hele belangrijke meetpunten zijn geweest voor deze verkiezing.
Daar kun je het natuurlijk mee oneens zijn, maar zo heeft het altijd gewerkt. Wat vreemd dus dat de op het WK zeer tegenvallende Messi toch gekozen is.

Lionel
Berichten: 47481
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Lionel » wo jan 12, 2011 12:46 pm

Xavi en Iniesta speelden anders ook geen buitengewoon WK zoals bijvoorbeeld Sneijder wel deed.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door jabu » wo jan 12, 2011 12:49 pm

Van Marwijk en Van Bommel zouden zo mee kunnen stemmen bij het Eurovisie songfestival.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Bert » wo jan 12, 2011 5:45 pm

Zo goed vond ik Sneijder op het WK niet hoor, Rishi. Xavi en Iniesta vond ik eigenlijk allebei beter.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door wimpey » wo jan 12, 2011 6:01 pm

Bertje schreef:Zo goed vond ik Sneijder op het WK niet hoor, Rishi. Xavi en Iniesta vond ik eigenlijk allebei beter.
Oranje was voor Sneyder niet ideaal samengesteld, net zoals Spanje voor Xavi. En Argentinie niet voor Messi.

Ik had het Iniesta gegund. En Sneyder ook wel.

Lionel
Berichten: 47481
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Lionel » wo jan 12, 2011 6:05 pm

Bertje schreef:Zo goed vond ik Sneijder op het WK niet hoor, Rishi. Xavi en Iniesta vond ik eigenlijk allebei beter.
Spanje was vooral als team sterk. Sneijder heeft Oranje persoonlijk naar de finale geschoten.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Jöhnk » wo jan 12, 2011 6:08 pm

Messi is een geweldige voetballer. De beste ter wereld. Geen enkel probleem met deze keuze hier.

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Rachid » wo jan 12, 2011 6:34 pm

Jöhnk schreef:Messi is een geweldige voetballer. De beste ter wereld. Geen enkel probleem met deze keuze hier.


Zo denk ik er eigenlijk ook over, ik vind het vrij logisch.

Rishi schreef:
Bertje schreef:Zo goed vond ik Sneijder op het WK niet hoor, Rishi. Xavi en Iniesta vond ik eigenlijk allebei beter.
Spanje was vooral als team sterk. Sneijder heeft Oranje persoonlijk naar de finale geschoten.
Sneijer was niet buitegewoon op het wk en heeft er ook niet persoonlijk voor gezorgd dat Nederland de finale haalde.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door gaizka » do jan 13, 2011 10:59 am

Jöhnk schreef:Messi is een geweldige voetballer. De beste ter wereld. Geen enkel probleem met deze keuze hier.
En hij liet het gisteravond meteen maar weer eens zien, wat een geweldenaar!

Lionel
Berichten: 47481
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Lionel » do jan 13, 2011 1:08 pm

Messi is ook met afstand de beste. Maar dat was Cannavaro toch niet in 2006?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Kowalczyk » ma jun 06, 2011 10:17 am

Zoals elke maandag wacht er een kakelverse Balgevoel-column op u, op NU Sport.nl. In de hoofdrol: niemand minder Sepp de Sjoemelaar, die nog vier jaar opperhoofd van de FIFA mag blijven. Fijn hoor. Lees 'm hier!

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Ride » ma jun 06, 2011 11:47 am

Kowalczyk schreef:Zoals elke maandag wacht er een kakelverse Balgevoel-column op u, op NU Sport.nl. In de hoofdrol: niemand minder Sepp de Sjoemelaar, die nog vier jaar opperhoofd van de FIFA mag blijven. Fijn hoor. Lees 'm hier!

K.
:biggrin.gif: drommelsdrommels :drecul.gif:
Vakkie 129

Plaats reactie