UEFA Champions League 2007-2008

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58829
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za mei 24, 2008 8:34 am

Anelka huilt uit

PARIJS, zaterdag

Nicolas Anelka wilde in de finale van de Champions League eigenlijk helemaal geen strafschop nemen voor Chelsea.

De Franse aanvaller verscheen uiteindelijk toch als zevende voor Edwin van der Sar. De doelman van Manchester United stopte de inzet van Anelka, waardoor de Engelse landskampioen de Champions League won.

„Ik zat 110 minuten op de bank en toen zei de trainer ineens dat ik moest invallen, terwijl ik slechts een minuutje mocht warmlopen”, mopperde Anelka.

Chelsea-manager Avram Grant vroeg de invaller vervolgens ook als een van de eerste vijf een strafschop te nemen. „Ik zei: geen denken aan. Ik moest spelen als een vleugelverdediger en nu wil je ook nog dat ik een penalty neem?” Door de misser van John Terry moest Anelka er toch aan geloven, met desastreuze gevolgen voor zijn club.
De T.

Lionel
Berichten: 47269
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za mei 24, 2008 10:22 am

Bertje schreef:
Rishi schreef:Tevez miste anders 2 dotten van kansen volgens Wimpey...volgens mij was hij dus ook niet geheel ongevaarlijk
Dan is hij dus te laat. Ongevaarlijk dus.

Verder heeft Tevez absoluut wat meters gemaakt, maar ruimte heb ik hem niet zien creëren. Bleek ook wel uit de ruimte die in het centrum ontstond: nada.
Wat is dat nou weer voor argument? Als hij die bal op Cech kopt is hij te laat en dus ongevaarlijk?

Maar als Drogba op de paal schiet is hij wel gevaarlijk?

Tevez creert genoeg ruimte, als jij dat niet ziet is dat iets om over na te denken, werkt hard, verovert ballen op het middenveld, is continue aanspeelbaar..... Hij is geen killer nee. Maar het is haast onmogelijk om te zeggen dat hij geen ruimte creert of niet gevaarlijk is....
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 24, 2008 10:39 am

Nee, Tevez mist die kansen omdat-ie te laat is, waardoor hij de bal niet meer kan plaatsen. Drogba creëert een kans. Net een andere situatie.

Maar goed, we worden weer persoonlijk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47269
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za mei 24, 2008 1:10 pm

Nee hoor. Soms heb ik alleen het gevoel alsof jij niet leest en alleen hier komt om je gelijk te bewijzen. Daar mag ik toch wel wat van zeggen? Als ik niet met je in discussie zou willen omdat ik je niet zo mogen zou ik wel ophouden met reageren hoor.....

Bij die kopbal is hij niet te laat. Hij kopt de bal niet in een hoek/Cech staat op de juiste plaats.

Bij de 2e bal/voorzet van Rooney staat hij op de goede plek alleen verwacht hij de bal niet. DAAROM reageert hij te laat. Maar hij was op tijd en stond op de goede plek...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » za mei 24, 2008 1:17 pm

John Terry heeft geschiedenis gegle- ehh geschreven:

Afbeelding
Sign your name on
the dotted line:

.............................

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za mei 24, 2008 3:38 pm

Huh, hoe kan dat nou? De hulptrainer van de hulptrainer die Chelsea in zijn eentje aanvallender heeft laten voetballen dan Mourinho en ook nog eens ervoor zzorgde dat Chelsea verder kwam in de CL dan ooit tevoren, ontslagen? Ze begrijpen er niet veel van in Londen! :hypocrite.gif:

In Engelse media gonst het van de geruchten over de technische staf van Chelsea. Volgens de Daily Telegraph wordt hoofdcoach Avram Grant ontslagen, terwijl The Times schrijft dat naast Grant ook oud-Ajax trainer Henk ten Cate het veld moet ruimen.

Grant schoof eerder dit seizoen door naar de positie van hoofdcoach, nadat Jose Mourinho door clubeigenaar Roman Abramovich uit zijn functie ontheven was. Ten Cate, op dat moment trainer van Ajax, werd toen aangetrokken als assistent-trainer. Onder leiding van het duo bereikte Chelsea de finale van de League Cup en de Champions League, maar beide wedstrijden werden verloren. Bovendien moest Chelsea het landskampioenschap aan Manchester United laten.

Naar verluidt krijgt Grant, die zelfs al afscheid genomen zou hebben van de spelersgroep, een afkoopsom van zes miljoen euro mee van Chelsea. Hoeveel Ten Cate mee krijgt is onduidelijk.

www.ajaxfans.net
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58829
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za mei 24, 2008 3:44 pm

LucaS schreef:Huh, hoe kan dat nou? De hulptrainer van de hulptrainer die Chelsea in zijn eentje aanvallender heeft laten voetballen dan Mourinho en ook nog eens ervoor zzorgde dat Chelsea verder kwam in de CL dan ooit tevoren, ontslagen? Ze begrijpen er niet veel van in Londen! :hypocrite.gif:

In Engelse media gonst het van de geruchten over de technische staf van Chelsea. Volgens de Daily Telegraph wordt hoofdcoach Avram Grant ontslagen, terwijl The Times schrijft dat naast Grant ook oud-Ajax trainer Henk ten Cate het veld moet ruimen.

Grant schoof eerder dit seizoen door naar de positie van hoofdcoach, nadat Jose Mourinho door clubeigenaar Roman Abramovich uit zijn functie ontheven was. Ten Cate, op dat moment trainer van Ajax, werd toen aangetrokken als assistent-trainer. Onder leiding van het duo bereikte Chelsea de finale van de League Cup en de Champions League, maar beide wedstrijden werden verloren. Bovendien moest Chelsea het landskampioenschap aan Manchester United laten.

Naar verluidt krijgt Grant, die zelfs al afscheid genomen zou hebben van de spelersgroep, een afkoopsom van zes miljoen euro mee van Chelsea. Hoeveel Ten Cate mee krijgt is onduidelijk.

www.ajaxfans.net
Mwah, dat komt door AJAX dat ie moet vertrekken ..

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33812
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za mei 24, 2008 5:03 pm

Ja ja, dus als Terry niet uitglijdt mag Grant blijven, en nu moet ie weg? Dat zal veel oplossen. Koop meteen maar 5 nieuwe spelers, zou ik zeggen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za mei 24, 2008 5:06 pm

Als het niet winnen van de CL de aanleiding is dan is dat inderdaad vreemd beleid. Ontslaan ze Grant echter gewoon omdat hij een kansloze tuinman is dan lijkt me dat een prima zaak.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33812
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za mei 24, 2008 5:11 pm

Als ik dit lees kom ik tot de eerste conclusie:
Blues chief executive Peter Kenyon refused to back boss Grant and said a trophy-less campaign was not acceptable.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za mei 24, 2008 6:57 pm

Het ontslag van Grant is officieel nu.

Over de positie van Henk resulCate voorlopig geen berichtgeving.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10271
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » za mei 24, 2008 8:27 pm

frank rijkaard!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » za mei 24, 2008 9:53 pm

Bertje, waar heb jij het over? Onderwater hockey? Tevez is een teentje te laat om een aanval af te ronden en is daarom 'ongevaarlijk'??

Voor mij was Tevez bij de beste spelers op het veld, en Drogba bij de minste.
Verdedigers hebben er een rothekel aan als iemand telkens zo bezig is als Tevez. Schept onrust door het hele elftal. Drogba kwam in het hoofdstuk niet voor. Die lag aan banden, en mocht nauwelijks een bal aannemen. De rust die dat in de verdediging schept beinvloedt de rest van het elftal positief.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 24, 2008 9:57 pm

Tevez heb ik niets gevaarlijks zien doen. Hij heeft twee kansen verprutst en is verder enkel aan de bal geweest als hij even de bal wilde voelen. Sowieso typisch voor aanvallers die niet lekker in de wedstrijd zitten. Verder dan een balletje voelen kwam hij niet.

Verder heeft hij redelijk hard gewerkt, zonder dat dat echt ruimte opleverde voor medespelers. Ik heb hem beduidend beter zien spelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » za mei 24, 2008 10:14 pm

Een 'balletje voelen'...

:ajaxsmiley.gif:

Weten we dat ook weer. En ik maar denken dat hij, in de CL finale, een beslissende actie wilde maken en daar een paar keer heel dicht bij was. Wat moet ik weer hebben ziten dromen.

Weet je wie ik ook nauwelijks gezien heb? Ballack. Maar die wilde zeker geen balletje voelen.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » za mei 24, 2008 10:28 pm

Heel groot verschil in het veld tussen een aanvaller die de ruimte wordt gegeven om een bal aan te nemen, en een verdediger die telkens bovenop een aanvaller zit. Een aanvaller die de bal mag aannemen heeft de mentale slag al gewonnen (want hij krijgt dat respect), en dus zit hij al in de wedstrijd. Hij mag iets met de bal doen. Heerlijk.

Vergelijk dat met een aanvaller die de bal niet of nauwelijks mag aannemen. Die loopt na een tijd heel gefrustreerd rond; misschien zelfs tot het punt dat hij een tegenstander in het gezicht slaat.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mei 24, 2008 10:46 pm

Een aanvaller die ter hoogte van de middenlijn een keer de bal komt halen is ongevaarlijk. Die ga je als verdediger dus ook niet volgen. Daar ontstaan alleen maar gaten door.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47269
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za mei 24, 2008 10:52 pm

Ligt er maar net aan waar de verdedigers staan he :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47895
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mei 25, 2008 2:29 am

Dat wordt Mancini denk ik zo.

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » zo mei 25, 2008 2:48 pm

Zou ik een goede keuze vinden, Rijkaard zal ongetwijfeld ook wel genoemd worden.
Voetske schreef:
Anelka huilt uit

Nicolas Anelka wilde in de finale van de Champions League eigenlijk helemaal geen strafschop nemen voor Chelsea.
Dat was te merken, my god wat een gepruts.

Ik vond het een leuke finale met veel spanning en een af en toe goed spelend ManU. Misschien hadden ze beter het kunstgras kunnen laten liggen in het stadion dan op deze instant-mat spelen want eigenlijk was het veld een finale onwaardig.
Blij dat ManU in elk geval gewonnen heeft, je moet er niet aan denken dat Grant door had kunnen gaan met zijn betonvoetbal.

Plaats reactie